IKC Schalkwijk in Haarlem

Het team van IKC Schalkwijk in Haarlem

Current section: team
Niels Finsenstraat 35
2035 Haarlem

Zie hier hoe het team van IKC Schalkwijk is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Schalkwijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC Schalkwijk bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Schalkwijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC Schalkwijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.2%)
Man (11.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.9%)
Man (18.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Schalkwijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (10.8%)
35-45 jaar (21.6%)
45-55 jaar (16.2%)
55-65 jaar (37.8%)
&ge;65 jaar (5.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (5.6%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.6%)
45-55 jaar (22.8%)
55-65 jaar (18.7%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC Schalkwijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (45.7%)
Direct ondersteunend personeel (42.9%)
Indirect ondersteunend personeel (5.7%)
Management (5.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Schalkwijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Leerkrachtvervanging bij IKC Schalkwijk

Bij IKC Schalkwijk streven we ernaar om altijd gekwalificeerde leerkrachten voor de klas te hebben. Wanneer een leerkracht onverhoopt ziek is of verlof opneemt, zetten we alles op alles om voor directe vervanging te zorgen. Dit garandeert de continuïteit van het onderwijs voor uw kind. Ondanks onze inspanningen, kan het landelijke lerarentekort invloed hebben op de beschikbaarheid van vervangers. In sommige gevallen kan een leerkrachtondersteuner tijdelijk de les overnemen. Dit kan echter betekenen dat andere ondersteunende taken binnen onze school tijdelijk minder aandacht krijgen, wat impact kan hebben op de brede ondersteuning van al onze leerlingen. In uitzonderlijke situaties, wanneer er absoluut geen vervanging gevonden kan worden, kunnen we genoodzaakt zijn tot alternatieve oplossingen. Dit kan variëren van het verdelen van de klas over twee dagen, waarbij de ene helft naar school gaat en de andere thuisblijft, tot, in het allerlaatste geval, een volledige dag sluiting voor de betreffende groep. Deze maatregelen worden enkel genomen als er geen andere uitweg is en altijd met de grootst mogelijke zorg en transparante communicatie naar alle ouders.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onderwijs op maat voor elk kind

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op IKC Schalkwijk

5

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Specialist
Intern Begeleider
Logopedist
Onderwijsondersteuners
Schoolpsycholoog

Toelichting van de school:

Op IKC Schalkwijk, uw speciaal basisschool in Haarlem, leggen we een sterke nadruk op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. Wij werken met bewezen methodes zoals GO! en LOGO 3000 voor woordenschatontwikkeling en Spelling op maat. Kinderen met specifieke taalbehoeften ontvangen extra ondersteuning van toegewijde onderwijsassistenten en onze interne logopedist. Onze thematische aanpak met GO! integreert doelen op het gebied van taal, burgerschap en digitale geletterdheid, wat zorgt voor een brede ontwikkeling. Voor rekenen gebruiken we de methode Getal en Ruimte, waarbij we de lessen personaliseren met doelenplanners en extra instructie in kleine groepen. Onze rekencoördinator ondersteunt leerkrachten actief om het rekenonderwijs te optimaliseren. Met een breed scala aan materialen en didactische werkvormen zorgen we ervoor dat elke leerling op zijn of haar eigen tempo en niveau kan excelleren.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Ergotherapeut
Pedagogische Coaches
Gedragswetenschapper
Gedragsdeskundige
Psychiater

Toelichting van de school:

IKC Schalkwijk in Haarlem hecht enorm veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Een veilige en ondersteunende omgeving is essentieel voor succesvol leren. Met het programma Kwink stimuleren we de zelfreflectie, samenwerking en het respect onder leerlingen. Onze consistente IKC-basisklimaat met duidelijke routines en afspraken biedt de nodige rust en structuur voor alle kinderen. Voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben bij het reguleren van emoties of gedrag, bieden we gespecialiseerde hulp via onze jeugdhulpmedewerkers, pedagogische coaches en in samenwerking met Kenter Jeugdhulp. Onze onderwijszorggroepen (OZG) garanderen dagelijkse jeugdhulp. Programma's zoals Rots en Water en Meidenpraat versterken het zelfvertrouwen en de weerbaarheid. Onze schoolpsycholoog en gedragswetenschapper bieden deskundige ondersteuning aan het team en helpen bij specifieke hulpvragen. Samen bouwen we aan een omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel academisch als persoonlijk.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Ergotherapeut
Gedragsdeskundig Medewerker
Schoolpsycholoog

Toelichting van de school:

Op IKC Schalkwijk in Haarlem ondersteunen we kinderen actief bij het ontwikkelen van een positieve werkhouding, het beheersen van gedrag en het zelfstandig afronden van taken. Ons gestructureerde GIP-model met visuele hulpmiddelen, zoals pictogrammen en time-timers, bevordert zelfstandigheid en helpt kinderen effectief hulp te vragen. Duidelijke routines en regels creëren een voorspelbare leeromgeving. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij concentratie, motivatie of emotieregulatie, profiteren van verlengde instructie, individuele begeleiding en pedagogische coaching. In onze onderwijszorggroepen (OZG) is dagelijks jeugdhulp beschikbaar. We passen onze aanpak altijd aan het individuele kind aan, met aandacht voor de spanningsboog en het creëren van rust voordat we ons op taken richten. Dit garandeert een effectieve leerervaring. Onze schoolpsycholoog, gedragswetenschapper en gedragsdeskundig medewerker werken nauw samen met het team om elke leerling de best mogelijke begeleiding te bieden.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Fysiotherapeut
Ergotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

IKC Schalkwijk bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van al onze leerlingen. Beweging draagt bij aan zowel fysieke gezondheid als academische vooruitgang en zelfvertrouwen. Elke leerling krijgt twee keer per week gymles van een gespecialiseerde vakleerkracht. Kinderen met specifieke motorische uitdagingen ontvangen extra, gerichte begeleiding. We werken nauw samen met externe specialisten zoals een kinderfysiotherapeut van praktijk San2 voor kinderen met specifieke motorische behoeften, en een ergotherapeut die ondersteunt bij fijne motoriek en schrijfvaardigheid. Ook een speltherapeut helpt kinderen via spel tot ontwikkeling te komen. Voor de jongste leerlingen faciliteren we volop bewegingsmogelijkheden, zowel binnen als buiten de klas, om een gezonde en actieve levensstijl te stimuleren. Onze aanpak zorgt voor een evenwichtige ontwikkeling, waarbij elk kind de kans krijgt om zijn of haar motorische vaardigheden te optimaliseren.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Veilig

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

IKC Schalkwijk in Haarlem biedt een zorgzame omgeving waar medische zorg en persoonlijke verzorging met de grootste aandacht worden behandeld. In nauwe samenwerking met ouders stellen we duidelijke protocollen op voor medicatiebeheer, ondersteuning bij zindelijkheid, maaltijden en specifieke medische handelingen, zoals bij diabetes of epilepsie. Bij bijzondere zorgbehoeften coördineren we de zorg tussen ouders, zorgverleners en het samenwerkingsverband om een veilige en effectieve ondersteuning te garanderen. Ons team is getraind om zorgvragen professioneel en praktisch aan te pakken. Wij benadrukken dat het toedienen van medicatie en het uitvoeren van medische handelingen niet tot onze kerntaken behoort, maar dat we wel een ondersteunende rol spelen in de afstemming. In geval van medische noodgevallen wordt direct 112 gebeld, waarbij we maximale prioriteit geven aan de veiligheid van het kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
21
Totaal specialisten
22
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Rust- en werkruimtes
Keuken

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind bij IKC Schalkwijk

Ontdek Onze Unieke Aanpak in Haarlem

IKC Schalkwijk biedt gespecialiseerd onderwijs en jeugdhulp, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind. Wij geloven in een holistische aanpak waarbij we niet alleen focussen op academische ontwikkeling, maar ook op het welzijn en de veiligheid van uw kind. Kinderen leren bij ons effectief te studeren en ontwikkelen sociale vaardigheden voor een positieve interactie met leeftijdsgenoten en volwassenen. Onze begeleiding strekt zich uit tot na de schoolperiode; samen met u als ouder kijken we naar de meest geschikte vervolgopleiding. Ontdek Onze OnderwijsGroepen Speciaal Basisonderwijs (SBO): Deze groep is er voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben om goed te kunnen leren, bijvoorbeeld door leer- of sociaal-emotionele uitdagingen. OnderwijsZorgGroep (OZG): Een geïntegreerde aanpak waar leerkrachten en jeugdhulpverleners nauw samenwerken om zowel onderwijs als behandeling te bieden aan kinderen die dit nodig hebben. Behandelgroep (2,5 - 4 jaar): Voor onze jongste kinderen bieden we gespecialiseerde jeugdhulp. Ouders zijn hierbij een fundamenteel onderdeel van het behandelplan. Onze school is een veilige en warme omgeving waar elk kind, op zijn of haar eigen tempo, succeservaringen kan opdoen. Wij zetten ons persoonlijk in voor elk kind en hun ouders om de best mogelijke kansen te creëren voor hun toekomst. Toekomstgericht Onderwijs: Continue Verbetering IKC Schalkwijk investeert voortdurend in de optimalisatie van ons onderwijsaanbod. We hebben een veilige, gestructureerde en duidelijke leeromgeving gecreëerd die aansluit bij de leerbehoeften van onze leerlingen. Extra ondersteuning en flexibele lesaanpassingen zijn altijd beschikbaar. Ons team is gespecialiseerd in traumasensitief onderwijs en blijft zich hierin ontwikkelen om kinderen met ingrijpende ervaringen optimale begeleiding te bieden. Voor het schooljaar 2025-2026 staan er belangrijke trainingen gepland voor onze OnderwijsZorgGroepen, waaronder de 'Geef me de vijf' training. Deze training versterkt de vaardigheden van onze medewerkers in het bieden van structuur, duidelijkheid en begrip aan kinderen met autisme. Daarnaast introduceren we een vernieuwde, geïntegreerde lesmethode die taal, wereldoriëntatie, digitale geletterdheid en burgerschap combineert. Deze methode bevordert dieper begrip en retentie, verrijkt de woordenschat en maakt leren dynamischer en boeiender. Burgerschap en Mediawijsheid: Cruciale Vaardigheden voor de Toekomst We besteden veel aandacht aan burgerschapsvorming, met een specifieke focus op mediawijsheid en de democratische rechtsstaat. Kinderen leren over respect, regels en het nemen van verantwoordelijke beslissingen binnen een democratische samenleving. In een tijd waarin online ervaringen de perceptie van kinderen sterk beïnvloeden, is mediawijsheid essentieel. We leren hen kritisch te denken en veilig om te gaan met digitale media. Om onze leerlingen optimaal voor te bereiden op deelname aan de maatschappij, focussen we op het ontwikkelen van zelfvertrouwen, verantwoordelijkheidsgevoel en sociale vaardigheden. Zo begeleiden we hen stap voor stap naar zelfstandige en betrokken burgers.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

IKC Schalkwijk: Kwaliteitszorg en Pedagogische Doelen

Wat zijn de kernpunten van het schoolplan van IKC Schalkwijk?

Bij IKC Schalkwijk bieden we gespecialiseerd onderwijs aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van leren en sociaal-emotionele ontwikkeling. Veel van onze leerlingen groeien op in uitdagende thuissituaties, wat extra begeleiding vereist. Wij richten ons niet alleen op academische vooruitgang, maar ook op de persoonlijke groei van elk kind. Dit omvat het ontwikkelen van cruciale vaardigheden zoals zelfvertrouwen, assertiviteit, veerkracht, en het leren omgaan met stress en trauma. Ook impulscontrole en het opbouwen van veilige hechting en vertrouwen in anderen staan centraal. Onze school creëert een veilige en gestructureerde leeromgeving. Alle teamleden zijn getraind in traumasensitief onderwijs, waardoor ze effectief kunnen inspelen op de behoeften van kinderen die extra steun nodig hebben. We streven ernaar dat onze leerlingen de geleerde vaardigheden ook buiten de schoolmuren succesvol toepassen, en bieden daarvoor gerichte ondersteuning. We stimuleren kinderen om goede keuzes te maken, ook in lastige situaties, en om op een respectvolle manier voor zichzelf op te komen. Daarnaast leren ze rekening te houden met anderen, wat essentieel is voor hun functioneren in de maatschappij. Om de verbinding met de buitenwereld te versterken, organiseren we activiteiten buiten school, zoals in de wijk of tijdens de Verrijkte Schooldag. Hierdoor leren kinderen omgaan met situaties zonder de vertrouwde schoolstructuur, met onze medewerkers altijd in de buurt voor ondersteuning. Ouders zijn onmisbare partners in dit proces. We betrekken hen actief bij de ontwikkeling van hun kind en bieden handvatten voor ondersteuning thuis. IKC Schalkwijk is een plek waar elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt, met minstens één vertrouwde volwassene bij wie hulp gezocht kan worden. Onze hoofddoelen voor 2023-2027 omvatten het bieden van een sterke basis met een veilige schoolomgeving en effectieve lessen, het waarborgen van kansengelijkheid, passend onderwijs voor alle kinderen, sterke ouderbetrokkenheid, effectieve samenwerking met externe partners zoals jeugdhulp en therapeuten, en het proactief voorkomen van problemen. Burgerschapsvorming integreren we dagelijks door kinderen te leren over groepsprocessen, respect voor diversiteit, het uiten van meningen, samenwerken en het maken van afspraken. Programma's zoals Kwink en GO, klassengesprekken en wijkactiviteiten ondersteunen dit doel, met als eindresultaat zelfbewuste, respectvolle burgers die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving.

Hoe garandeert IKC Schalkwijk de realisatie van de schoolplan doelen?

IKC Schalkwijk hanteert een planmatige aanpak om de gestelde doelen te bereiken en de ontwikkeling van leerlingen te monitoren. Voor elke leerling stellen we individuele leer- en begeleidingsdoelen op, vastgelegd in een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP). Ons IKC-basisklimaat zorgt voor een stabiele en veilige leeromgeving met duidelijke routines. Het onderwijs en de ondersteuning worden nauwkeurig afgestemd op de specifieke behoeften en capaciteiten van elk kind. We maken gebruik van bewezen methodieken zoals Kwink voor sociaal-emotionele ontwikkeling en LOGO 3000 voor woordenschatverbetering, aangevuld met doelenplanners voor rekenen en GO voor taal en digitale geletterdheid. Leren vindt plaats in kleinere groepen, ondersteund door specialisten zoals logopedisten, jeugdhulpverleners en schoolpsychologen. Actieve betrokkenheid van zowel ouders als leerlingen bij het leerproces is cruciaal, gerealiseerd door middel van reguliere ouder- en kindgesprekken, evenals ouder-kind-leerkrachtgesprekken. De voortgang van leerlingen wordt meerdere keren per jaar geëvalueerd, zowel op academisch als op sociaal-emotioneel vlak. Hiervoor gebruiken we observaties, toetsresultaten, de SCOL-vragenlijst voor welbevinden en gedrag, en directe gesprekken met kinderen en ouders. Tweejaarlijkse evaluaties toetsen of de plaatsing en de geboden ondersteuning nog optimaal zijn. Ons team werkt cyclisch en reflectief; we analyseren voortdurend de effectiviteit van onze aanpak, passen deze aan waar nodig en documenteren dit in onze plannen. Deze gestructureerde werkwijze garandeert dat we onze doelen niet alleen formuleren, maar ook daadwerkelijk realiseren, in hechte samenwerking met het kind, de ouders en het gehele team.

Optimale Start voor Jonge Kinderen bij IKC Schalkwijk

Toelichting van de school

IKC Schalkwijk biedt een warme en gestructureerde omgeving voor jonge kinderen die instromen vanuit diverse kinderopvang en peutervoorzieningen. Wij garanderen een veilige en prettige start, zodat elk kind zich direct welkom en geborgen voelt. Onze kleuterklassen stimuleren spelenderwijs leren, afgestemd op de individuele ontwikkeling van elk kind. De focus ligt sterk op taalontwikkeling, het vergroten van de woordenschat en het bevorderen van sociale vaardigheden. Beweging, zowel binnen als buiten, en het ontwikkelen van samenwerkingsvaardigheden door gezamenlijk spel staan centraal. Wij hanteren duidelijke dagritmes en visuele ondersteuning met pictogrammen om structuur en voorspelbaarheid te bieden. Door middel van diverse materialen en activiteiten ontwikkelen kinderen belangrijke concepten, leren ze kleuren en vormen herkennen en vergroten ze hun ruimtelijk inzicht. Sommige kinderen, vanaf 2,5 jaar, starten in onze speciale behandelgroep. Hier ontvangen zij gerichte jeugdhulp, in nauwe samenwerking met hun ouders. Kinderen kunnen ook op latere leeftijd instromen in hogere groepen. Voor elk kind bepalen we individueel welke ondersteuning nodig is voor optimale groei en ontwikkeling. Met onze uitgebreide ervaring in het begeleiden van jonge kinderen die extra ondersteuning of structuur nodig hebben, zorgen we samen voor een succesvolle start van hun schoolcarrière. Wij geloven in een proactieve aanpak om elk kind de best mogelijke kansen te bieden.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft IKC Schalkwijk voor jonge kinderen?

IKC Schalkwijk biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder een specifieke behandelgroep voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar. Deze groep werkt nauw samen met Kenter Jeugdhulp om kinderen de best mogelijke start te geven. Daarnaast onderhouden we sterke banden met diverse kinderopvangorganisaties. Dit zorgt voor een naadloze overgang en continuïteit in de ontwikkeling van het kind. Ons aanbod is gericht op spelend leren, taalontwikkeling en sociale vaardigheden, met veel aandacht voor structuur en individuele behoeften.

IKC Schalkwijk biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder een specifieke behandelgroep voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar. Deze groep werkt nauw samen met Kenter Jeugdhulp om kinderen de best mogelijke start te geven. Daarnaast onderhouden we sterke banden met diverse kinderopvangorganisaties. Dit zorgt voor een naadloze overgang en continuïteit in de ontwikkeling van het kind. Ons aanbod is gericht op spelend leren, taalontwikkeling en sociale vaardigheden, met veel aandacht voor structuur en individuele behoeften.

Kinderopvang Partners
Behandelgroep Kenter Jeugdhulp (2,5 - 4 jaar)

Met welke organisaties werkt IKC Schalkwijk samen voor het jonge kind?

IKC Schalkwijk werkt nauw samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een optimale ontwikkeling en doorstroom voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze gewaardeerde partners is Vesper Kinderopvang. Deze samenwerkingen waarborgen een holistische benadering van kinderopvang en onderwijs, waarbij de expertise van beide sectoren wordt gebundeld. Door deze samenwerkingen kunnen wij een consistente en stimulerende leeromgeving creëren die aansluit bij de behoeften van elk jong kind.

IKC Schalkwijk werkt nauw samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een optimale ontwikkeling en doorstroom voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze gewaardeerde partners is Vesper Kinderopvang. Deze samenwerkingen waarborgen een holistische benadering van kinderopvang en onderwijs, waarbij de expertise van beide sectoren wordt gebundeld. Door deze samenwerkingen kunnen wij een consistente en stimulerende leeromgeving creëren die aansluit bij de behoeften van elk jong kind.

Team | IKC Schalkwijk in Haarlem | [2025] Schoolregister