Basisschool Sint Willibrordus in Groenlo

Het team van Basisschool Sint Willibrordus in Groenlo

Current section: team
Admiraal Helfrichplein 2
7141 Groenlo

Zie hier hoe het team van Basisschool Sint Willibrordus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Sint Willibrordus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Sint Willibrordus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Sint Willibrordus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Sint Willibrordus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 60% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (60%)
Man (40%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Sint Willibrordus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (10%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (30%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Sint Willibrordus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Indirect ondersteunend personeel (10%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Sint Willibrordus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Deskundige Invulling bij Leerkrachtafwezigheid op Sint Willibrordus

Bij onverwachte afwezigheid van een teamlid, bijvoorbeeld door ziekte of gepland verlof, zetten we alles op alles om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Zelfs als onze interne vervangingspool geen geschikte leerkracht kan aanbieden, vinden we altijd een oplossing. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van de impact op uw kind. Daarom wordt eerst gekeken naar collega's die op dat moment niet voor de klas staan. Als dit niet volstaat, organiseren we de opvang van de leerlingen in nauwe samenwerking, volgens een duidelijk stappenplan. Dit plan start met het combineren van twee groepen, waarbij een leerkracht tijdelijk naar een andere klas gaat. Vervolgens kijken we naar groepen die fysiek dicht bij elkaar gehuisvest zijn om ze samen te voegen. Deze aanpak herhalen we indien nodig, met als doel de leerlingen zo goed mogelijk te blijven bedienen. In uitzonderlijke situaties, wanneer een leerkracht langer dan twee dagen afwezig is, kunnen we overwegen om de betreffende leerlingen tijdelijk thuis te laten werken. Dit doen we uitsluitend in het belang van de onderwijskwaliteit en de continuïteit van de lesstof.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Sint Willibrordus

4

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedreven Intern Begeleider
Specialistische Rekeninstructeur
Bevlogen Consultant Meer- en Hoogbegaafdheid
Vakbekwame Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider is maar liefst tweeënhalve dag per week actief op Basisschool Sint Willibrordus. Dit zorgt voor optimale begeleiding en afstemming binnen ons onderwijsteam. Met gespecialiseerde kennis op het gebied van taal en rekenen, bieden wij extra ondersteuning waar nodig. Zo bouwen we aan een sterke basis voor elke leerling. Onze rekenspecialist en taalspecialist zetten zich in om leerlingen met specifieke leerbehoeften verder te helpen. Ook leerlingen die extra uitdaging zoeken, vinden bij ons de juiste stimulans.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal op Basisschool Sint Willibrordus. Onze intern begeleider is tweeënhalve dag per week beschikbaar om leerlingen, leerkrachten en ouders te ondersteunen. Wij creëren een veilige en stimulerende omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Dit doen we door aandacht te besteden aan zelfvertrouwen, sociale vaardigheden en het omgaan met emoties. Onze intern begeleider biedt begeleiding bij uiteenlopende sociaal-emotionele vraagstukken. Indien nodig coördineren we externe hulp om een compleet ondersteuningsnetwerk te garanderen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Ervaren Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Basisschool Sint Willibrordus hecht veel waarde aan een positieve werkhouding en een gestructureerde taakaanpak. Onze intern begeleider is tweeënhalve dag per week aanwezig om dit te faciliteren. Wij bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben bij hun gedrag of taakuitvoering. Samen met de leerkracht zoeken we naar passende oplossingen. Ons doel is om elke leerling te helpen succesvol te zijn in het leerproces. Dit doen we door praktische handvatten te bieden voor zowel leerlingen als leerkrachten.

0

Motorische Ontwikkeling: Bewegen en Ontdekken

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen werken we samen met gespecialiseerde externe partners. Fysiotherapie is wekelijks toegankelijk binnen onze schoolmuren. Wij stimuleren de fysieke ontwikkeling door middel van gevarieerde bewegingsactiviteiten. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en een goede motorische basis. Onze schoolfaciliteiten en expertise stellen ons in staat om leerlingen met specifieke motorische behoeften optimaal te begeleiden. We streven naar een brede ontwikkeling voor ieder kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct aan onze school verbonden zijn, waarborgen we het welzijn van onze leerlingen. We werken nauw samen met externe zorgverleners waar nodig. Voor vragen rondom persoonlijke verzorging en medische ondersteuning kunnen ouders terecht bij onze intern begeleider en schoolleiding. Wij zorgen voor een discrete en respectvolle benadering. Ons schoolteam is alert op de individuele behoeften van elke leerling. We creëren een omgeving waarin kinderen zich veilig en verzorgd voelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speel/leerplein

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Sint Willibrordus

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Basisschool Sint Willibrordus zet vol in op 'smalle ondersteuning', waarbij elke leerkracht de individuele leerbehoeften van onze leerlingen kent en hierop inspeelt. Dagelijks ontvangen leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften onderwijs op hun eigen niveau, zowel in kleine groepjes als individueel. Dit garandeert een gepersonaliseerde leerervaring voor iedereen. Bij aanmelding brengen we de onderwijsbehoeften nauwkeurig in kaart. Dit doen we aan de hand van schriftelijke informatie, warme overdrachten van vorige scholen en door open gesprekken met ouders, zodat we een compleet beeld krijgen. Ons leerlingvolgsysteem, met genormeerde instrumenten en procedures, stelt ons in staat om de academische en sociaal-emotionele ontwikkeling van elke leerling continu te volgen en te monitoren. Voor elke leerling stellen we een persoonlijk ontwikkelingsperspectief op, inclusief eigen leerlijnen. Dit geldt met name voor leerlingen die naar verwachting het eindniveau van het basisonderwijs niet zullen halen. Voor aanvullende ondersteuning werken we nauw samen met externe professionals, altijd in goed overleg met ouders, om de best mogelijke begeleiding te garanderen. Ons toekomstige aanbod zal verder worden uitgebreid met ondersteuning door een toegewijde onderwijsassistent, die de hele week beschikbaar is om samen met de leerkracht extra hulp te bieden aan leerlingen die dat nodig hebben.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Visie, Doelen en Kwaliteitsborging op Sint Willibrordus

Welke ambitieuze doelen streven we na met ons schoolplan?

Voor de komende vier jaar hebben we drie kernachtige doelen vastgesteld in ons schoolplan, die naadloos aansluiten bij de strategische visie van Delta Scholengroep: Brede ontwikkeling, Aansprekend werkgeverschap en Zelfbewuste positionering. We optimaliseren onze rekeninstructie door de overstap van realistische naar traditionele methodieken te onderzoeken, gestuurd door kwaliteitskaarten en met duidelijke borging van afspraken. Dit zorgt voor effectieve ondersteuning van leerlingen met specifieke gedrags- of didactische behoeften. Daarnaast verdiepen we onze expertise op het gebied van expliciete directe instructie (EDI) en implementeren we de Hiro-methode voor een versterkte sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Deze initiatieven ondersteunen ook de specifieke doelen uit ons schoolondersteuningsplan voor het komende schooljaar. We streven ernaar dat elke leerling dagelijks, in elke groep, werkt aan zijn leerdoelen met lesmateriaal dat perfect aansluit bij de individuele leerstijl en belevingswereld, waarbij de leerkracht fungeert als coach om het zelfsturend leervermogen te bevorderen. Deze focuspunten worden structureel verankerd in onze schoolorganisatie via regelmatige plenaire vergaderingen (8-10 keer per jaar), inspirerende studiedagen en gerichte klassenbezoeken die de professionele ontwikkeling en didactische vaardigheden van onze leerkrachten stimuleren.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen voor elke leerling?

Basisschool Sint Willibrordus heeft een diepgaande analyse gemaakt van de kenmerken van onze leerlingenpopulatie, zowel op cognitief als sociaal-emotioneel vlak. Hierdoor kunnen we voor elke leerling de ideale balans vinden tussen kennisontwikkeling, het aanleren van essentiële basisvaardigheden en het cultiveren van sociaal-emotionele competenties. Dit vertaalt zich in onze tijdsplanning, de vormgeving en inhoud van onze instructies, en de algehele organisatie van ons onderwijs. Het is onze maatschappelijke opdracht om elke leerling gelijke kansen te bieden. Dit betekent dat we bewuste keuzes maken in ons aanbod en onze verwachtingen, om het unieke potentieel van elk kind te maximaliseren. Ons doel is dat onze leerlingen uitgroeien tot zelfverzekerde, respectvolle volwassenen. Onze ambities vloeien voort uit onze onderwijsvisie en het onderwijsconcept dat we continu doorontwikkelen. Door onze leeropbrengsten jaarlijks en per toetsmoment te analyseren, stellen we voortdurend nieuwe doelen en prioriteiten bij. Deze cyclus van analyse en bijstelling is zichtbaar in ons scholingsplan, ons vergaderbeleid en onze vergaderplanning – alles is met elkaar verweven, met structurele aandacht voor kennisdeling en systematische evaluatie. De inzet van gespecialiseerde interne en, waar nodig, externe expertise versterkt ons primaire proces. Dit geldt zowel voor cognitieve als sociaal-emotionele ontwikkelingsdoelen. We verzamelen systematisch feedback van leerlingen (via jaarlijkse enquêtes en de leerlingen-MR) en ouders (via tweejaarlijkse enquêtes). De inzichten worden gedeeld en verwerkt in onze jaarplanning en individuele professionaliseringsplannen. Elke medewerker heeft een persoonlijk ontwikkelingsplan dat bijdraagt aan zowel individuele groei als de schoolbrede ontwikkeling, afgestemd op onze actuele verbeterpunten. Dit wordt geïntegreerd in werkgroepen, teamvergaderingen en studiedagen.

Ontdek Ons Rijke Programma voor Jonge Kinderen in Groenlo

Toelichting van de school

Bij Basisschool Sint Willibrordus geloven we in een naadloze overgang voor uw kind. We onderhouden nauwe banden met lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven, wat resulteert in een 'warme overdracht'. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we diepgaande informatie ontvangen over de ondersteuning die uw kind al heeft genoten en eventueel nog nodig heeft. Om de ontwikkeling van elk kind optimaal te volgen, maken we gebruik van observaties, signaleringslijsten en werken we samen met specialisten zoals de schoolarts of logopedisten. Dit helpt ons om de specifieke ondersteuningsbehoeften van uw kind te identificeren. We hanteren het Ontwikkelingsvolgmodel voor het jonge kind (OVM) en zetten effectieve lesmethoden in zoals Kleuterplein en Logo 3000. Ons dyslexieprotocol en onze sociaal-emotionele aanpak met de methodes Hiro en Rots & Water garanderen een brede ontwikkeling. Ontdek de voordelen van ons onderwijs voor jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Sint Willibrordus extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Basisschool Sint Willibrordus biedt een uitgebreid en geïntegreerd programma voor jonge kinderen, gericht op een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar de basisschool. Specifieke extra's worden per kind bekeken op basis van de warme overdracht en observaties.

Met welke partners werkt Basisschool Sint Willibrordus samen voor het jonge kind?

Basisschool Sint Willibrordus werkt nauw samen met KDV/BSO Pindakaas om een consistente en ondersteunende leeromgeving te creëren voor de allerkleinsten.

Basisschool Sint Willibrordus werkt nauw samen met KDV/BSO Pindakaas om een consistente en ondersteunende leeromgeving te creëren voor de allerkleinsten.

KDV/BSO Pindakaas Groenlo
Team | Basisschool Sint Willibrordus in Groenlo | [2025] Schoolregister