Basisschool Sint Willibrordus in Groenlo

De resultaten van Basisschool Sint Willibrordus in Groenlo

Current section: resultaten
Admiraal Helfrichplein 2
7141 Groenlo

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Sint Willibrordus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Sint Willibrordus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Sint Willibrordus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Basisschool Sint Willibrordus: Taal en Rekenen

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die iedere leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels een doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van alle leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in heel Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Basisschool Sint Willibrordus: Ambitie en Resultaten

Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als streven dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau bereikt aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool wordt door de inspectie een specifiek streefpercentage vastgesteld, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school, waarmee we onze educatieve ambities meten.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Sint Willibrordus?

Ontdek het schooladvies traject op Basisschool Sint Willibrordus. We bieden een gestructureerd proces om het beste advies voor uw kind te garanderen. Het traject begint met een voorlopig schooladvies aan het einde van groep 7. Dit geeft een eerste indicatie van de onderwijsmogelijkheden. In november vindt de afname van de 'Leerling in Beeld B8' plaats, gevolgd door een gesprek over het voorlopige advies met leerling en ouders. Dit zorgt voor een heldere communicatie. In februari wordt de doorstroomtoets afgenomen. Na deze toets volgt een definitief adviesgesprek, waarin we het definitieve schooladvies op basis van de resultaten en de ontwikkeling van uw kind bespreken. De uitslag van de doorstroomtoets wordt uiterlijk op 15 maart verstrekt, met het definitieve advies en schriftelijke bevestiging uiterlijk op 24 maart. De aanmeldweek voor het voortgezet onderwijs is van 25 tot 31 maart.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Sint Willibrordus: Samen Sterk

Bij Basisschool Sint Willibrordus staat persoonsontwikkeling centraal in ons onderwijs. We koesteren de unieke talenten en eigenschappen van elk kind, zodat iedereen zichzelf kan zijn. Samenwerking, wederzijds vertrouwen en plezier zijn de fundamenten waarop wij bouwen. We creëren een veilige omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. De maatschappij vraagt om sterke sociale vaardigheden, en daar dragen wij aan bij door te focussen op samenwerken, leren en effectieve communicatie. Onze aanpak is geen aangeleerd trucje, maar een diep verankerde levenshouding die overal binnen en buiten de school zichtbaar is. Met methoden als HIRO en Rots en Water bieden we praktische handvatten voor sociale groei. Onze kernwaarden – respect, veiligheid, verantwoordelijkheid, eigenheid en betrokkenheid – integreren we systematisch in al ons denken en doen. Preventie, het positief benoemen van gewenst gedrag, een planmatige aanpak en een sterk partnerschap met ouders vormen de basis van ons succes.

Respect en Veiligheid: De basis van onze schoolcultuur

Verantwoordelijkheid: Leren voor het leven

Eigenheid en Betrokkenheid: Samen groeien en ontdekken

Hoe bevordert Sint Willibrordus de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Sint Willibrordus hanteert een proactieve, preventieve aanpak om een positief leerklimaat te waarborgen. We focussen op het verhelderen, aanleren en bekrachtigen van wenselijk gedrag, waarbij elk kind zich verantwoordelijk voelt voor een veilige en respectvolle sfeer. Deze benadering, met de kernwaarden respect, veiligheid, verantwoordelijkheid, eigenheid en betrokkenheid, is niet beperkt tot de schoolmuren, maar strekt zich uit tot de bredere leefwereld van het kind. Via diverse werkvormen besteden we in vijf periodes aandacht aan een specifieke basiswaarde. We betrekken ouders actief door oefeningen voor thuis, schoolactiviteiten of door het uitdragen van onze kernwaarden. Minimaal tweemaal per jaar vinden er kindgesprekken plaats met behulp van een ik-rapport. In november voeren we met alle ouders een gesprek over het welbevinden van hun kind, naast de gesprekken die op aanvraag plaatsvinden. Daarnaast evalueren leerkrachten tweemaal per jaar de cognitieve ontwikkeling, ondersteund door de LIB-toetsen. Een getrainde leerkracht in de 'Rots en Water'-methode versterkt ons aanbod op het gebied van weerbaarheid, aangevuld met een teamtrainingsdag. De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt gemonitord met het Ontwikkelingsmodel voor het Jonge Kind in groep 1-2, en middels de LIB sociaal-emotioneel toetsen voor groep 3-8. De resultaten sturen onze groeps- en schoolbrede activiteiten en helpen ons de aanpak af te stemmen op individuele leerbehoeften.

Welke methoden gebruikt Sint Willibrordus voor sociaal-emotioneel leren?

Basisschool Sint Willibrordus zet effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren, waaronder: * Aandacht voor Sociale Omgang (A.S.O.) * Diverse materialen en werkvormen, zorgvuldig geselecteerd om de sociale vaardigheden te versterken.

Hoe monitort Sint Willibrordus de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Sint Willibrordus gebruik van de volgende registratievormen: * Ontwikkelingsvolgmodel (OVM) * Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)

Inspectierapport Basisschool Sint Willibrordus: Een Diepgaande Analyse

Op 7 oktober 2019 voerde de Inspectie van het Onderwijs een specifiek onderzoek uit naar 'Schoolverschillen' bij Basisschool Sint Willibrordus. Dit onderzoek richtte zich op de kansengelijkheid en de onderwijsresultaten die scholen hun leerlingen bieden gedurende het schooljaar 2019-2020. Het doel van dit themaonderzoek was om de unieke aspecten van onze school in kaart te brengen die essentieel zijn voor de leerontwikkeling van onze leerlingen. We onderzochten hoe we ervoor zorgen dat elk kind optimale kansen krijgt om te leren en zich te ontwikkelen. Hoewel het bezoek geen formeel rapport op schoolniveau opleverde, was de terugkoppeling na de bezoekdag zeer positief. Het managementteam, de leerkrachten en de leerlingen presenteerden een eenduidig beeld met consistente antwoorden, die bovendien zichtbaar waren in de dagelijkse praktijk binnen de verschillende klassen. De verzamelde informatie draagt bij aan een landelijke rapportage en het jaarlijkse overzicht van de Staat van het Onderwijs. Voor het laatst vond er in 2015 een inspectiebezoek plaats, wat dit recente onderzoek extra inzichtelijk maakt.

Resultaten | Basisschool Sint Willibrordus in Groenlo | [2025] Schoolregister