
Het team van Christelijke school voor Speciaal Basisonderwijs in Gorinchem
Current section: teamZie hier hoe het team van Christelijke school voor Speciaal Basisonderwijs is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke school voor Speciaal Basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Christelijke school voor Speciaal Basisonderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke school voor Speciaal Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Christelijke school voor Speciaal Basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 94.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke school voor Speciaal Basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Christelijke school voor Speciaal Basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke school voor Speciaal Basisonderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging op School: Continuïteit en Kwaliteit
Wij waarborgen de continuïteit van het onderwijs door uitsluitend eigen, vertrouwde leerkrachten in te zetten voor vervanging bij afwezigheid van personeel. Deze bewuste keuze voor interne vervanging minimaliseert de impact op uw kind en zorgt voor een stabiele leeromgeving. Onze leerkrachten zijn volledig ingeburgerd in onze unieke onderwijsaanpak en kennen de leerlingen en hun specifieke behoeften. Dit garandeert een soepele en rustige overgang voor elk kind, waardoor het leerproces ongestoord kan doorgaan, zelfs tijdens afwezigheid van de vaste leerkracht.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Beatrix de Burcht heeft 8 leerjaren. 90% van de leerlingen stroomt in vanuit de basisschool. 10% stroomt in vanuit een andere SBO, MKD, SO, etc.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Uw Kind op Onze School
Taal en Rekenen Expertise
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op onze school hanteren we diverse methodieken om taal en rekenen te versterken, afgestemd op de individuele leerbehoeften van elk kind. We maken gebruik van een combinatie van traditionele leermiddelen en digitale oefeningen om de lesstof effectief in te slijpen. Voor rekenonderwijs passen we het handelingsmodel en het drieslagmodel toe. De focus ligt op het eerst 'doen' en ervaren van de som, waarna de verwerking op papier volgt. Voor verdiepende oefeningen in kleine groepen is onze Rekenwerkplaats beschikbaar, waar nieuwe leerdoelen concreet worden geïntroduceerd en uitgewerkt. Taalontwikkeling is geïntegreerd in alle vakken, met speciale aandacht voor mondelinge taalvaardigheid. Kinderen leren zich helder uit te drukken, vragen te stellen en hun mening te geven. We zetten drie kernmethodieken in: 'Met Woorden in de Weer' voor woordenschat, de Denkstimulerende Gesprekstechniek om taal te activeren, en Ondersteunend Tekenen om verhalen visueel te maken. Woordenschat wordt actief geoefend en gestimuleerd in alle klassen, waarbij ons team getraind is om kinderen de nodige tijd en begeleiding te bieden om zich verbaal te uiten.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Alle teamleden volgen de Kanjertraining, wat zorgt voor een uniforme en positieve benadering van alle leerlingen. Twee gespecialiseerde collega's blijven zich continu bijscholen op het gebied van gedragsontwikkeling en delen hun expertise met het team. Zij monitoren tevens effectieve strategieën tegen pesten en hoe kinderen hun grenzen aangeven, zowel naar medeleerlingen als naar volwassenen. Deze gedragscoaches ondersteunen leerkrachten bij het creëren van een veilige en prettige groepsdynamiek, essentieel voor een optimale leeromgeving. Ons doel is dat kinderen, na mogelijk uitdagende periodes elders, weer zelfvertrouwen ontwikkelen en stevig in hun schoenen komen te staan. We bieden gerichte ondersteuning om hen te helpen zelfstandig hun capaciteiten te ontdekken en te benutten.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze leerkrachten maken gebruik van de 'Leerlijn Leren Leren' om de voortgang van leerlingen op het gebied van werkhouding en taakgerichtheid te monitoren. Dit omvat vaardigheden zoals het starten van taken, doorzettingsvermogen, en het controleren van eigen werk. Ook het durven stellen van vragen bij onduidelijkheden wordt hierin meegenomen. De gedragscoaches bieden ondersteuning aan leerkrachten bij het ontwikkelen van klasspecifieke plannen en individuele begeleidingsstrategieën. De orthopedagoog wordt ingeschakeld voor specialistisch advies bij complexe casussen, om zo effectieve ondersteuningsplannen op maat te garanderen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze vakleerkracht gymnastiek verzorgt wekelijks een gymles voor elke groep in onze eigen gymzaal. De hieruit voortkomende oefeningen en spelvormen worden door de leerkrachten tijdens een tweede gymmoment per week geïntegreerd in het lesprogramma. De vakleerkracht stimuleert tevens actieve deelname aan bewegingsactiviteiten tijdens pauzes. Een fysiotherapeut is tweemaal per week aanwezig om leerlingen te begeleiden bij motorische ontwikkelingsdoelen, in nauwe samenwerking met ouders en leerkrachten. Kinderen die specifieke mondmotorische oefeningen nodig hebben, ontvangen hiervoor begeleiding van een logopedist tijdens schooltijd.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij specifieke medische zorgbehoeften voeren we een nauwe afstemming met ouders over de benodigde ondersteuning, zowel thuis als op school. Indien de zorgvraag de mogelijkheden van het schoolteam overstijgt, zoeken we gezamenlijk met ouders naar passende externe hulp. We streven ernaar dat alle kinderen zindelijk naar school komen. Voor kinderen die dit nog niet zijn, werken we in samenwerking met ouders en externe professionals aan het bereiken van dit doel, door middel van een gestructureerd en ondersteunend plan.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elk Kind op Beatrix de Burcht
Onze Visie op Passend Speciaal Basisonderwijs
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Onze School
Welke leerdoelen worden nagestreefd voor uw kind?
Hoe zorgt de school voor de realisatie van de gestelde doelen?
Ontwikkelingskansen voor Jonge Kinderen op Onze Christelijke Basisschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?
Onze basisschool biedt uitgebreid aanvullend onderwijs voor de jongste leerlingen. Dit omvat gespecialiseerde begeleiding door een gedragscoach, logopedische ondersteuning om de taalontwikkeling te stimuleren, en kinderfysiotherapie gericht op het verbeteren van motorische vaardigheden.
Met welke partners werkt onze school samen voor het jonge kind programma?
Onze basisschool onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande kinderopvangorganisaties. Zo werken we samen met Kinderopvang Gorinchem (SKG) en het Medisch Kinderdagverblijf Enver, wat bijdraagt aan een veilige en stimulerende omgeving voor jonge kinderen.