
De resultaten van Samenwerkingsschool Oostermoer in Gieterveen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Samenwerkingsschool Oostermoer, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Samenwerkingsschool Oostermoer bij jullie?
Ontdek hoe goed Samenwerkingsschool Oostermoer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden voor Succes
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Hogere Ambitie voor Onze Leerlingen
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en excelleren in taal en rekenen. Het ambitieuze doel is dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit hogere niveau bereikt bij de overgang naar het voortgezet onderwijs. De inspectie stelt, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie van elke school, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van Samenwerkingsschool Oostermoer, wat de school helpt haar onderwijskwaliteit te monitoren en te verbeteren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Samenwerkingsschool Oostermoer?
Ontdek het schooladvies voor leerlingen van Samenwerkingsschool Oostermoer. Na de basisschool start een nieuwe fase in het voortgezet onderwijs (VO). Wij bieden inzicht in de schooladviezen om u te ondersteunen bij deze belangrijke keuze. Het schooladviesproces begint met een globaal advies in groep 7, gevolgd door een voorlopig advies in november. Dit helpt u en uw kind zich te oriënteren op het VO tijdens de voorlichtingsrondes. De definitieve doorstroomtoets vindt plaats in de eerste twee weken van februari, met de uitslag uiterlijk 15 maart. Het definitieve advies wordt in de week na 15 maart verstrekt, waarna aanmelding bij VO-scholen kan plaatsvinden. Ons schooladvies is gebaseerd op een brede evaluatie: resultaten van methode-onafhankelijke leerlingvolgsysteemtoetsen (groep 6-8), methodegebonden toetsen, sociaal-emotionele ontwikkeling, werkhouding, karakter en huiswerkgedrag. Het schooladvies weegt zwaar voor toelating tot het VO, waarbij de doorstroomtoets een aanvullende rol speelt. Wij geven een schooladvies dat maximaal twee leerwegen of schoolsoorten omvat, zoals Mavo/Havo. Bij twijfel geven we het hoogst mogelijke advies voor het voortgezet onderwijs. Meer gedetailleerde informatie over het schooladvies en de doorstroomtoets is beschikbaar.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Samenwerkingsschool Oostermoer
Bij Samenwerkingsschool Oostermoer geloven we dat een veilige omgeving de sleutel is tot optimale persoonlijke ontwikkeling. Wij koesteren een cultuur van wederzijds vertrouwen en respect, waarin elke leerling zich gewaardeerd en betrokken voelt. Onze school is een levendige gemeenschap waar kinderen leren omgaan met elkaar, verantwoordelijkheid nemen en bijdragen aan een positieve sfeer. We moedigen nieuwsgierigheid en interesse in elkaar aan, zodat leerlingen zich geaccepteerd voelen en floreren. Door interactie en gezamenlijke activiteiten oefenen onze leerlingen essentiële sociale vaardigheden, zoals empathie en samenwerking. Samen creëren we een omgeving waarin iedereen ertoe doet en we samen streven naar het algemeen welzijn.
Verantwoordelijkheidsgevoel cultiveren
Democratisch handelen stimuleren
Betrokkenheid bij de gemeenschap bevorderen
Hoe bevordert Samenwerkingsschool Oostermoer de sociale ontwikkeling van uw kind?
Onze school hanteert het succesvolle 'Vreedzaam' lesprogramma, een uitgebreid curriculum gericht op sociale competentie en democratisch burgerschap. Dit programma transformeert onze school in een leefgemeenschap waar elke leerling gehoord en gezien wordt. Kinderen krijgen een stem en leren de beginselen van democratisch burgerschap: openstaan voor verschillen, conflicten vreedzaam oplossen en proactief bijdragen aan de schoolgemeenschap. Leerlingmediatie, waarbij getrainde leerlingen bemiddelen bij conflicten, is een integraal onderdeel van onze aanpak. Het programma omvat zes kernthema's die wekelijks in alle groepen aan bod komen: groepsvorming, conflicthantering, communicatie, emoties, verantwoordelijkheid en diversiteit. Meer informatie vindt u op www.devreedzameschool.nl.
Welke methoden gebruikt onze school om sociale vooruitgang te monitoren?
Om de sociale en emotionele groei van onze leerlingen te volgen, maken we gebruik van gevalideerde instrumenten: * Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEV) * Vragenlijst Hand en Handen (IEP leerlingvolgsysteem)
- Sociaal Emotionele Vragenlijst
- Vragenlijst hand en handen IEP leerlingvolgsysteem
Welke specifieke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast?
Samenwerkingsschool Oostermoer zet de methode 'Vreedzame School' in om leerlingen te begeleiden in hun sociaal-emotionele ontwikkeling.
- Vreedzame school
Onderwijsinspectie: Inzicht in de Kwaliteit van Samenwerkingsschool Oostermoer
Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie met betrekking tot Samenwerkingsschool Oostermoer in Gieterveen. De inspectie beoordeelt de school op diverse aspecten, waaronder onderwijskwaliteit, pedagogisch klimaat en de ontwikkeling van leerlingen. De resultaten bieden waardevolle inzichten voor ouders, leerlingen en het schoolteam om de educatieve prestaties en de leeromgeving continu te verbeteren. Wij streven naar transparantie en delen graag de officiële rapporten.