
De resultaten van Dalton Kindcentrum 't Kompas in Gasselternijveen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Dalton Kindcentrum 't Kompas, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Dalton Kindcentrum 't Kompas bij jullie?
Ontdek hoe goed Dalton Kindcentrum 't Kompas bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behaald Fundamenteel Niveau door Leerlingen 't Kompas
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke basisschoolleerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we dit met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, geldend voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Behaald Streefniveau door Leerlingen 't Kompas
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit niveau bereikt aan het einde van groep acht. De inspectie stelt per basisschool een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, wordt individueel bepaald voor elke basisschool in Nederland. Ontdek hoe Dalton Kindcentrum 't Kompas presteert ten opzichte van deze ambitieuze doelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Dalton Kindcentrum 't Kompas?
Bij Dalton Kindcentrum 't Kompas hechten we veel waarde aan het objectief volgen van de ontwikkeling van elke leerling. Daarom maken we gebruik van de landelijk erkende IEP-toetsen. Deze toetsen geven ons gedetailleerd inzicht in de kennis en vaardigheden op het gebied van rekenen, taal en informatieverwerking. Onze leerkrachten combineren deze toetsresultaten met observaties van de sociale en emotionele groei. De plaatsingswijzer, met data vanaf groep 6, helpt ons om een compleet beeld te krijgen van de cognitieve capaciteiten. Ons uitgangspunt is een kansrijk schooladvies, waarbij we geloven in het potentieel van elke leerling om zich verder te ontwikkelen in het vervolgonderwijs. Sinds schooljaar 2021-2022 zetten we de IEP Leerlingvolgsysteem in voor tussentijdse evaluaties. Dit systeem is essentieel om de huidige stand van zaken van een kind te bepalen en een persoonlijk ontwikkelpad uit te stippelen. Door betekenisvolle toetsing brengt IEP de unieke talenten en de algehele ontwikkeling van uw kind in kaart.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkel een Sterke Sociale Basis op Dalton Kindcentrum 't Kompas
Bij Dalton Kindcentrum 't Kompas besteden we veel aandacht aan de sociale en emotionele ontwikkeling van onze 77 leerlingen. We maken gebruik van de innovatieve methode 'Kwink', een online leerprogramma voor sociaal-emotioneel leren (SEL). Kwink integreert burgerschap en mediawijsheid, en is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Het biedt een praktisch, boeiend en actueel curriculum dat gericht is op preventie, zoals het tegengaan van pesten, en het versterken van een veilige groepsdynamiek. Deze afspraken en regels worden wekelijks in elke groep besproken en herhaald om een positieve sfeer te waarborgen.
Respect voor iedereen
Bevordering van zelfstandigheid
Ontwikkeling van verantwoordelijkheidsgevoel
Hoe bevordert 't Kompas de sociale vaardigheden van leerlingen?
Ons doel is om kinderen te leren respectvol om te gaan met zichzelf, hun medeleerlingen en de schoolomgeving. We verwachten van ouders en leerkrachten dat zij actief meedenken en oplossingen zoeken bij eventuele problemen, zodat deze constructief worden aangepakt. Daarnaast registreren we incidenten nauwkeurig om onze aanpak continu te evalueren en te verbeteren. Sinds het schooljaar 2021-2022 gebruiken we het observatiesysteem 'Hart en Handen' om de sociale en emotionele groei van elk kind gedetailleerd in kaart te brengen.
Welke registratiesystemen worden ingezet voor sociale opbrengsten?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen te monitoren en te documenteren, maken we gebruik van de volgende registratievormen die de sociale opbrengsten inzichtelijk maken:
- Zien (leerlingvolgsysteem)
- Hart en handen van IEP (voor sociaal-emotionele ontwikkeling)
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden gebruikt?
Dalton Kindcentrum 't Kompas hanteert een gestructureerde aanpak voor sociaal-emotioneel leren met behulp van de volgende methodiek:
- KWINK (een uitgebreid SEL-programma)
Inspectierapport Dalton Kindcentrum 't Kompas: Kwaliteit van ons basisonderwijs
Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over Dalton Kindcentrum 't Kompas. Wij streven naar uitmuntendheid in ons basisonderwijs, met een focus op de ontwikkeling van elke leerling. Dit rapport biedt inzicht in de prestaties en de algehele kwaliteit van onze school. Het helpt ons om onze sterke punten te erkennen en gebieden voor verdere verbetering te identificeren. Dalton Kindcentrum 't Kompas committeert zich aan hoogwaardig onderwijs, waarbij we de groei en het welzijn van onze 77 leerlingen centraal stellen. Lees verder voor de details.