Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos in Erica

Het team van Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos in Erica

Current section: team
Omhaal 33
7887 Erica

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.7%)
Man (8.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (8.3%)
35-45 jaar (41.7%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (41.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Deskundige Invallers en Flexibele Ondersteuning bij Schoolvervanging

Bij Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos zorgen we voor een naadloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We streven ernaar om de impact op uw kind te minimaliseren door interne oplossingen te prioriteren. Indien er geen geschikte interne vervanging beschikbaar is, zetten wij de expertise van Slim Personeelsmiddeling in. Deze samenwerking garandeert dat gekwalificeerde invallers snel paraat staan om de lessen te verzorgen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer ook externe invallers niet direct inzetbaar zijn, organiseren we de klasopvang intern door leerlingen te verdelen over andere groepen of door een ervaren onderwijsassistent in te zetten onder direct toezicht van een bevoegde leerkracht. Onze hoogste prioriteit is de educatieve continuïteit. Alleen in de meest dringende situaties, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan er een minimale impact op de lestijd optreden. Wij doen er alles aan om dit te voorkomen en de leerervaring voor elk kind te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In het schooljaar 2025-2026 hebben we de leerlingen verdeeld over 10 groepen. We hebben drie kleutergroepen. Dit zijn twee combinatiegroepen 0/1 en 1/2 en een groep 2. Daarnaast hebben we twee kleine groepen 3. Groep 4 t/m 8 zijn enkele groepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundige Ondersteuningsteam op Basisschool De Brummelbos

5

Taalontwikkeling en Rekenen: Optimaliseer Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheidsspecialist
Leescoördinator
Taalcoördinator
Rekencoördinator
Logopedist

Toelichting van de school:

Bij Basisschool De Brummelbos streven we naar optimale taal- en rekenontwikkeling voor elke leerling. Mariëlle Bos, onze toegewijde intern begeleider, coördineert de leerlingenzorg en biedt essentiële ondersteuning aan zowel leerkrachten als ouders bij specifieke hulpvragen. Juf Manon heeft haar expertise als hoogbegaafdheidsspecialist verder uitgebreid en ontwikkelt uitdagende leerprogramma's voor onze meer- en hoogbegaafde leerlingen. De leescoördinatoren (Juf Janine, Juf Anneke, Juf Letty, Juf Karlijn en Juf Benthe) en taalcoördinator Juf Anja stimuleren leesplezier en taalvaardigheid door gerichte activiteiten. Juf Mirjam focust zich als rekencoördinator op het versterken van rekenvaardigheden. Daarnaast versterken onze orthopedagoog en logopedist het team om leerlingen met specifieke behoeften te begeleiden. Een kinderfysiotherapeut is op vaste dagen aanwezig voor motorische ondersteuning.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheidsspecialist
Schoolmaatschappelijk Werker

Toelichting van de school:

Een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling is cruciaal voor het welzijn van uw kind. Onze leerkrachten signaleren vroegtijdig en bieden extra begeleiding waar nodig, ondersteund door onze intern begeleider en orthopedagoog. Indien aanvullende ondersteuning gewenst is, werken we nauw samen met Judith Hegge, onze schoolmaatschappelijk werker van Sedna. Zij biedt gespecialiseerde hulp, altijd in overleg met u als ouder, om uw kind te helpen floreren. Ook onze hoogbegaafdheidsspecialist draagt bij aan een omgeving waarin elk kind zich gewaardeerd en begrepen voelt, met aandacht voor zowel academische als emotionele groei.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheidsspecialist

Toelichting van de school:

We zetten ons in voor een optimale werkhouding en taakaanpak bij alle leerlingen. Onze leerkrachten bieden direct ondersteuning en stellen individuele leerplannen op om elk kind te helpen succesvol te zijn. Onze intern begeleider en orthopedagoog analyseren leergedrag en adviseren over effectieve strategieën. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, biedt onze hoogbegaafdheidsspecialist aangepaste taken en begeleiding. In samenspraak met ouders streven we ernaar om eventuele gedragsuitdagingen om te zetten in leerkansen, zodat elk kind zijn of haar potentieel kan bereiken.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Kinderfysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind staat centraal bij Basisschool De Brummelbos. Onze leerkrachten observeren en bieden gerichte oefeningen om de grove en fijne motoriek te stimuleren. Bij specifieke behoeften werken we nauw samen met onze kinderfysiotherapeut en logopedist. Zij bieden gespecialiseerde begeleiding op school, en indien nodig ook buiten schooltijd, om de fysieke en communicatieve vaardigheden van uw kind te optimaliseren. Onze intern begeleider coördineert deze zorgtrajecten en zorgt voor een naadloze integratie binnen het onderwijsprogramma.

2

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Uw Kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Jeugdverpleegkundige

Toelichting van de school:

Het welzijn en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Onze intern begeleider onderhoudt periodiek contact met de jeugdverpleegkundige om eventuele medische zorgen of zorgvragen te bespreken. Deze overleggen vinden altijd plaats in nauwe samenwerking met u, de ouders. Uw input en toestemming zijn essentieel bij het waarborgen van de gezondheid en het comfort van uw kind op school. We streven naar een open communicatielijn om proactief te kunnen handelen en de best mogelijke zorg te bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
logopedie
fysiotherapie
taalspecialist

Optimale Leerlingondersteuning op De Brummelbos: Passend Onderwijs

Gedetailleerde Uitleg van Onze Ondersteuningsstructuur

De Brummelbos is aangesloten bij Samenwerkingsverband Passend Onderwijs 22-02. Dit samenwerkingsverband omvat alle basisscholen, speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs binnen de gemeenten Emmen en Borger-Odoorn. Wij zetten ons gezamenlijk in om ervoor te zorgen dat elke leerling volledig kan participeren binnen het onderwijslandschap. Onze basisschool is ingericht om optimaal aan te sluiten bij de individuele capaciteiten van elke leerling. Dit fundament noemen we de basisondersteuning. Wanneer een school echter merkt dat de geboden ondersteuning niet volstaat, volgt er een open gesprek met de ouders. Samen analyseren we de specifieke behoeften, de mogelijkheden en beperkingen van de school, en waar eventueel aanvullende hulp te vinden is. De school staat er niet alleen voor in dit proces. Wij kunnen een beroep doen op gespecialiseerde expertise. De intern begeleider van De Brummelbos speelt hierin een cruciale rol. Binnen de schoolbesturen zijn expertiseteams beschikbaar die ondersteuning bieden. Tevens is het mogelijk om via het samenwerkingsverband externe hulp in te schakelen voor een beoordeling van de situatie (DOA). Dit DOA team bestaat uit specialisten uit diverse onderwijssoorten en zorgpartners uit de regio. In nauwe samenwerking met ouders bepalen we de meest geschikte vervolgstappen voor de verdere ontwikkeling van de leerling. Soms wordt geconcludeerd dat er behoefte is aan intensievere begeleiding. Deze extra ondersteuning kan plaatsvinden binnen het gespecialiseerd onderwijs. Specifieke scholen binnen ons samenwerkingsverband bieden gespecialiseerde hulp aan leerlingen met specifieke behoeften. Voorbeelden hiervan zijn De Toermalijn en de Catamaran in Emmen (Speciaal Basisonderwijs), en De Aventurijn, De Springplank en de Trianthaschool (Speciaal Onderwijs). Op deze scholen werken leerkrachten die beschikken over gespecialiseerde kennis, uitgebreide ervaring en de nodige tijd om leerlingen optimaal te begeleiden. Zij worden ondersteund door deskundigen zoals orthopedagogen of psychologen. De klassen op deze scholen zijn doorgaans kleiner dan op reguliere basisscholen. Plaatsing is uitsluitend mogelijk na verkrijging van een toelaatbaarheidsverklaring (TLV), conform de wettelijke bepalingen. De aanvraag voor deze TLV wordt door de basisschool verzorgd. Voor meer gedetailleerde informatie over het samenwerkingsverband kunt u terecht op de website www.swv2202.nl. Uiteraard staat de intern begeleider van onze school u graag persoonlijk te woord. Toekomstig aanbod: Versterkte Begeleiding voor Meer- en Hoogbegaafde Leerlingen In het komende schooljaar intensiveert De Brummelbos de begeleiding van meer- en hoogbegaafde leerlingen. Juf Manon heeft in het schooljaar 2024-2025 de opleiding tot meer- en hoogbegaafdheidsspecialist succesvol afgerond. Zij zal naast de reguliere groepsleerkracht de specifieke begeleiding voor deze leerlingen verzorgen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij De Brummelbos

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?

Bij Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos zetten we de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) in voor continue kwaliteitsverbetering. Deze cyclus garandeert dat we systematisch de kwaliteit van ons onderwijs en de opvoeding volgen, meten, evalueren en borgen. Onze aanpak is gericht op het continu verbeteren van zowel onderwijs als opvoeding, afgestemd op onze visie, missie en doelstellingen. De PDCA-cyclus omvat vier kernactiviteiten: PLAN (Doen we de juiste dingen?), DO (Doen we de dingen goed?), CHECK (Hoe meten we dit?) en ACT (Wat doen we met de bevindingen?). Deze cyclische benadering zorgt voor een voortdurende aandacht voor kwaliteitsverbetering. We zijn trots op onze groeiende school, zowel in leerlingenaantal als in onderwijskwaliteit en samenwerking. We bereiden kinderen optimaal voor op het voortgezet onderwijs door gerichte aandacht te besteden aan basisvaardigheden zoals lezen, taal en rekenen. Daarnaast integreren we maatschappelijke vaardigheden, diversiteit, democratie en burgerschapsonderwijs in ons dagelijks curriculum, zodat leerlingen zich ontwikkelen tot zelfbewuste en verantwoordelijke burgers. Speerpunten voor schooljaar 2025-2026 omvatten: - Verdere scholing in pedagogisch en didactisch handelen, met focus op effectieve instructie. - Verbetering van de zichtbaarheid van leerlingontwikkeling via een korte zorgcyclus. - Uitbreiding van de samenwerking met kinderopvang en voorschool voor een naadloze doorgaande lijn van 0-12 jaar, inclusief heroriëntatie op een observatiesysteem voor kleuters. - Implementatie van het taalbeleidsplan, inclusief de schoolbibliotheek. - Implementatie van het rekenbeleidsplan. - Implementatie van het meer- en hoogbegaafdheidsbeleidsplan. - Implementatie van de doorlopende lijn Digitale geletterdheid. - Focus op de discipline literatuur binnen het cultuuronderwijs.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Onze onderwijsdoelen worden gerealiseerd door middel van de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act). Deze methode stelt ons in staat om onze werkprocessen, prestaties en de algehele schoolorganisatie systematisch te verbeteren. Elk schooljaar stellen we een schooljaarplan op met specifieke doelstellingen. Aan het einde van het schooljaar evalueren we de voortgang en resultaten in een schooljaarverslag. Dit proces zorgt ervoor dat we continu werken aan de optimalisatie van ons onderwijs, met een focus op kwaliteitsborging door middel van kwaliteitskaarten.

Ontwikkeling van uw Kind: Stimulerend Jonge Kind Aanbod op De Brummelbos

Toelichting van de school

Rooms Katholieke Basisschool De Brummelbos, gevestigd in Erica, biedt een warm welkom aan alle jonge kinderen. Met een capaciteit van 210 leerlingen, streven we ernaar een stimulerende omgeving te creëren waar kinderen spelenderwijs hun talenten ontdekken en ontwikkelen. Onze school werkt nauw samen met Kinderopvang Dapper. Zij verzorgen de voorschoolse opvang, naschoolse opvang en kinderopvang binnen onze basisschool. Dapper organiseert tevens onze voorschool/peutergroep, speciaal voor kinderen vanaf ongeveer 2,5 tot 4 jaar. Op de voorschool/peutergroep wordt de ontwikkeling van uw kind gestimuleerd door middel van uitdagende materialen en gevarieerde activiteiten. Dit vormt een uitstekende voorbereiding op de stap naar de basisschool. Onze pedagogisch medewerkers begeleiden kinderen bij het ontdekken van nieuwe inzichten en het aanleren van essentiële vaardigheden, allemaal binnen een veilige en speelse omgeving. De voorschool is geopend tijdens alle schoolweken, wat zorgt voor continuïteit in de opvang en educatie. De samenwerking tussen de school, het kinderdagverblijf en de voorschool is hecht. Maandelijkse overleggen zorgen voor een optimale afstemming van thema's en activiteiten. Peuters uit de voorschool bezoeken regelmatig onze kleuterklassen. Gezamenlijke activiteiten en op elkaar afgestemde lesprogramma's garanderen een doorlopende ontwikkelingslijn voor elk kind. Ontdek het verschil dat onze integrale aanpak maakt voor de vroege educatie van uw kind.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Brummelbos speciale programma's voor jonge kinderen?

Absoluut, Basisschool De Brummelbos biedt een uitgebreid pakket aan extra diensten voor de allerkleinsten. Dit omvat professionele kinderopvang, gespecialiseerde voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een geïntegreerd kindcentrum.

Absoluut, Basisschool De Brummelbos biedt een uitgebreid pakket aan extra diensten voor de allerkleinsten. Dit omvat professionele kinderopvang, gespecialiseerde voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een geïntegreerd kindcentrum.

Met welke partners werkt De Brummelbos samen voor het jonge kind aanbod?

Onze school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Kinderopvang Dapper. Zij zijn essentieel in het leveren van hoogwaardige opvang en educatie voor de jongste kinderen, en delen onze visie op een optimale ontwikkeling.

Onze school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Kinderopvang Dapper. Zij zijn essentieel in het leveren van hoogwaardige opvang en educatie voor de jongste kinderen, en delen onze visie op een optimale ontwikkeling.