Basisschool Openbare Basisschool De Bongerd in Ede

Het team van Openbare Basisschool De Bongerd in Ede

Current section: team
Lindenhorst 1
6714 Ede

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Bongerd is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Bongerd. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Bongerd bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Bongerd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Bongerd zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90%)
Man (10%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Bongerd. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5%)
25-35 jaar (5%)
35-45 jaar (10%)
45-55 jaar (40%)
55-65 jaar (35%)
&ge;65 jaar (5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Bongerd werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85%)
Direct ondersteunend personeel (5%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Bongerd gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij De Bongerd: Continuïteit in Onderwijs

Bij Openbare Basisschool De Bongerd garanderen we de continuïteit van het onderwijs, ook bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. We zetten ons volledig in om snel en efficiënt vervanging te regelen, zodat uw kind altijd les krijgt. Onze eerste prioriteit is het inzetten van gekwalificeerde medewerkers binnen ons eigen team. Indien dit niet mogelijk is, maken we gebruik van een betrouwbare invalpool via Ippon Personeelsdiensten. Dit zorgt voor een stabiele leeromgeving en minimale onderbrekingen in het lesprogramma. In uitzonderlijke situaties waarin we geen geschikte vervanging kunnen vinden, zullen we u direct informeren over eventuele thuissituaties. We streven ernaar u zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen, zowel bij afwezigheid als bij het vinden van een passende oplossing voor de klas.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Door de kleinere klassen kunnen we leerlingen genoeg aandacht geven. Big Picture Learning gaat uit van groepen rondom de 18 leerlingen. (Qua fysieke plaatsing kunnen onze groepen groeien t/m 22 leerlingen.)

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Bongerd

4

Optimale Taal- en Rekenontwikkeling met Specialistische Hulp

Beschikbare specialisten:

Onze toegewijde intern begeleider coördineert de ondersteuning.
Een gespecialiseerde rekencoach versterkt rekenvaardigheden.
Logopedische expertise voor taal- en spraakontwikkeling.
Externe ambulante begeleiding, bijvoorbeeld bij TOS.

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Bongerd zetten we vol in op de groei van elke leerling. Door middel van gerichte teamscholingen zorgen onze leerkrachten voor de best mogelijke basisondersteuning, zoals vastgelegd binnen ons samenwerkingsverband. Waar onze interne expertise tekortschiet, schakelen we proactief externe specialisten in om optimale resultaten te garanderen.

1

Sociaal-emotionele Groei: Een Prioriteit op De Bongerd

Beschikbare specialisten:

Onze intern begeleider biedt pedagogische ondersteuning.

Toelichting van de school:

Binnen ons team staat pedagogisch handelen centraal voor een veilige en stimulerende leeromgeving. Dit aspect krijgt wekelijks specifieke aandacht en wordt dagelijks geïntegreerd in alle interacties, waarbij elk moment wordt gezien als een waardevol leermoment. Zo bouwen we samen aan sterke sociale en emotionele vaardigheden bij onze leerlingen.

1

Effectief Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak met Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

De intern begeleider adviseert over didactische aanpakken.

Toelichting van de school:

Een sterke didactische aanpak van de leerkracht is essentieel voor succesvol leren. Met effectief klassenmanagement weten onze leerlingen precies wat er van hen verwacht wordt, wat leidt tot optimale leerresultaten. Dit creëert een gestructureerde omgeving waarin elk kind zich volledig kan ontwikkelen.

1

Motorische Ontwikkeling en Gymnastiek door Gekwalificeerde Vakleerkrachten

Beschikbare specialisten:

Een gespecialiseerde vakleerkracht gym van Sportservice.

Toelichting van de school:

Onze gymlessen worden verzorgd door een deskundige vakleerkracht van Sportservice. Dit garandeert dat leerlingen profiteren van gespecialiseerde expertise op het gebied van motorische vaardigheden. Zo stimuleren we een gezonde lichamelijke ontwikkeling op een professionele manier.

0

Medische Ondersteuning en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking met CJG en GGD

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Bongerd onderhoudt nauwe contacten met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), de GGD en schoolmaatschappelijk werk (SMW). Deze partners dragen bij aan een gezonde en veilige opvoeding en ontwikkeling van uw kind, met standaard gezondheidsonderzoeken op 6- en 10-jarige leeftijd. Ouders kunnen altijd contact opnemen voor vragen over de ontwikkeling, gezondheid (zoals gehoor, zicht, motoriek, groei) of opvoeding, inclusief onderwerpen als eten, slapen, zindelijkheid en sociaal-emotionele ontwikkeling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Voedseleducatielokaal (ook teamkamer) nieuw in 2023!
Koffiekamer voor ouders nieuw in 2022!

Ontdek Onze Aanpak voor Extra Ondersteuning op Basisschool De Bongerd

Gepersonaliseerde Educatie en Begeleiding voor Elke Leerling

Bij Openbare Basisschool De Bongerd geloven we dat elk kind uniek is en baat heeft bij een onderwijs dat aansluit bij individuele behoeften. Hoewel de meeste leerlingen met succes door het curriculum navigeren, erkennen we dat sommige kinderen extra begeleiding nodig hebben om hun volledige potentieel te bereiken. Onze toegewijde leerkrachten werken nauw samen met ouders om de best mogelijke ondersteuning te bieden. In overleg met onze ervaren intern begeleiders ontwikkelen we op maat gemaakte onderwijsplannen. Deze samenwerking garandeert dat elk kind de hulp krijgt die het nodig heeft om optimaal te groeien en te slagen. Als onderdeel van het samenwerkingsverband primair onderwijs Rijn & Gelderse Vallei, werken wij samen met 34 andere schoolbesturen. Dit regionale netwerk stelt ons in staat om passend onderwijs te garanderen voor alle kinderen in Barneveld, Ede, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Veenendaal en Wageningen. Meer details over ons passend onderwijsbeleid vindt u op www.swvrijnengeldersevallei.nl. Ons toekomstige aanbod voor extra ondersteuning is gebaseerd op vier cruciale pijlers. Deze pijlers zorgen voor een solide basiskwaliteit en proactieve, licht corrigerende interventies. We zetten sterk in op handelingsgericht werken en positioneren de intern begeleider als een centrale figuur in onze ondersteuningsstructuur, met de ambitie om professionals meer autonomie te geven. De specifieke methoden voor het handhaven en verbeteren van onze basiskwaliteit zijn gedetailleerd beschreven in ons schoolplan en onze onderwijsplannen. Hierin leest u hoe wij ons onderwijs afstemmen op de behoeften van onze leerlingen, welke keuzes we maken in ons aanbod en hoe we werken aan onze schoolambities. Regelmatige analyse van resultaten en team-evaluaties stellen ons in staat om onze aanpak continu te monitoren en bij te sturen. Directie en intern begeleiders voeren periodiek klassenbezoeken uit, gericht op vooraf afgesproken thema's of afspraken. Na elke evaluatie passen we onze plannen jaarlijks aan. Dit zorgt ervoor dat we de ondersteuningsbehoeften van leerlingen blijven borgen en waarborgen, conform de richtlijnen in paragraaf 4.4. Onze ambities en ontwikkeldoelen voor ondersteuning zijn duidelijk gericht op het versterken van handelingsgericht werken. Door middel van 4D-analyses op groeps-, school- en individueel niveau, ontwikkelen we een beredeneerd en doelmatig aanbod dat perfect aansluit bij onze leerlingen. We streven ernaar om leerlingen die meer potentieel hebben dan het basisaanbod, te signaleren en te voorzien van een systematisch aanbod dat hen naar een passend en realistisch niveau leidt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Toewijding aan Kwaliteitsonderwijs en Schoolontwikkeling

Wat Zijn de Kernambities van Ons Schoolplan?

Bij Openbare Basisschool De Bongerd streven we naar continue groei en verbetering van ons onderwijs, net als onze leerlingen. Elk jaar stellen we ambitieuze doelen die de basis vormen voor onze ontwikkeling. In het schooljaar 2022-2023 hebben we significante vooruitgang geboekt. Leerlingen van groep 5 tot en met 8 deelden positieve ervaringen over veiligheid en welbevinden, wat is besproken met onze leerlingenraad. Ouders toonden zich eveneens tevreden tijdens een interne audit en een inspectiebezoek, bevestigd door onze tweejaarlijkse oudertevredenheidsenquête. Ons team heeft het didactisch model geanalyseerd en versterkt met gerichte scholing, om het onderwijs beter af te stemmen op de individuele leerbehoeften en de actieve betrokkenheid van elke leerling te stimuleren. Op het gebied van rekenen hebben we de Bareka-muur geïmplementeerd voor een beter inzicht in basisvaardigheden. Bij begrijpend lezen focussen we op effectieve strategieën, het helder begrijpen van vragen en het vergroten van de woordenschat. We hebben onze aanpak voor differentiatie verbeterd, waardoor we leerlingen met meer uitdagingen beter kunnen signaleren, ondersteunen met passend aanbod en materialen, en gefundeerde keuzes maken voor hun leerpad. Daarnaast hebben we een nieuwe methode voor wereldoriëntatie gekozen die vakken als aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek integreert met een doorlopende leerlijn voor burgerschap en digitale geletterdheid. De koppeling met Blink Lezen versterkt dit verder, aangezien kennis van de wereld cruciaal is voor voorkennis en leerresultaten. Voor het schooljaar 2023-2024 richten we ons op de implementatie van Blink Wereld en Blink Lezen, waarbij we begrijpend en technisch lezen verbinden met de 'echte wereld'. We borgen Expliciete Directe Instructie (EDI) en vakspecifieke didactiek, waarbij we continu bijsturen en leerlingen activeren op basis van hun onderwijsbehoeften. Verder besteden we extra aandacht aan meer- en hoogbegaafdheid en executieve functies, met de introductie van een Vergrootklas (Plusklas). Deze ontwikkelingen kaderen we binnen de standaarden van goed onderwijs en de filosofie van Big Picture Learning, zichtbaar in onze leerrijke omgeving en ons pedagogisch handelen. Onze verwachting is dat we een veilige leeromgeving blijven bieden, met dank aan de betrokkenheid van onze ouders. Leerkrachten zullen leerlingen blijven betrekken en activeren. Door onze speerpunten te realiseren, bieden we een doelgericht, zichtbaar en samenhangend leertraject. We stemmen ons onderwijs optimaal af op individuele behoeften, zodat elke leerling zijn of haar potentieel volledig benut. Ons doel is dat leerlingen na groep 8 doorstromen naar het best passende vervolgonderwijs, met een minimaal uitstroomniveau van 1F.

Hoe Zorgt Onze School voor Continue Kwaliteitsverbetering?

Binnen Openbare Basisschool De Bongerd hanteren we de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) als leidraad voor alle verbeteringen in onze organisatie. Deze systematische aanpak waarborgt dat de kwaliteit van ons onderwijs en onze opvoeding continu wordt gevolgd, gemeten, geëvalueerd en geborgd. Vijf kernaspecten sturen onze kwaliteitszorg, in lijn met onze visie, missie en doelstellingen: 1. PLAN: Zorgen we dat we de juiste dingen doen? 2. DO: Voeren we de juiste dingen ook correct uit? 3. CHECK: Hoe meten en weten we dit? 4. CHECK: Delen anderen deze mening? 5. ACT: Welke acties ondernemen we op basis van deze inzichten? Ons jaarplan 2023-2024, voortgekomen uit het schoolplan 2023-2027, beschrijft onze doelen gedetailleerd. Onderwijs- en actieplannen, samen met kwaliteitskaarten, ondersteunen de implementatie en borging van deze doelen. Zo zorgen we ervoor dat de beloftes in deze schoolgids daadwerkelijk zichtbaar zijn in de praktijk. We garanderen een kwalitatief hoogstaand, eigentijds en actueel onderwijs, waarbij doelgerichtheid, samenhang en zichtbaarheid centraal staan.

Downloaden

Stimuleer uw kind: Ontdek het programma voor jonge kinderen bij Basisschool De Bongerd

Toelichting van de school

Bij Openbare Basisschool De Bongerd stimuleren we kinderen om zelf op ontdekkingstocht te gaan. We halen de echte wereld de school binnen en werken handelingsgericht en thematisch. Met behulp van onze 'Breinkrachten' versterken we de executieve functies van onze leerlingen, essentieel voor hun ontwikkeling. De groei van onze kleuters volgen we nauwkeurig via het observatiesysteem 'MijnKleuterGroep'. Door samenwerking in de doorlopende leerlijn stellen we onze visie en werkwijze voor jonge kinderen voortdurend bij. Dit zorgt voor een betekenisvol curriculum, afgestemd op onze leerlingen en hun diverse leerniveaus. Onze rijke leeromgeving, met specifieke aandacht voor taalontwikkeling, maakt al deze inspanningen zichtbaar en voelbaar. Welkom bij De Bongerd, waar leren een avontuur is!

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Bongerd extra programma's voor jonge kinderen in Ede?

Absoluut! Basisschool De Bongerd biedt specifieke programma's gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning door middel van voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een nauwe aansluiting met de peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om een vliegende start te garanderen en de overgang naar het basisonderwijs soepel te laten verlopen. We geloven in een sterke basis leggen voor levenslang leren.

Absoluut! Basisschool De Bongerd biedt specifieke programma's gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning door middel van voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een nauwe aansluiting met de peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om een vliegende start te garanderen en de overgang naar het basisonderwijs soepel te laten verlopen. We geloven in een sterke basis leggen voor levenslang leren.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt Basisschool De Bongerd samen voor het jonge kind?

Om een optimale ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen, werkt Basisschool De Bongerd nauw samen met lokale partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Villa Mengelmoes. Via Villa Mengelmoes zorgen we voor een naadloze overgang van de peuteropvang naar onze basisschool. Deze samenwerking versterkt de doorgaande lijn in de educatie van uw kind, wat essentieel is voor een succesvolle schoolstart.

Om een optimale ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen, werkt Basisschool De Bongerd nauw samen met lokale partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Villa Mengelmoes. Via Villa Mengelmoes zorgen we voor een naadloze overgang van de peuteropvang naar onze basisschool. Deze samenwerking versterkt de doorgaande lijn in de educatie van uw kind, wat essentieel is voor een succesvolle schoolstart.

Team | Openbare Basisschool De Bongerd in Ede | [2025] Schoolregister