
Het team van Openbare Basisschool de Tille in Drachten
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Basisschool de Tille is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool de Tille. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Basisschool de Tille bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Tille bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Basisschool de Tille zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool de Tille. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Basisschool de Tille werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool de Tille gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Professionele Personeelsvervanging op Basisschool de Tille
Bij Openbare Basisschool de Tille zorgen we voor een continue leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van onze vaste medewerkers. Voor een soepele doorloop van de lessen zetten we eerst in op interne oplossingen. Een directe collega of een teamlid met vergelijkbare expertise neemt de taken waar bij ziekte of verlof. Indien een interne vervanger niet beschikbaar is, maken we gebruik van de professionele vervangerspool van Adenium. Zo garanderen we kwalitatief hoogstaand onderwijs voor alle leerlingen, elke dag weer.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Kinderen leren door een goede instructie, maar ook door te leren met en van elkaar. Op school werken we met het 'effectieve directe instructie model' (EDI). Bij een EDI-instructieles wordt een vaste volgorde van stappen gehanteerd, waarbij steeds gecontroleerd wordt welke kinderen de nieuwe leerstof al snappen en welke kinderen nog meer uitleg nodig hebben. Zo krijgt elke leerling de uitleg die hij/zij nodig heeft. Soms heeft een kind wat extra uitleg nodig en soms juist wat minder. Binnen EDI doen kinderen nieuwe stappen eerst een aantal keren met de leerkracht, daarna met een maatje en tenslotte alleen. Doordat we dit al vanaf groep 3 inzetten zijn de kinderen hier bekend mee.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Specialistische Ondersteuning op Maat voor Elk Kind bij OBS de Tille
Academische Groei: Taal en Rekenen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Openbare Basisschool de Tille excelleren onze leerkrachten door zich te specialiseren in kernvakgebieden zoals taal en rekenen. Deze toegewijde professionals fungeren niet alleen als instructeurs, maar ook als coördinatoren die de leerlijnen bewaken en verrijken. Ons team omvat een Rekencoördinator, een Taalcoördinator, een specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid, een ICT-coördinator, een IPC-coördinator en KiVa-coördinatoren, naast onze BHV-coördinatoren. Alle specialisten volgen continue bijscholing om hun expertise te verdiepen, wat garant staat voor actuele en effectieve onderwijsondersteuning op maat.
Sociaal-Emotioneel Welzijn: De KiVa-aanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Sinds schooljaar 2021-2022 omarmt OBS de Tille de succesvolle KiVa-methode, een initiatief gericht op het versterken van het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. KiVa, wat 'fijn' of 'leuk' betekent in het Fins, helpt ons actief pestgedrag en cyberpesten te voorkomen en effectief aan te pakken. Ons volledige team is grondig getraind in de KiVa-principes, waardoor we deze werkwijze naadloos integreren in onze dagelijkse schoolcultuur. De intern begeleider en onze KiVa-coördinatoren werken nauw samen om KiVa levendig en zichtbaar te houden. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, vinden een luisterend oor bij onze toegewijde KiVa-coördinatoren en anti-pestcoördinatoren.
Gedragsontwikkeling en Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we geen specifieke gedragsdeskundigen direct op de loonlijst hebben staan, beschikt OBS de Tille over de flexibiliteit om, indien de situatie daarom vraagt, externe expertise in te schakelen. Dit waarborgt dat elk kind de juiste begeleiding krijgt bij gedrag, werkhouding en taakaanpak.
Motorische Ontwikkeling en Beweging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze leerlingen genieten van dynamische gymnastieklessen, verzorgd door een gekwalificeerde vakleerkracht. Deze lessen zijn specifiek ontworpen om de motorische vaardigheden en de algehele lichamelijke ontwikkeling van elk kind te stimuleren en te verbeteren.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
OBS de Tille onderhoudt een waardevolle samenwerking met de GGD en kan, met uw expliciete toestemming, de expertise van een schoolarts inschakelen. Deze samenwerking garandeert deskundige zorg en advies. In specifieke gevallen, en altijd in overleg met ouders en de huisarts, kunnen onze teamleden, na het correct invullen van het protocol medicijnverstrekking, ondersteuning bieden bij afgesproken medische handelingen. Uw kind's welzijn en veiligheid staan hierbij voorop.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingondersteuning op OBS de Tille: Een Inclusieve Aanpak
Gedetailleerde Uitleg Over Onze Ondersteuningsmogelijkheden
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Vooruitstrevend Onderwijs in Drachten
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2025-2026?
Welke methoden gebruiken we om onze onderwijsdoelen te realiseren?
Start uw Kind in Drachten: Het Jonge Kind Programma op OBS de Tille
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt OBS de Tille specifieke programma's of activiteiten voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt OBS de Tille samen voor het jonge kind?
Voor een optimale ontwikkeling en overgang van jonge kinderen, werkt Openbare Basisschool de Tille nauw samen met Kinderwoud. Deze samenwerking zorgt voor een consistente leerervaring, van de peuteropvang tot aan de eerste schooljaren.