Openbare Basisschool de Tille in Drachten

De resultaten van Openbare Basisschool de Tille in Drachten

Current section: resultaten
P.K.Pelstraat 1
9203 Drachten

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool de Tille, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool de Tille bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Tille bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau: Essentieel voor Elke Leerling

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de basisvaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze essentiële vaardigheden worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland. Onze school, Openbare Basisschool de Tille, scoort met 96.67% uitstekend op dit fundamentele niveau, wat aanzienlijk hoger is dan de landelijke vergelijking van 95.71%. Dit resultaat benadrukt de sterke basis die wij onze leerlingen bieden.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie voor Verdere Ontwikkeling

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken. De inspectie stelt voor elke basisschool een specifieke streefniveau-eis vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie van de school. Dit percentage dient als belangrijke signaleringswaarde voor de schoolprestaties. Openbare Basisschool de Tille behaalt 47.78% op het streefniveau, wat laat zien dat we continu streven naar verbetering en ontwikkeling. Hoewel dit onder de landelijke vergelijking van 56.20% ligt, is het belangrijk om te zien dat we met 47.78% boven de specifieke signaleringswaarde van 45.5% presteren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool de Tille?

Op Openbare Basisschool de Tille volgen we de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet. Vanaf groep 6 gebruiken we de resultaten van de CITO-LVS toetsen, die worden meegenomen in onze plaatsingswijzer. Deze toetsresultaten vormen de basis voor een voorlopig schooladvies. Daarnaast hechten we veel waarde aan de dagelijkse observaties in de klas en de prestaties op methodegebonden toetsen om een compleet beeld te krijgen. In groep 7 ontvangen leerlingen en hun ouders een eerste pre-advies. Dit advies is gebaseerd op de tot dan toe verzamelde gegevens, inclusief de CITO-LVS resultaten en observaties. Voor leerlingen in groep 8 organiseren we in september een informatieve avond over de overstap naar het voortgezet onderwijs. In november volgt het tweede pre-advies, mede gebaseerd op de CITO-toetsen die begin groep 8 zijn afgenomen. Ook hierbij worden methodegebonden resultaten en observaties meegewogen. Het definitieve schooladvies wordt in februari opgesteld na afname van de IEP-doorstroomtoets in groep 8. Dit advies, samen met gegevens uit de plaatsingswijzer en observaties, wordt persoonlijk met de leerling en ouders besproken. Ouders dienen hun kind uiterlijk 31 maart aan te melden bij de door hen gekozen middelbare school. Gedurende het hele schooljaar betrekken we ouders actief bij de verwijzingsprocedure. Ons protocol voor de doorstroom van primair naar voortgezet onderwijs is ter inzage beschikbaar.

Grafiek

Grafiek laden...

Bevordering Sociale Ontwikkeling op Basisschool de Tille

Bij Openbare Basisschool de Tille zetten we ons in voor de brede ontwikkeling van ieder kind. Wij geloven dat een veilige en gestructureerde leeromgeving essentieel is om de unieke talenten van uw kind te ontdekken en te laten groeien. Onze aanpak is gebaseerd op wederzijds vertrouwen, waarbij we kinderen begeleiden tot zelfstandige en sociale wereldburgers. We maken gebruik van moderne leermiddelen en hanteren een voorspelbare structuur in zowel het onderwijs als het gedrag van onze leerkrachten. Als kleinere school is er veel verbinding tussen alle leerlingen en medewerkers. Wij focussen op kansen en mogelijkheden, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Wederzijds vertrouwen

Ieder kind is uniek

Het kind staat centraal

Wat is de aanpak van Basisschool de Tille voor sociale groei?

De Tille focust op het ontwikkelen van sociale vaardigheden door middel van een gestructureerde aanpak, wederzijds vertrouwen en een kindgerichte benadering. We gebruiken moderne middelen en zorgen voor een voorspelbare leeromgeving. Hierdoor leren kinderen omgaan met elkaar en ontwikkelen ze hun sociale competenties.

Welke methoden gebruikt Basisschool de Tille om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Basisschool de Tille gebruik van specifieke registratievormen:

  • Kijk! observatieprotocol
  • KiVa-monitoring

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op Basisschool de Tille?

Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren maakt Basisschool de Tille gebruik van de bewezen effectieve methode:

  • KiVa

Onderwijsinspectie Resultaten: Openbare Basisschool de Tille Beoordeling

Openbare Basisschool de Tille in Drachten, met 102 leerlingen, biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Onze school staat bekend om een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We focussen op zowel academische vooruitgang als persoonlijke groei, met aandacht voor creativiteit en sociale vaardigheden. Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie en zie hoe wij streven naar excellentie in het basisonderwijs. Hier vindt u alle officiële rapporten en beoordelingen voor onze school.