Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas in Drachten

Het team van Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas in Drachten

Current section: team
De Lanen 96
9204 Drachten

Zie hier hoe het team van Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas bij jullie?

Ontdek hoe goed Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95.2%)
Man (4.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (35%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Invallersregeling op Jenaplan Basisschool St. Lukas

Ziekteverzuim van uw stamgroepsleider wordt efficiënt aangepakt op Jenaplan Basisschool St. Lukas. Bij onverwachte afwezigheid van een stamgroepsleider, schakelt de directie direct het gespecialiseerde personeelsbemiddelingsbureau SLIM in. Dit bureau garandeert een tijdige plaatsing van een gekwalificeerde invaller, afkomstig van het BMS supportteam of extern. Hun streven is om altijd aan te sluiten bij de specifieke behoeften van onze school, met oog voor continuïteit. Interne vervanging is een belangrijk onderdeel van onze flexibele opvang. Waar mogelijk vangen collega's elkaar op. Deze interne invallers zijn doorgaans niet degenen die op de betreffende dag al niet-lesgebonden taken hebben, zoals directie, CPO of andere stamgroepsleiders met geplande werkzaamheden. Dit waarborgt dat de onderwijskwaliteit gewaarborgd blijft. Wat gebeurt er als er geen directe vervanging beschikbaar is, zowel intern als extern? In dat geval informeren we ouders via Social Schools met het dringende verzoek de kinderen thuis te houden. Als dit niet mogelijk is, worden de kinderen om 8.30 uur opgevangen in de groep en verzoeken we ouders vriendelijk hun kind weer mee naar huis te nemen. Indien thuisopvang onverhoopt niet lukt, organiseren we opvang binnen school. Kinderen worden dan verdeeld over andere stabiele stamgroepen binnen dezelfde bouw. De dagelijkse continuïteit staat voorop. Ouders ontvangen dagelijks via Social Schools updates over de schoolgang van hun kind, specifiek voor de volgende dag. De tijdelijke plaatsing in andere stamgroepen is gemaximeerd tot twee dagen. Bij een langdurige afwezigheid van meer dan twee dagen zonder vervangingsmogelijkheid, worden ouders geïnformeerd dat hun kind de volgende dag niet naar school hoeft te komen. Communicatie over de hervatting van de schoolgang verloopt eveneens via Social Schools. Kinderen die thuis of elders niet opgevangen kunnen worden, blijven welkom op school. Bij gelijktijdige afwezigheid van twee stamgroepsleiders, beslist de directie welke stamgroep tijdelijk thuis blijft en welke wordt verdeeld. Ouders worden hierover zo snel mogelijk geïnformeerd via Social Schools. Kinderen die thuis niet opgevangen kunnen worden, blijven welkom op school en worden over de beschikbare groepen verdeeld. Het vinden van voldoende invallers is momenteel een significante uitdaging in het onderwijs, een probleem dat naar verwachting de komende jaren zal aanhouden. In het uitzonderlijke geval dat groepsverdeling vanwege specifieke omstandigheden, zoals (voormalige) Coronamaatregelen, niet is toegestaan, zouden stamgroepen helaas thuis moeten blijven. We monitoren de situatie nauwlettend.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
29.8%
Spel
21.3%
Vieringen
8.5%
Rekenen
8.5%
Kringen
8.5%
Muziek
6.4%
Gym/Dans
4.3%
Voorlezen
4.3%
Sociaal Emotioneel
2.1%
Levensbeschouwing
2.1%
Fries
2.1%
Drama
2.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
23%
Rekenen/wiskunde
23%
Overig
16.2%
Lezen
12.6%
Wereldoriëntatie
8.4%
Bewegingsonderwijs
7.3%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.3%
Levensbeschouwing
2.1%
Engelse taal
1%

Deskundige Specialisten voor Optimale Kindontwikkeling op Jenaplanschool St. Lukas

6

Taal en Rekenen: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Orthopedagoog voor Educatieve Behoeften
Rekenspecialist voor Numerieke Vaardigheden
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op Jenaplanschool St. Lukas staat de unieke ontwikkeling van elk kind centraal. We beoordelen gedrag en prestaties altijd in relatie tot de individuele leergeschiedenis van het kind. Het schooljaar begint met een gedetailleerd pedagogisch groepsoverzicht, opgesteld door de stamgroepsleiders. Dit plan belicht welbevinden, talenten, onderwijsbehoeften en belemmerende/bevorderende factoren. Dit vormt de basis voor het schooljaar en wordt verwerkt in de stamgroepsmap en het weekplan. Voor didactische ondersteuning hanteren we een kwaliteitskaart, beschikbaar op onze website onder beleid. Groepsplannen worden niet meer gemaakt; de zorg voor leerlingen wordt geïntegreerd in de zorgzuil van het weekplan in de stamgroepsmap. Monitoring gebeurt binnen de bouw, waarbij het zorgteam de voortgang bespreekt. Kinderen die externe zorg of een eigen leerlijn nodig hebben, krijgen een Individueel Ontwikkelingsplan (IOP). Het zorgteam evalueert continu de effectiviteit van de ondersteuningsstructuur. Elke stamgroep beschikt over een kindkaart met essentiële informatie, die continu wordt aangevuld. Vanaf dit schooljaar worden alle documenten gedigitaliseerd en opgeslagen in ons leerlinginformatiesysteem Esis. Een toetskalender stuurt de evaluatie van leerstof, waarbij resultaten van de IEP-toetsen worden verwerkt in Esis. Groeps- en schoolresultaten worden geanalyseerd om gerichte acties te ondernemen (opbrengstgericht werken). Dagelijks werk van kinderen biedt tevens waardevolle inzichten in hun ontwikkeling. Deze gegevens worden geïntegreerd in de zorgzuil van de stamgroepsmap, waardoor stamgroepsleiders dagelijks zicht hebben op de individuele zorgbehoeften. Zorgleerlingen worden zes keer per jaar besproken in de bouw met de CPO, na voorbereiding door de stamgroepsleiders met een gestandaardiseerd format. Actieve zorg vindt zoveel mogelijk plaats binnen de eigen stamgroep, waarbij de professionaliteit van de stamgroepsleider en een positief pedagogisch klimaat centraal staan. Een goed groepsleerklimaat heeft een bewezen positieve impact op diverse leer- en gedragsuitdagingen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Regulatie
Specialist voor Hoogbegaafdheid en Sociale Interactie

Toelichting van de school:

Onze school hanteert succesvolle programma's zoals Rots & Water en De Vreedzame School. Alle medewerkers zijn getraind in Rots & Water, en we breiden onze inzet voor De Vreedzame School uit. Filosofielessen worden aangeboden om de sociaal-emotionele ontwikkeling, met name bij hoogbegaafde leerlingen, te stimuleren en te verdiepen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Jenaplan Principes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Binnen elke stamgroep op onze Katholieke Jenaplanschool St. Lukas besteden we continu aandacht aan de ontwikkeling van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Dit sluit naadloos aan bij onze Jenaplan-identiteit. Als Katholieke Jenaplanschool leggen we de nadruk op samenleven en opvoeding. Ons onderwijs is geïnspireerd door Peter Petersen, die een school voorstond waar kinderen zich ontwikkelen in een authentieke gemeenschap. Elk kind is uniek en bezit specifieke talenten die we maximaal willen ontwikkelen. Kinderen leren bij ons niet alleen om het beste uit zichzelf te halen, maar ook om dit te delen en samen te werken. Dit bereidt hen voor op een actieve deelname aan een vreedzame, democratische samenleving. Essentiële vaardigheden zoals communiceren, ondernemen, plannen, samenwerken, creëren, reflecteren, respecteren, zorgen, presenteren en verantwoorden worden actief geoefend. Samenwerken op onze school is een oefening in samenleven, waarbij we erkennen dat scholen verschillen en worden gevormd door hun omgeving en medewerkers.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Lichaamsbeweging

Beschikbare specialisten:

MRT Specialist Motorische Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Naast veel buitenspelen, motorische kringspelletjes en gymlessen, bieden we gerichte ondersteuning via schrijfdans, handengym en 123 zing. De MRT specialist voor de onderbouw heeft een specifieke kalender ontwikkeld met diverse motorische oefeningen om de fysieke ontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Assistentie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Indien nodig bieden onze eigen teamleden medische assistentie. Voor gespecialiseerde medische zorg schakelen we externe professionals in die op school aanwezig zijn.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Muziekkamer

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op St. Lukas Drachten

Ons Zorgbeleid en Passend Onderwijs Uitleg

Bij Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas geloven we sterk in passend onderwijs voor elk kind. Om dit te waarborgen, hebben we een School Ondersteuningsprofiel (SOP) opgesteld, zoals wettelijk vereist. Dit SOP beschrijft de kwaliteit van onze basisondersteuning en de extra hulp die we bieden. Het vormt de basis van onze school en laat zien waar we voor staan. Samen met de profielen van andere scholen binnen ons samenwerkingsverband, garanderen we dat elk kind de onderwijs- en ondersteuningsplek vindt die het nodig heeft. Ons ondersteuningsprofiel omvat de unieke kenmerken van onze Jenaplanschool, de solide basisondersteuning die elk kind mag verwachten, de expertise van ons team voor specifieke hulpvragen, en de voorzieningen die we inzetten om leerlingen extra te ondersteunen. Vanuit dit profiel hanteren we een proactief zorgbeleid, gericht op de individuele ontwikkeling van elk kind. We oriënteren ons continu op inclusief onderwijs en de nieuwste ontwikkelingen. De ontwikkeling van onze leerlingen monitoren we nauwgezet, met aandacht voor zowel gedrag als prestaties. Elk kind staat centraal, en we kijken naar hun unieke leergeschiedenis. Het schooljaar starten we met een gedetailleerd pedagogisch groepsoverzicht, opgesteld door de stamgroepsleiders. Dit plan belicht welbevinden, talenten, onderwijsbehoeften en ontwikkelingsfactoren, en dient als leidraad voor het schooljaar. Voor de didactische zorg maken we gebruik van een kwaliteitskaart die u kunt vinden bij ons beleid op de website. Leerlingbesprekingen resulteren in concrete acties die we vastleggen in de zorgzuil van het weekplan. Dit dynamische document wordt voortdurend bijgewerkt. Monitoring vindt plaats binnen de bouw, waarbij het zorgteam de voortgang bespreekt. Kinderen die externe ondersteuning nodig hebben of een individueel leerplan volgen, krijgen een OPP. Het zorgteam evalueert regelmatig onze aanpak en past deze waar nodig aan. Elke stamgroep beheert een kindkaart met alle relevante informatie, die continu wordt aangevuld. Vanaf dit schooljaar digitaliseren we alle documenten en integreren we deze in Esis, ons leerlinginformatiesysteem. Voor het toetsen van de leerstof hebben we een toetskalender opgesteld. De resultaten van de IEP-toetsen worden verwerkt in ons leerlingvolgsysteem, waarna we op groeps- en schoolniveau de resultaten analyseren voor gerichte actieplannen (opbrengstgericht werken). Het dagelijkse werk van de kinderen biedt aanvullende inzichten in hun ontwikkeling. Deze informatie wordt ook verwerkt in de zorgzuil van de stamgroepsmap, zodat de stamgroepsleider dagelijks zicht heeft op de ondersteuningsbehoefte van elk kind. Zorgleerlingen worden zes keer per jaar besproken in de bouw met de CPO, na een grondige voorbereiding door de stamgroepsleiders. Na deze groepsbesprekingen passen we de zorgzuil aan, zodat deze een actueel werkdocument blijft. De primaire zorg vindt plaats binnen de eigen stamgroep, waar de professionaliteit van de stamgroepsleider centraal staat. Een positief pedagogisch klimaat is essentieel en heeft een gunstige invloed op uiteenlopende problematiek. Daarnaast werken we met 'De Torteltuin', een succesvolle aanvulling op ons onderwijsaanbod. De Torteltuin is een speciale groep voor leerlingen uit groep 2 en 3 die extra begeleiding nodig hebben bij informeel leren. Onze visie is dat kinderen spelenderwijs leren, met een sterke focus op hoekenwerk. Het aanbod in de Torteltuin wordt grotendeels via hoekenwerk verzorgd. Af en toe zijn er gestructureerde schoolse momenten om de overgang naar het werken in de stamgroep te vergemakkelijken. Voor de middenbouw worden deze momenten geleidelijk uitgebreid. De Torteltuin is primair bedoeld voor derdejaars die nog niet toe zijn aan het werken met methodes en zich nog in de fase van informeel leren bevinden, tot aan de voorjaarsvakantie. Na de voorjaarsvakantie is de Torteltuin beschikbaar voor tweedejaars die juist al klaar zijn voor formeel leren. Kinderen kunnen de Torteltuin verlaten zodra de ondersteuning niet meer noodzakelijk is. We hechten eraan dat elk kind een vaste stamgroep behoudt. Daarom gaan ze vanuit hun stamgroep naar de Torteltuin. Na het schoolkamp bezoeken de geselecteerde derdejaars drie ochtenden de Torteltuin. De Torteltuin is onderdeel van onze teamkamer, en de rest van de tijd verblijven de kinderen in hun stamgroep. Zwemmen en gym volgen ze in hun stamgroep. Vanaf de voorjaarsvakantie start de instroom van tweedejaars. Derdejaars die nog niet volledig mee kunnen komen in de stamgroep, kunnen langer in de Torteltuin blijven. De selectie van kinderen voor de Torteltuin gebeurt in overleg met de stamgroepsleider, die ook de ouders informeert.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan bij Jenaplan St. Lukas

Wat zijn de kernambities van ons Jenaplan schoolplan?

Onze ambitieuze doelen voor de periode 2023-2027 zijn zorgvuldig uiteengezet in ons meerjarenplan. Dit plan, beschikbaar via Scholen op de Kaart, vertaalt onze visie naar concrete projecten die gedurende deze jaren worden gerealiseerd. Burgerschap en Jenaplan Principes Als Jenaplanschool hanteren we 20 fundamentele principes die de kern vormen van ons onderwijs en de dagelijkse schoolervaring. Meer dan 80% van deze principes richt zich op de ontwikkeling van burgerschap en sociale integratie. Deze essentiële richtlijnen vindt u gedetailleerd beschreven in onze schoolgids. Visie: Leren om te Leven Vanuit onze kernvisie 'Leren om te Leven' hebben we specifieke doelen geformuleerd. We streven naar het bevorderen van actief burgerschap, tolerantie en wederzijds respect. Dit omvat het aanleren van kennis over en waardering voor de democratische en pluriforme samenleving. We willen leerlingen de kans geven om verschillende achtergronden en culturen te leren kennen en te respecteren, met als uiteindelijk doel hen te vormen tot verantwoordelijke en zelfstandige individuen.

Hoe monitoren en realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Na elke toetsperiode organiseren we binnen elke leerlaag een gezamenlijk overleg met de CPO om de voortgang te monitoren en de resultaten te bespreken. Op basis van deze inzichten stellen we de doelen voor de volgende periode vast. Tijdens het daaropvolgende overleg evalueren we de behaalde resultaten en sturen we bij waar nodig, om zo continu de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Drachten

Toelichting van de school

Ontdek de warme en veilige start die Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas biedt aan de allerkleinsten. Onze onderbouw (groep 1 en 2) is speciaal ontworpen om uw kind een prettige overgang te bieden. Voordat uw kind start, nodigen we u en uw kind uit voor een persoonlijk kennismakingsgesprek. Dit gesprek zorgt voor een soepele start voor iedereen. Uw nieuwe kleuter mag bovendien drie keer meedraaien in de stamgroep om te wennen aan de omgeving, de leerkracht en de nieuwe klasgenootjes. Elke ochtend beginnen we samen in de kring, waar de dagritmekaartjes een helder beeld geven van de dagindeling. De dag is gevuld met spel, interactieve gesprekken, gerichte werkzaamheden en gezamenlijke vieringen. We stimuleren veel buitenspelen, omdat dit essentieel is voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Onze thematische aanpak in de onderbouw zorgt voor een rijke leerervaring. Elke zes weken introduceren we een nieuw thema, met duidelijke leerdoelen die zichtbaar zijn op onze doelenposters in elke stamgroep. Aan het einde van elke periode vullen de stamgroepsleider en het kind samen het doelenboek in. Twee keer per jaar ontvangen de ouders een portfolio, waarin de voortgang en ontwikkeling van hun kind wordt bijgehouden. Kinderen worden bij de deur gebracht en weer opgehaald, wat bijdraagt aan de veiligheid en overzichtelijkheid. Veiligheid staat bij ons voorop. In situaties waar kinderen de neiging hebben om weg te lopen, wordt er tijdens het buitenspelen tijdelijk een hesje gedragen. Dit helpt het toezicht op het schoolplein te waarborgen, zodat wij als school altijd weten op welke kinderen extra gelet moet worden. Dit beleid is altijd gericht op het welzijn en de veiligheid van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft St. Lukas voor jonge kinderen in Drachten?

Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas biedt diverse extra faciliteiten en programma's speciaal gericht op de behoeften van jonge kinderen, ter ondersteuning van een optimale ontwikkeling en voorbereiding op de basisschool. Dit omvat een naadloze integratie met lokale kinderopvang en kindcentra, waardoor een consistente en stimulerende leeromgeving wordt gecreëerd vanaf de vroegste kinderjaren. We focussen op spelenderwijs leren en sociale interactie, essentieel voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas biedt diverse extra faciliteiten en programma's speciaal gericht op de behoeften van jonge kinderen, ter ondersteuning van een optimale ontwikkeling en voorbereiding op de basisschool. Dit omvat een naadloze integratie met lokale kinderopvang en kindcentra, waardoor een consistente en stimulerende leeromgeving wordt gecreëerd vanaf de vroegste kinderjaren. We focussen op spelenderwijs leren en sociale interactie, essentieel voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Met welke partners werkt St. Lukas samen voor het programma voor jonge kinderen?

Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een hoogwaardig programma voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Eigen & Wijzer, een organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en onderwijs. Via hun website kunt u meer informatie vinden over hun diensten en hoe zij bijdragen aan de ontwikkeling van jonge kinderen.

Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een hoogwaardig programma voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Eigen & Wijzer, een organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en onderwijs. Via hun website kunt u meer informatie vinden over hun diensten en hoe zij bijdragen aan de ontwikkeling van jonge kinderen.

Team | Katholieke Jenaplan Basisschool St. Lukas in Drachten | [2025] Schoolregister