Koningin Julianaschool in Den Helder

Het team van Koningin Julianaschool in Den Helder

Current section: team
Lombokstraat 2B
1782 Den Helder

Zie hier hoe het team van Koningin Julianaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Koningin Julianaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Koningin Julianaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Julianaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Koningin Julianaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Koningin Julianaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (35%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (15%)
55-65 jaar (15%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Koningin Julianaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (55%)
Direct ondersteunend personeel (35%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Koningin Julianaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Leerkrachtafwezigheid op de Koningin Julianaschool

Voor een gegarandeerde continuïteit van ons onderwijs, werkt de Koningin Julianaschool nauw samen met Stichting Kopwerk. Deze stichting beschikt over een pool van toegewijde professionals die flexibel inzetbaar zijn om onze leerkrachten te vervangen wanneer dit onverhoopt nodig is. Wij begrijpen dat het huidige lerarentekort uitdagingen met zich meebrengt voor scholen door heel Nederland. Daarom zetten wij proactief in op het vinden van creatieve en effectieve oplossingen, zodat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van de eigen leerkracht. Uw kind's leerproces staat bij ons voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Actief burgerschap en sociale integratie

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Speelwerktijd
40.5%
Nederlandse Taal
16.5%
Spel en beweging
15.2%
Zintuigelijke oefening
12.7%
Bewegingsonderwijs
7.6%
Wereldoriëntatie
5.1%
Kanjertraining
2.5%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
23.6%
Taal
22.2%
Lezen
13.4%
Wereldoriëntatie
13.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.7%
Bewegingsonderwijs
7.1%
Levensbeschouwing
4.7%
Overig
4.7%
Engelse taal
2.4%

Deskundige Ondersteuning op de Koningin Julianaschool

4

Taal en Rekenen Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Voor optimale taal- en rekenontwikkeling biedt de Koningin Julianaschool gespecialiseerde hulp. Onze deskundige specialisten, waaronder een intern begeleider en rekenspecialist, werken nauw samen met leerkrachten, leerlingen en ouders. Zij ontwikkelen een aanpak op maat, waarbij de orthopedagoog van de school extra expertise inbrengt wanneer nodig.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Brugfunctionaris

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele welzijn van onze leerlingen. Onze school beschikt over een team van vijf specialisten, waaronder een gedragsspecialist en een brugfunctionaris, die extra ondersteuning bieden. Zij adviseren en begeleiden leerlingen die behoefte hebben aan hulp op dit belangrijke gebied.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De Koningin Julianaschool zet zich in voor een positieve gedragsontwikkeling en een effectieve taakaanpak. Twee toegewijde gedragsspecialisten werken samen met de intern begeleider om leerlingen te ondersteunen bij gedragsuitdagingen. Daarnaast is er een specialist beschikbaar die zich richt op werkhouding en de aanpak van schooltaken, ter bevordering van academisch succes.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motoriek en lichamelijke ontwikkeling, biedt de Koningin Julianaschool een gecoördineerde aanpak. Na overleg met de intern begeleider en de orthopedagoog, wordt indien nodig externe expertise ingeschakeld. Onze school onderhoudt nauwe contacten met fysiotherapeuten en logopedisten in de regio voor gespecialiseerde zorg.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Ambulant Begeleiders

Toelichting van de school:

Als inclusieve basisschool biedt de Koningin Julianaschool gespecialiseerde ondersteuning voor leerlingen met medische behoeften of die hulp nodig hebben bij persoonlijke verzorging. Meerdere ambulante begeleiders, ingezet via de gemeente, zijn op school aanwezig om deze kinderen individueel te begeleiden. De intern begeleider en orthopedagoog coördineren deze zorg, in samenwerking met de ambulante teams, voor een veilige en ondersteunende leeromgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Kinderopvang
Flexgroep voor kinderen met een ontwikkelingsvoors

Uitmuntende Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op de Koningin Julianaschool

Ons Schoolbeleid voor Passend Onderwijs

De Koningin Julianaschool in Den Helder staat voor inclusief onderwijs. We werken nauw samen met ouders om te garanderen dat elk kind de best mogelijke, op maat gemaakte educatie ontvangt. Indien nodig, verkennen we samen met u externe mogelijkheden voor passend onderwijs. De ontwikkeling en het welzijn van elk kind staan centraal in onze aanpak. Onze specialisaties omvatten het begeleiden van leerlingen die excelleren binnen het reguliere curriculum, kinderen die behoefte hebben aan extra begeleiding en individuele aandacht, en talentvolle leerlingen via ons gespecialiseerde Flex-traject. Ook bieden we ondersteuning aan kinderen met een beperking en onderhouden we contacten met relevante hulpverleningsinstanties. Wij monitoren de voortgang van elke leerling nauwgezet, waarbij we specifieke aandacht besteden aan leer-, gedrags- en sociaal-emotionele behoeften. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, worden besproken in ons Ondersteuningsteam (OT). Dit team, bestaande uit de directeur, intern begeleider, groepsleerkracht en een orthopedagoog van de Onderwijsversterkers (voorheen OBD), beoordeelt de toelaatbaarheid tot extra zorg. Andere experts kunnen op verzoek worden uitgenodigd, en ouders zijn altijd welkom bij deze besprekingen. Als onderdeel van het Samenwerkingsverband Kop van Noord-Holland, dat 74 basisscholen, 3 scholen voor speciaal basisonderwijs en 4 scholen voor speciaal onderwijs omvat, dragen wij bij aan een compleet onderwijsnetwerk. Het samenwerkingsverband biedt ook specifieke voorzieningen voor hoogbegaafde leerlingen. Samenwerkingsverband Kop van Noord Holland PO Postbus 1120 1810 KC ALKMAAR T: 06- 52 347 163 (Jolande Walraven) E: secretariaat@swvkopvannoordholland.nl W: www.swvkopvannoordholland.nl Externe Deskundigen en Samenwerking bij Onderwijsdiagnostiek Indien u als ouder een externe deskundige inschakelt voor uw kind, vragen wij uw medewerking voor een optimale samenwerking. Wij betrekken de onderzoeksresultaten graag bij onze aanpak, mits de deskundige voldoet aan de volgende criteria: gekwalificeerd, handelingsgericht werkend, onafhankelijk adviserend, met school input bij de onderzoeksvraag en volledige mondelinge en schriftelijke terugkoppeling aan de school. Deskundigen die niet aan deze criteria voldoen, kunnen ertoe leiden dat de school de onderzoeksresultaten niet kan overnemen. Oudersteunpunt Samenwerkingsverband: Uw Partner in Passend Onderwijs Het oudersteunpunt van het Samenwerkingsverband Kop van Noord-Holland is er speciaal voor ouders en jongeren met vragen over passend onderwijs. Voor onafhankelijk advies en ondersteuning kunt u bij hen terecht. Zij informeren u graag over de onderwijsarrangementen en de beschikbare zorg, jeugdhulp en gespecialiseerde ondersteuning binnen onze regio. Website: https://www.swvkopvannoordholland.nl/ouder-en-jeugdsteunpunt-onderwijs/ Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning We streven ernaar om differentiatie binnen de klassen verder te versterken, in nauwe samenwerking met CPS.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: Ontwikkeling bij Koningin Julianaschool

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan 2023-2027?

De Koningin Julianaschool streeft naar optimale ontwikkeling voor elke leerling. Ons schoolplan 2023-2027 focust op de implementatie van executieve functies, het behalen van sterke leerresultaten met IEP-drempelscores, en een veilige communicatie met ouders en externen. Daarnaast bevorderen we actief burgerschapsvorming met een gerichte aanpak en integreren we de Kanjertraining volledig in ons lesaanbod. Leerlingen vanaf groep 3 krijgen inzicht in hun eigen leerproces, groei en persoonlijke talenten.

Hoe implementeert de school de vastgestelde doelen?

Bij de Koningin Julianaschool werken we gestructureerd aan onze schoolbrede doelen. Iedere periode richten we ons op een specifiek focuspunt uit ons jaarplan, van vakantie tot vakantie. Tijdens onze tweewekelijkse bordsessies stellen we concrete, persoonlijke doelen op die aansluiten bij de schoolambities. We evalueren hierbij continu onze voortgang, zodat we dagelijks werken aan zowel onze focuspunten als de overkoepelende jaardoelen voor een continue verbetering van het onderwijs.

Stimulerend Onderwijs voor Jonge Kinderen op de Koningin Julianaschool

Toelichting van de school

Ontdek de unieke onderwijsaanpak voor jonge kinderen op de Koningin Julianaschool in Den Helder. Wij geloven dat jonge kinderen leren door te doen, te ervaren en actief te onderzoeken. Daarom creëren we een veilige, stimulerende en rijke leeromgeving die aansluit bij hun natuurlijke nieuwsgierigheid en hen volop uitdaagt. Spelenderwijs ontwikkelen kinderen zich optimaal. Tijdens het spelen leren ze samenwerken, ontdekken ze hun eigen identiteit en begrijpen ze hun plaats in de wereld. Deze waardevolle ervaringen vormen de basis voor hun verdere ontwikkeling, van de voorschoolse periode tot en met groep 3. Onze thematische aanpak, geïnspireerd door de Kleuteruniversiteit, sluit aan bij de actualiteit en de leefwereld van de kinderen. Door hoge betrokkenheid bij de thema's te stimuleren, zorgen we voor optimaal leerrendement. Elk kind krijgt hierbij activiteiten aangeboden op het eigen niveau, wat zorgt voor een gepersonaliseerde leerervaring. Het dagritme is visueel gemaakt met dagritmekaarten, wat kinderen helpt bij het structureren van hun schooldag. In de kleuterklassen stimuleren we zelfstandigheid door kinderen zelf keuzes te laten maken en, in groep 2, zelfs hun eigen activiteiten te laten plannen. Zo leren ze al op jonge leeftijd effectief plannen en organiseren. Spel is bij ons meer dan alleen plezier; het is een krachtig middel voor de ontwikkeling van taal, rekenvaardigheden, sociaal-emotionele vaardigheden, motoriek en creativiteit. We integreren functioneel lezen, schrijven en rekenen in het spel. Ook in groep 3 blijft er ruimte voor spelend leren in verschillende hoeken, wat de overgang naar meer gestructureerd onderwijs vergemakkelijkt. Naast de klassikale speelhoeken, biedt onze ruime hal een extra dimensie aan het spel. Hier hebben we uitdagende speelomgevingen gecreëerd, die samen met de leerkracht worden ontwikkeld. Deze centrale ruimte bevordert interactie tussen peuters, kleuters en kinderen uit groep 3, wat leidt tot waardevolle sociale leermomenten. Bekijk ons filmpje voor een visuele impressie van ons inspirerende onderwijs voor jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op de Koningin Julianaschool?

De Koningin Julianaschool biedt een diversiteit aan extra activiteiten en leermogelijkheden speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen, met een focus op spelend leren en persoonlijke groei.

De Koningin Julianaschool biedt een diversiteit aan extra activiteiten en leermogelijkheden speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen, met een focus op spelend leren en persoonlijke groei.

Ons Kindcentrum biedt een rijk programma voor de allerkleinsten.

Met welke partners werkt de school samen voor het onderwijs aan jonge kinderen?

De Koningin Julianaschool werkt nauw samen met belangrijke partners zoals Kappio. Deze samenwerking waarborgt een naadloze en stimulerende leerervaring, van de voorschoolse educatie tot de start van het basisonderwijs.

De Koningin Julianaschool werkt nauw samen met belangrijke partners zoals Kappio. Deze samenwerking waarborgt een naadloze en stimulerende leerervaring, van de voorschoolse educatie tot de start van het basisonderwijs.

Samenwerking met Kappio voor een doorlopende leerlijn.