Koningin Julianaschool in Den Helder

De resultaten van Koningin Julianaschool in Den Helder

Current section: resultaten
Lombokstraat 2B
1782 Den Helder

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Koningin Julianaschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Koningin Julianaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Julianaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling

Het fundamentele niveau vormt de kern van taal- en rekenvaardigheid die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we deze essentiële vaardigheden via de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een strikte norm: minimaal 85% van alle leerlingen moet dit basisniveau behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, is een landelijke standaard voor alle basisscholen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Excelleren in Leren op de Koningin Julianaschool

Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagender leerdoel, waarbij we streven naar optimale ontwikkeling voor al onze leerlingen aan het einde van groep acht. Voor elke school bepaalt de inspectie, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een persoonlijk streefpercentage. Dit percentage fungeert als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school, waarmee we de voortgang en ambitie monitoren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Koningin Julianaschool?

Kansrijk adviseren is essentieel voor de ontwikkeling van uw kind. Onderzoek van het NRO toont aan dat een kansrijk advies vaak leidt tot het waarmaken van de verwachtingen. Mocht een leerling toch op een lager niveau instromen in het voortgezet onderwijs, dan kan dit alsnog een passend niveau zijn. Onze school hanteert een methode waarbij we breder kijken dan alleen het actuele niveau. We betrekken de volledige ontwikkeling van het kind, waarbij hoofd, hart en handen centraal staan. Dit doen we door gebruik te maken van het IEP LVS, diverse toetsen, observaties en gesprekken met de leerling. Hierdoor vormen meerdere factoren de basis voor het definitieve schooladvies. Bij het opstellen van het advies voor het voortgezet onderwijs werken we nauw samen. Betrokken partijen zijn het kind, ouders/verzorgers, de leerkrachten van groep 7 en 8, de intern begeleider en de onderwijsadviseur. In groep 7 en 8 vinden er gesprekken plaats met ouders en de leerling om het voorlopige advies te bespreken.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op de Koningin Julianaschool: Samen Groeien

Bij de Koningin Julianaschool in Den Helder geloven we dat onderwijs meer is dan alleen cijfers en toetsen. Naast academische prestaties is de sociale ontwikkeling van uw kind essentieel voor een succesvolle toekomst. Wij zetten ons in voor de persoonlijke groei en vorming van elke leerling, zodat zij zich kunnen ontwikkelen tot zelfverzekerde en betrokken burgers. De sociale opbrengsten van ons onderwijs omvatten de vaardigheden die nodig zijn om positief om te gaan met anderen en een waardevolle bijdrage te leveren aan de maatschappij. Deze sociale competenties creëren een veilige en prettige leeromgeving, wat essentieel is voor het welzijn en de academische vooruitgang van onze leerlingen.

Vertrouwen in elkaar

Gezamenlijk welbevinden

Aandacht voor de ander

Hoe bevordert de Koningin Julianaschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op de Koningin Julianaschool in Den Helder werken we actief aan een positieve, veilige en stimulerende schoolomgeving. Onze kernmethode hiervoor is de 'Kanjertraining', die we door de hele school implementeren, vanaf de jongste kleuters. De Kanjertraining helpt kinderen hun eigen gedrag en dat van klasgenoten beter te begrijpen, en de impact daarvan in te zien. Het hoofddoel is om leerlingen te leren positief over zichzelf en anderen te denken, wat leidt tot minder sociale stress en een verhoogd gevoel van eigenwaarde. Door de Kanjertraining klassikaal toe te passen, versterken we ook het groepsgevoel en de onderlinge verbinding.

Welke methoden gebruikt de Koningin Julianaschool voor sociaal-emotioneel leren?

Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren hanteert de Koningin Julianaschool de volgende bewezen effectieve methoden:

  • Kanjertrainingen

Hoe registreert de school de sociale vooruitgang van leerlingen?

Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig te volgen en te ondersteunen, maken wij gebruik van specifieke registratiesystemen:

  • Kanvas

Inspectierapport Koningin Julianaschool: Een Diepgaande Analyse

De Koningin Julianaschool in Den Helder heeft in mei 2024 een positieve beoordeling ontvangen van de onderwijsinspectie. Onze school scoort 'Voldoende' op het gebied van algemene onderwijskwaliteit, wat getuigt van een solide basis voor de ontwikkeling van onze leerlingen. Met name de standaarden Visie, Ambities en Doelen (SKA1) en Uitvoering en Kwaliteitscultuur (SKA2) zijn gewaardeerd met een 'Goed'. Dit onderstreept onze toewijding aan heldere toekomstplannen en een sterke focus op continue verbetering binnen onze schoolorganisatie. Alle overige onderzochte aspecten van ons onderwijs zijn eveneens als 'Voldoende' beoordeeld. Dit resultaat weerspiegelt de inspanningen van ons gehele team, dat zich inzet voor een stimulerende en veilige leeromgeving voor elke leerling van de Koningin Julianaschool.

Resultaten | Koningin Julianaschool in Den Helder | [2025] Schoolregister