
Het team van Kindcentrum Schoter Duijn in Den Helder
Current section: teamZie hier hoe het team van Kindcentrum Schoter Duijn is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Schoter Duijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Kindcentrum Schoter Duijn bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum Schoter Duijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Kindcentrum Schoter Duijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 86.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum Schoter Duijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Kindcentrum Schoter Duijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Schoter Duijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Invallersregeling bij Kindcentrum Schoter Duijn: Uw Gids
Gegarandeerde Continuïteit: Omgaan met Leerkrachtafwezigheid Bij Kindcentrum Schoter Duijn zetten we alles op alles om uw kind een stabiele leeromgeving te bieden, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We begrijpen dat continuïteit essentieel is voor de ontwikkeling van uw kind. Hoewel we streven naar optimale vervanging, ervaren we, net als veel andere scholen in Nederland, de landelijke uitdagingen in het vinden van beschikbare invallers. Prioriteit: Interne Oplossingen en Groepsverdeling Onze eerste stap is altijd het zoeken naar interne oplossingen om klassenopdeling te minimaliseren. Wanneer een invaller niet direct beschikbaar is, worden klassen tijdelijk verdeeld over andere groepen. Indien dit onvermijdelijk is, hanteren we een duidelijk stappenplan om de impact op uw kind en het schoolteam te beperken. Ons Stappenplan voor Vervanging: Dag 1 zonder invaller: De lesgroep wordt verdeeld over bestaande klassen. Dit waarborgt dat uw kind de lesstof kan blijven volgen. Dag 2 zonder invaller: Indien er nog geen zicht is op een invaller, informeren we ouders via Kwieb over een mogelijke thuisblijfdag voor de betreffende groep. We bieden ondersteuning bij het vinden van passende opvangoplossingen. Dag 3 en verder: We herverdelen de groepen om de eerder thuisgebleven groep weer op school te kunnen ontvangen. Dit systeem passen we zorgvuldig toe, met oog voor de werkdruk van ons team en de leerervaring van alle leerlingen. Compensatie en Consistentie voor het Team Voor compensatiedagen van teamleden streven we naar de continuïteit van een vaste leerkracht voor de groep. Soms zijn afwijkingen hiervan noodzakelijk, maar we blijven ons inzetten voor een zo vertrouwd mogelijke situatie. Uw Begrip en Betrokkenheid: Samen Sterk We realiseren ons dat deze situaties uitdagend kunnen zijn voor u als ouder. Onze voorkeur gaat uit naar een vaste, vertrouwde invaller voor elke groep. We waarderen uw begrip en medewerking enorm wanneer we geconfronteerd worden met deze uitdagingen, en danken u voor uw betrokkenheid bij Kindcentrum Schoter Duijn.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Werken vanuit leeftijd, mogelijkheden en behoeften
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum Schoter Duijn
Taal en Rekenen: Specialistische Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ontdek de specialistische ondersteuning voor taal en rekenen op Kindcentrum Schoter Duijn. Ons toegewijde team van leerkrachten en specialisten zorgt voor op maat gemaakte begeleiding, zodat elk kind succesvol kan zijn in deze belangrijke vakgebieden. De intern begeleider coördineert het onderwijsondersteuningsbeleid, ondersteunt het team en werkt nauw samen met ouders en externe partners om de leerontwikkeling van elk kind te waarborgen. Zij is de spil in het zorgvuldig volgen van de voortgang van onze leerlingen. Onze taalspecialist bevordert lees-, schrijf- en spreekvaardigheid door innovatieve lesmethoden en expertise, wat zorgt voor een rijke taalontwikkeling. De rekenspecialist ontwikkelt en implementeert een sterk rekenonderwijs, biedt ondersteuning aan leerkrachten en houdt lesmateriaal up-to-date. Met een wekelijkse dyslexiespecialist van Onderwijsversterkers bieden we gerichte hulp aan leerlingen met lees- en schrijfproblemen. Onderwijsassistenten en leraarondersteuners versterken dit aanbod door extra begeleiding in de klas, zowel individueel als in kleine groepen, wat flexibiliteit en directe ondersteuning garandeert.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Kindcentrum Schoter Duijn legt een sterke nadruk op de sociaal-emotionele ontwikkeling. Wij creëren een omgeving waar elk kind zich veilig, gewaardeerd en gezien voelt, wat essentieel is voor effectief leren en persoonlijke groei. Als onderdeel van onze aanpak hanteren we 'De Vreedzame School', een programma dat sociale competenties, conflictoplossing en democratisch burgerschap bevordert. Kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen, respectvol met elkaar om te gaan en hun stem te laten horen in de schoolgemeenschap. We koesteren de samenwerking met ouders als een cruciale 'driehoek' voor de ontwikkeling van het kind. Open communicatie en betrokkenheid van ouders, zowel thuis als op school, versterken het welbevinden en de leerresultaten van de leerlingen. Jaarlijkse monitoring van sociale veiligheid via WMK helpt ons beleid aan te scherpen. Bij zorgen over sociaal-emotioneel functioneren biedt onze intern begeleider ondersteuning, eventueel in samenwerking met externe expertise zoals dyslexiespecialisten en via de meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Groeien in Zelfstandigheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Kindcentrum Schoter Duijn stimuleren we een positieve gedragsontwikkeling, een sterke werkhouding en een effectieve taakaanpak. Onze kleinschalige opzet met maximaal 25 leerlingen per geboortejaar zorgt voor individuele aandacht en snelle respons op de behoeften van elk kind. Onze onderwijsassistenten en leraarondersteuners bieden gerichte hulp bij planning, structuur en zelfstandig werken. Wij hanteren duidelijke gedragsverwachtingen en afspraken, ondersteund door het 'De Vreedzame School'-programma, om een veilige en productieve leeromgeving te waarborgen. Kinderen worden gestimuleerd om eigenaarschap te nemen over hun leerproces door inzicht in leerdoelen, zelfstandig werken op het leerplein en regelmatige reflectie. Deze aanpak bevordert zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en zelfinzicht. De intern begeleider coördineert de ondersteuning bij gedrag en werkhouding, in nauwe samenwerking met leerkrachten, onderwijsassistenten en ouders. We geloven dat een sterke samenwerking tussen school, kind en ouders essentieel is voor succes.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Kindcentrum Schoter Duijn bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van kinderen, omdat bewegen essentieel is voor zelfvertrouwen, concentratie en algeheel welzijn. Elke groep ontvangt twee keer per week gymles van een gespecialiseerde vakleerkracht, met focus op motorische vaardigheden, spel en samenwerking. Bewegen integreren we ook in het dagelijks leren, bijvoorbeeld in onze groene buitenruimte, de Schoter Tuijn, en op het leerplein. Bij specifieke motorische uitdagingen, zoals schrijfproblemen of een optimale werkhouding, biedt onze aanwezige ergotherapeut deskundige ondersteuning. Zij werkt samen met het team om kinderen de nodige begeleiding te geven. Wij zien motorische en lichamelijke ontwikkeling als een integraal onderdeel van de groei en het leerproces van elk kind.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Kindcentrum Schoter Duijn garandeert een veilige en zorgvuldige aanpak voor leerlingen die medische zorg of persoonlijke verzorging nodig hebben. We werken met protocollen, opgesteld in overleg met artsen en ouders, om de juiste procedures te volgen. Medische handelingen worden uitsluitend uitgevoerd door bevoegd en bekwaam personeel, altijd in afstemming met de ouders. Dit geldt ook voor persoonlijke verzorging, waarbij we de specifieke behoeften van elk kind respecteren. Ons team beschikt over getrainde BHV’ers (Bedrijfshulpverleners) die snel kunnen handelen bij noodsituaties, wat bijdraagt aan de algehele veiligheid op school. Door deze gestructureerde en veilige aanpak kunnen alle kinderen, ongeacht hun medische of verzorgingsbehoeften, volwaardig deelnemen aan het onderwijs en zich optimaal ontwikkelen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra ondersteuning van de leerlingen
Toelichting van de school
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan Kindcentrum Schoter Duijn
Wat zijn de onderwijsdoelen van Kindcentrum Schoter Duijn voor 2023-2027?
Hoe bevordert Schoter Duijn burgerschap en maatschappelijke betrokkenheid?
Hoe monitort en ontwikkelt Schoter Duijn de onderwijskwaliteit?
Ontdek Ons Uitgebreide Aanbod voor Jonge Kinderen | Kindcentrum Schoter Duijn
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Kindcentrum Schoter Duijn?
Kindcentrum Schoter Duijn onderscheidt zich met een rijk aanbod speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit omvat professionele kinderopvang, stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Als integraal kindcentrum zorgen we voor een complete ontwikkelingservaring.
Met welke partners werkt Kindcentrum Schoter Duijn samen voor het jonge kind programma?
Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met gerenommeerde partners. Dit zijn specifiek de peuteropvang De Duinstampers en het kinderopvang De Duijnrakkers. Deze samenwerking zorgt voor een gebalanceerd en kwalitatief hoogstaand aanbod.