Basisschool Kindcentrum Schoter Duijn in Den Helder

Het team van Kindcentrum Schoter Duijn in Den Helder

Current section: team
Heiligharn 125
1785 Den Helder

Zie hier hoe het team van Kindcentrum Schoter Duijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Schoter Duijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum Schoter Duijn bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Schoter Duijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum Schoter Duijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.5%)
Man (13.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum Schoter Duijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.4%)
25-35 jaar (24.3%)
35-45 jaar (24.3%)
45-55 jaar (16.2%)
55-65 jaar (27%)
&ge;65 jaar (2.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum Schoter Duijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (52.6%)
Direct ondersteunend personeel (31.6%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (15.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Schoter Duijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallersregeling bij Kindcentrum Schoter Duijn: Uw Gids

Gegarandeerde Continuïteit: Omgaan met Leerkrachtafwezigheid Bij Kindcentrum Schoter Duijn zetten we alles op alles om uw kind een stabiele leeromgeving te bieden, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We begrijpen dat continuïteit essentieel is voor de ontwikkeling van uw kind. Hoewel we streven naar optimale vervanging, ervaren we, net als veel andere scholen in Nederland, de landelijke uitdagingen in het vinden van beschikbare invallers. Prioriteit: Interne Oplossingen en Groepsverdeling Onze eerste stap is altijd het zoeken naar interne oplossingen om klassenopdeling te minimaliseren. Wanneer een invaller niet direct beschikbaar is, worden klassen tijdelijk verdeeld over andere groepen. Indien dit onvermijdelijk is, hanteren we een duidelijk stappenplan om de impact op uw kind en het schoolteam te beperken. Ons Stappenplan voor Vervanging: Dag 1 zonder invaller: De lesgroep wordt verdeeld over bestaande klassen. Dit waarborgt dat uw kind de lesstof kan blijven volgen. Dag 2 zonder invaller: Indien er nog geen zicht is op een invaller, informeren we ouders via Kwieb over een mogelijke thuisblijfdag voor de betreffende groep. We bieden ondersteuning bij het vinden van passende opvangoplossingen. Dag 3 en verder: We herverdelen de groepen om de eerder thuisgebleven groep weer op school te kunnen ontvangen. Dit systeem passen we zorgvuldig toe, met oog voor de werkdruk van ons team en de leerervaring van alle leerlingen. Compensatie en Consistentie voor het Team Voor compensatiedagen van teamleden streven we naar de continuïteit van een vaste leerkracht voor de groep. Soms zijn afwijkingen hiervan noodzakelijk, maar we blijven ons inzetten voor een zo vertrouwd mogelijke situatie. Uw Begrip en Betrokkenheid: Samen Sterk We realiseren ons dat deze situaties uitdagend kunnen zijn voor u als ouder. Onze voorkeur gaat uit naar een vaste, vertrouwde invaller voor elke groep. We waarderen uw begrip en medewerking enorm wanneer we geconfronteerd worden met deze uitdagingen, en danken u voor uw betrokkenheid bij Kindcentrum Schoter Duijn.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Werken vanuit leeftijd, mogelijkheden en behoeften

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

wereldoriëntatie
24%
bewegingsonderwijs
24%
taal
16%
expressie
16%
rekenen
12%
levensbeschouwing
8%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
23.8%
Rekenen/wiskunde
19.8%
Taal
13.4%
Lezen
11.2%
Bewegingsonderwijs
9.3%
Wereldoriëntatie
9.1%
Levensbeschouwing
6.6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
5.3%
Engelse taal
1.5%

Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum Schoter Duijn

4

Taal en Rekenen: Specialistische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Ontdek de specialistische ondersteuning voor taal en rekenen op Kindcentrum Schoter Duijn. Ons toegewijde team van leerkrachten en specialisten zorgt voor op maat gemaakte begeleiding, zodat elk kind succesvol kan zijn in deze belangrijke vakgebieden. De intern begeleider coördineert het onderwijsondersteuningsbeleid, ondersteunt het team en werkt nauw samen met ouders en externe partners om de leerontwikkeling van elk kind te waarborgen. Zij is de spil in het zorgvuldig volgen van de voortgang van onze leerlingen. Onze taalspecialist bevordert lees-, schrijf- en spreekvaardigheid door innovatieve lesmethoden en expertise, wat zorgt voor een rijke taalontwikkeling. De rekenspecialist ontwikkelt en implementeert een sterk rekenonderwijs, biedt ondersteuning aan leerkrachten en houdt lesmateriaal up-to-date. Met een wekelijkse dyslexiespecialist van Onderwijsversterkers bieden we gerichte hulp aan leerlingen met lees- en schrijfproblemen. Onderwijsassistenten en leraarondersteuners versterken dit aanbod door extra begeleiding in de klas, zowel individueel als in kleine groepen, wat flexibiliteit en directe ondersteuning garandeert.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Ergotherapeut
Pedagogisch educatief professional

Toelichting van de school:

Kindcentrum Schoter Duijn legt een sterke nadruk op de sociaal-emotionele ontwikkeling. Wij creëren een omgeving waar elk kind zich veilig, gewaardeerd en gezien voelt, wat essentieel is voor effectief leren en persoonlijke groei. Als onderdeel van onze aanpak hanteren we 'De Vreedzame School', een programma dat sociale competenties, conflictoplossing en democratisch burgerschap bevordert. Kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen, respectvol met elkaar om te gaan en hun stem te laten horen in de schoolgemeenschap. We koesteren de samenwerking met ouders als een cruciale 'driehoek' voor de ontwikkeling van het kind. Open communicatie en betrokkenheid van ouders, zowel thuis als op school, versterken het welbevinden en de leerresultaten van de leerlingen. Jaarlijkse monitoring van sociale veiligheid via WMK helpt ons beleid aan te scherpen. Bij zorgen over sociaal-emotioneel functioneren biedt onze intern begeleider ondersteuning, eventueel in samenwerking met externe expertise zoals dyslexiespecialisten en via de meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Groeien in Zelfstandigheid

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum Schoter Duijn stimuleren we een positieve gedragsontwikkeling, een sterke werkhouding en een effectieve taakaanpak. Onze kleinschalige opzet met maximaal 25 leerlingen per geboortejaar zorgt voor individuele aandacht en snelle respons op de behoeften van elk kind. Onze onderwijsassistenten en leraarondersteuners bieden gerichte hulp bij planning, structuur en zelfstandig werken. Wij hanteren duidelijke gedragsverwachtingen en afspraken, ondersteund door het 'De Vreedzame School'-programma, om een veilige en productieve leeromgeving te waarborgen. Kinderen worden gestimuleerd om eigenaarschap te nemen over hun leerproces door inzicht in leerdoelen, zelfstandig werken op het leerplein en regelmatige reflectie. Deze aanpak bevordert zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en zelfinzicht. De intern begeleider coördineert de ondersteuning bij gedrag en werkhouding, in nauwe samenwerking met leerkrachten, onderwijsassistenten en ouders. We geloven dat een sterke samenwerking tussen school, kind en ouders essentieel is voor succes.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Kindcentrum Schoter Duijn bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van kinderen, omdat bewegen essentieel is voor zelfvertrouwen, concentratie en algeheel welzijn. Elke groep ontvangt twee keer per week gymles van een gespecialiseerde vakleerkracht, met focus op motorische vaardigheden, spel en samenwerking. Bewegen integreren we ook in het dagelijks leren, bijvoorbeeld in onze groene buitenruimte, de Schoter Tuijn, en op het leerplein. Bij specifieke motorische uitdagingen, zoals schrijfproblemen of een optimale werkhouding, biedt onze aanwezige ergotherapeut deskundige ondersteuning. Zij werkt samen met het team om kinderen de nodige begeleiding te geven. Wij zien motorische en lichamelijke ontwikkeling als een integraal onderdeel van de groei en het leerproces van elk kind.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Kindcentrum Schoter Duijn garandeert een veilige en zorgvuldige aanpak voor leerlingen die medische zorg of persoonlijke verzorging nodig hebben. We werken met protocollen, opgesteld in overleg met artsen en ouders, om de juiste procedures te volgen. Medische handelingen worden uitsluitend uitgevoerd door bevoegd en bekwaam personeel, altijd in afstemming met de ouders. Dit geldt ook voor persoonlijke verzorging, waarbij we de specifieke behoeften van elk kind respecteren. Ons team beschikt over getrainde BHV’ers (Bedrijfshulpverleners) die snel kunnen handelen bij noodsituaties, wat bijdraagt aan de algehele veiligheid op school. Door deze gestructureerde en veilige aanpak kunnen alle kinderen, ongeacht hun medische of verzorgingsbehoeften, volwaardig deelnemen aan het onderwijs en zich optimaal ontwikkelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
onderbouwplein, middenbouwplein, bovenbouwplein

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Ambitie: Passende ondersteuning voor ieder kind Op Schoter Duijn is het onze ambitie om een school te zijn waar ieder kind zich veilig voelt en zich optimaal kan ontwikkelen – met of zonder extra ondersteuningsbehoefte. We willen een plek zijn waar verschillen worden erkend en gewaardeerd, en waar elk kind zich gezien en gehoord weet. Een kind komt pas écht tot leren als het zich veilig, begrepen en ondersteund voelt. De komende jaren richten we ons op het versterken van ons ondersteuningsaanbod, zodat we leerlingen met diverse ondersteuningsvragen nog beter kunnen begeleiden. Onze speerpunten hierbij zijn: 1. Stevige basiszorg en preventief handelen We geloven dat goede ondersteuning begint bij een sterke basis. Daarom investeren we in een veilig pedagogisch klimaat, heldere routines, positieve groepsvorming en duidelijke verwachtingen. We willen problemen vóór zijn, door signalen vroeg te herkennen en tijdig ondersteuning te bieden. Dit doen we onder andere met behulp van observaties, kindbesprekingen, leerlingmonitoring en regelmatig overleg binnen het team. 2. Kleine klassen, grote aandacht Door bewust te kiezen voor kleine klassen van maximaal 25 leerlingen per geboortejaar, creëren we ruimte voor persoonlijke aandacht. Dit stelt ons in staat om snel te schakelen wanneer er zorgen zijn, en om ondersteuning zoveel mogelijk binnen de groep te organiseren. 3. Ondersteuning in elke bouw In elke bouw is een onderwijsassistent of leraarondersteuner aanwezig. Zij ondersteunen bij gedrag, werkhouding, taakaanpak en extra instructie. Hierdoor kunnen leerkrachten flexibel inspelen op verschillen in de groep, en kunnen kinderen gericht begeleid worden in hun ontwikkeling. 4. Eigenaarschap en leerlingparticipatie We vinden het belangrijk dat leerlingen zelf ook eigenaar zijn van hun leerproces. Dit geldt ook wanneer er extra ondersteuning nodig is. Leerlingen worden betrokken bij het stellen van doelen en het reflecteren op hun eigen groei. Zo leren zij zelf regie te nemen over hun ontwikkeling, wat hun zelfstandigheid en zelfvertrouwen versterkt. 5. Deskundigheid en samenwerking binnen het team Onze intern begeleider coördineert de ondersteuning op school en begeleidt het team bij het signaleren en begeleiden van leerlingen met een ondersteuningsbehoefte. Daarnaast hebben we op school expertise in huis op het gebied van taal, rekenen, dyslexie en motorische ontwikkeling. Zo is er wekelijks een dyslexiespecialist aanwezig via Onderwijsversterkers, en werken we samen met een ergotherapeut voor vragen rondom motoriek en lichamelijke ontwikkeling. 6. Samenwerken met ouders als gelijkwaardige partners We hechten veel waarde aan de samenwerking binnen de driehoek kind – ouders – school. Ouders kennen hun kind het best en zijn voor ons onmisbare partners in het bieden van passende ondersteuning. We voeren open gesprekken, delen verwachtingen en stemmen af hoe we elkaar kunnen versterken. Via Kwieb, startgesprekken, ouder-kindgesprekken en informele contactmomenten houden we de communicatie persoonlijk en toegankelijk. 7. Verbinding met externe partners We willen onze samenwerking met externe partijen, zoals het samenwerkingsverband, jeugdhulp en andere zorgpartners, verder versterken. Door korte lijnen en heldere afspraken kunnen we sneller schakelen en beter inspelen op de behoeften van kinderen en gezinnen. 8. Burgerschap en sociaal-emotionele ontwikkeling als fundament Op Schoter Duijn geloven we dat ieder kind leert meedoen in de samenleving door actief te oefenen met verantwoordelijkheid, samenwerking en democratische besluitvorming. De Vreedzame School vormt hierin een belangrijke basis. Kinderen leren conflicten vreedzaam oplossen, opkomen voor zichzelf én de ander, en respectvol omgaan met verschillen. Dit draagt niet alleen bij aan sociale veiligheid, maar ook aan een stevige ontwikkeling tot betrokken burgers — op school, in Den Helder en in de wereld daarbuiten. We willen dat kinderen zich gezien voelen én leren zien wat zij voor anderen kunnen betekenen. 9. Professionalisering en beleidsontwikkeling De komende jaren investeren we in de deskundigheid van ons team door middel van gerichte scholing en kennisdeling. Daarnaast willen we ons verdiepen in thema’s als (hoog)begaafdheid, executieve functies, trauma en gedragsontwikkeling. We werken toe naar een duidelijke ondersteuningsstructuur, waarin doelen, interventies en evaluaties systematisch worden vastgelegd en gevolgd. Onze ambitie is helder: Schoter Duijn als een school waar elk kind, met of zonder extra ondersteuningsbehoefte, tot bloei kan komen. Met een sterk team, nauwe samenwerking met ouders en oog voor de unieke ontwikkeling van ieder kind, bouwen we elke dag aan een veilige, inclusieve en toekomstgerichte leeromgeving. Schoter Duijn ontvangt ondersteuning van gedragswetenschapper(s), begeleiders en deskundigen van het Samenwerkingsverband Kop van Noord Holland PO. Deze ondersteuning vloeit voort uit de wettelijke taak van het samenwerkingsverband om (op verzoek van scholen) advies te geven over de ondersteuningsbehoeften van leerlingen. Deze inzet valt binnen de wettelijke opdracht van de school en het SWV. Daarom is hiervoor geen toestemming van ouders nodig. Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning Ambitie voor ondersteuning Onze ambitie is om van Schoter Duijn een plek te blijven maken waar ieder kind zich veilig voelt en de kans krijgt om zich optimaal te ontwikkelen — met of zonder extra ondersteuningsbehoefte. We willen dat elk kind zich gezien, gehoord en gewaardeerd weet, en zich vanuit vertrouwen kan ontwikkelen tot zijn of haar volle potentieel. Om deze ambitie waar te maken, richten we ons de komende jaren op de volgende speerpunten: Versterken van het handelingsgericht werken: We blijven investeren in het vroegtijdig signaleren van ondersteuningsbehoeften en het opstellen van duidelijke, haalbare doelen. Daarbij kijken we niet alleen naar wat een kind nodig heeft, maar ook naar wat het al in huis heeft. Doorontwikkelen van onze ondersteuningsstructuur: Met een intern begeleider, ondersteuners in elke bouw, en korte lijnen naar externe experts (zoals de dyslexiespecialist en ergotherapeut), bouwen we verder aan een sterk en flexibel ondersteuningsteam. Zorg op maat, in de klas waar het kan: We streven ernaar ondersteuning zo veel mogelijk in de klas te bieden. Onderwijsassistenten en leraarondersteuners spelen hierin een belangrijke rol. Zij helpen bij het bieden van structuur, extra uitleg en begeleiding bij taakaanpak en werkhouding. Professionalisering van het team: We blijven onszelf ontwikkelen door scholing, intervisie en het benutten van elkaars expertise. Zo vergroten we de handelingsbekwaamheid van het team om passend onderwijs te bieden aan een steeds diversere leerlingpopulatie. Samenwerken met ouders als partners: De driehoek kind – ouders – school blijft het uitgangspunt. We werken open en transparant samen met ouders aan de ondersteuning van hun kind, waarbij wederzijds vertrouwen en regelmatige afstemming centraal staan. Op Schoter Duijn werken we elke dag aan een inclusieve school waar verschillen er mogen zijn en waar elk kind de ondersteuning krijgt die het nodig heeft om te groeien.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Kindcentrum Schoter Duijn

Wat zijn de onderwijsdoelen van Kindcentrum Schoter Duijn voor 2023-2027?

Onze schoolplanperiode 2023-2027 bij Kindcentrum Schoter Duijn focust op diverse kerndoelen om de ontwikkeling van onze leerlingen te maximaliseren. We streven naar een consistente doorlopende leerlijn, van de allerkleinsten tot en met groep 8, met een sterke nadruk op de Pedagogische, Sociale en Leervaardigheden (PSL). Dit zorgt voor een soepele overgang en optimale groei gedurende de hele schoolloopbaan. Binnen de kernvakken zoals rekenen, spelling, taal en wereldoriëntatie, evenals creatieve vakken, werken we waar mogelijk in leerpleinen. Dit stimuleert samenwerking en interactie, terwijl we ook zorgen voor gerichte instructie in lokalen wanneer de leerdoelen daarom vragen. Natuurintegratie is een belangrijk aspect van ons onderwijs. We betrekken de natuur actief bij zowel de binnen- als buitenlessen om een rijke leeromgeving te creëren. Daarnaast vormt onderwijs in burgerschap een integraal onderdeel van onze kerndoelen, waarbij we kinderen voorbereiden op hun rol in de maatschappij.

Hoe bevordert Schoter Duijn burgerschap en maatschappelijke betrokkenheid?

Bij Kindcentrum Schoter Duijn beschouwen we burgerschap niet als een losstaand vak, maar als een fundamentele benadering van ons onderwijs. We stimuleren leerlingen om kritisch na te denken over hun plaats als burger in de Nederlandse samenleving en moedigen hen aan om actief en verantwoordelijk deel te nemen aan de gemeenschap. Deze betrokkenheid is essentieel voor de identiteitsontwikkeling van kinderen. Burgerschapsonderwijs loopt van groep 1 tot en met 8 en wordt geïntegreerd in diverse lessen en situaties, met aandacht voor levensbeschouwing, wereldoriëntatie en educatieve programma's. Onze themagerichte aanpak faciliteert betekenisvolle gesprekken en introduceert kinderen aan belangrijke maatschappelijke thema's. Kernwaarden als vrijheid van meningsuiting, verdraagzaamheid, het afwijzen van discriminatie en een democratische houding staan hierbij centraal. We richten ons specifiek op democratie en staatsinrichting, actieve participatie door reflectie en betrokkenheid bij maatschappelijke initiatieven, en de ontwikkeling van identiteit. Hiermee leggen we een sterke basis voor bewust, betrokken en verantwoord samenleven.

Hoe monitort en ontwikkelt Schoter Duijn de onderwijskwaliteit?

Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, waarin het hoofddoel voor dat schooljaar wordt beschreven en de aanpak om dit te realiseren. Dit plan is een directe vertaling van ons meerjarenbeleid uit het schoolplan naar de dagelijkse praktijk van Kindcentrum Schoter Duijn. Om de kwaliteit van ons onderwijs continu te waarborgen en te verbeteren, maken we gebruik van collegiale consultatie en groepsbezoeken door de directie en intern begeleider. Deze observaties bieden waardevol inzicht in zowel onze sterke punten als ontwikkelgebieden. De resultaten van deze observaties worden nauwgezet geregistreerd en besproken met het team, zodat we effectief kunnen bijsturen en gezamenlijk leren. Daarnaast wordt onze onderwijskwaliteit structureel gemonitord door Stichting Kopwerk, wat garant staat voor een continue kwaliteitsontwikkeling. Als onderdeel van ons kwaliteitsbeleid voldoen we aan de wettelijke normen en staan we onder toezicht van de Inspectie van het Onderwijs. Wij dagen onszelf voortdurend uit om het onderwijs op Kindcentrum Schoter Duijn te optimaliseren, met een cyclische, transparante en collaboratieve aanpak.

Ontdek Ons Uitgebreide Aanbod voor Jonge Kinderen | Kindcentrum Schoter Duijn

Toelichting van de school

Kindcentrum Schoter Duijn biedt een naadloze doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Door de intensieve samenwerking tussen onze onderbouwpleinen, met name met De Duinstampers en De Duijnrakkers, garanderen we een soepele overgang van kinderopvang naar basisonderwijs. Deze synergie uit zich in dagelijkse afstemming, gedeeld materiaalgebruik en een uniforme pedagogische aanpak. Gezamenlijke vieringen en speciale momenten, zoals Sinterklaas en het afscheid van de oudste peuters, versterken de gemeenschapszin. Onze nauwe samenwerking creëert een veilige en stimulerende omgeving waarin elk jong kind zich gezien voelt en optimaal kan ontwikkelen. Wij zetten ons in voor een vertrouwde basis voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Kindcentrum Schoter Duijn?

Kindcentrum Schoter Duijn onderscheidt zich met een rijk aanbod speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit omvat professionele kinderopvang, stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Als integraal kindcentrum zorgen we voor een complete ontwikkelingservaring.

Kindcentrum Schoter Duijn onderscheidt zich met een rijk aanbod speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit omvat professionele kinderopvang, stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Als integraal kindcentrum zorgen we voor een complete ontwikkelingservaring.

Kinderopvang diensten
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Integraal kindcentrum faciliteiten

Met welke partners werkt Kindcentrum Schoter Duijn samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met gerenommeerde partners. Dit zijn specifiek de peuteropvang De Duinstampers en het kinderopvang De Duijnrakkers. Deze samenwerking zorgt voor een gebalanceerd en kwalitatief hoogstaand aanbod.

Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met gerenommeerde partners. Dit zijn specifiek de peuteropvang De Duinstampers en het kinderopvang De Duijnrakkers. Deze samenwerking zorgt voor een gebalanceerd en kwalitatief hoogstaand aanbod.