Basisschool Kindcentrum Schoter Duijn in Den Helder

De resultaten van Kindcentrum Schoter Duijn in Den Helder

Current section: resultaten
Heiligharn 125
1785 Den Helder

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum Schoter Duijn, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum Schoter Duijn bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Schoter Duijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Succes bij Schoter Duijn

Ontdek hoe Kindcentrum Schoter Duijn presteert op het gebied van het fundamenteel niveau voor taal en rekenen. Dit essentiële niveau, gericht op wat alle leerlingen aan het einde van de basisschool zouden moeten beheersen, wordt getoetst in groep acht. Onze school streeft ernaar om de landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% te overtreffen. Deze ambitie weerspiegelt onze toewijding aan kwalitatief hoogstaand basisonderwijs voor elke leerling. De resultaten tonen aan dat 88,9% van onze leerlingen het fundamenteel niveau heeft behaald, waarmee we de landelijke norm van 85% succesvol halen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Behalen: Ambitie van Schoter Duijn

Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagender leerdoel, waarbij we streven naar maximale ontwikkeling voor al onze leerlingen aan het einde van groep acht. De inspectie stelt voor elke school specifieke streefniveaus vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Bij Kindcentrum Schoter Duijn zetten we ons in om deze ambitieuze doelen te realiseren, met een focus op individuele groei en succes. Onze leerlingen behalen een score van 34,1% voor het streefniveau, wat ons in staat stelt om de specifieke signaleringswaarde van 36,3% voor onze school te analyseren en te verbeteren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum Schoter Duijn?

Elke leerling in groep 8 van Kindcentrum Schoter Duijn ontvangt een persoonlijk schooladvies. Dit advies is cruciaal voor een succesvolle start in het voortgezet onderwijs, afgestemd op de capaciteiten en ontwikkeling van uw kind. Bij het opstellen van het schooladvies kijken we naar de leerresultaten over meerdere schooljaren. We beoordelen ook de werkhouding, motivatie en andere persoonlijke eigenschappen die bijdragen aan de groei van uw kind. Voordat het definitieve advies wordt gegeven, ontvangen leerlingen een voorlopig advies en maken ze een centrale eindtoets. Deze toets dient als extra controlepunt. Indien de toetsresultaten hoger uitvallen dan het voorlopige advies, wordt het advies heroverwogen en mogelijk naar boven bijgesteld, altijd met het belang van het kind voorop. Onze werkwijze garandeert een zorgvuldig en onderbouwd advies. Zo bieden we elk kind de beste kansen voor een passende en veelbelovende start in het vervolgonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden en Samen Leven op Kindcentrum Schoter Duijn

Op Kindcentrum Schoter Duijn focussen we niet alleen op academische kennis, maar ook op de essentiële sociale vaardigheden die kinderen nodig hebben om succesvol te zijn in het leven. Samenwerken, conflicten oplossen en respect tonen voor elkaar staan centraal in onze aanpak. Door dagelijks aandacht te besteden aan deze cruciale aspecten, creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt. Dit positieve pedagogische klimaat draagt bij aan zowel het welzijn als de leerprestaties van onze leerlingen. We leren kinderen dat ze deel uitmaken van een grotere gemeenschap, zowel binnen de school als daarbuiten. Door actief en positief bij te dragen, groeien ze uit tot betrokken en verantwoordelijke burgers die weten hoe ze met anderen moeten omgaan.

Veiligheid voorop

Vertrouwen in elkaar

Elkaar waarderen

Hoe bevordert Kindcentrum Schoter Duijn de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Kindcentrum Schoter Duijn hanteert een proactieve aanpak voor de sociaal-emotionele ontwikkeling, met een focus op een veilig en positief pedagogisch klimaat. Elk kind wordt gezien, gewaardeerd en voelt zich veilig. Deze kernovertuiging is de basis van onze onderwijsvisie, ondersteund door de waarden respect, verantwoordelijkheid, veiligheid en betrokkenheid. Onze methode 'De Vreedzame School' speelt hierin een sleutelrol. Deze methode biedt een gestructureerde leerlijn van groep 1 tot en met 8 en koppelt sociaal leren direct aan burgerschapsvorming. Het bevordert vaardigheden zoals samenwerken, omgaan met diversiteit, verantwoordelijkheid nemen en effectieve conflictresolutie. De sociale ontwikkeling uit zich in onze school door dagelijkse interacties, duidelijke gedragsafspraken zoals de 'Kapstokregel', regelmatige kringgesprekken en thema's rond vriendschap en pestpreventie. Kinderen worden actief betrokken bij groepsafspraken en het bespreken van sociale situaties. We hechten veel waarde aan een sterke samenwerking met ouders, met dagelijks contact, vooral in de onderbouw. De driehoek kind-ouders-school werkt samen aan de brede ontwikkeling van het kind. Sociale groei wordt systematisch gemonitord via observaties en methodische input, en besproken tijdens leerling- en groepsbesprekingen en oudergesprekken. Een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling wordt gezien als een fundamentele voorwaarde voor cognitieve groei.

Welke instrumenten gebruikt Schoter Duijn om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van de volgende registratiemethode:

  • Sociaal Emotionele Vragenlijst

Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op Kindcentrum Schoter Duijn?

Kindcentrum Schoter Duijn maakt met succes gebruik van de volgende evidence-based methodiek voor sociaal-emotioneel leren:

  • De Vreedzame School

Onderwijsinspectie Resultaten Kindcentrum Schoter Duijn

Kindcentrum Schoter Duijn wordt jaarlijks geëvalueerd door de onderwijsinspectie, in samenwerking met het bestuur van Kopwerk. De inspectie voert een prestatieanalyse uit om de algehele staat van de school te beoordelen. Uit de meest recente analyse blijkt dat Schoter Duijn voldoet aan de gestelde normen. De school presteert goed op het gebied van eindresultaten van leerlingen in groep 8, naleving van wettelijke voorschriften zoals onderwijstijd en veiligheid, en de doorstroom van leerlingen. Deze positieve beoordeling bevestigt dat Kindcentrum Schoter Duijn haar basisarrangement behoudt, wat garant staat voor kwalitatief goed basisonderwijs. We blijven ons inzetten voor continue verbetering.