De Verrekijker in Den Helder

Het team van De Verrekijker in Den Helder

Current section: team
Pasteurstraat 4b
1782 Den Helder

Zie hier hoe het team van De Verrekijker is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Verrekijker. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Verrekijker bij jullie?

Ontdek hoe goed De Verrekijker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Verrekijker zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95%)
Man (5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Verrekijker. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15%)
25-35 jaar (35%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Verrekijker werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (47.4%)
Direct ondersteunend personeel (47.4%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Verrekijker gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leraren: Onze Aanpak bij Basisschool De Verrekijker

Bij Basisschool De Verrekijker zetten we ons volledig in om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij afwezigheid van een groepsleerkracht. Door het landelijke lerarentekort kan vervanging soms een uitdaging zijn, maar wij hebben een doordacht plan. Onze prioriteit ligt bij het vinden van geschikte vervanging. Wanneer een leerkracht niet aanwezig kan zijn, kijken we eerst naar interne oplossingen. Parttime collega's die extra uren willen werken, krijgen de gelegenheid om tijdelijk een groep te ondersteunen of over te nemen. Dit gebeurt altijd in samenspraak en op vrijwillige basis, met respect voor ieders werklast. Daarnaast betrekken we collega's die momenteel geen lesgevende taken uitvoeren. Ook onderwijsondersteunend personeel wordt ingezet om de dagelijkse gang van zaken in de klas soepel te laten verlopen. Deze maatregelen helpen ons om de impact van afwezigheid te minimaliseren en de educatieve structuur te handhaven. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle interne opties zijn uitgeput en er geen externe invallers beschikbaar zijn, kan het voorkomen dat leerlingen tijdelijk naar huis moeten. Dit is een laatste redmiddel waarvoor we altijd de onderwijsinspectie informeren, conform de wettelijke richtlijnen. We kiezen er bewust voor om leerlingen niet over andere groepen te verspreiden, om overbelasting van leerkrachten en verstoring van de klassenrust te voorkomen. Wij realiseren ons dat dit consequenties kan hebben voor gezinnen. Daarom streven we ernaar dit te allen tijde te vermijden en houden we ouders proactief op de hoogte van eventuele wijzigingen. Uw begrip en medewerking zijn hierbij essentieel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op De Verrekijker werken we niet met traditionele klassen, maar met stamgroepen. In een klas zitten kinderen meestal van dezelfde leeftijd die op hetzelfde moment dezelfde leerstof krijgen. Een stamgroep daarentegen bestaat uit kinderen van verschillende leeftijden en niveaus. Dat doen we heel bewust.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Verrekijker

7

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Verrekijker staat de optimale ontwikkeling van elk kind centraal. Wij bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben, zoveel mogelijk binnen de stamgroep en in nauwe samenwerking met leerkrachten, ouders en interne experts. Onze school beschikt over een team van ervaren specialisten. Dit team omvat een intern begeleider voor coördinatie en advies, een taalspecialist en rekenspecialist ter ondersteuning van het lesaanbod, en een remedial teacher voor individuele begeleiding. Daarnaast zijn een orthopedagoog voor complexe vragen en een specialist meer- en hoogbegaafdheid beschikbaar, die adviseren over passend onderwijs voor getalenteerde leerlingen. Alle teamleden zijn getraind in de interventieprogramma's Bouw en Letterster, gericht op het verbeteren van leesvaardigheid. Deze methodieken helpen bij het vroegtijdig signaleren en aanpakken van leesproblemen, passend bij onze onderwijsvisie. Bij behoefte aan extra ondersteuning stellen we samen met ouders en specialisten een persoonlijk ontwikkelingsplan op. Dit kan bestaan uit pre-teaching, verlengde instructie of individuele begeleiding. Indien nodig werken we samen met externe partners zoals logopedisten, fysiotherapeuten of het samenwerkingsverband. Door continue monitoring via observaties, gesprekken en leerlingvolgsystemen, signaleren we tijdig de onderwijsbehoeften van elk kind. Ons doel is een omgeving te creëren waarin elk kind zich gezien voelt, optimaal leert en de ondersteuning krijgt die nodig is om te excelleren.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Klimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB'er)
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Basisschool De Verrekijker bevordert een veilige en stimulerende leeromgeving door middel van Positive Behaviour Support (PBS). Deze preventieve aanpak versterkt gewenst gedrag, creëert voorspelbare routines en minimaliseert probleemgedrag, wat essentieel is voor effectief leren. Het gehele team is geschoold in PBS, wat zorgt voor een consistente en positieve benadering binnen alle groepen. Dit draagt bij aan een rustige en duidelijke schoolomgeving waar leerlingen zich prettig voelen. Binnen ons team hebben we specialisten die extra ondersteuning bieden. Een gedragsspecialist adviseert het team bij gedragsvragen, een remedial teacher helpt leerlingen met sociaal-emotionele uitdagingen, en een specialist meer- en hoogbegaafdheid ondersteunt kinderen met specifieke behoeften. Bij sociaal-emotionele vraagstukken werken we nauw samen met ouders. We maken gebruik van observaties, gesprekken en leerlingvolgsystemen. Indien nodig betrekken we externe expertise, zoals een orthopedagoog of schoolmaatschappelijk werk. Onze focus ligt op verbinding, vertrouwen en preventie, zodat elk kind kan groeien en zich veilig en begrepen voelt, ook tijdens uitdagende periodes.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Groeiondersteuning

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Basisschool De Verrekijker biedt gespecialiseerde ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij gedrag, werkhouding, concentratie of taakaanpak. Wij creëren een veilige omgeving met duidelijke structuur en begeleiding op maat, zodat elk kind zich kan ontwikkelen. Ons team beschikt over brede expertise. De intern begeleider coördineert de ondersteuning en onderhoudt contacten met externe partijen. De gedragsspecialist adviseert over gedrag en groepsklimaat, terwijl de orthopedagoog wordt ingeschakeld bij complexere hulpvragen. De specialist meer- en hoogbegaafdheid focust op leerlingen die door hun ontwikkelingsvoorsprong specifieke begeleiding nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van taakaanpak of motivatie. In samenwerking met ouders stellen we individuele plannen op, waarbij we soms gebruikmaken van externe expertise. Ons doel is om elk kind te helpen groeien in zelfstandigheid, werkhouding en zelfvertrouwen, en zo een solide basis te leggen voor toekomstig leren en welzijn.

0

Motorische Ontwikkeling: Gymlessen door Vakleerkracht

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gymlessen op Basisschool De Verrekijker worden verzorgd door een gespecialiseerde vakleerkracht. Deze leerkracht signaleert tijdig welke leerlingen extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motorische vaardigheden en ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veilige Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Verrekijker biedt, indien nodig, ondersteuning bij medische handelingen en persoonlijke verzorging. Dit gebeurt altijd met respect voor de privacy en zelfstandigheid van het kind, en in nauwe afstemming met ouders en eventuele externe zorgverleners. Alle medische handelingen worden uitgevoerd door bevoegd en bekwaam personeel, met schriftelijk vastgelegde afspraken. Voor persoonlijke verzorging, zoals hulp bij hygiëne of maaltijden, zorgen we voor een veilige en vertrouwde omgeving. Onze aanpak garandeert dat kinderen de juiste zorg en ondersteuning ontvangen, zodat zij zich prettig en veilig voelen binnen onze school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal

Optimale Leerondersteuning voor Elk Kind op De Verrekijker

Ons Schoolbeleid voor Extra Hulp en Ontwikkeling

Ontdek hoe Basisschool De Verrekijker een stimulerende leeromgeving creëert voor alle leerlingen, met een focus op individuele ondersteuning en ontwikkeling. We streven ernaar dat elk kind zich optimaal kan ontplooien binnen ons basisonderwijs. Soms heeft een kind net dat beetje extra nodig om succesvol te leren en zich te ontwikkelen. Deze op maat gemaakte ondersteuning kan variëren van aangepaste opdrachten en leermaterialen tot gerichte hulp in kleine groepen of extra oefentijd. Ook kunnen onze leerlingen baat hebben bij specialistische hulp, zoals van een logopedist of gedragsexpert. Wij kijken nauwkeurig naar de unieke behoeften van elk kind. Of het nu gaat om het verbeteren van leesvaardigheden, het bieden van uitdagende opdrachten voor snelle leerders, of het ondersteunen van sociale interactie tijdens het buitenspelen, wij staan klaar om te helpen. Belangrijke Contactpersonen voor Uw Vragen: Voor al uw vragen over de ontwikkeling en ondersteuning van uw kind kunt u terecht bij: - De groepsleerkracht. - De intern begeleider, Marcella Gauna (m.gauna@kopwerk.nl). - De schoolmaatschappelijk werker, Esther de Wit (e.dewit@meewering.nl). - Een vacante brugfunctionaris voor optimale verbinding. Daarnaast bieden wij ondersteuning via: - Ons samenwerkingsverband (link beschikbaar). - Het onafhankelijke oudersteunpunt, te vinden op onze website onder 'Ouder en Jeugdsteunpunt' (klik op de link). Algemene Informatie en Zorgplicht: Elke basisschool heeft de zorgplicht om een passende plek te bieden aan elk kind, ook aan kinderen die extra begeleiding nodig hebben. De transitie naar inclusief onderwijs in 2035 is een belangrijk speerpunt. Meer algemene informatie hierover vindt u op de website van ons samenwerkingsverband. Basisondersteuning op Maat: Wij bieden basisondersteuning, de fundamentele hulp die elke school binnen ons samenwerkingsverband levert. Hiermee waarborgen we dat elk kind onderwijs krijgt dat aansluit bij zijn of haar individuele ontwikkelingsbehoeften. Gedetailleerde informatie over onze basisondersteuning is beschikbaar op onze website. Ondersteuningsniveaus binnen De Verrekijker: Op Basisschool De Verrekijker hanteren we een gelaagd systeem van ondersteuningsniveaus om aan te sluiten bij de specifieke leerbehoeften van elk kind. Niveau 1: Basisondersteuning voor alle leerlingen. Niveau 2 tot en met 4: Gerichte extra hulp voor leerlingen die dit nodig hebben. Niveau 5: Voor kinderen met specifieke behoeften die buiten onze directe expertise vallen, zoeken we samen met u naar de meest geschikte plek in het speciaal (basis)onderwijs. Een belangrijk principe is dat ondersteuning wordt opgebouwd: hulp op een hoger niveau omvat ook de ondersteuning van de voorgaande niveaus. Zo krijgt uw kind altijd de juiste hulp. Algemene Toelichting per Ondersteuningsniveau: De specifieke uitwerking voor ons samenwerkingsverband wordt binnenkort op hun website gepubliceerd. Ondersteuningsniveau 1: Basisondersteuning De leerkracht monitort de voortgang, het gedrag en de resultaten van elke leerling nauwkeurig. Toetsen worden geanalyseerd en leerdoelen vastgesteld. De ondersteuning vindt plaats binnen de reguliere klassikale setting. Ouders worden direct geïnformeerd bij signalen van extra ondersteuningsbehoefte. Ondersteuningsniveau 2: Onderwijs op Maat Indien de basisondersteuning niet toereikend is, bieden we tijdelijk extra hulp in de klas. Dit kan bestaan uit extra uitleg, gerichte begeleiding of meer oefenmogelijkheden om de leerdoelen te behalen. Ondersteuningsniveau 3: Extra Groepsbegeleiding Wanneer de leerkrachtondersteuning ontoereikend blijkt, wordt de intern begeleider ingeschakeld om mee te denken over de aanpak. Een onderwijsondersteuner kan hierbij ondersteunen, waarbij extra begeleiding binnen de klas wordt geboden door middel van specifieke interventies. Ondersteuningsniveau 4: Verhoogde Schoolondersteuning Bij onvoldoende ontwikkeling ondanks extra begeleiding, bespreekt het schoolondersteuningsteam, bestaande uit de directeur, leerkracht, intern begeleider en orthopedagoog, de situatie. Externe deskundigen zoals een schoolmaatschappelijk werker kunnen worden ingeschakeld. Ouders worden altijd actief betrokken bij deze besprekingen. Dit kan leiden tot extra begeleiding buiten de klas, ondersteuning door een onderwijsassistent, psychologisch of diagnostisch onderzoek, een onderwijs- of zorgarrangement, of een gecombineerd onderwijs-zorgarrangement (OZA). Ondersteuningsniveau 5: Verwijzing naar Gespecialiseerd Onderwijs Voor leerlingen die meer gespecialiseerde ondersteuning nodig hebben dan de school kan bieden, beoordeelt de Commissie Toelaatbaarheidsverklaring (CTO) de mogelijkheden voor plaatsing in bijvoorbeeld speciaal (basis)onderwijs (SBO/SO), onderwijs voor ZMOK/ZMLK, mytylscholen, onderwijs voor langdurig zieke kinderen, of programma's voor hoogbegaafde leerlingen. Voor integrale onderwijs- en zorgarrangementen werken we samen met gemeentelijke instanties en jeugdhulp, conform de MIS-K afspraken voor de Kop van Noord-Holland. Meer informatie hierover vindt u op onze website. Toekomstig Aanbod en Verbeteringen: Al onze teamleden zijn getraind in Positive Behavior Support (PBS). We streven ernaar om twee collega's op te leiden tot Rots en Water coach en het team zal een cursus traumasensitief lesgeven volgen om onze ondersteuningskwaliteit verder te verhogen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Basisschool De Verrekijker

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan 2025-2026?

Basisschool De Verrekijker streeft naar betekenisvol leren en samenleven, met de ambitie om kinderen tot evenwichtige en kritische individuen te vormen. Onze focus ligt op een doelgerichte aanpak die de persoonlijke groei van elk kind bevordert, passend bij onze Jenaplanvisie. In het schooljaar 2025-2026 zetten we specifiek in op de verdere ontwikkeling van burgerschapsonderwijs en het versterken van de basisvaardigheden. We geloven in een holistische benadering waarbij burgerschap geïntegreerd is in het dagelijks schoolleven, met aandacht voor zelfontwikkeling, respect voor anderen en maatschappelijke betrokkenheid. Dit realiseren we door middel van gerichte pedagogische interventies, lesprogramma's en een veilig schoolbeleid. Daarnaast waarborgen we de kwaliteit van het reken- en taalonderwijs door de implementatie van nieuwe methodes en effectieve instructietechnieken zoals Expliciete Directe Instructie (EDI). Een vloeiende overgang van peuterschool naar basisschool wordt verzekerd door een gezamenlijke visie op de ontwikkeling van jonge kinderen. Als Jenaplanschool investeren we continu in de professionele ontwikkeling van ons team om onze onderwijsaanpak te verdiepen en onze gezamenlijke visie te versterken. Veiligheid en structuur vormen de basis voor optimaal leren, ondersteund door een proactief veiligheidsbeleid. Tot slot bereiden we leerlingen voor op de toekomst door onderwijs af te stemmen op toekomstige vaardigheden en door individuele groei zichtbaar te maken via een levend portfolio, waarin de ontwikkeling van elk kind centraal staat.

Hoe monitoren wij de voortgang van onze onderwijsdoelen?

Wij waarborgen de realisatie van onze jaardoelen door deze periodiek te agenderen en te bespreken tijdens teamvergaderingen. Dit zorgt voor continuïteit en borging van de afgesproken ontwikkelingspaden. Om de voortgang en de gemaakte afspraken te consolideren, werken we met duidelijke afsprakenkaarten. Deze kaarten fungeren als leidraad voor het team en maken de ontwikkeling van de leerlingen transparant en meetbaar. Deze methodische aanpak garandeert dat we continu focussen op kwaliteitsverbetering en de gestelde doelen effectief behalen, ten gunste van de leerlingen van De Verrekijker.

Downloaden

Optimale Start voor Jonge Kinderen bij Jenaplan Basisschool De Verrekijker

Toelichting van de school

Jenaplan Basisschool De Verrekijker, in nauwe samenwerking met kinderopvangorganisatie Kappio, vormt een uniek Jenaplan Kindcentrum. Hier groeien kinderen van 0 tot 13 jaar op in een veilige en doorlopende leeromgeving. Ons Kindcentrum biedt Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan, in hechte samenwerking met Peuterschool Het Avontuur, die gevestigd is in hetzelfde gebouw. Op Peuterschool Het Avontuur maken kinderen spelenderwijs kennis met het VVE-programma KOtotaal, wat hen uitstekend voorbereidt op de basisschool. De samenwerking tussen peuterschool en basisschool is intensief en structureel. We hebben gezamenlijke afspraken over de doorlopende leerlijnen, zodat jonge kinderen vertrouwd raken met de Jenaplanvisie, de werkwijze, het ritme en de thema's van onze school. De peuterschool sluit naadloos aan bij ons Jenaplanonderwijs. Voor peuters en kleuters met een (vermoedelijke) taalachterstand bieden wij gerichte extra ondersteuning. Door middel van speelse taalactiviteiten en woordenschatontwikkeling stimuleren we hun taalvaardigheid op een natuurlijke manier. Deze gespecialiseerde hulp wordt zowel op de peuterschool als binnen de kleutergroepen van De Verrekijker aangeboden. Bovendien onderhouden we nauwe banden met lokale logopediepraktijken. In overleg met ouders, peuterleidsters en groepsleiders stemmen we de ondersteuning af op de individuele behoeften van elk kind. Dit zorgt voor een warme overdracht en een herkenbare leeromgeving. Deze integrale aanpak garandeert een vliegende start op de basisschool en versterkt onze visie op samen leven, samen leren en samen groeien. Ontdek het verschil dat een kindcentrum kan maken voor uw kind!

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Jenaplan Basisschool De Verrekijker voor jonge kinderen?

Jenaplan Basisschool De Verrekijker biedt een rijk extra aanbod voor jonge kinderen, geïntegreerd binnen ons Kindcentrum. Dit omvat: * Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) via Peuterschool Het Avontuur. * Een doorlopende leerlijn van 0 tot 13 jaar in een veilige omgeving. * Gerichte taalondersteuning voor peuters en kleuters met een taalachterstand. * Nauwe samenwerking met kinderopvang en logopedie voor optimale ontwikkeling.

Jenaplan Basisschool De Verrekijker biedt een rijk extra aanbod voor jonge kinderen, geïntegreerd binnen ons Kindcentrum. Dit omvat: * Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) via Peuterschool Het Avontuur. * Een doorlopende leerlijn van 0 tot 13 jaar in een veilige omgeving. * Gerichte taalondersteuning voor peuters en kleuters met een taalachterstand. * Nauwe samenwerking met kinderopvang en logopedie voor optimale ontwikkeling.

Kinderopvang De Verrekijker
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang
Integraal Kindcentrum Den Helder

Met welke partners werkt Jenaplan Basisschool De Verrekijker samen voor het jonge kind?

Jenaplan Basisschool De Verrekijker werkt nauw samen met erkende partners om de beste ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen: * **Peuterschool Het Avontuur:** Gevestigd in hetzelfde gebouw, verzorgt deze peuterschool de VVE-programma's en zorgt voor een naadloze overgang naar de basisschool. * **Kinderopvang Monter:** Deze organisatie draagt bij aan ons Kindcentrum en ondersteunt de brede ontwikkeling van jonge kinderen.

Jenaplan Basisschool De Verrekijker werkt nauw samen met erkende partners om de beste ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen: * **Peuterschool Het Avontuur:** Gevestigd in hetzelfde gebouw, verzorgt deze peuterschool de VVE-programma's en zorgt voor een naadloze overgang naar de basisschool. * **Kinderopvang Monter:** Deze organisatie draagt bij aan ons Kindcentrum en ondersteunt de brede ontwikkeling van jonge kinderen.