De Verrekijker in Den Helder

De resultaten van De Verrekijker in Den Helder

Current section: resultaten
Pasteurstraat 4b
1782 Den Helder

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Verrekijker, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Verrekijker bij jullie?

Ontdek hoe goed De Verrekijker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau op De Verrekijker

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten middels de doorstroomtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Op Basisschool De Verrekijker zien we een uitstekende prestatie, waarbij een significant deel van de leerlingen dit niveau succesvol afrondt.

Grafiek

Grafiek laden...

Ambitie en Resultaten Streefniveau Basisschool De Verrekijker

Het streefniveau bouwt voort op het fundamentele niveau en daagt leerlingen uit om nog hogere academische prestaties te leveren voor taal en rekenen. Voor elke basisschool wordt door de inspectie een specifiek streefniveau vastgesteld, gebaseerd op de eigen leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als maatstaf voor de schoolontwikkeling. De resultaten van Basisschool De Verrekijker laten zien hoe de school zich inspant om ook dit hogere niveau breed te laten halen door de leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Verrekijker?

Op basisschool De Verrekijker hanteren we een 'kansrijk adviseren' methode. Dit betekent dat we niet alleen kijken naar de behaalde resultaten van uw kind, maar vooral naar de unieke potentie en ontwikkelingsmogelijkheden. Ons doel is om elk kind te begeleiden naar een passende vervolgopleiding in het voortgezet onderwijs, waar zij zich optimaal kunnen ontplooien. Kansrijk adviseren is een gezamenlijke inspanning van al onze ervaren leerkrachten. Gedurende de gehele schoolcarrière volgen we de voortgang van uw kind nauwkeurig. Hierdoor kunnen we in groep 8 een weloverwogen en realistisch schooladvies opstellen, gebaseerd op een brede kijk op de ontwikkeling. Bij het bepalen van het schooladvies integreren we diverse gegevens en observaties. Hierbij letten we op de werkhouding en leeraanpak, voeren we kindgesprekken en monitoren we de sociaal-emotionele ontwikkeling. Ook toetsresultaten, zowel methodegebonden als onafhankelijke toetsen zoals de IEP LVS, spelen een rol. Daarnaast nemen we de thuissituatie, context en resultaten van de NIO-toets (groep 7) en de IEP Doorstroomtoets (groep 8) mee. Onze route naar kansrijk adviseren: Groep 1 t/m 8: Constante monitoring van de ontwikkeling en stimulering van individuele groei. Groep 7 (april): Afname NIO-toets ter beoordeling van leerpotentie, als basis voor een voorlopig advies. Groep 7 (mei/juni): Gesprek met ouders en kind over het voorlopige schooladvies. Groep 8 (november): Bespreking van het definitieve schooladvies na de IEP 1F-2F toets, met ruime tijd voor oriëntatie op het VO. Groep 8 (februari): Afname IEP Doorstroomtoets. Bij een hogere score dan het definitieve advies, volgt een gesprek over mogelijke bijstelling. Warme overdracht naar het voortgezet onderwijs: Wij zorgen voor een persoonlijke en zorgvuldige overdracht naar de nieuwe school. De leerkracht van groep 8 bespreekt de leerling met de ontvangende VO-school en meldt, in overleg met ouders, kinderen die extra ondersteuning nodig hebben aan bij het Ondersteuningspunt (OSP) van het VO. Ouders worden proactief geïnformeerd via de Kwieb-app, stamgroepavonden en persoonlijke adviesgesprekken. Samen realiseren we een soepele en kansrijke overstap naar het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Verrekijker

Bij Basisschool De Verrekijker staat de sociale ontwikkeling van uw kind centraal, naast de cognitieve vooruitgang. Wij zien onderwijs als een geïntegreerd geheel, waarbij kinderen leren omgaan met zichzelf, hun klasgenoten en de wereld om hen heen. Onze leerlingen ontwikkelen essentiële vaardigheden zoals effectieve samenwerking, het waarderen van diversiteit, het oplossen van conflicten, zelfstandig werken en het nemen van verantwoordelijkheid. Deze sociale competenties vormen de basis voor een positief en veilig schoolklimaat, versterken het leerproces en bereiden kinderen optimaal voor op hun toekomstige rol in de maatschappij. In lijn met onze Jenaplan visie integreren we deze sociale ontwikkeling dagelijks in ons schoolritme van Gesprek, Spel, Werk en Viering. Tijdens deze activiteiten oefenen kinderen sociale interacties, leren ze actief luisteren, hun mening te uiten en keuzes te maken met oog voor anderen. Het werken in heterogene stamgroepen bevordert bovendien het leren helpen, geholpen worden en het ontwikkelen van groepsbewustzijn. Wij beschouwen sociale opbrengsten niet als een bijkomend element, maar als een integraal onderdeel van ons onderwijs. Ons doel is om kinderen op te leiden tot wereldwijze individuen: sociaal betrokken, zelfbewust en bekwaam om met vertrouwen en verantwoordelijkheid de wereld tegemoet te treden.

Veiligheid voorop

Respect voor iedereen

Gezamenlijke verantwoordelijkheid

Hoe bevordert De Verrekijker de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De Verrekijker hecht veel waarde aan het welbevinden en een positief leefklimaat voor elk kind. Daarom volgen we de sociale en emotionele ontwikkeling nauwgezet. Jaarlijks voeren we twee vragenlijstonderzoeken uit: één gericht op het leer- en leefklimaat en één op de sociaal-emotionele ontwikkeling. De resultaten worden grondig geanalyseerd. Indien nodig stellen we gerichte actieplannen op. Daarnaast monitoren we data uit onze Positive Behaviour Support (PBS) aanpak. Binnen PBS hanteren we centrale kapstokregels, vertaald naar concrete, positief geformuleerde gedragsverwachtingen voor diverse schoolse situaties, zoals op het schoolplein, in de klas of op de gang. Dit gewenste gedrag wordt niet alleen benoemd, maar ook actief met de kinderen geoefend, besproken en zichtbaar gemaakt door de hele school. Onze kernwaarden en gedragsverwachtingen, gezamenlijk opgesteld, vormen de kern van ons pedagogisch klimaat en zijn zichtbaar in onze dagelijkse interacties, kringgesprekken en vieringen. Zo leven we onze visie uit en creëren we een veilige, positieve en voorspelbare leeromgeving voor alle leerlingen.

Welke instrumenten gebruikt De Verrekijker voor het registreren van sociale opbrengsten?

Basisschool De Verrekijker maakt gebruik van de volgende registratiemiddelen om sociale opbrengsten te monitoren: * Iep hoofd-hart-handen instrument * Digikeuzebord

Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Verrekijker?

De Verrekijker implementeert de volgende methodieken om sociaal-emotioneel leren te stimuleren: * Een doos vol gevoelens * School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) * Taakspel

Inspectierapport Basisschool De Verrekijker: Inzicht in Onderwijskwaliteit

Ontdek de resultaten van het onderwijs op Basisschool De Verrekijker in Den Helder. Wij streven naar uitmuntendheid in het verzorgen van kwalitatief hoogstaand basisonderwijs voor alle leerlingen. Onze school, gelegen aan de Pasteurstraat 4b, biedt een stimulerende leeromgeving waar elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Met 143 enthousiaste leerlingen en een toegewijd team van onderwijsprofessionals, zetten we ons dagelijks in voor een positieve en leerzame schoolervaring. Lees meer over onze prestaties en de bevindingen van de onderwijsinspectie. Wij geloven in transparantie en continue verbetering om het beste onderwijs te garanderen.