De Trimaran PC en RK Basisschool in Den Helder

Het team van De Trimaran PC en RK Basisschool in Den Helder

Current section: team
Marsdiepstraat 278
1784 Den Helder

Zie hier hoe het team van De Trimaran PC en RK Basisschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Trimaran PC en RK Basisschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Trimaran PC en RK Basisschool bij jullie?

Ontdek hoe goed De Trimaran PC en RK Basisschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Trimaran PC en RK Basisschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.7%)
Man (8.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Trimaran PC en RK Basisschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.4%)
25-35 jaar (38.5%)
35-45 jaar (23.1%)
45-55 jaar (7.7%)
55-65 jaar (15.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Trimaran PC en RK Basisschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (58.3%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Trimaran PC en RK Basisschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging: Continuïteit van Onderwijs

Bij De Trimaran Basisschool begrijpen we het belang van een stabiele leeromgeving. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten onverhoopt afwezig is, zetten we alles op alles om passende vervanging te regelen. Hoewel we ons inzetten voor optimale continuïteit, erkennen we de uitdagingen van het huidige lerarentekort, zowel landelijk als regionaal. We hanteren een proactieve aanpak om uw kind de best mogelijke educatieve ervaring te blijven bieden. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen in het leerproces, zelfs in situaties van ziekte of geplend verlof. Onze vervangingsstrategie omvat diverse oplossingen. Waar mogelijk, vragen we collega-leerkrachten binnen de school om bij te springen, zeker bij kortdurende afwezigheid. Voor langduriger verlof, zoals zwangerschapsverlof, starten we ruim van tevoren met de aanvraagprocedure. Daarnaast maken we gebruik van de vervangingspoule binnen ons bestuur, waar gekwalificeerde leerkrachten beschikbaar zijn. Indien deze optie niet toereikend is, zetten we onze getalenteerde leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten in. Zij spelen een cruciale rol in het opvangen van de werkzaamheden en het waarborgen van de dagelijkse gang van zaken. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties benut zijn, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk wordt opgesplitst en verdeeld over andere klassen. Deze maatregel wordt alleen genomen als laatste redmiddel om de kwaliteit van het onderwijs te garanderen. We streven ernaar dit zo discreet mogelijk te laten verlopen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Trimaran werken we met 6 groepen. In de onderbouw werken we met combinatiegroepen. Er is een groep 1/ 2 en een groep 3/4. Leerlingen die 4 jaar worden, stromen gedurende het jaar in. De overige groepen zijn als volgt ingedeeld: groep 5, groep 6, groep 7 en groep 8.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialisten die extra hulp bieden op De Trimaran basisschool

4

Verbeteren Taal en Rekenen voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider
Ervaren Rekenspecialist
Gespecialiseerde Taalspecialist
Deskundige Specialist Jonge Kind

Toelichting van de school:

Op basisschool De Trimaran zetten we vier gespecialiseerde coördinatoren in: een rekencoördinator, een leescoördinator, een taalcoördinator en een coördinator voor jonge kinderen. Deze experts zijn gediplomeerd en vormen samen met teamleden een Professionele Leergemeenschap (PLG). Deze PLG's richten zich op het verbeteren van de doorgaande lijn in het onderwijs en het delen van waardevolle expertise. Door continue ontwikkeling van didactische vaardigheden binnen het team, garanderen we optimale leerresultaten voor elke leerling. Wij streven naar een solide basis in zowel taal als rekenen, zodat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen en met vertrouwen de volgende stappen in zijn of haar schoolcarrière kan zetten.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor een Positief Klimaat
Interne Begeleider voor Persoonlijke Groei
Pedagogisch Educatief Professional voor Ondersteuning
Gecertificeerde Rots & Water Trainer voor Zelfvertrouwen

Toelichting van de school:

Basisschool De Trimaran hanteert De Kanjertraining als kern van onze aanpak voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Het gehele schoolteam is intensief geschoold in deze bewezen methode. Jaarlijks investeren we in bij- en nascholing voor ons team. Dit zorgt ervoor dat we altijd op de hoogte zijn van de laatste inzichten en technieken om een veilige en ondersteunende leeromgeving te creëren. Wij geloven dat een sterke sociaal-emotionele basis essentieel is voor academisch succes en algemeen welzijn van elk kind.

5

Verbeteren Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Optimale Prestaties
Intern Begeleider voor Individuele Begeleiding
Orthopedagoog voor Gespecialiseerde Zorg
Pedagogisch Educatief Professional voor Studievaardigheden
Rots & Water Trainer voor Zelfmanagement

Toelichting van de school:

Op De Trimaran stimuleren we leerlingen om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces en eigen gedrag. Dit draagt bij aan een proactieve en gemotiveerde leerhouding. Indien nodig, werken we nauw samen met ouders om gerichte ondersteuning te bieden. Dit gebeurt altijd in een open en constructief overleg, met als doel het beste uit elk kind te halen. Onze aanpak is gericht op het versterken van zelfstandigheid en het ontwikkelen van effectieve studievaardigheden voor duurzaam succes.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Naast onze toegewijde vakleerkracht gymnastiek, werkt De Trimaran nauw samen met externe partners voor gespecialiseerde motorische ondersteuning. Denk hierbij aan samenwerkingen met Heliomare en kinderfysiotherapeuten. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat kinderen die extra hulp nodig hebben op het gebied van motorische vaardigheden, de best mogelijke begeleiding krijgen. Wij zetten ons in voor een gezonde lichamelijke ontwikkeling, zodat elk kind vol energie kan deelnemen aan alle schoolactiviteiten.

0

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op De Trimaran bieden we geen gespecialiseerde ondersteuning voor medische handelingen of persoonlijke verzorging binnen de schoolmuren. Wij verwijzen hiervoor naar de juiste medische professionals en externe zorgverleners. Voor specifieke vragen of behoeften op dit gebied, adviseren wij u graag over de beschikbare externe hulp en ondersteuningsmogelijkheden. Uw kind kan rekenen op onze volledige aandacht binnen het onderwijs en de dagelijkse schoolactiviteiten.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Kinderkeuken
Inspiratie-/ stilteruimte
Voetbal-/basketbalveld met tribune (buiten)
Podium en tribune met licht- en geluidsinstallatie

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op De Trimaran

Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod Uitgelegd

Bij De Trimaran Basisschool staat de optimale ontwikkeling van uw kind centraal. Wij geloven in een persoonlijke aanpak en werken nauw samen met ouders, specialisten en externe partners om de unieke behoeften van elke leerling te vervullen. Het welzijn van uw kind is hierbij ons belangrijkste uitgangspunt. Onze expertise strekt zich uit tot diverse ondersteuningsgebieden, waaronder leerlingen met spraak- en taalachterstanden, dyslexie of dyscalculie, en kinderen die extra begeleiding wensen bij zowel cognitieve achterstanden als voorsprongen. Ook bieden we specifieke hulp bij het vergroten van de weerbaarheid. **Ondersteuningsniveaus op De Trimaran: Een Gefaseerde Aanpak** Wij hanteren een gestructureerd systeem van ondersteuningsniveaus om te garanderen dat elke leerling de juiste hulp op het juiste moment ontvangt. Dit systeem is opgebouwd uit vijf niveaus, waarbij elk niveau voortbouwt op het voorgaande. * **Niveau 1: Basisondersteuning.** Dit algemene ondersteuningsniveau is beschikbaar voor alle leerlingen en omvat aandacht voor gedrag, schoolresultaten en het stellen van leerdoelen, allemaal binnen de reguliere klassikale setting. * **Niveau 2 t/m 4: Gericht op Maat.** Deze niveaus bieden verdere, gespecialiseerde hulp, variërend van extra uitleg en begeleiding in de klas (niveau 2) tot intensieve interventies door de intern begeleider en onderwijsondersteuners (niveau 3). Bij niveau 4 wordt het ondersteuningsteam, inclusief externe experts, ingeschakeld voor een breed scala aan interventies zoals aangepaste begeleiding buiten de klas, psychologisch onderzoek of zorgarrangementen. * **Niveau 5: Verwijzing naar Gespecialiseerd Onderwijs.** Wanneer de school de benodigde ondersteuning niet kan bieden, kijken we samen met u naar passende opties in het speciaal (basis)onderwijs of andere gespecialiseerde instellingen, na beoordeling door de Commissie Toelaatbaarheidsverklaring (CTO). **Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP): Samenwerken aan Groei** Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, stellen we gezamenlijk met u een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. Dit plan beschrijft concrete doelen, de benodigde hulp en de verantwoordelijkheden van alle betrokkenen, met als doel de ontwikkeling van uw kind optimaal te stimuleren. **Hoorrecht: De Stem van Kind en Ouder** Binnen ons ondersteuningsproces is het hoorrecht van zowel ouders als leerlingen essentieel. Uw inbreng en die van uw kind worden actief meegenomen in het opstellen en evalueren van het OPP. Kinderen vanaf groep 5 worden, indien mogelijk, betrokken bij overleggen van het ondersteuningsteam. **Werkwijze Onderwijsondersteunend Personeel (OOP)** Ons OOP speelt een cruciale rol in het uitvoeren van de OPP-doelen, met een specifieke focus op rekenen en begrijpend lezen. De begeleiding is planmatig, doelgericht en wordt continu geëvalueerd en bijgesteld in samenwerking met de leerkracht, om zo de voortgang van elke leerling te waarborgen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool De Trimaran

Wat zijn de kernambities in ons schoolplan?

Onze kwaliteitszorg is een continu proces, verankerd in teamvergaderingen en studiedagen. We analyseren gezamenlijk onderwijsresultaten, evalueren onze didactische aanpak en toetsen de aansluiting bij de leerlingenbehoeften. Als team en individuele leerkrachten stellen we concrete doelen. Regelmatige klassenbezoeken door directie, intern begeleider en experts van Professionele Leergemeenschappen (PLG's) bevorderen de professionele ontwikkeling. Collega's observeren elkaar om het pedagogisch en didactisch handelen te optimaliseren. Voor de huidige schoolplanperiode focussen we op essentiële ontwikkelpunten: Verbetering van basisvaardigheden in taal en rekenen. Stimuleren van leerling-eigenaarschap en zelfstandigheid. Implementatie van een effectief rapportfolio voor leerlingontwikkeling. Verdieping van onderwijs aan jonge kinderen. Ontwikkeling van talenten bij zowel leerlingen als medewerkers. Verrijking door thematisch en projectmatig werken. Verankering van rijke didactische werkvormen, afgestemd op individuele leerbehoeften. Consolidatie van de Kanjertraining voor een positief pedagogisch klimaat. Hoe bevordert onze school actief burgerschap? Ons burgerschapsonderwijs sluit naadloos aan bij de principes van de Kanjertraining. Leerlingen leren welk gedrag bij hen past, hoe ze effectief met anderen omgaan en de impact van hun gedrag op de groep begrijpen. De school functioneert als een oefenplaats voor het leven, waar kinderen de spelregels van een democratische samenleving leren. We stimuleren een actieve bijdrage aan het gemeenschappelijk welzijn, te beginnen binnen onze schoolomgeving. Kinderen leren zelfstandig keuzes te maken en verantwoordelijkheid te dragen voor democratische besluitvorming, een gezonde levensstijl, solidariteit, duurzaamheid, technologische ontwikkelingen en verkeersveiligheid. We vergaren kennis over democratische processen, diverse levensbeschouwingen en globalisering. Door levensbeschouwelijke vorming ontwikkelen kinderen hun eigen waarden en normen, en leren ze hoe ze een positieve bijdrage kunnen leveren aan het welzijn op school, in hun lokale gemeenschap en daarbuiten. Jaarlijks organiseren we een succesvolle goede doelenactie. Leerlingen uit de bovenbouw participeren actief in de monumentenroute en herdenkingen van oorlogsslachtoffers, in het kader van 'adopteer een monument'. Actualiteit krijgt ruimschoots aandacht, onder meer via begrijpend lezen met de methode ‘Nieuwsbegrip’, thematische projecten en het dagelijkse jeugdjournaal (voor midden- en bovenbouw). Hierbij leren de kinderen onderscheid te maken tussen feiten en meningen. Via deze thema's verdiepen we ons in zelfzorg en zorg voor de wereld om ons heen. Met digitale geletterdheid verkennen we de mogelijkheden van technologie, de werking van sociale media, privacykwesties en hoe we risico's effectief kunnen beperken. We onderwijzen de verkeersregels met lesmateriaal van Veilig Verkeer Nederland. In groep 8 doen alle leerlingen mee aan het verkeersexamen. De school beschikt over een gedetailleerd beleidsplan voor burgerschapsonderwijs.

Welke methoden gebruikt de school om haar doelen te realiseren?

Binnen onze school werken we met Professionele Leergemeenschappen (PLG's), waarbij elke leerkracht deelneemt aan een gespecialiseerde groep. Deze PLG's richten zich op specifieke vakgebieden zoals rekenen, taal, lezen, het jonge kind, thematisch werken, cultuur of identiteitsontwikkeling. De PLG's zijn primair verantwoordelijk voor het behalen van de in het jaar- en schoolplan vastgestelde doelen. Ze komen regelmatig bijeen om kennis uit te wisselen en zorgen voor de implementatie van ontwikkelingen binnen de gehele schoolorganisatie. De coördinatoren van deze PLG's treffen elkaar vijfmaal per jaar met de kwaliteitscoördinator en de directie om de voortgang te bewaken en de onderlinge afstemming te waarborgen. Daarnaast is er een dedicated PLG die zich richt op de schoolvisie en het onderwijsconcept, en toeziet op de uitvoering van de in het jaarplan opgenomen activiteiten.

Ontwikkeling voor Jonge Kinderen: Uw Kind in Goede Handen bij De Trimaran

Toelichting van de school

De Trimaran, in nauwe samenwerking met Monter Kinderopvang, biedt een geïntegreerd programma voor kinderopvang en onderwijs, speciaal ontworpen voor kinderen van 2 tot 12 jaar. Wij geloven in een warme en stimulerende omgeving waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel sociaal als cognitief. Ouders betalen een ouderbijdrage voor de kinderopvang, wat de kwaliteit en continuïteit van onze zorg waarborgt.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op basisschool De Trimaran?

Basisschool De Trimaran biedt een rijk aanbod speciaal voor de allerkleinsten. Dit omvat toegankelijke kinderopvang en een stimulerend programma voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Daarnaast maken we gebruik van het PUK woordenschatprogramma, ontwikkeld binnen ons samenwerkingsverband, om de taalontwikkeling van jonge kinderen extra te stimuleren.

Basisschool De Trimaran biedt een rijk aanbod speciaal voor de allerkleinsten. Dit omvat toegankelijke kinderopvang en een stimulerend programma voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Daarnaast maken we gebruik van het PUK woordenschatprogramma, ontwikkeld binnen ons samenwerkingsverband, om de taalontwikkeling van jonge kinderen extra te stimuleren.

Kinderopvang De Trimaran
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang
PUK Woordenschatprogramma via samenwerkingsverband

Met welke partners werkt De Trimaran samen voor opvang en educatie van jonge kinderen?

De Trimaran werkt nauw samen met Monter Kinderopvang om een doorlopende leerlijn te garanderen. Voor de peuterspeelgroep werken we samen met 'Hummelthuis'. Voor de buitenschoolse opvang is 'De Vliegende Vissen' onze vertrouwde partner.

De Trimaran werkt nauw samen met Monter Kinderopvang om een doorlopende leerlijn te garanderen. Voor de peuterspeelgroep werken we samen met 'Hummelthuis'. Voor de buitenschoolse opvang is 'De Vliegende Vissen' onze vertrouwde partner.

Team | De Trimaran PC en RK Basisschool in Den Helder | [2025] Schoolregister