Prinses Marijkeschool in Den Haag

Het team van Prinses Marijkeschool in Den Haag

Current section: team
Abraham Van Beyerenstr 1 C
2525 Den Haag

Zie hier hoe het team van Prinses Marijkeschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Prinses Marijkeschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Prinses Marijkeschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Prinses Marijkeschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Prinses Marijkeschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.1%)
Man (22.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Prinses Marijkeschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.4%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (31.4%)
45-55 jaar (11.4%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (5.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Prinses Marijkeschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Indirect ondersteunend personeel (8.6%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Prinses Marijkeschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Vervangende Leerkrachten: Continuïteit van Onderwijs bij de Prinses Marijkeschool

De Prinses Marijkeschool garandeert een ononderbroken leerproces voor uw kind. Bij onverwachte afwezigheid van een van onze toegewijde leerkrachten, zorgen wij direct voor een gekwalificeerde vervangende leerkracht. Dit team van flexibele en ervaren professionals staat paraat om de lessen naadloos over te nemen, zodat de educatieve ontwikkeling van de leerlingen altijd gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Kinderen die op 4-jarige leeftijd bij ons op school komen, gaan naar één van de combinatiegroepen 1-2. In deze groepen zitten kinderen van groep 1 en van groep 2 bij elkaar in de klas. We hebben bewust voor deze combinatie gekozen, omdat we uit ervaring weten dat jonge kinderen spelenderwijs veel van elkaar leren. In de groepen 3 t/m 8 werken we niet met combinatiegroepen, maar met jaargroepen, omdat in deze groepen de leerstof een centrale rol inneemt.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
LKP in de klas

Maatwerk en Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op de Prinses Marijkeschool

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Gedetailleerd Uitgelegd

Op de Prinses Marijkeschool bieden we een breed scala aan ondersteuning om elke leerling te laten excelleren. We focussen op individuele behoeften, zodat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Leerlingen met Specifieke Onderwijsbehoeften (SOB-groepen) Indien een leerling meer ondersteuning nodig heeft dan de standaard basisondersteuning, analyseren we nauwkeurig de specifieke onderwijsbehoeften. Als meerdere leerlingen in een klas vergelijkbare behoeften hebben, is het mogelijk een speciale SOB-groep te vormen. Deze groepen ontvangen gedurende enkele weken gerichte extra hulp van een leerkracht of onderwijsassistent buiten de reguliere klassensetting. Leerlingen met een Eigen Leerlijn In uitzonderlijke gevallen, wanneer een leerling ondanks intensieve ondersteuning een significante leerachterstand heeft (meer dan een jaar) en minimale vooruitgang boekt op een specifiek vakgebied, volgen we een vastgesteld protocol. Dit protocol, 'Eigen Leerlijn', kan ertoe leiden dat de leerling voor dat specifieke vak een eigen leerprogramma volgt, los van de klassikale instructie. Het ontwikkelingsperspectief van de leerling wordt hierbij centraal gesteld, met als doel maximaal haalbare resultaten te realiseren. Deze aanpak vindt altijd plaats na uitgebreid overleg met ouders en deskundigen. Het protocol 'Eigen Leerlijn' is op school ter inzage beschikbaar. Samen10+: Kwaliteitsverbetering door Samenwerking De Prinses Marijkeschool is een trotse partner binnen 'Samen10+', een samenwerkingsverband van tien basisscholen in de wijk. Ons gezamenlijke doel is om door intensieve samenwerking de onderwijskwaliteit aanzienlijk te verbeteren. We bereiden onze leerlingen optimaal voor op hun vervolgopleidingen en op een succesvol leven. Binnen Samen10+ streven we naar uitmuntende leerresultaten, een positief pedagogisch klimaat, een heldere visie, sterk schoolleiderschap, een efficiënte zorgstructuur, een professioneel lerarenteam, gestructureerde werkprocessen en tevredenheid bij leerlingen, ouders en medewerkers.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Rijke Programma voor Jonge Kinderen op de Prinses Marijkeschool

Toelichting van de school

De Prinses Marijkeschool verwelkomt u met een gespecialiseerd aanbod voor jonge kinderen. Onze toegewijde jonge kind specialist werkt nauw samen met zowel onze peuterleerplek als de onderbouwklassen. Deze synergie zorgt voor een naadloze overgang van de peuterfase naar de kleuterklas, met een focus op een consistente leerlijn. De specialist is essentieel in het ontwikkelen en vormgeven van ons onderwijs, gebaseerd op een diepgaande visie op de ontwikkeling van elk jong kind. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Biedt de Prinses Marijkeschool extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, de Prinses Marijkeschool biedt een uitgebreid pakket aan extra faciliteiten, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat onder andere toegang tot Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's en onze toegankelijke peuteropvang. Deze initiatieven zijn gericht op het stimuleren van de cognitieve en sociale vaardigheden, zodat uw kind optimaal voorbereid is op de basisschool.

Ja, de Prinses Marijkeschool biedt een uitgebreid pakket aan extra faciliteiten, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat onder andere toegang tot Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's en onze toegankelijke peuteropvang. Deze initiatieven zijn gericht op het stimuleren van de cognitieve en sociale vaardigheden, zodat uw kind optimaal voorbereid is op de basisschool.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt de Prinses Marijkeschool samen voor het jonge kind programma?

De Prinses Marijkeschool onderhoudt waardevolle samenwerkingen met diverse partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Wij geloven in een gecoördineerde aanpak, waarbij expertise gebundeld wordt om de beste leeromgeving te creëren. Onze samenwerkingspartners spelen een cruciale rol in het waarborgen van een doorlopende educatieve lijn en het bieden van gespecialiseerde ondersteuning.