kc Leyenburg in Den Haag

De resultaten van kc Leyenburg in Den Haag

Current section: resultaten
Edamstraat 2
2547 Den Haag

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van kc Leyenburg, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past kc Leyenburg bij jullie?

Ontdek hoe goed kc Leyenburg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op KC Leyenburg

Ontdek hoe KC Leyenburg presteert op het fundamenteel niveau, essentieel voor taal- en rekenvaardigheid aan het einde van de basisschool. Dit niveau, cruciaal gemeten in groep acht via de doorstroomtoets, toont aan dat 94,44% van onze leerlingen de basisvaardigheden beheerst. Dit overtreft ruimschoots de landelijke signaleringswaarde van 85%, wat de sterke basis van onze leerlingen benadrukt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten KC Leyenburg: Ambitie en Succes

KC Leyenburg streeft naar meer dan de basis; we focussen op het behalen van het streefniveau, een hogere academische standaard. Met 48,61% van onze leerlingen die het streefniveau bereiken, laten we zien dat we leerlingen stimuleren tot hogere prestaties. Dit resultaat wordt vergeleken met de schoolspecifieke ambitiewaarde, vastgesteld door de inspectie, wat onze toewijding aan excellente educatie onderstreept.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van kc Leyenburg?

Op kc Leyenburg begeleiden we onze leerlingen van groep 8 zorgvuldig naar een passende plek in het voortgezet onderwijs (VO). In nauwe samenwerking met BOVO Haaglanden zorgen we voor een soepele overgang. Het schooladviesproces start al in groep 7 met een preadvies. Dit geeft een indicatie van het VO-niveau dat op dat moment het beste aansluit bij uw kind, gebaseerd op Cito-resultaten, methodegebonden toetsen, werkhouding, motivatie en sociaal-emotionele ontwikkeling. Het definitieve basisschooladvies (BSA) in groep 8 wordt bepaald na aanvullende toetsen zoals de NIO/ADIT en de doorstroomtoets. Dit advies is leidend voor de aanmelding bij het VO. Ouders worden nauw betrokken via adviesgesprekken en kunnen het onderwijskundig rapport (OKR) inzien, waarin ook hun eigen zienswijze kan worden toegevoegd. De school hanteert een duidelijk tijdspad voor het advies- en aanmeldingsproces, inclusief open dagen van VO-scholen en de definitieve uitslag van de doorstroomtoets. Dit alles met als doel een optimale start in het VO voor elke leerling van kc Leyenburg te garanderen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Veiligheid op KC Leyenburg

Bij KC Leyenburg staat de sociale ontwikkeling van uw kind centraal. Wij definiëren sociale veiligheid als 'vertrouwen in zichzelf en in anderen, waarbij in interacties een wederzijdse verbondenheid als mens met gelijke basisbehoeften wordt gerespecteerd'. Dit uitgangspunt vormt de basis van ons pedagogisch klimaat. Onze schoolomgeving is erop gericht dat kinderen met plezier naar school gaan en zich veilig voelen. Leerkrachten en leerlingen werken samen aan een positieve sfeer in de klas, gebaseerd op wederzijds respect. We streven ernaar dat leerlingen, met ondersteuning van leerkrachten en betrokkenheid van ouders, hun volledige potentieel benutten. Onze leerkrachten begeleiden en stimuleren de kinderen zowel cognitief als sociaal. We bereiden hen voor op een zelfstandig, creatief en kritisch leven in een dynamische en multiculturele samenleving. Ouders/verzorgers spelen hierin een cruciale, stimulerende rol. Pesten en discriminatie worden actief aangepakt en vooral voorkomen. Ons team is alert op signalen en treedt direct op. Voor specifieke vragen over pestpreventie is onze anti-pestcoördinator beschikbaar. Orde en regelmaat bieden duidelijkheid en structuur. Op school maken we duidelijke afspraken over gedragsverwachtingen, zowel voor het omgaan met elkaar als voor het samenwerken in de klas.

Kinderen nemen verantwoordelijkheid voor hun eigen ontwikkeling en gedrag.

Wij tonen respect voor elkaar en voor de leergemeenschap.

KC Leyenburg creëert een veilige en stimulerende omgeving voor iedereen.

Hoe bevordert KC Leyenburg de sociale ontwikkeling van leerlingen?

KC Leyenburg hanteert een proactieve aanpak voor sociale ontwikkeling, gebaseerd op de principes van School Wide Positive Behavior Support (SWPBS), door ons ook wel 'de Leyenburgaanpak' genoemd. Dit protocol, inclusief 'time-in/time-out', is ontworpen om positief gedrag te stimuleren en problematisch gedrag, zoals pesten, te minimaliseren. We maken gebruik van Kwink, een online methode voor sociaal-emotioneel leren, die zich richt op preventie en het versterken van de groepsdynamiek. Speciale aandacht gaat uit naar de 'gouden weken' (de eerste schoolweken) en 'zilveren weken' (na de kerstvakantie) om een positief en veilig leerklimaat te creëren. Via klassenvergaderingen betrekken we leerlingen actief bij het verbeteren van de groepssfeer. We monitoren tweemaal per jaar het welbevinden en sociaal gedrag van leerlingen met behulp van Cito-vragenlijsten en 'Op School' voor de jongste groepen. De resultaten worden vastgelegd in Vensters voor de Veiligheidsmonitor. Onze gedragsspecialist biedt ondersteuning aan leerlingen, leerkrachten en ouders bij diverse vraagstukken, zoals sociale veiligheid, groepsdynamiek en het aanleren van sociale vaardigheden. Indien nodig schakelen we externe hulp in van organisaties als SMW, De Bazalt Groep, De Loodsboot of het CJG. In uitzonderlijke gevallen van ernstige gedragsproblemen of verstoringen van de veiligheid, kan een leerling geschorst of verwijderd worden, conform de wettelijke procedures en na overleg met alle betrokken partijen. School blijft te allen tijde de veiligheid en het leerproces van alle leerlingen waarborgen.

Welke registratiesystemen worden gebruikt voor het meten van sociale opbrengsten?

KC Leyenburg monitort de sociale ontwikkeling van leerlingen nauwgezet met behulp van diverse registratievormen om een compleet beeld te krijgen van de sociale opbrengsten. Deze registraties omvatten onder andere: * Cito-instrumenten voor sociaal-emotioneel functioneren: * Leerkrachtvragenlijsten (groepen 3-8) en leerlingvragenlijsten (groepen 5-8), twee keer per jaar afgenomen. * 'Op School' voor de groepen 1-2, eveneens tweemaal jaarlijks. * Inzichtelijk, een systeem voor effectieve monitoring van leerlinggegevens. * Stoeltjesdans, een methode die bijdraagt aan het sociaal-emotioneel leren.

Welke sociaal-emotionele leerprogramma's worden ingezet op KC Leyenburg?

KC Leyenburg zet effectieve methoden in om sociaal-emotioneel leren te bevorderen. Centraal hierin staan: * **School Wide Positive Behavior Support (SWPBS):** Dit is een schoolbrede aanpak die gericht is op het creëren van een positief leerklimaat en het stimuleren van gewenst gedrag bij alle leerlingen. Het helpt bij het voorkomen van gedragsproblemen en het bevorderen van een veilige schoolomgeving. * **Kwink:** Een interactief online platform dat leerlingen ondersteunt bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en emotionele intelligentie. Kwink draagt bij aan een sterkere groepscohesie en een positieve sfeer in de klas.

Inspectierapport kc Leyenburg: Vertrouwen in Kwaliteit Basis Pendidikan

kc Leyenburg geniet het volledige vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Dit betekent dat er voor het komende jaar geen extra toezicht nodig is, wat de consistente kwaliteit van ons onderwijs onderstreept. De inspectie heeft geen bevindingen gedaan die wijzen op significante tekortkomingen in onze onderwijsaanpak. Om onze kwaliteitsborging continu te verbeteren, voeren wij zelf periodiek, eens per vier jaar, een interne audit uit. Deze audit wordt uitgevoerd door een deskundig team van ervaren leerkrachten, intern begeleiders en schoolleiders binnen de SCOH-organisatie. Het uitgebreide rapport van deze audit is beschikbaar via de onderstaande link, zodat u een compleet beeld krijgt van onze interne kwaliteitsbeoordeling.

Resultaten | kc Leyenburg in Den Haag | [2025] Schoolregister