Vrije School Stella Maris in Den Burg

Het team van Vrije School Stella Maris in Den Burg

Current section: team
Emmalaan 47
1791 Den Burg

Zie hier hoe het team van Vrije School Stella Maris is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Vrije School Stella Maris. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Vrije School Stella Maris bij jullie?

Ontdek hoe goed Vrije School Stella Maris bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Vrije School Stella Maris zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 50% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (50%)
Man (50%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Vrije School Stella Maris. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Vrije School Stella Maris werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (100%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Vrije School Stella Maris gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Vrije School Stella Maris: Zorgeloos Onderwijs

Op Vrije School Stella Maris staat het welzijn van onze leerkrachten centraal, zodat zij vol energie en inspiratie voor de klas kunnen staan. Mocht het toch voorkomen dat een leerkracht door ziekte of andere persoonlijke redenen tijdelijk afwezig is, dan is een uitstekende vervanging gegarandeerd. Wij maken hiervoor gebruik van een speciaal ingerichte invalpool op Texel. Dit zorgt ervoor dat het leerproces van uw kind ononderbroken doorgaat en dat er altijd optimale zekerheid is over de continuïteit van het onderwijs. Ons doel is om de kinderen een stabiele en vertrouwde leeromgeving te bieden, zelfs tijdens onverwachte afwezigheid van een vaste leerkracht. Zo blijft de pedagogische kwaliteit gewaarborgd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Vrije School Stella Maris

2

Verbeteren Taalvaardigheid en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Op Vrije School Stella Maris zetten we ons optimaal in voor de ontwikkeling van elke leerling. Onze interne begeleiders en orthopedagogen bieden gerichte hulp bij taal en rekenen. Daarnaast profiteren we van extra ondersteuning via de taalklas op Texel, afhankelijk van de beschikbare uren die eerlijk verdeeld worden over alle Texelse basisscholen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal op Vrije School Stella Maris. Onze toegewijde intern begeleiders en orthopedagogen bieden hierin belangrijke ondersteuning. Zij zijn er om leerlingen te helpen bij het navigeren van sociale situaties en het versterken van hun emotionele veerkracht.

3

Optimale Gedragsondersteuning en Werkattitudes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Vrije School Stella Maris stimuleert een positieve werkhouding en effectieve leerstrategieën bij alle leerlingen. Ons team van specialisten, waaronder intern begeleiders, orthopedagogen en een specialist voor meer- en hoogbegaafdheid, staat klaar om leerlingen hierin te begeleiden. Zij bieden op maat gemaakte ondersteuning om het beste uit elke leerling te halen op het gebied van gedrag en taakaanpak.

2

Motorische en Fysieke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Remedial Teacher
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Op Vrije School Stella Maris besteden we veel aandacht aan de motorische en fysieke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze gespecialiseerde vakleerkracht gym verzorgt de leerzame motorische trainingen. Daarnaast werken we nauw samen met een ergotherapeut die individuele begeleiding op school kan bieden om de fijne en grove motoriek te verbeteren.

1

Veilige Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

BHV-ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang op Vrije School Stella Maris. Binnen onze school zijn meerdere gecertificeerde BHV-ers aanwezig die zorgen voor een veilige omgeving. Zij volgen jaarlijks een herhalingstraining met specifieke aandacht voor eerste hulp bij ongelukken (EHBO).

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Individuele Leerlingondersteuning Vrije School Stella Maris

Veiligheid en Ontwikkeling: Onze Aanpak

Bij Vrije School Stella Maris zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van iedere leerling. We werken met de verbeterde meldcode voor Huiselijk Geweld en Kindermishandeling, ontwikkeld door Stichting Kopwerk. Deze meldcode biedt ons een gestructureerd kader om adequaat te handelen bij een vermoeden van geweld of kindermishandeling, met als prioriteit het welzijn van het kind. Voordat er een melding wordt gedaan bij Veilig Thuis, doorlopen onze pedagogisch medewerkers vijf zorgvuldige stappen. Meer gedetailleerde informatie over deze meldcode en onze procedures is beschikbaar op de website van Kopwerk. Dit waarborgt een veilige en ondersteunende omgeving voor al onze leerlingen. Samenwerking met GGD Hollands Noorden voor Jeugdgezondheidszorg Voor de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen werken we nauw samen met GGD Hollands Noorden. Deze dienstverlener is verantwoordelijk voor de jeugdgezondheidszorg in onze regio en richt zich op het beschermen en bevorderen van de gezondheid van kinderen en jongeren. Het Jeugdgezondheidszorg (JGZ) team volgt de groei en ontwikkeling, zowel fysiek als sociaal-emotioneel, van alle kinderen van 0 tot 18 jaar. De JGZ adviseert en ondersteunt bij diverse thema's zoals gezonde voeding, zindelijkheid, pesten, opvoedingsvragen en het verminderen van ziekteverzuim. Elk kind op Stella Maris heeft toegang tot een toegewijd JGZ-team. Meer informatie over de specifieke werkzaamheden van de JGZ op scholen vindt u op onze website, evenals de contactgegevens van GGD Hollands Noorden. Contactgegevens GGD Hollands Noorden: Locatie: Hertog Aalbrechtweg 22, Alkmaar Postadres: Postbus 9276, 1800 GG Alkmaar Telefoon: 088-0100550 E-mail: info@ggdhn.nl Website: www.ggdhn.nl Ondersteuning via Samenwerkingsverband Kop van Noord-Holland Vrije School Stella Maris is onderdeel van het Samenwerkingsverband (SWV) Kop van Noord-Holland. Dit samenwerkingsverband ondersteunt scholen bij het bieden van passende zorg en extra ondersteuning aan leerlingen die dit nodig hebben. Het SWV Kop van Noord-Holland is bereikbaar via onderstaande gegevens: Adresgegevens SWV Kop van Noord-Holland: Postbus 80, 1620 AB Hoorn Telefoon: 0223-259380 E-mail: info@swvkopvannoordholland.nl Website: www.swvkopvannoordholland.nl Stella Maris is ingedeeld binnen de Scholengroep Texel (SGT) van dit samenwerkingsverband. De verdere uitwerking van het aanbod voor extra ondersteuning op Vrije School Stella Maris is momenteel nog volop in ontwikkeling, met als doel onze leerlingen een steeds breder scala aan ondersteuningsmogelijkheden te bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling Vrije School Stella Maris

Wat zijn de ontwikkeldoelen van Vrije School Stella Maris voor het schooljaar 2025-2026?

Op Vrije School Stella Maris op Texel streven we naar onderwijs dat kinderen verbindt met zichzelf, de ander en de wereld. We integreren hoofd, hart en handen vanuit de vrijeschoolpedagogiek om een rijke leeromgeving te creëren. Voor schooljaar 2025-2026 focussen we op drie cruciale ontwikkelrichtingen die de kwaliteit, samenhang en zichtbaarheid van ons onderwijs versterken. Deze speerpunten zijn gebaseerd op recente inzichten en evaluaties. Ten eerste willen we de pedagogische basis van ons onderwijs verstevigen. Dit betekent een gedeelde visie en werkwijze die minder afhankelijk is van individuele leerkrachten. Ten tweede bevorderen we de gemeenschapszin binnen onze school, met een focus op een warm en betrokken klimaat voor leerlingen, ouders en personeel. Ten derde willen we onze unieke vrijeschoolidentiteit, zowel intern als extern, duidelijker profileren. We willen laten zien wat Vrije School Stella Maris uniek maakt, zowel in onze pedagogiek als in onze verbondenheid met het eiland Texel. Deze drie doelen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en vormen de basis voor een toekomstbestendige school die ruimte biedt voor ontwikkeling, verbinding en bezieling. De drie speerpunten vormen de leidraad voor al onze schoolkeuzes en het team committeert zich volledig aan deze koers. We richten onze inspanningen op het versterken van de pedagogische doorgaande lijn, het verdiepen van de gemeenschapszin en het vergroten van de zichtbaarheid van onze vrijeschoolidentiteit. Andere initiatieven worden alleen opgepakt als ze direct bijdragen aan deze drie richtingen, wat zorgt voor focus en duurzame ontwikkeling. 1. Versterken pedagogische doorgaande lijn: Leerkrachtonafhankelijk en vrijeschoolgericht onderwijs. We waarborgen een solide, gedeelde pedagogische basis die de kwaliteit en identiteit van ons onderwijs zekerstelt, ongeacht de individuele leerkracht. Dit omvat een consistente lesaanpak, geworteld in de vrijeschoolpedagogiek en geschikt voor combinatiegroepen. 2. Versterken gemeenschapszin: Een centrale plek voor verbinding en continuïteit. Vrije School Stella Maris wil een schoolgemeenschap zijn waar leerlingen, ouders en leerkrachten zich verbonden voelen. Een passende en toekomstbestendige huisvesting is hierbij essentieel voor een positief pedagogisch klimaat en sociale cohesie. 3. Versterken identiteit en zichtbaarheid: Interne en externe profilering van Stella Maris Texel. We willen onze unieke vrijeschoolidentiteit helder communiceren, zowel binnen als buiten de schoolmuren. Dit vereist een gezamenlijke profilering die onze pedagogische visie weerspiegelt en aansluit bij de context van Texel.

Hoe monitort Vrije School Stella Maris de voortgang van de schoolontwikkelingsdoelen?

Het schoolplan schetst de algemene verbeterdoelen. Elk jaar worden deze doelen gedetailleerd uitgewerkt in een SMART-geformuleerd jaarplan. Aan het einde van elk kalenderjaar evalueren we de realisatie van deze verbeterdoelen. We plannen jaarlijks een specifiek evaluatiemoment om de voortgang te bespreken en de schoolopbrengsten te analyseren. De bevindingen van deze evaluaties worden vastgelegd in het jaarverslag, wat ons helpt bij het continu verbeteren van ons onderwijs op Vrije School Stella Maris.

Ontdek Ons Kleuterprogramma: Een Warme Start bij Vrije School Stella Maris

Toelichting van de school

Kinderen vanaf 4 jaar zijn van harte welkom in onze bruisende basisschool. Enkele weken voor de vierde verjaardag van uw kind plannen we een kennismakingsgesprek om een soepele overgang te garanderen. Uw kind kan voorafgaand aan de start vijf dagdelen wennen in de klas, zodat het zich snel thuis voelt. Na goedkeuring van de ouders onderhoudt de leerkracht contact met de peuterspeelzaal of kinderopvang. Dit bevordert een warme overdracht, waarbij inzichten over de ontwikkeling van uw kind worden gedeeld. Indien uw kind een voorschools traject (VE) heeft gevolgd, vindt er altijd een uitgebreide warme overdracht plaats, ruim voordat uw kind vier wordt en start op school. Onze toegewijde kleuterleerkrachten volgen de ontwikkeling van elk kind nauwgezet met behulp van het gespecialiseerde Kleutervolgsysteem, ontwikkeld door de begeleidingsdienst voor Vrije Scholen. Observatielijsten bieden inzicht in de groei van de jongste kleuter tot de overgang naar de eerste klas. Met het dyslexieprotocol signaleren we vroegtijdig eventuele uitdagingen in de beginnende geletterdheid. Halverwege het laatste kleuterjaar evalueren we of uw kind klaar is voor de overstap naar de eerste klas. Bij twijfel bespreken we dit uitgebreid met u tijdens een persoonlijk gesprek op school. Hierin lichten we toe wanneer de definitieve beslissing wordt genomen: doorstromen naar de eerste klas of een verlengd kleuterjaar. Een eventuele verlenging gebeurt altijd in samenspraak met de intern begeleider en de directeur, en wordt besproken in het Ondersteuningsteam (OT). Unieke Samenwerking met De Strandjutter: Peuteropvang De Strandjutter biedt een liefdevolle omgeving voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Buitenschoolse opvang De Strandjutter verwelkomt kinderen van 4 tot 12 jaar. Deze opvanglocatie, gelegen nabij Vrije School Stella Maris, deelt onze antroposofische visie. Een evenwichtige ontwikkeling van alle aangeboren talenten van het kind staat hierbij centraal. Peuters uit onze eigen peuterklas, De Strandjutter, maken de overstap naar onze kleuterklas via een zorgvuldige warme overdracht.

Veelgestelde vragen

Biedt Vrije School Stella Maris specifieke programma's voor jonge kinderen?

Vrije School Stella Maris richt zich op een holistische ontwikkeling, waarbij de overgang naar de basisschool zorgvuldig wordt begeleid. Er is geen apart 'extra' programma voor enkel jonge kinderen, maar de kleuterklassen zijn ingericht om de ontwikkeling optimaal te stimuleren.

Met welke partners werkt Vrije School Stella Maris samen voor de begeleiding van jonge kinderen?

Vrije School Stella Maris werkt nauw samen met Peuteropvang De Strandjutter en Buitenschoolse Opvang (BSO) De Strandjutter om een naadloze en ondersteunende overgang voor jonge kinderen te waarborgen. Beide partners delen onze antroposofische grondslag.

Vrije School Stella Maris werkt nauw samen met Peuteropvang De Strandjutter en Buitenschoolse Opvang (BSO) De Strandjutter om een naadloze en ondersteunende overgang voor jonge kinderen te waarborgen. Beide partners delen onze antroposofische grondslag.

Peuteropvang De Strandjutter
Buitenschoolse Opvang (BSO) De Strandjutter