Vrije School Stella Maris in Den Burg

De resultaten van Vrije School Stella Maris in Den Burg

Current section: resultaten
Emmalaan 47
1791 Den Burg

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Vrije School Stella Maris, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Vrije School Stella Maris bij jullie?

Ontdek hoe goed Vrije School Stella Maris bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van Vrije School Stella Maris

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden geëvalueerd middels de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage dient als signaleringswaarde voor het fundamentele niveau voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze Vrije School Stella Maris.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Prestaties op Vrije School Stella Maris

Het streefniveau wordt beschouwd als een uitdagender doel dan het fundamentele niveau. Ons streven is om een zo groot mogelijk aantal leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per school, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefniveau vast. Dit percentage fungeert als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van onze Vrije School Stella Maris.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Vrije School Stella Maris?

Vanaf het schooljaar 2023-2024 is het schooladviesproces vernieuwd met de introductie van de doorstroomtoets, die de oude eindtoets vervangt. Deze toets vindt plaats in februari, waardoor de voortdurende ontwikkeling van kinderen na de toets centraal staat. Kinderen ontvangen in groep 5 een voorlopig schooladvies aan het einde van het schooljaar. In groep 6 wordt dit advies, na de kerstvakantie en vóór 31 januari, besproken met zowel het kind als de ouders of verzorgers. De doorstroomtoets wordt afgenomen in de eerste twee weken van februari. De school ontvangt de resultaten medio maart en communiceert het definitieve schooladvies uiterlijk op 24 maart. Een hoger resultaat op de doorstroomtoets kan leiden tot een verhoging van het definitieve advies; enkel in het belang van het kind kan de school besluiten hiervan af te zien. Tussen 25 en 31 maart melden leerlingen zich aan bij hun gekozen middelbare school, met de vrijheid om zelf een school te kiezen. Vrije School Stella Maris faciliteert een soepele overgang door middel van een warme overdracht naar alle middelbare scholen. De Vrije School Stella Maris hanteert een brede benadering voor het beoordelen en adviseren van leerlingen, waarbij de doorstroomtoets slechts één aspect vormt. 1. **Pedagogisch-didactische Begeleiding**: Wij richten ons op de individuele ontwikkeling en behoeften van elke leerling. Door observatie van motivatie, leerstijl, talenten en uitdagingen stimuleren we het volledige potentieel van elk kind. 2. **Breed Vakkenaanbod**: Naast kernvakken zoals taal en rekenen, bieden we een rijk scala aan creatieve, ambachtelijke en expressieve vakken. Dit bevordert een brede ontwikkeling en ontdekking van diverse talenten. 3. **Persoonlijke Groei en Sociaal-emotionele Ontwikkeling**: We besteden veel aandacht aan sociale vaardigheden, empathie, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Deze aspecten zijn essentieel voor de algehele ontwikkeling en worden meegenomen in het schooladvies. 4. **Leerlingenvolgsysteem**: Ons uitgebreide leerlingenvolgsysteem monitort de voortgang en prestaties van elke leerling. Dit stelt ons in staat om individuele begeleiding op maat te bieden en een passend, holistisch schooladvies te formuleren dat recht doet aan de unieke kwaliteiten van elk kind. Op Vrije School Stella Maris krijgt elke leerling een schooladvies dat gebaseerd is op een diepgaand begrip van hun individuele ontwikkeling, talenten en potentieel.

Geen schooladviezen data beschikbaar

Sociale Ontwikkeling Vrije School Stella Maris: Kinderen Bloeien Op

Bij Vrije School Stella Maris in Den Burg geloven we sterk in de kracht van sociale ontwikkeling. We creëren een warme en veilige omgeving waarin elk kind kan uitgroeien tot een zelfstandig en sociaal vaardig individu. Onze aanpak is geworteld in de vrijeschoolpedagogiek, gericht op verbondenheid, het aanleren van essentiële sociale vaardigheden en het stimuleren van persoonlijke groei. We koesteren een sterke gemeenschapszin, waarbij kinderen leren om respectvol met elkaar om te gaan, effectief samen te werken en verantwoordelijkheid te dragen. Door middel van interactieve activiteiten en gezamenlijke projecten ontwikkelen kinderen empathie, communicatieve vaardigheden en leren ze omgaan met diverse perspectieven. Dit draagt bij aan hun zelfvertrouwen en hun vermogen om gezonde relaties op te bouwen. Daarnaast moedigen we kinderen aan om sociale verantwoordelijkheid te nemen en bewust te worden van hun rol in de maatschappij. Door aandacht te besteden aan ethische waarden zoals eerlijkheid, respect en mededogen, begeleiden we hen naar een positieve bijdrage aan een duurzame en rechtvaardige wereld. Stella Maris biedt een inclusieve leeromgeving die de basis legt voor veerkrachtige, empathische en sociaal bewuste burgers van de toekomst.

Ruimte voor kinderlijke groei en ontwikkeling

Cultiveren van wederzijds vertrouwen

Actieve deelname aan de maatschappij

Hoe bevordert Vrije School Stella Maris de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op Vrije School Stella Maris stimuleren we sociaal-emotionele groei door middel van de methodiek 'De Kracht van 8'. Deze acht kernkrachten, zoals 'Ik ben mijzelf' en 'Wij werken samen', integreren we op een natuurlijke wijze in onze jaarfeesten en tradities. Hierdoor leren kinderen deze waarden niet alleen met het hoofd, maar vooral ook vanuit hun hart en beleving. De jaarfeesten bieden een unieke gelegenheid om deze sociale vaardigheden te verankeren.

Welke registratiemethoden gebruikt Stella Maris voor sociale opbrengsten?

Voor het in kaart brengen van de sociale opbrengsten maakt Vrije School Stella Maris gebruik van de volgende registratiemethode:

  • IEP Hart en handen

Welke specifieke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?

Vrije School Stella Maris hanteert 'De Kracht van 8' als leidende methode voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Deze aanpak zorgt voor een integrale benadering van sociale vaardigheden binnen het schoolse leven.

Onafhankelijk Onderwijsadvies: De Inspectierapportage van Vrije School Stella Maris

Vrije School Stella Maris in Den Burg biedt een onderscheidende benadering van basisonderwijs, geworteld in de antroposofische pedagogiek. Ons onderwijs richt zich op de holistische ontwikkeling van elk kind, waarbij zowel intellectuele, creatieve als praktische vaardigheden worden gestimuleerd. Ontdek hoe onze unieke lesmethoden en warme schoolomgeving bijdragen aan een veilige en inspirerende leeromgeving, essentieel voor de groei van uw kind.

Resultaten | Vrije School Stella Maris in Den Burg | [2025] Schoolregister