Jozefschool Texel in Den Burg

De resultaten van Jozefschool Texel in Den Burg

Current section: resultaten
Emmalaan 47
1791 Den Burg

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Jozefschool Texel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Jozefschool Texel bij jullie?

Ontdek hoe goed Jozefschool Texel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Jozefschool Texel

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht met een doorstroomtoets, cruciaal voor de verdere schoolloopbaan. De Onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit is de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief de Jozefschool Texel.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Prestaties op de Jozefschool Texel

Het streefniveau op de Jozefschool Texel daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en excelleren in taal en rekenen. Het behalen van dit hogere niveau is een belangrijk doel voor onze school. De inspectie stelt voor elke basisschool, op basis van de specifieke leerlingenpopulatie, een individuele signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuze niveau naar verwachting bereikt.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Jozefschool Texel?

De Jozefschool Texel hanteert een zorgvuldig protocol voor het opstellen van schooladviezen voor het voortgezet onderwijs. Dit zorgt ervoor dat de adviezen nauwkeurig en passend zijn bij de capaciteiten van elke leerling. Onze ervaring leert dat de schooladviezen van de Jozefschool Texel in een groot aantal gevallen uitstekend aansluiten bij de uiteindelijke schoolkeuze en prestaties van onze leerlingen in het voortgezet onderwijs. Dit bevestigt de kwaliteit van onze begeleiding.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Jozefschool Texel

De Jozefschool Texel biedt een veilige en inspirerende leeromgeving waar kinderen, ouders en leerkrachten samenwerken en elkaar respecteren. Deze sfeervolle school is een ontmoetingsplek waar iedereen welkom is en zich gewaardeerd voelt. Bij ons staat wederzijds respect centraal: respect voor elkaar, voor onze medeleerlingen en voor de wereld om ons heen. Zodra u onze school binnenstapt, ervaart u de warme sfeer en het gevoel van saamhorigheid, terwijl uw kind ook de ruimte krijgt om zichzelf te zijn. Onze school is de plek waar nieuwsgierigheid wordt aangewakkerd, waar kinderen optimaal kunnen leren en het beste uit zichzelf halen, gesteund door een team dat zich inzet voor hun algehele ontwikkeling.

Gevoel van Erbij Horen

Ertoe Doen en Waardevol Zijn

Zelfstandigheid en Ontwikkeling

Hoe bevordert de Jozefschool Texel de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij creëren een positief pedagogisch klimaat dat gericht is op een veilige leeromgeving. We stellen duidelijke verwachtingen over hoe leerlingen met elkaar en hun omgeving omgaan en hanteren heldere gedragsregels. Onze leerkrachten fungeren als rolmodel en passen principes toe zoals Positive Behaviour Support en 'De 11 van Jezelf'. De sociaal-emotionele groei van elk kind wordt systematisch gevolgd via observaties, gesprekken met kinderen en ouders, en met behulp van meetinstrumenten zoals SCOL. Daarnaast besteden we in de klas actief aandacht aan het ontwikkelen van sociale competenties met de methode 'De Vreedzame School'. Dit is verweven in onze dagelijkse lespraktijk en de algemene houding van ons team. Zowel ouders als teamleden zien het als een gezamenlijke verantwoordelijkheid om school en wijk veilig en leefbaar te houden.

Welke methoden gebruikt de Jozefschool Texel voor het registreren van sociale vooruitgang?

De Jozefschool Texel hanteert specifieke registratiemethoden om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van leerlingen in kaart te brengen. Dit omvat: * Het Ontwikkelingsvolgmodel (OVM) voor een gestructureerde evaluatie van de vooruitgang. * De Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) voor een gedetailleerde observatie van sociale vaardigheden.

  • Ontwikkelingsvolgmodel (OVM)
  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op de Jozefschool Texel?

Op de Jozefschool Texel maken we gebruik van effectieve lesmethoden om de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen te stimuleren. De belangrijkste methoden die we toepassen zijn: * 'Een doos vol gevoelens' om emoties te leren herkennen en benoemen. * 'De Vreedzame School', een uitgebreid programma voor sociale competentie en conflictbemiddeling.

  • Een doos vol gevoelens
  • Vreedzame school

Inspectierapport Jozefschool Texel: Inzichten in Onderwijskwaliteit

Het meest recente inspectierapport van de Jozefschool Texel dateert uit 2016. Sinds dit rapport zijn er aanzienlijke ontwikkelingen geweest binnen onze schoolorganisatie. Onze jaarverslagen bieden een gedetailleerd overzicht van de aangepakte verbeterpunten en de positieve impact hiervan op ons onderwijsaanbod. We nodigen u van harte uit om de specifieke bevindingen en de voortgang van de Jozefschool verder te verkennen. Voor aanvullende informatie of een persoonlijke toelichting op het inspectierapport, staan wij altijd open voor het maken van een afspraak. Samen bouwen we aan de toekomst van ons onderwijs.

Resultaten | Jozefschool Texel in Den Burg | [2025] Schoolregister