Shri Krishna School in De Meern

Het team van Shri Krishna School in De Meern

Current section: team
Van Lawick van Pabstlaan 3
3453 De Meern

Zie hier hoe het team van Shri Krishna School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Shri Krishna School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Shri Krishna School bij jullie?

Ontdek hoe goed Shri Krishna School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Shri Krishna School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Shri Krishna School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (83.3%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Shri Krishna School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Management (16.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Shri Krishna School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Personeel: Onze Aanpak bij Afwezigheid

Bij Shri Krishna School garanderen we continuïteit van onderwijs dankzij een proactieve aanpak bij personeelsvervanging. Ons toegewijde en hechte team deelt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel, wat essentieel is voor de dagelijkse gang van zaken. Wanneer een teamlid onverhoopt afwezig is, faciliteren we een collegiale oplossing. Het team werkt nauw samen om de opvang van de leerlingen soepel te laten verlopen. Deze gezamenlijke inspanning zorgt ervoor dat uw kind altijd in een vertrouwde en stabiele leeromgeving terechtkomt, zonder onderbreking van het leerproces.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

O.b.v. onze identiteit zijn er vakdocenten voor Dharma en Yoga. De zorgstructuur binnen de school is sterk, omdat wij extra inzetten op zorg van onze leerlingen in samenwerking met het samenwerkingsverband.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Expert Ondersteuning voor Elke Leerling op de Shri Krishna School

6

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Onze Intern Begeleider is uw eerste aanspreekpunt voor didactische ondersteuning.
De Orthopedagoog biedt gespecialiseerde hulp bij leer- en ontwikkelingsproblemen.
Onze Rekenspecialist versterkt de rekenvaardigheden van elke leerling.
De Remedial Teacher biedt gerichte extra instructie op maat.
De Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid stimuleert talentvolle leerlingen.
Onze Taalspecialist bevordert lees- en schrijfvaardigheden.

Toelichting van de school:

Voor het komende schooljaar vergroten we onze focus op het bevorderen van leesplezier bij alle leerlingen. Momenteel ligt de nadruk voornamelijk op functioneel lezen binnen de begrijpend lezen lessen en bij het uitvoeren van werkstukken. We streven ernaar om lezen een nog integraler en plezieriger onderdeel van het leerproces te maken, met aandacht voor diverse leesvormen en -strategieën.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Onze Gedragsspecialist ondersteunt leerlingen bij gedragsuitdagingen.
De Intern Begeleider biedt begeleiding bij sociaal-emotionele vraagstukken.

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan het welzijn van onze leerlingen. Onze specialisten werken nauw samen om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren. Elke leerling krijgt de aandacht die nodig is voor een positieve ontwikkeling.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

De Intern Begeleider monitort en coördineert de aanpak van leerlingen.
Onze Orthopedagoog adviseert en ondersteunt bij complexe gedragsvraagstukken.

Toelichting van de school:

Er bestaat een nauwe samenwerking met het Samenwerkingsverband Utrecht. Dit stelt ons in staat om op elk moment externe expertise in te schakelen voor passende arrangementen. Zo garanderen we de best mogelijke ondersteuning voor elke leerling.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Energie en Beweging

Beschikbare specialisten:

Onze Fysiotherapeut helpt bij het verbeteren van de motorische vaardigheden.
De Vakdocent Gym en Vakdocent Yoga stimuleren een actieve levensstijl.

Toelichting van de school:

Elke maandag genieten alle leerlingen van een uur yoga, verzorgd door een gespecialiseerde vakdocent. Op donderdag verzorgt een gymvakdocent uitdagende gymlessen in de nabijgelegen Sportzaal Broos Gerssen aan de Keerderberg. Deze lessen dragen bij aan de fysieke fitheid en het algemene welzijn van onze leerlingen.

2

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

De Intern Begeleider biedt ondersteuning bij medische vraagstukken.
Al onze teamleden zijn BHV-gecertificeerd voor een veilige omgeving.

Toelichting van de school:

De Shri Krishna School hanteert een gedetailleerd medisch protocol. Onze Intern Begeleider verstrekt op verzoek deskundig advies aan het personeel. Alle teamleden beschikken over een actuele BHV-certificering, wat de veiligheid van onze leerlingen waarborgt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Yogalokaal

Optimale Leerondersteuning op Maat voor Elk Kind

Onze Visie op Individuele Kindontwikkeling

Bij Shri Krishna School geloven we in gelijke kansen voor alle kinderen om zich optimaal te ontwikkelen, passend bij hun unieke talenten en mogelijkheden. Dit betekent dat we soms een andere aanpak kiezen om iedereen de juiste ondersteuning te bieden. Onze leerkrachten inventariseren voortdurend de verschillende onderwijsbehoeften binnen de klassen. Wij zetten ons in voor een passend lesaanbod en focussen op de sterke punten van elk kind. We werken proactief en oplossingsgericht om de leeromgeving voor ieder kind te optimaliseren. Een constructieve samenwerking met ouders is hierbij cruciaal. Wij stimuleren een open communicatie en stellen duidelijke verwachtingen over ieders rol in het leerproces. Samen met de ouders vinden we de beste aanpak, waarbij de school het initiatief neemt en de verantwoordelijkheid deelt. Elke leerling is een actieve deelnemer in zijn of haar eigen leerproces, met de leerkracht als pedagogisch professional en de ouder als ervaringsdeskundige. We stellen ambitieuze leerdoelen voor alle kinderen, inclusief degenen die extra ondersteuning nodig hebben. Hoge verwachtingen, gecombineerd met effectieve feedback, stimuleren de leerprestaties aanzienlijk. Onze prioriteiten voor extra ondersteuning omvatten: * Meer aandacht voor kinderen met een bovengemiddelde aanleg en hoogbegaafdheid. * Gerichte begeleiding voor leerkrachten bij het omgaan met specifieke onderwijsbehoeften. * Het bevorderen van gezonde voeding als basis voor leren. In samenwerking met Lunchmaatjes bieden wij vier dagen per week een gezonde, vegetarische lunch aan. Kinderen kunnen kiezen uit een gevarieerd buffet met broodjes, crackers en verse groenten. Dagelijks wordt er ook fruit verzorgd tijdens de kleine pauze. Als school zijn we trots op dit initiatief en zoeken we continu naar enthousiaste vrijwilligers die willen helpen bij de voorbereiding en uitgifte van de maaltijden. Toekomstige uitbreiding van ondersteuningsmogelijkheden: Door middel van individuele ontwikkelplannen per kind, waarin alle gestelde doelen en ambities worden vastgelegd, kunnen we een nog betere begeleiding bieden. Deze plannen worden driemaal per jaar bijgesteld en besproken met zowel ouders als leerlingen, volgens een PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om continue verbetering te waarborgen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie en Doelen

Welke leerdoelen en onderwijsaanpak hanteren we volgens ons schoolplan?

Bij Shri Krishna School werken we met het EDI 2.0 model (Expliciete Directe Instructie) voor effectief onderwijs. Dit betekent dat elk lesdoel duidelijk wordt geformuleerd en aan het einde van de les samen met de leerlingen wordt geëvalueerd. We stimuleren een actieve leerhouding en bevorderen samenwerking tussen de leerlingen. De kwaliteit van onze instructie wordt continu gemonitord. Onze EDI Coach, directie en intern begeleider bezoeken regelmatig lessen en bespreken deze met de leerkrachten aan de hand van een specifieke kijkwijzer. Jaarlijks stellen we, zowel individueel als per team, ontwikkeldoelen vast, inclusief een bijbehorend scholingsplan. We analyseren systematisch de onderwijsresultaten, in de breedste zin van het woord, met behulp van de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act). Deze dataverzameling gebeurt vanuit drie perspectieven: leerlingvolgsystemen zoals Parnassys voor cijfermatige gegevens, observaties en analyses (schoolbezoeken, documentanalyses, audits), en gesprekken en enquêtes met alle betrokkenen. Naast cijfermatige resultaten brengen we de ontwikkeling van de leerlingen breed in kaart. Dit geldt ook voor de schoolkwaliteit, die we niet enkel op basis van cijfers beoordelen. We analyseren zelfstandig de verschillende onderdelen die de onderwijsinspectie onderzoekt. Voor het bevorderen van burgerschapsvorming maken we gebruik van de Faqta-methode.

Hoe zorgen we voor transparantie en betrokkenheid bij onze schoolplandoelen?

Op basis van ons schoolplan stellen we jaarlijks een gedetailleerd jaarplan op. Dit plan wordt besproken met de medezeggenschapsraad (MR) en gedeeld met alle ouders. Zo informeren we iedereen over onze concrete doelen en de plannen om deze te realiseren. Gedurende het schooljaar monitoren we de voortgang van onze doelstellingen in overleg met het team en de MR. Aan het einde van het schooljaar leggen we verantwoording af aan alle belanghebbenden middels een uitgebreid jaarverslag, waarin we de behaalde resultaten en de ontwikkelingen belichten.

Ontdek ons Jonge Kind Programma: Spelend Leren bij Shri Krishna School

Toelichting van de school

Bij Shri Krishna School zetten we vol in op een stimulerende ontwikkeling voor onze jongste leerlingen in groep 1-2. Onze toegewijde leerkrachten worden continu gecoacht door een Jonge Kind specialist van Parnassys. Dit traject focust op de vernieuwende leerlijnen van Parnassys, met als doel een nog beter passend en uitdagend aanbod te creëren door middel van spelend leren. Onze focus op spelend leren zorgt ervoor dat kinderen op een natuurlijke en plezierige manier de wereld ontdekken en belangrijke vaardigheden ontwikkelen. Dit draagt bij aan een solide basis voor hun verdere schoolcarrière. Voor een complete kinderopvangervaring werken we nauw samen met Gro-up en Ziezazo Kinderopvang. Bovendien verkennen we momenteel de mogelijkheden voor naschoolse opvang direct in ons schoolgebouw, om zo een naadloze aansluiting te bieden voor werkende ouders.

Veelgestelde vragen

Biedt Shri Krishna School extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Shri Krishna School biedt diverse extra programma's speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Ontdek ons rijke aanbod van voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en onze gespecialiseerde peuterschool. Deze initiatieven zijn erop gericht om uw kind een vliegende start te geven, met een focus op spelend leren en een breed scala aan ontwikkelingsactiviteiten. Wij geloven dat een sterke basis essentieel is voor toekomstig succes.

Shri Krishna School biedt diverse extra programma's speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Ontdek ons rijke aanbod van voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en onze gespecialiseerde peuterschool. Deze initiatieven zijn erop gericht om uw kind een vliegende start te geven, met een focus op spelend leren en een breed scala aan ontwikkelingsactiviteiten. Wij geloven dat een sterke basis essentieel is voor toekomstig succes.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) De Meern
Peuterschool Shri Krishna: Ontwikkeling en Plezier

Met welke partners werkt Shri Krishna School samen voor het jonge kind programma?

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Shri Krishna School samen met gerenommeerde kinderopvangpartners. We zijn verheugd onze samenwerking met Gro-up en Ziezazo Kinderopvang aan te kondigen. Deze samenwerkingen garanderen hoogwaardige opvang en educatie, die naadloos aansluit bij onze onderwijsaanpak. Samen zorgen we voor een stimulerende en veilige omgeving waar kinderen kunnen groeien en leren.

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Shri Krishna School samen met gerenommeerde kinderopvangpartners. We zijn verheugd onze samenwerking met Gro-up en Ziezazo Kinderopvang aan te kondigen. Deze samenwerkingen garanderen hoogwaardige opvang en educatie, die naadloos aansluit bij onze onderwijsaanpak. Samen zorgen we voor een stimulerende en veilige omgeving waar kinderen kunnen groeien en leren.

Gro-up Kinderopvang: Kwaliteit en Zorg
Ziezazo Kinderopvang: Spelenderwijs Leren