Koningin Beatrixschool in De Meern

Het team van Koningin Beatrixschool in De Meern

Current section: team
Laan 1954
3454 De Meern

Zie hier hoe het team van Koningin Beatrixschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Koningin Beatrixschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Koningin Beatrixschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Beatrixschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Koningin Beatrixschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Koningin Beatrixschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (42.9%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Koningin Beatrixschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.8%)
Direct ondersteunend personeel (18.8%)
Indirect ondersteunend personeel (6.3%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Koningin Beatrixschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Gegarandeerde Lescontinuïteit: Zo Regelen Wij Invallers

Bij de Koningin Beatrixschool waarborgen we de kwaliteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Denk hierbij aan situaties zoals ziekte, noodzakelijke studie of belangrijke familieomstandigheden. Onze eerste prioriteit is het inschakelen van de professionele invallerspool van de Stichting PCOU. Deze ervaren krachten zorgen voor een naadloze voortzetting van de lessen, waardoor uw kind altijd les krijgt van gekwalificeerd personeel. Mocht er onverhoopt geen geschikte invaller beschikbaar zijn via de PCOU, dan zetten wij onze eigen getalenteerde ambulante leerkrachten in. Deze flexibele teamleden zijn direct beschikbaar om klassen te ondersteunen en de educatieve routine te handhaven. In uitzonderlijke gevallen waarin directe vervanging niet mogelijk is, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over de bestaande groepen. Zij ontvangen dan uitdagende opdrachten die ze zelfstandig kunnen uitvoeren, zodat hun leerproces ononderbroken doorgaat.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Uw Kind op de Koningin Beatrixschool

4

Taal en Rekenen: Versterken van Kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op de Koningin Beatrixschool bieden we 'gewoon goed onderwijs' met een sterke focus op taal en rekenen. We geloven in duidelijke instructie, waarbij de leerkracht het leerdoel centraal stelt en modelt. Onze leerkrachten houden nauwkeurig bij welke leerlingen de gestelde doelen behalen en wie extra ondersteuning nodig heeft, dit alles met behulp van handelingsgericht werken. Wij zetten evidence-based didactieken in, waarbij de lesmethode slechts een hulpmiddel is. De leerkracht beschikt over de expertise om leerlingen optimaal te laten leren. Gelijke kansen voor elk kind staan centraal, met hoge verwachtingen en maximale ontwikkelingskansen. Basisdoelen worden tot groep zes aangeboden, met uitzondering voor kinderen die meer of juist extra ondersteuning nodig hebben, zodat zij zoveel mogelijk bij de groep blijven. Vroegtijdige en preventieve interventie bij leerachterstanden is cruciaal. Samenwerken en van elkaar leren wordt gestimuleerd, zowel tijdens instructies als bij zelfstandige verwerking. Door Expliciete Directe Instructies weten leerkrachten precies welke leerlingen de leerdoelen beheersen, waardoor kinderen die de stof al beheersen, tijd overhouden voor verdieping. Leerlingen die extra uitleg nodig hebben, ontvangen deze binnen en buiten de klas. Elke bouw heeft een vaste onderwijsondersteuner met een leerkrachtachtergrond voor begeleiding buiten de klas. Onze hoogbegaafdheids-, reken- en taalcoördinatoren bieden daarnaast gespecialiseerde hulp, zoals één-op-één begeleiding, dyslexiebegeleiding met 'Leren Lukt', woordenschatlessen voor NT2-leerlingen en extra training voor rekenautomatisering.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in Zelfbewustzijn en Samenwerking

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling (SEL) hanteren we de KWINK-methode, gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Deze methode richt zich op vijf kerncompetenties: zelfbewustzijn, sociaal bewustzijn, verantwoord keuzes maken, zelfmanagement en relaties aangaan. We monitoren de SEL-competenties van de kinderen via een eigen leerlingvolgsysteem. Wanneer kinderen hierin achterblijven, stellen we een handelingsplan op met gerichte interventies. Indien nodig, betrekken we onze gedragscoördinator, het Samenwerkingsverband of het Buurtteam voor aanvullende ondersteuning. De vijf SEL-competenties omvatten: Zelfbewustzijn: je eigen gevoelens, interesses, waarden en krachten inschatten, met een gezond zelfvertrouwen. Sociaal bewustzijn: empathie tonen, perspectief nemen, verschillen waarderen en sociale signalen oppikken. Verantwoord keuzes maken: weloverwogen beslissingen nemen, bijdragen aan een positief klimaat en verantwoordelijkheid nemen voor gedrag. Zelfmanagement: impulscontrole, omgaan met emoties en doelgericht gedrag. Relaties hanteren: samenwerken, sociale druk weerstaan en conflicten oplossen. Door deze brede aanpak helpen we kinderen zich optimaal te ontwikkelen op sociaal-emotioneel gebied.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Executieve Functies Versterken

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Om kinderen optimaal te begeleiden op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, investeren we in de ontwikkeling van executieve functies binnen ons team. Deze functies zijn essentieel voor succesvol leren en functioneren. We richten ons op de volgende executieve functies: werkgeheugen, inhibitie (impulsbeheersing en aandacht), metacognitie (zelfreflectie), cognitieve flexibiliteit, emotieregulatie, planning en organisatie, en taakinitiatie. Door middel van trainingen en kennisdeling vergroten we onze expertise op deze gebieden. Momenteel ontwikkelen we een gestructureerd systeem om de executieve functies van onze leerlingen te monitoren. Dit systeem zal ons in staat stellen om gerichte extra begeleiding te bieden aan kinderen die dit nodig hebben, zodat zij hun potentieel volledig kunnen benutten.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Een Gezonde Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut
Vakleerkracht Lichamelijke Ontwikkeling

Toelichting van de school:

De Koningin Beatrixschool hecht veel belang aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. We hanteren een doorlopende leerlijn om deze ontwikkeling te stimuleren en te waarborgen. Wanneer leerlingen hierbij extra ondersteuning nodig hebben, schakelen we in overleg met de ouders een fysiotherapeut in. Deze fysiotherapeut is één dagdeel per week op school aanwezig om gerichte hulp te bieden. Door deze proactieve aanpak zorgen we ervoor dat alle kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen op fysiek gebied, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en leerprestaties.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Maatwerk Oplossingen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke aandachtspunten op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging hanteren we geen standaardprocedure. Elk kind is uniek en vereist een op maat gemaakte aanpak. Indien er bij een kind een bijzonderheid is op dit gebied, zoeken we in nauwe samenspraak met de ouders naar de meest geschikte ondersteuning. Hierbij betrekken we onze kernpartners, zoals Jeugd Gezondheidszorg of het Buurtteam, om de best mogelijke zorg te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Atelier

Individuele Leerlingondersteuning op Maat

Ons Pedagogisch Beleid en Ondersteuningsaanbod

De Koningin Beatrixschool is een toegankelijke basisschool in de wijk, waar we ernaar streven elk kind uit de buurt een plek te bieden. Onze ambitie is om alle leerlingen onderwijs te geven binnen hun vertrouwde klasgroep, met aandacht voor individuele behoeften. Wij geloven sterk in maatwerk en baseren ons hierbij op de zeven kernprincipes van Handelingsgericht Werken (HGW). Ouders zien wij als waardevolle partners; hun kennis van het kind in de thuissituatie is essentieel om de onderwijsbehoeften optimaal te kunnen inschatten. Daarom onderhouden we regelmatig en open communicatie met alle ouders. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning Ons team blijft zich voortdurend professionaliseren op het gebied van executieve functies. Dit stelt ons in staat om leerlingen nog beter te begeleiden bij hun gedrag, werkhouding en aanpak van leerstof. Zo zorgen we voor een optimale ontwikkeling voor elk kind. Meer Informatie over Ons Ondersteuningsaanbod

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplan: De Koningin Beatrixschool

Wat Zijn de Belangrijkste Doelstellingen in Ons Schoolplan?

Ons uitgebreide schoolplan bevat een heldere visie op de toekomst van het onderwijs. U vindt de belangrijkste doelstellingen samengevat op pagina 36 van ons schoolplan. Dit document biedt inzicht in onze educatieve ambities en hoe we deze nastreven. Download het volledige schoolplan via de onderstaande knop voor een gedetailleerd overzicht van onze plannen.

Hoe Garandeert de Koningin Beatrixschool het Behalen van Haar Doelen?

De Koningin Beatrixschool hanteert een proactieve aanpak voor kwaliteitsborging en schoolontwikkeling. Ons schoolplan wordt jaarlijks grondig geëvalueerd en waar nodig aangescherpt om te voldoen aan de veranderende onderwijsbehoeften. Vanuit het strategische Schoolplan wordt elk jaar een gedetailleerd Jaarplan opgesteld. Dit Jaarplan wordt tweemaal per jaar geëvalueerd, in januari en juli, om de voortgang te monitoren en effectieve bijsturing te waarborgen.

Programma voor Jonge Kinderen op Koningin Beatrixschool De Meern

Toelichting van de school

De Koningin Beatrixschool in De Meern biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een warme en veilige start voor elk kind, waarbij ontwikkeling centraal staat. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolcarrière. Onze aanpak is gericht op spelenderwijs leren en de brede ontwikkeling van jonge kinderen. We creëren een sfeer waarin nieuwsgierigheid wordt aangewakkerd en zelfvertrouwen groeit.

Veelgestelde vragen

Biedt de Koningin Beatrixschool extra's voor jonge kinderen?

De Koningin Beatrixschool richt zich op het bieden van een complete en ontwikkelingsgerichte start voor alle jonge kinderen binnen ons basisonderwijs. Onze kernactiviteiten zijn ontworpen om aan te sluiten bij de behoeften van deze leeftijdsgroep. We focussen op een solide basis voor verdere educatie.

Met welke partners werkt de Koningin Beatrixschool samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt de Koningin Beatrixschool nauw samen met KMN Kind en Co Ludens. Deze samenwerking zorgt voor een breed en complementair aanbod dat de educatieve ervaring van uw kind verrijkt. Samen bouwen we aan een veilige en stimulerende omgeving.

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt de Koningin Beatrixschool nauw samen met KMN Kind en Co Ludens. Deze samenwerking zorgt voor een breed en complementair aanbod dat de educatieve ervaring van uw kind verrijkt. Samen bouwen we aan een veilige en stimulerende omgeving.

KMN Kind en Co Ludens