Drie Koningen in De Meern

Het team van Drie Koningen in De Meern

Current section: team
Pastoor Boelenslaan 10
3454 De Meern

Zie hier hoe het team van Drie Koningen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Drie Koningen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Drie Koningen bij jullie?

Ontdek hoe goed Drie Koningen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Drie Koningen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.2%)
Man (12.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Drie Koningen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (30.8%)
35-45 jaar (25.6%)
45-55 jaar (30.8%)
55-65 jaar (12.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Drie Koningen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.4%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Drie Koningen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool Drie Koningen: Ons Plan

Continuïteit van Onderwijs Garanderen bij Afwezigheid Bij Basisschool Drie Koningen streven we ernaar dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs, zelfs wanneer een leerkracht onverwacht afwezig is. Dit schooljaar hebben we onze inspanningen voor vervanging versterkt met de introductie van een flexibele schil. Deze groep bestaat uit toegewijde leerkrachten die extra inzetbaar zijn om gaten op te vullen. Een Breed Netwerk voor Effectieve Vervanging Naast onze interne flexibele schil maken we ook gebruik van ervaren gepensioneerde leerkrachten die graag bij ons invallen. Daarnaast ondersteunen onze flexibele leraarondersteuners en onderwijsassistenten ons team door tijdelijk klassen te draaien. Zelfs onze schoolleiders en kwaliteitscoördinatoren springen bij waar nodig. Hoewel dit extra inspanningen vraagt van ons personeel, blijft het bieden van onderwijs aan uw kind onze hoogste prioriteit. Innovatieve Leermogelijkheden en Externe Expertise Om het onderwijs te verrijken, maken we ook gebruik van de invalpool Transvita en Talentiko. Talentiko biedt ons toegang tot diverse experts zoals kunstenaars, onderzoekers en native speakers. Hierdoor kunnen leerlingen genieten van unieke workshops in Spaans, muziek, genetica, drama of beeldende kunst, ter vervanging van de reguliere vakken. Uitdagingen en Oplossingen bij Lerarentekort Ondanks deze maatregelen kan het voorkomen, zeker in tijden van een landelijk lerarentekort, dat vervanging niet altijd direct geregeld kan worden. In zeldzame gevallen kan het noodzakelijk zijn dat een groep tijdelijk thuis moet blijven. We hopen op uw begrip in dergelijke situaties. Onze beslissingen worden altijd zorgvuldig afgewogen met het welzijn van de leerlingen en de continuïteit van het team in gedachten. Onze Belofte: Rust, Duidelijkheid en Kwaliteitsonderwijs Ons uitgangspunt blijft onveranderd: rust, duidelijkheid en hoogwaardig onderwijs. Zelfs wanneer de vertrouwde leerkracht afwezig is, zorgen wij ervoor dat de leeromgeving stabiel en stimulerend blijft voor alle leerlingen van Basisschool Drie Koningen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het Nederlands Kenniscurriculum (NKC)

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Drie Koningen

2

Taal en Rekenen Expertise

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist Basisonderwijs
Taalspecialist Basisonderwijs

Toelichting van de school:

Sterke Taalvaardigheid en Rekenvaardigheid voor Succes Op Basisschool Drie Koningen geloven we dat een solide basis in taal en rekenen essentieel is voor de toekomst van elk kind. We zetten ons in om leerlingen uit te rusten met de vaardigheden die ze nodig hebben om te excelleren, zowel op school als daarbuiten. Effectief Taalonderwijs vanaf Groep 1 Vanaf de eerste schooldag leggen we een sterke focus op taalontwikkeling. Door middel van thematisch onderwijs stimuleren we taal op een natuurlijke manier. Kinderen lezen, praten en schrijven, waardoor hun woordenschat en taalbegrip groeien. Vanaf groep 4 gebruiken we de methode Staal, die naadloos aansluit bij de kerndoelen en zorgt voor een consistente opbouw van taal- en spellingvaardigheden. Ons leesonderwijs omvat technisch lezen, begrijpend lezen en leesbevordering. Technisch lezen is de basis voor het ontcijferen van woorden, terwijl begrijpend lezen het vermogen is om informatie uit teksten te halen en te verwerken. Leesbevordering, met dagelijks 15 minuten aandacht, stimuleert de liefde voor lezen door middel van boeken en interactie. We streven ernaar om alle leerlingen te ontwikkelen tot zelfverzekerde lezers met een brede woordenschat en wereldkennis, wat cruciaal is voor hun verdere academische en maatschappelijke succes. Specialistische rekentraining en taalondersteuning zijn beschikbaar via onze gespecialiseerde leerkrachten en expertgroepen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisschool
Intern Begeleider Onderwijs

Toelichting van de school:

Een Positief en Veilig Schoolklimaat Bij Basisschool Drie Koningen besteden we veel aandacht aan de sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We leren kinderen respectvol met elkaar om te gaan, effectief samen te werken, conflicten op te lossen en zelfstandigheid te ontwikkelen. Dit draagt bij aan hun groei tot betrokken en verantwoordelijke burgers. Wij creëren een veilige en positieve leeromgeving waar elk kind zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt. Duidelijke regels, voorspelbare routines en een positieve benadering vormen de kern van ons pedagogisch beleid. Onze leerkrachten fungeren als belangrijke rolmodellen in dit proces. Implementatie van KiVa voor Sociale Veiligheid Vanaf schooljaar 2024-2025 implementeren we KiVa, een bewezen effectieve aanpak om pestgedrag tegen te gaan en sociale veiligheid te versterken. Met KiVa leren leerlingen hoe ze een positieve groepssfeer kunnen bevorderen en hoe ze kunnen reageren op pesten. Pesten wordt niet getolereerd en we zetten ons actief in voor preventie en interventie, zoals beschreven in onze Kwaliteitskaart Sociale Veiligheid. Voor specifieke ondersteuning bij sociaal-emotionele uitdagingen werken we samen in leerteams en kunnen we externe experts inschakelen, waaronder onze gedragsspecialisten en intern begeleiders.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisonderwijs
Kwaliteitscoördinator Onderwijs

Toelichting van de school:

Ondersteuning voor Optimale Werkhouding en Taakaanpak Op Basisschool Drie Koningen bieden we gespecialiseerde ondersteuning voor leerlingen die extra hulp nodig hebben bij hun gedrag, werkhouding of taakaanpak. Onze gedragsspecialisten, die hiervoor een speciale opleiding hebben gevolgd, staan klaar om te adviseren en te begeleiden. Daarnaast werken we met een gedragsexpertgroep, bestaande uit onze gedragsspecialisten en leerkrachten met affiniteit voor dit domein. Deze groepen bundelen hun expertise om effectieve strategieën te ontwikkelen. De kwaliteitscoördinatoren spelen een cruciale rol in het waarborgen van de onderwijskwaliteit en het organiseren van aanvullende ondersteuning. Zij zorgen ervoor dat leerlingen de juiste begeleiding krijgen om hun werkhouding te verbeteren en hun schoolwerk succesvol af te ronden.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Vakdocenten Gym Basisschool

Toelichting van de school:

Deskundige Begeleiding bij Beweging en Motoriek Basisschool Drie Koningen beschikt over twee ervaren vakdocenten gymnastiek. Zij verzorgen niet alleen uitdagende gymlessen, maar fungeren ook als waardevolle vraagbaak voor onze leerkrachten. Deze specialisten bieden ondersteuning en advies met betrekking tot de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Hun expertise draagt bij aan een breed bewegingsaanbod en de gezonde ontwikkeling van elk kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten op school hebben, werken we nauw samen met externe zorgprofessionals indien medische handelingen of persoonlijke verzorging van leerlingen noodzakelijk is. De school volgt hierbij de geldende protocollen en richtlijnen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op Drie Koningen

Ons Betrokken Ondersteuningsnetwerk

Op Basisschool Drie Koningen geloven we dat elk kind uniek is en verdient het om op zijn of haar eigen tempo en manier te groeien. Daarom werken we nauw samen met gespecialiseerde partners om optimale ondersteuning te bieden aan leerlingen die dat nodig hebben. Samenwerkingsverband Utrecht PO Het Samenwerkingsverband Utrecht PO is een cruciale partner in ons streven om een passende onderwijsplek te garanderen voor ieder kind in Utrecht. Zij bundelen expertise en middelen om leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, optimaal te laten ontwikkelen. Samen met schoolbesturen, kernpartners zoals het buurtteam en de jeugdgezondheidszorg, leerlingen en u als ouders, werken we vanuit een gezamenlijke aanpak. Consulenten van dit verband denken actief mee met school en ouders om de juiste ondersteuningstrajecten op te zetten, variërend van kortdurende hulp tot verwijzing naar speciaal onderwijs. Meer informatie vindt u op www.swvutrechtpo.nl. Jeugdgezondheidszorg (JGZ) De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van de gemeente Utrecht biedt ondersteuning bij vragen over de groei, ontwikkeling, opvoeding, pesten en seksualiteit van uw kind. Jeugdartsen en -verpleegkundigen volgen kinderen van geboorte tot 18 jaar en voeren onderzoeken uit in groep 2 en 7 om de fysieke en psychische ontwikkeling te monitoren. In overleg met u als ouder, kan de school ook een JGZ-onderzoek aanvragen. Vertrouwelijke uitwisseling van informatie tussen JGZ en school vindt altijd plaats met uw expliciete toestemming. U kunt de JGZ bereiken in het Julius Gezondheidscentrum, Utrechtse Heuvelrug 130-132, 3452 JA Vleuten, via telefoonnummer 030-286 33 00. Buurtteam De 18 buurtteams in Utrecht spelen een belangrijke rol binnen onze schoolgemeenschap. Zij richten zich op de sociaal-emotionele ontwikkeling, gedrag en zelfredzaamheid van leerlingen, zowel op school als thuis. U kunt zich direct aanmelden bij het buurtteam in uw wijk of via school. Wij hechten aan een sterke samenwerking met u als ouders en de school, waarbij we streven naar 'één gezin, één plan, één hulpverlener'. Zelfs als een kind zelf contact zoekt, luistert het buurtteam en verkent het, samen met school en het kind, hoe u als ouders betrokken kan worden. Toekomstige Ontwikkelingen Wij zijn continu op zoek naar innovatieve manieren om de begeleiding van onze leerlingen te verbeteren en het aanbod aan extra ondersteuning te verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Drie Koningen

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolambitieplan, geldig van schooljaar 2023-2024 tot en met 2026-2027, is het resultaat van grondige evaluaties, teamvergaderingen en analyses van leerresultaten. De totstandkoming is mede bepaald door input van leerteams, de oudergeleding van de Medezeggenschapsraad (MR) en tevredenheidsenquêtes onder ouders, leerlingen en ons team. Het plan is goedgekeurd door zowel de MR als het bevoegd gezag. Onze kernfocus ligt op: * **Onderwijskwaliteit:** Leraren bieden effectieve en inspirerende lessen die aansluiten bij de leerdoelen, met continue aandacht voor de ontwikkeling van elke leerling. * **Professionele Ontwikkeling:** Leraren identificeren en werken aan persoonlijke ontwikkelingsdoelen binnen hun leerteams, met regelmatige feedbacksessies en focus op persoonlijk leiderschap. * **Begeleiding Nieuwe Leerkrachten:** Nieuwe teamleden ontvangen duidelijke begeleiding, kennismaking met onze schoolvisie en werkwijzen, en ondersteuning van ervaren collega's en kwaliteitsverantwoordelijken. * **Ouderbetrokkenheid:** Wij koesteren en stimuleren de actieve betrokkenheid van ouders bij het schoolleven. * **Positief Pedagogisch Klimaat:** Een eenduidige gedragscultuur met een gedeelde taal zorgt voor een veilige en rustige leeromgeving waar pesten geen plaats heeft. * **Kennisrijk Curriculum:** Jaarlijks ontwikkelen we minimaal twee thema's van het Nederlands Kennis Curriculum (NKC) en garanderen we kwalitatief hoogwaardige kennislessen.

Hoe implementeert Drie Koningen de gestelde schoolambities?

De strategische doelen uit ons vierjarige schoolambitieplan worden elk schooljaar vertaald naar concrete jaarplannen. Deze jaarplannen bevatten specifieke actiepunten en zorgen voor een continue cyclus van planning, uitvoering en reflectie. Door middel van regelmatige vooruit- en terugblikken op de realisatie van deze actiepunten, borgen we de voortgang en kwaliteit van ons onderwijs. Dit cyclische proces garandeert dat we continu blijven leren en verbeteren ten bate van al onze leerlingen.

Downloaden

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen in De Meern

Toelichting van de school

Basisschool Drie Koningen biedt een warme en veilige leeromgeving voor alle jonge kinderen in De Meern. Wij geloven in een speelse en ontdekkende aanpak, waarbij de natuurlijke nieuwsgierigheid van uw kind centraal staat. Onze ervaren leerkrachten stimuleren de ontwikkeling op alle gebieden, van taal en rekenen tot sociale vaardigheden en creativiteit. Bij Drie Koningen werken we met moderne lesmethoden en zorgen we voor een goede voorbereiding op de volgende schoolfasen. Ontdek hoe wij uw kind een fantastische start geven op onze school.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's zijn er voor jonge kinderen op Basisschool Drie Koningen?

Basisschool Drie Koningen richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen het reguliere basisonderwijs. We zorgen voor een stimulerende omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontplooien. Dit doen we door middel van spelend leren en een persoonlijke aanpak. Onze focus ligt op een solide basis leggen voor de verdere schoolloopbaan.

Met welke externe organisaties werkt Basisschool Drie Koningen samen voor de jongste leerlingen?

Voor de ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool Drie Koningen nauw samen met lokale partners en de gemeente. Deze samenwerkingen zijn gericht op het verrijken van het onderwijsaanbod en het bieden van extra ondersteuning waar nodig. We streven ernaar om een breed netwerk te creëren dat het welzijn en de educatie van uw kind ten goede komt. Meer informatie over specifieke samenwerkingsverbanden delen we graag tijdens een persoonlijk gesprek.
Team | Drie Koningen in De Meern | [2025] Schoolregister