Basisschool Openbare Daltonschool De Bundeling in Bunde

Het team van Openbare Daltonschool De Bundeling in Bunde

Current section: team
Lindenlaan 75
6241 Bunde

Zie hier hoe het team van Openbare Daltonschool De Bundeling is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Daltonschool De Bundeling. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Daltonschool De Bundeling bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Daltonschool De Bundeling bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Daltonschool De Bundeling zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 69.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (69.2%)
Man (30.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Daltonschool De Bundeling. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (35.7%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (21.4%)
55-65 jaar (21.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Daltonschool De Bundeling werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.4%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Daltonschool De Bundeling gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Deskundige Leerkracht Vervanging bij Openbare Daltonschool De Bundeling

Bij Openbare Daltonschool De Bundeling streven we naar optimale continuïteit in het onderwijs. Daarom zetten we bij afwezigheid van een vaste leerkracht primair in op interne vervanging. Onze toegewijde parttime leerkrachten springen graag bij met extra lesdagen, wat zorgt voor een vertrouwde omgeving en minimale onderbreking voor onze leerlingen. Onze stichting, Kom Leren, hanteert een gedetailleerd protocol voor leerkracht vervanging. Dit stappenplan biedt een gestructureerde aanpak wanneer interne vervanging niet toereikend is. We onderzoeken eerst alle interne mogelijkheden om een passende oplossing te vinden. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle interne opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat we leerlingen tijdelijk moeten vragen thuis te blijven. Mocht dit onverhoopt nodig zijn, dan informeren wij u hierover tijdig, met een minimum van één dag van tevoren, om u de gelegenheid te geven uw planning aan te passen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons deskundige ondersteuningsteam voor uw kind

6

Taal en Rekenen Specialistische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider met Master SEN
Orthopedagoog Consultant
Rekenspecialist
Expert Meervoudige en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Openbare Daltonschool De Bundeling investeert in gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen. Onze interne begeleider, een gecertificeerd kindercoach met een Master Special Educational Needs, coördineert deze zorg. Daarnaast is een orthopedagoog als externe consultant verbonden aan onze school, wat zorgt voor diepgaande expertise. Twee van onze leerkrachten hebben eveneens een Master Special Educational Needs afgerond, waardoor we een breed scala aan onderwijsbehoeften kunnen ondersteunen. Wij bieden Passend Onderwijs en zoeken proactief naar externe ondersteuning, zoals ambulante begeleiding, wanneer een kind extra hulp nodig heeft om succesvol te zijn in taal of rekenen.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Expert Meervoudige en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal bij De Bundeling. Onze intern begeleider, met een Master Special Educational Needs en als kindercoach, biedt zowel didactische als sociaal-emotionele begeleiding. Twee leerkrachten met een Master Special Educational Needs versterken ons team, wat onze capaciteit voor individuele aandacht vergroot. Alle teamleden zijn gecertificeerde Rots & Water trainers, wat onze school tot een veilige en stimulerende omgeving maakt. Als Rots & Waterschool bevorderen we actief de sociale en emotionele competenties van leerlingen. Ons doel is om een positieve zelfbeeld te cultiveren en harmonieuze relaties met klasgenoten te stimuleren, waarbij we zowel intra- als interpersoonlijke vaardigheden ontwikkelen.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimalisatie

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Expert Meervoudige en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Daltononderwijs op De Bundeling stimuleert zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en taakgerichtheid, essentieel voor een optimale werkhouding en taakaanpak. Onze aanpak is gericht op het ontwikkelen van een 'growth mindset', waarbij de houding 'ik kan het nog niet, maar ik ga het leren' centraal staat. Leerkrachten kunnen voor extra ondersteuning op deze gebieden terecht bij onze intern begeleider of de orthopedagoog consultant. Zij bieden praktische handvaten en strategieën om elk kind succesvol te laten zijn. Indien nodig werken we samen met externe professionals zoals ergotherapeuten en logopedisten. Dit waarborgt dat kinderen met specifieke behoeften op het gebied van motoriek of werkaanpak de juiste begeleiding ontvangen.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind bieden wij gespecialiseerde ondersteuning. Onze interne begeleider en de verbonden orthopedagoog werken nauw samen. Daarnaast is een ergotherapeut beschikbaar om kinderen te helpen bij eventuele uitdagingen op dit gebied. Meer details over onze aanpak vindt u bij de beschrijvingen van de andere ondersteuningsgebieden, waar deze expertise ook wordt benoemd.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel bieden wij geen specifieke gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van medisch handelen of persoonlijke verzorging binnen ons directe team.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Maatwerk en Extra Ondersteuning voor Elke Leerling bij Daltonschool De Bundeling

Ontdek Ons Toegewijde Passend Onderwijs Beleid

Openbare Daltonschool De Bundeling biedt een stimulerende leeromgeving voor kinderen van 4 tot 13 jaar. Wij geloven in kindgericht onderwijs, waarbij we het leren afstemmen op de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. In nauwe samenwerking met ouders ontwikkelen we lesplannen op maat, binnen de vertrouwde omgeving van onze reguliere basisschool. Ons onderwijsaanbod is afgestemd op vier niveaus van ondersteuning, conform de richtlijnen van Samenwerkingsverband Passend Onderwijs 3105. Als uw kind behoefte heeft aan extra begeleiding, nodigen we u van harte uit voor een persoonlijk gesprek. Samen ontdekken we graag hoe wij uw kind optimaal kunnen ondersteunen. Daltononderwijs De Bundeling hecht veel waarde aan passend onderwijs. Onze kernprincipes van vrijheid, verantwoordelijkheid en samenwerking stellen ons in staat om kinderen de ruimte te geven die zij nodig hebben om zich te ontwikkelen. We blijven continu innoveren om aan de specifieke leerstijlen en behoeften van elk kind te voldoen. Onze kracht ligt in het vinden van de juiste aanpak voor ieder individu. Hoewel we streven naar het bieden van een plek aan elk kind, moeten we soms een aanmelding weigeren. Dit doen we enkel wanneer we als team de benodigde ondersteuning niet kunnen garanderen of wanneer de aansluiting bij de groepscultuur niet optimaal is. Een zorgvuldige beoordeling vooraf verzekert dat we de kwaliteit van ons onderwijs voor alle leerlingen kunnen waarborgen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitszorg en Schoolplan: Leren met Focus

Welke concrete doelen zetten wij in ons schoolplan?

Bij Stichting kom Leren is constante kwaliteitsverbetering onze topprioriteit. We monitoren de resultaten, het onderwijs en de zorg op zowel stichtings- als schoolniveau. Dit vertaalt zich in onze basisschool naar een heldere werkwijze, vastgelegd in ons 'Daltonhandboek'. Ons handboek 'Zorg & Ondersteuning' vormt de basis voor onze aanpak van extra ondersteuning voor elke leerling. Om onze onderwijsresultaten continu te bewaken, maken we gebruik van de schoolmonitor voor resultaten en het 'Kwinkleren' document. Dit rapportage-instrument helpt ons de leerresultaten in kaart te brengen, grondig te analyseren en op te stellen van een effectief plan van aanpak. De ontwikkeling van onze school volgen we planmatig. Onze toekomstvisie is uitgewerkt in het schoolplan 2024-2083, dat aansluit bij het Strategisch Beleidsplan van Stichting kom Leren. Beide plandocumenten bestrijken een periode van vier jaar. De doelen uit het schoolplan worden vertaald naar concrete jaarplannen, waarbij we elk jaar twee tot drie specifieke doelen stellen. Voor het schooljaar 2023-2024 richten we ons op de verdere ontwikkeling van onze thematische aanpak voor wereldoriëntatie. Dit doen we met een focus op 'deep learning', gekoppeld aan de Sustainable Development Goals (SDG's). Hiermee bieden we onze leerlingen verdiepende leerervaringen door middel van actuele en realistische vraagstukken, zodat ze goed voorbereid zijn op hun toekomst als volwassenen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Wij hanteren een PDCA-cyclus om ons onderwijs continu te verbeteren. In onze jaarplannen formuleren we specifieke doelen waaraan we gedurende het schooljaar werken. Jaarlijks evalueren we de schoolbrede ontwikkeling en passen we onze doelen en plannen aan op basis van de evaluatieresultaten. In het schooljaar 2021-2022 hebben we onze doelen op het gebied van digitale portfolio's en digitale basisvaardigheden gerealiseerd. We hebben hiervoor een 'expert' systeem ontworpen en geïmplementeerd, waarbij leerlingen expert worden en vervolgens andere leerlingen begeleiden. Dit heeft geleid tot een duidelijke doorlopende lijn voor digitale vaardigheden binnen onze school. In het schooljaar 2022-2023 hebben wij ons gericht op...

Downloaden

Stimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen bij Daltonschool De Bundeling

Toelichting van de school

Openbare Daltonschool De Bundeling koestert een sterke samenwerking met Peuterspeelcentrum 't Vliegje. Door regelmatig overleg en gezamenlijk VVE-beleid leggen we een solide basis voor de educatieve reis van uw kind. 't Vliegje integreert actief in schoolactiviteiten, mits passend bij de leeftijd van de peuters. Bovendien onderhouden we een waardevolle band met Kinderdagverblijf en BSO Binnenste Buiten, gevestigd aan de Lindenlaan 73. Onze unieke kindernatuurtuin wordt met veel plezier benut door de BSO. Deze partnerschappen met 't Vliegje en Binnenste Buiten waarborgen een prettige en ontwikkelingsgerichte omgeving voor elk kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Daltonschool De Bundeling voor jonge kinderen?

Daltonschool De Bundeling biedt specifieke programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat een nauwe samenwerking met kinderopvangfaciliteiten en peuteropvang. We zetten in op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een optimale start te garanderen.

Daltonschool De Bundeling biedt specifieke programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat een nauwe samenwerking met kinderopvangfaciliteiten en peuteropvang. We zetten in op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een optimale start te garanderen.

Kinderopvang en Peuteropvang in Bunde
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's

Met welke partners werkt Daltonschool De Bundeling samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Daltonschool De Bundeling werkt samen met gerenommeerde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Dit omvat Peuterspeelcentrum 't Vliegje, dat bekend staat om zijn speelse en leerzame omgeving. Daarnaast is er een samenwerking met MIK Kinderopvang, gespecialiseerd in Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE).

Daltonschool De Bundeling werkt samen met gerenommeerde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Dit omvat Peuterspeelcentrum 't Vliegje, dat bekend staat om zijn speelse en leerzame omgeving. Daarnaast is er een samenwerking met MIK Kinderopvang, gespecialiseerd in Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE).