Basisschool De Weijerwereld in Boxmeer

Het team van De Weijerwereld in Boxmeer

Current section: team
Weijerstraat 2
5831 Boxmeer

Zie hier hoe het team van De Weijerwereld is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Weijerwereld. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Weijerwereld bij jullie?

Ontdek hoe goed De Weijerwereld bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Weijerwereld zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Weijerwereld. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (27.8%)
35-45 jaar (27.8%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (5.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Weijerwereld werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (72.2%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (5.6%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Weijerwereld gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallerspool: Zorgeloze Continuïteit van Onderwijs bij De Weijerwereld

Bij De Weijerwereld garanderen we de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Onze flexibele invallersregeling wordt primair verzorgd door CPV-Ingenium, een gespecialiseerde vervangerspool die de continuïteit voor meer dan 130 scholen in Gelderland, Limburg en Noord-Brabant waarborgt. Wanneer de externe pool onverhoopt niet direct kan voorzien in een vervanger, schakelen wij proactief onze eigen toegewijde teamleden in. Deze collega's hebben aangegeven graag flexibel extra uren te willen werken en staan klaar om in te springen. Dit kan betekenen dat studenten, andere onderwijsassistenten of gespecialiseerde krachten worden ingezet, of dat een groep tijdelijk wordt verdeeld over andere klassen om de leerervaring te optimaliseren. Daarnaast zetten we creatieve oplossingen in, zoals het inschakelen van getalenteerde leerkrachten via het platform Qrabbl. We streven ernaar om flexibel om te gaan met ons eigen personeel; bij langdurige ziekte wordt er geschoven met teams om te voorkomen dat steeds dezelfde klas de impact van wisselingen ervaart. Dit zorgt voor een stabielere leeromgeving voor alle leerlingen. In het uitzonderlijke geval dat er geen passende oplossing gevonden kan worden, zijn we genoodzaakt een groep tijdelijk naar huis te sturen. Mocht dit zich voordoen, dan informeren wij u onmiddellijk via ons communicatieplatform Parro. Uw begrip en geduld worden in dergelijke situaties zeer gewaardeerd. Beschikt u over een lesbevoegdheid en wilt u een waardevolle bijdrage leveren aan het onderwijs in onze regio? Overweeg dan uw aanmelding bij de oudergroep die via de CPV-invalpool wordt benaderd. U kunt hierin uw voorkeuren aangeven met betrekking tot de dagen, de specifieke groepen en zelfs de scholen waar uw inzet het meest gewenst is. Samen bouwen we aan een sterk en veerkrachtig onderwijssysteem.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Onze school staat naast "De Weijer" dus wij kunnen
fysio ruimte
chillroom, om tot rust te komen

Ontwikkelingsondersteuning op Maat: Het Ondersteuningsaanbod van De Weijerwereld

Hoe Wij Elk Kind Begeleiden naar Succes

Bij basisschool De Weijerwereld zetten we vol in op preventie om leerachterstanden en problemen voor te zijn. We geloven dat een vroegtijdige aanpak cruciaal is voor de ontwikkeling van onze leerlingen, vooral op het gebied van taal. Onze preventieve aanpak start al bij de aanmelding van nieuwe vierjarigen. Tijdens een uitgebreide intake bespreken we de voorgeschiedenis van het kind, vanaf de zwangerschap tot aan de schoolstart. We vragen ouders om observatielijsten van peuterspeelzalen en kinderdagverblijven, zoals de KIJK-lijst, met ons te delen om zo een compleet beeld te krijgen. Wij stemmen ons onderwijs nauwkeurig af op de individuele leerbehoeften van elk kind. Door handelingsgericht te werken, stellen we persoonlijke leerplannen op, gebaseerd op observaties en toetsresultaten. Leerkrachten houden de voortgang bij via overzichten van rekenen en lezen, en documenteren de sterke punten en ontwikkelpunten van leerlingen in Parnassys. Dit leidt tot vier keer per jaar een plan met gerichte clusters voor leerlingen die aan dezelfde leerdoelen werken. Het weekrooster wordt flexibel aangepast om in te spelen op ontwikkelingssprongen of de behoefte aan extra instructie. We dagen kinderen uit op hun eigen niveau, met compacting en verbreding voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Zij kunnen ook deelnemen aan de 'Dolfijn' peergroep van het samenwerkingsverband en diverse uitdagende programma's zoals Junior Einstein en schaken. Passend Onderwijs is de kern van ons beleid. Elk kind verdient kwalitatief goed en passend onderwijs, bij voorkeur binnen de reguliere schoolomgeving. De Weijerwereld, als onderdeel van OPTIMUS, voldoet aan de zorgplicht om voor elk kind een passende plek te vinden, eventueel met extra ondersteuning in de klas. Ouders zijn hierbij nauw betrokken. Het samenwerkingsverband Stromenland (SWV 2507) biedt financiële middelen voor extra ondersteuning. Wij organiseren deze zorgarrangementen zoveel mogelijk binnen de eigen groep. Een intern begeleider coördineert de zorg, stelt groeidocumenten en ontwikkelingsperspectieven (OPP) op, die met ouders worden besproken. Voor complexere zorgvragen of handelingsverlegenheid kunnen we een aanvraag indienen voor een zorgarrangement of een verwijzing naar speciaal onderwijs via het Multi Disciplinair Overleg (MDO) en de Toelatingscommissie (TC). Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft onze basisondersteuning en de mogelijkheden voor extra ondersteuning. Wij participeren in netwerken om deze zorg te garanderen. Ouders hebben altijd inzicht in de kernpunten van ons ondersteuningsprofiel. De ontwikkeling van onze leerlingen, met name in groep 1 t/m 4, volgen we nauwgezet. Via observaties tijdens spel en werk (KIJK-methode) en methodegebonden toetsen vanaf groep 3. Daarnaast gebruiken we landelijk genormeerde Cito-toetsen voor taal, lezen en rekenen, tweemaal per jaar. Deze toetsen helpen ons om de voortgang te monitoren en ons onderwijsaanbod te optimaliseren. De resultaten worden gedeeld met de intern begeleider om waar nodig aanpassingen te doen. Ons leerlingvolgsysteem biedt een compleet beeld van de cognitieve ontwikkeling van uw kind gedurende de gehele basisschoolperiode, zowel op korte als lange termijn. Dit gecombineerd geeft een holistisch beeld van de ontwikkeling van uw kind. Samenwerkingsverband Stromenland en Ondersteuningsplatform Land van Cuijk werken nauw samen om de beste zorg voor alle leerlingen te realiseren. Kinderen met extra ondersteuningsbehoeften op het gebied van gedrag, sociaal-emotionele ontwikkeling, motoriek, werkhouding, concentratie of leerontwikkeling komen in aanmerking voor deze zorg. Deze zorg kan bestaan uit preventieve begeleiding door een deskundige ondersteuner van het Ondersteuningsplatform Land van Cuijk, die advies geeft aan leerkrachten en meedenkt met school en ouders. Bij langdurige ondersteuningsbehoefte kan een arrangement worden aangevraagd. Als het leer- en/of gedragsprobleem ernstig is, ondersteunen wij ouders bij het vinden van een passend onderwijsaanbod, eventueel na een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) voor speciaal onderwijs. Voor meer informatie over het Samenwerkingsverband Stromenland en het Ondersteuningsplatform Land van Cuijk kunt u contact opnemen met onze intern begeleider. Contactgegevens Ondersteuningsplatform Land van Cuijk: Postbus 306, 5430 AH Cuijk Telefoon: 0485-209001 Email: infooplvc@stromenland.net Website: www.stromenland.nl

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Basisschool De Weijerwereld

Welke toekomstgerichte doelen stelt Basisschool De Weijerwereld?

Ons uitgebreide schoolplan voor de periode 2022-2026, inclusief de gedetailleerde jaarplannen, is essentieel voor onze onderwijskwaliteit. Vanwege de omvang is publicatie op Vensters niet mogelijk. Voor inzage in deze strategische documenten die de richting van ons basisonderwijs bepalen, nodigen we u van harte uit om contact op te nemen met de schooladministratie. Zo garanderen we transparantie over onze onderwijsdoelen.

Hoe realiseert De Weijerwereld haar onderwijsdoelen?

De realisatie van onze schoolse doelen is een continu proces dat nauwlettend wordt gevolgd. Elke studiedag, passend binnen de jaarlijkse cyclus, evalueren we de voortgang. Deze evaluaties delen we met het voltallige team en bespreken we met de Medezeggenschapsraad (MR). Aan het einde van elk schooljaar leggen we de ontwikkeling vast in een gedetailleerde jaarevaluatie, waarin ook eventuele aanpassingen worden toegelicht. Binnen het schooljaar publiceren we deze interne evaluaties niet direct op de website. De voortgang monitoren we actief via een doelenbord in onze koffiekamer, verdeeld over vier cycli per schooljaar. Dit zorgt voor continue verbetering van ons onderwijs.

Downloaden

Programma voor het Jonge Kind op Basisschool De Weijerwereld

Toelichting van de school

Op basisschool De Weijerwereld in Boxmeer bieden we specifieke programma's voor de allerkleinsten. We onderkennen het belang van een goede start en stemmen ons aanbod af op de behoeften van jonge kinderen en hun ouders. Onze samenwerking met externe opvangorganisaties in Boxmeer en omgeving zorgt voor een naadloze overgang en consistente begeleiding. De intensiteit van onze samenwerking varieert, met name op het gebied van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit garandeert een optimale ontwikkeling voor elk kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool De Weijerwereld voor jonge kinderen?

Basisschool De Weijerwereld biedt een rijk scala aan aanvullende activiteiten en programma's, speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Onze focus ligt op een stimulerende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Dit omvat onder andere kinderopvang en gerichte Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een sterke basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan.

Basisschool De Weijerwereld biedt een rijk scala aan aanvullende activiteiten en programma's, speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Onze focus ligt op een stimulerende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Dit omvat onder andere kinderopvang en gerichte Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een sterke basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan.

Kinderopvang Boxmeer
Peuteropvang en VVE in Boxmeer

Met welke partners werkt De Weijerwereld samen voor programma's voor jonge kinderen?

Voor de uitstekende programma's voor jonge kinderen werkt Basisschool De Weijerwereld nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze waardevolle samenwerkingsverbanden is met Kinderopvang De Dag Door, die u kunt vinden op http://www.dedagdoor.nl/. Deze samenwerkingen garanderen een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor de allerkleinsten.

Voor de uitstekende programma's voor jonge kinderen werkt Basisschool De Weijerwereld nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze waardevolle samenwerkingsverbanden is met Kinderopvang De Dag Door, die u kunt vinden op http://www.dedagdoor.nl/. Deze samenwerkingen garanderen een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor de allerkleinsten.

Team | De Weijerwereld in Boxmeer | [2025] Schoolregister