Basisschool De Weijerwereld in Boxmeer

De resultaten van De Weijerwereld in Boxmeer

Current section: resultaten
Weijerstraat 2
5831 Boxmeer

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Weijerwereld, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Weijerwereld bij jullie?

Ontdek hoe goed De Weijerwereld bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep 8 middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage van 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, van toepassing op alle Nederlandse basisscholen. Op De Weijerwereld streven we ernaar dat al onze leerlingen deze cruciale basisvaardigheden onder de knie krijgen. Onze toewijding aan kwalitatief hoogstaand onderwijs zorgt ervoor dat we deze doelen nastreven met effectieve lesmethoden en persoonlijke aandacht voor elke leerling. Door te focussen op een solide basis leggen we een stevig fundament voor de verdere educatieve reis van uw kind. Dit helpt hen om met vertrouwen de overstap te maken naar het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Behalen Streefniveau: Excellente Resultaten voor Onze Leerlingen

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau en is erop gericht om zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep 8 te laten excelleren. De onderwijsinspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van de school. Bij De Weijerwereld zetten we ons in om onze leerlingen uit te dagen en te motiveren het streefniveau te bereiken. Door een stimulerende leeromgeving en gepersonaliseerde begeleiding helpen we elk kind zijn of haar potentieel volledig te benutten. We geloven in het stimuleren van talent en het bevorderen van doorlopende ontwikkeling. Onze school scoort hierbij bovengemiddeld, wat de inzet van ons team en de motivatie van onze leerlingen onderstreept. We zijn trots op de resultaten die we behalen en blijven ons inzetten voor voortdurende verbetering.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Weijerwereld?

De Weijerwereld onderhoudt nauwe banden met beide middelbare scholen in Boxmeer: Metameer en Elzendaal College. Onze groep 8 leerkrachten en de intern begeleider werken actief samen met deze scholen. Dit zorgt voor een soepele overdracht, waarbij informatie wordt uitgewisseld op cruciale momenten in de aanloop naar het voortgezet onderwijs. We ontvangen positieve feedback dat onze leerlingen uitstekend voorbereid zijn en dat onze schooladviezen kansrijk en accuraat zijn. Wij helpen u graag verder in uw keuze voor het vervolgonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel Sterke Sociale Vaardigheden op De Weijerwereld

Op De Weijerwereld stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind door aandacht te besteden aan drie cruciale pijlers: relatie, competentie en autonomie. Onze leerkrachten creëren een omgeving waarin elk kind zich veilig, gezien en geaccepteerd voelt. Dit betekent actief luisteren, empathie tonen en consequent optreden tegen pesten en discriminatie. We bouwen aan een vertrouwensband door afspraken na te komen en een positieve, veilige sfeer te waarborgen. We versterken het zelfvertrouwen van onze leerlingen door positieve feedback te geven en te geloven in hun potentieel. Door hoge verwachtingen te hebben en successen te vieren, moedigen we kinderen aan om in zichzelf te geloven en verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces. Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid staan centraal in onze aanpak. Kinderen krijgen de ruimte om eigen ideeën in te brengen, problemen zelfstandig op te lossen en keuzes te maken. Door begeleiding in samenwerkend en zelfstandig leren, ontwikkelen zij de vaardigheden om succesvol te zijn.

Een veilige omgeving waar ieder kind zichzelf mag zijn

Het bevorderen van vertrouwen in eigen kunnen

Het aanleren van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid

Hoe bevordert De Weijerwereld de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De Weijerwereld hanteert een proactieve aanpak voor sociale ontwikkeling met de methode KWINK, die een doorlopende lijn van groep 1 tot en met 8 biedt en een koppeling legt naar thuis. Daarnaast integreren we de Gouden- en Zilverenweken theorie om de groepsvormingsfasen optimaal te begeleiden. Onze registratiemethoden omvatten observaties tijdens KWINK-lessen, de Zien!-vragenlijst voor groepen 3-8, sociogrammen via Parnassys en tweejaarlijkse tevredenheidsonderzoeken. Deze gevarieerde aanpak zorgt voor een rijke en veilige leeromgeving waarin sociaal-emotioneel leren centraal staat.

Welke methoden en registraties worden gebruikt voor sociaal-emotioneel leren?

De Weijerwereld zet diverse methoden en registraties in voor een complete monitoring van sociaal-emotionele ontwikkeling: Onze kernmethoden zijn KWINK, dat preventief werkt aan gedrag, en de Gouden- en Zilverenweken theorie voor groepsvorming. Voor registratie maken we gebruik van observaties bij KWINK-lessen, de Zien!-vragenlijst (groepen 3-8), sociogrammen binnen Parnassys en tweejaarlijkse tevredenheidsonderzoeken. Ook 'Groepsgeluk' opstellingen twee keer per jaar dragen bij aan dit inzicht.

  • KWINK
  • Gouden- en Zilverenweken theorie
  • Observaties bij KWINK-lessen
  • Zien!-vragenlijst (groepen 3-8)
  • Sociogrammen binnen Parnassys
  • 'Groepsgeluk' opstellingen

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren hanteert De Weijerwereld?

De Weijerwereld gebruikt de methode KWINK als primaire aanpak voor sociaal-emotioneel leren. Deze methode is specifiek gekozen vanwege de preventieve werking en de doorlopende lijn van groep 1 tot en met 8, inclusief een koppeling naar de thuissituatie.

  • KWINK

Inspectierapport De Weijerwereld: Inzicht in Onderwijskwaliteit

Bij basisschool De Weijerwereld streven we continu naar uitmuntend onderwijs. Hoewel er de afgelopen twee schooljaren geen formele kwaliteitsonderzoeken door de onderwijsinspectie hebben plaatsgevonden, zijn we wel actief betrokken geweest bij belangrijke themaonderzoeken. Deze onderzoeken bieden waardevolle inzichten en bevestigen onze toewijding aan onderwijsontwikkeling. We hebben deelgenomen aan een onderzoek naar "Rekenen-wiskunde einde basisonderwijs", waarbij de focus lag op de prestaties van leerlingen aan het einde van hun basisschoolcarrière. Daarnaast hebben we meegewerkt aan een "Themaonderzoek Effectieve tijdsbesteding in en buiten de klas", dat gericht was op het optimaliseren van leertijd en leeromgeving. De school heeft succesvol audits doorlopen, waarbij we positieve feedback en concrete resultaten hebben ontvangen. Deze bevindingen onderstrepen de effectiviteit van ons onderwijsaanbod en de positieve ontwikkeling binnen onze school. Geïnteresseerden kunnen gedetailleerde informatie opvragen bij de directie.

Resultaten | De Weijerwereld in Boxmeer | [2025] Schoolregister