
Het team van obs de Finneblom in Boornbergum
Current section: teamZie hier hoe het team van obs de Finneblom is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van obs de Finneblom. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past obs de Finneblom bij jullie?
Ontdek hoe goed obs de Finneblom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij obs de Finneblom zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij obs de Finneblom. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij obs de Finneblom werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor obs de Finneblom gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Personeelsvervanging op obs de Finneblom: Continuïteit van Onderwijs GGarandeerd
Bij obs de Finneblom zorgen we voor een soepele opvang van personeelsverlof, conform de CAO afspraken. Wanneer een teamlid verlof opneemt, zetten we primair in op interne flexibiliteit om de lessen te waarborgen. Indien interne opvang niet mogelijk is, benaderen we de gespecialiseerde vervangingspoule van het servicebureau Adenium / OPO Furore. Dit zorgt ervoor dat we snel en efficiënt gekwalificeerde vervangers kunnen inzetten, met minimale impact op het dagelijkse onderwijs. Mochten er onverhoopt toch geen vervangers beschikbaar zijn, hanteren we een duidelijk protocol om de continuïteit te waarborgen en ouders transparant te informeren. **Protocol bij Onbeschikbaarheid Vervangers:** **Dag 1:** Bij het uitvallen van een leerkracht, blijven de leerlingen thuis. Indien thuisopvang niet mogelijk is, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen. De directeur informeert ouders/verzorgers hierover via Parro. **Dag 2:** De betreffende groep kan een dag vrij krijgen, waarbij de directeur de ouders/verzorgers tijdig op de hoogte stelt. **Dag 3:** Een roulatieschema treedt in werking. Hierbij krijgt elke andere groep een dag vrij, terwijl de leerkracht van die groep de klas van de afwezige collega overneemt. De directeur zorgt voor tijdige communicatie naar alle betrokkenen. **Protocol bij Isolatie (bv. COVID-19):** In situaties waarin personeel niet ziek is maar door isolatie niet kan werken, volgen we een aangepast protocol om het onderwijs te continueren. **Dag 1:** Leerlingen blijven thuis. Bij gebrek aan thuisopvang worden de leerlingen verdeeld over bestaande groepen. Er worden voorbereidingen getroffen voor effectief thuisonderwijs. De directeur communiceert de situatie en de aanpak via Parro. **Dag 2:** Leerlingen kunnen schoolmaterialen ophalen. Vanaf 10.00 uur start het thuisonderwijs, verzorgd door de eigen leerkracht. Communicatie verloopt via Parro, rechtstreeks door de eigen leerkracht. **Dag 3 t/m 5:** Het thuisonderwijs wordt door de eigen leerkracht voortgezet. **Dag 6 en verder:** De leerlingen van de betreffende groep komen drie dagen per week fysiek naar school voor lessen van een invallende leerkracht. De overige twee dagen ontvangen zij online onderwijs van hun eigen leerkracht thuis. Gelijktijdig krijgt de groep van de invallende leerkracht online thuisonderwijs van de leerkracht die in isolatie is. Een roulatiesysteem zorgt voor een eerlijke verdeling van deze taken. Voor gedetailleerde informatie over ons protocol 'Voortgang onderwijs op De Finneblom' kunt u contact opnemen met de directie.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op obs de Finneblom
Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij obs de Finneblom zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze toegewijde leerkrachten, waaronder een gespecialiseerde taalspecialist en een toekomstige rekencoördinator, bewaken en verbeteren continu ons onderwijsbeleid. De taalspecialist is het aanspreekpunt voor het complete taalonderwijs, terwijl de leescoördinator zich richt op het bevorderen van leesvaardigheid en leesplezier. De ICT-coördinator zorgt voor een toekomstbestendige digitale leeromgeving. Met een gecertificeerde IPC-coördinator integreren we wereldoriëntatie en burgerschap. Een intern begeleider coördineert specifieke ondersteuning, zoals voor hoogbegaafde leerlingen. Ons team is ook getraind in de Kanjertraining om een veilige en positieve schoolcultuur te waarborgen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welzijn van onze leerlingen staat centraal. Onze gedragsspecialist en intern begeleider bieden ondersteuning aan leerkrachten bij vragen over sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag. Zij kunnen observeren in de klas, leerkrachten adviseren en helpen bij het bepalen van vervolgstappen. Dit alles met als doel een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Ons gehele team is deskundig getraind in de Kanjertraining, een bewezen methode voor sociaal-emotionele vorming en het voorkomen van pestgedrag.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak kunnen leerkrachten terecht bij onze intern begeleider. Deze expert biedt waardevol advies en kan klassenobservaties uitvoeren. De intern begeleider begeleidt leerkrachten intensief en helpt bij het identificeren van effectieve strategieën om de leerprestaties en het welzijn van leerlingen te verbeteren. Dit proactieve ondersteuningssysteem zorgt ervoor dat elke leerling de best mogelijke begeleiding krijgt om succesvol te zijn in zijn of haar ontwikkeling.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we momenteel geen specifieke motorische specialisten hebben aangewezen, besteden we veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Dit integreren we binnen ons reguliere lesaanbod en de buitenschoolse activiteiten. We streven ernaar een actieve en gezonde levensstijl te bevorderen, waarbij beweging en sport een belangrijke rol spelen in de algehele ontwikkeling van onze kinderen. Onze leerkrachten moedigen deelname aan diverse bewegingsactiviteiten aan, zowel binnen als buiten het klaslokaal.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor vragen omtrent medisch handelen en persoonlijke verzorging volgt obs de Finneblom de richtlijnen van het schoolbeleid en de GGD. We zorgen voor een veilige omgeving waarin de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen gewaarborgd zijn. Bij specifieke medische behoeften werken we nauw samen met ouders en, indien nodig, externe zorgprofessionals. Ons team is getraind in het herkennen van signalen en weet hoe te handelen in diverse situaties om de veiligheid van alle leerlingen te garanderen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij OBS De Finneblom
Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Excellent Onderwijs
Wat Zijn de Kernambities van Ons Nieuwe Schoolplan?
Hoe Zorgen We voor Continue Verbetering en Resultaatgericht Onderwijs?
Stimuleren van Jonge Kinderen: Ontwikkeling bij obs de Finneblom
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt obs de Finneblom extra programma's voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt obs de Finneblom samen voor het jonge kind?
Obs de Finneblom werkt nauw samen met Peuterspeelzaal De Earste Wjuk om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale afstemming van lesmethodes en ontwikkelingsdoelen.