Kindcentrum De Bussel in Blokker

Het team van Kindcentrum De Bussel in Blokker

Current section: team
James Grievelaan 23 A
1695 Blokker

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De Bussel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Bussel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De Bussel bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Bussel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De Bussel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.3%)
Man (7.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Bussel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (23.1%)
25-35 jaar (23.1%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (7.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De Bussel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (46.2%)
Direct ondersteunend personeel (38.5%)
Indirect ondersteunend personeel (7.7%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Bussel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Kindcentrum De Bussel: Een Betrouwbare Aanpak

Bij Kindcentrum De Bussel begrijpen we dat de continuïteit van het onderwijs essentieel is. Wanneer een leerkracht onverhoopt niet aanwezig kan zijn vanwege ziekte of andere redenen, zorgen wij voor een adequate vervanging. We maken gebruik van een professionele invalpool via Stichting Talent om de best mogelijke dekking te garanderen. Ons doel is altijd om de leerlingen in de klas te houden en de onderwijsactiviteiten ongestoord voort te zetten. In situaties waarin onze reguliere invalkrachten niet beschikbaar zijn, zetten we proactief interne oplossingen in. Dit kan betekenen dat een parttime leerkracht op een reguliere vrije dag wordt ingeroosterd, of dat een bekwame onderwijsassistent tijdelijk de lesgevende taken overneemt. De continuïteit van het leren van uw kind staat voorop. Pas in zeer uitzonderlijke noodgevallen, en na zorgvuldige overweging, wordt overwogen om een groep tijdelijk naar huis te sturen. Uw kind kan rekenen op een stabiele en stimulerende leeromgeving bij De Bussel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De organisatie van ons onderwijs gaat uit van passende instructies. De leerlingen krijgen in hun eigen leerjaar instructies voor rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. Voor de verwerking van de lesstof maken de leerlingen gebruik van het Leerplein. Op het Leerplein zijn onderwijsassistenten aanwezig om kinderen te stimuleren, hulp te bieden en toezicht te houden. Vanaf leerjaar 4 verwerken de leerlingen de lesstof in Snappet. Wij hanteren een duidelijke structuur en afspraken in de school, zodat voor alle leerlingen helder is wat er van hen wordt verwacht en wat zij van ons mogen verwachten.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Begeleiding: Specialisten voor Uw Kind op Kindcentrum De Bussel

0

Taal en Rekenen: Sterke Basis met Deskundige Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum De Bussel leggen we de nadruk op een solide basis in taal en rekenen. Hoewel we momenteel geen specifieke specialisten voor dit gebied hebben aangewezen, integreren onze ervaren leerkrachten bewezen methodieken om de ontwikkeling van elk kind te stimuleren. We monitoren de voortgang nauwgezet en bieden extra ondersteuning waar nodig, zodat alle leerlingen hun volledige potentieel kunnen bereiken. Onze aanpak is gericht op individuele aandacht en het creëren van een stimulerende leeromgeving waarin kinderen zich veilig voelen om te leren en te groeien. We geloven in een proactieve benadering om eventuele leeruitdagingen vroegtijdig te signaleren en aan te pakken.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Schoolomgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Bussel hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Wij streven naar een omgeving waarin ieder kind zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt. Onze leerkrachten zijn getraind om een positieve groepssfeer te bevorderen en bieden begeleiding bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en emotionele intelligentie. We stimuleren samenwerking, respect en empathie binnen onze schoolgemeenschap. Door middel van diverse activiteiten en gesprekken leren kinderen hoe ze met hun emoties om kunnen gaan en hoe ze op een constructieve manier met anderen kunnen interageren. Dit draagt bij aan een gezonde persoonlijke groei en een prettig schoolklimaat.

0

Gedrag en Werkhouding: Begeleiding voor een Optimale Leerprestatie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en goed klassenmanagement zijn essentieel voor succesvol leren. Op Kindcentrum De Bussel zetten we ons in om leerlingen te ondersteunen bij het ontwikkelen van concentratie, zelfdiscipline en een proactieve leerhouding. Onze leerkrachten hanteren duidelijke verwachtingen en bieden individuele begeleiding om leerlingen te helpen bij het stellen en bereiken van hun leerdoelen. We werken aan het creëren van een gestructureerde en voorspelbare leeromgeving die gedragsproblemen minimaliseert en de focus op leren maximaliseert. Door middel van positieve bekrachtiging en praktische strategieën helpen we kinderen om succesvol te zijn in hun schoolwerk en daarbuiten.

0

Motorische Ontwikkeling: Actief Leren en Gezond Bewegen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Bussel stimuleert de motorische ontwikkeling van alle leerlingen door middel van diverse bewegingsactiviteiten, zowel binnen als buiten het klaslokaal. Een goede motoriek is cruciaal voor zowel de fysieke gezondheid als de cognitieve ontwikkeling. We bieden mogelijkheden voor zowel grove als fijne motoriek om de algehele ontwikkeling te bevorderen. Onze gymlessen en speelmomenten zijn ontworpen om kinderen aan te moedigen actief te zijn en plezier te beleven aan bewegen. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en helpt kinderen om hun coördinatie, balans en lichaamsbewustzijn te verbeteren. We zorgen voor een veilige omgeving waarin kinderen hun motorische vaardigheden kunnen oefenen en ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Verzorging: Welzijn en Veiligheid op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de veiligheid van onze leerlingen staan voorop. Kindcentrum De Bussel volgt de richtlijnen voor medische handelingen en persoonlijke verzorging om een veilige omgeving te garanderen. Hoewel we geen gespecialiseerd medisch personeel in dienst hebben, zorgen we voor een adequate aanpak bij eventuele medische behoeften of verzorging, in samenwerking met ouders en externe professionals indien nodig. Onze leerkrachten zijn getraind om alert te zijn op de gezondheid en het welzijn van de kinderen. Bij specifieke zorgvragen werken we nauw samen met ouders om de best mogelijke ondersteuning te bieden, met respect voor de privacy en de individuele behoeften van elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Buitenschoolse Opvang (BSO)
Kinderdagverblijf (KDV)
3+ groep (opvang)

Ontwikkelingsondersteuning op Maat voor Elke Leerling

Ons Onderwijsbeleid: Visie en Praktijk

Kindcentrum De Bussel hanteert een proactieve aanpak voor de ontwikkeling van elk kind. Jaarlijks stellen we een Perspectief Op School (POS) op, aangevuld met een gedetailleerd ondersteuningsplan dat onze aanpak uiteenzet. Deze documenten zijn beschikbaar op onze website, zodat u volledig geïnformeerd bent over onze onderwijspraktijken. Ons onderwijs en onze opvang zijn naadloos op elkaar afgestemd, wat zorgt voor een ononderbroken ontwikkelingsproces voor alle kinderen. We monitoren de voortgang van elke leerling nauwkeurig met behulp van een uitgebreid leerlingvolgsysteem. Dit systeem biedt inzicht in de ontwikkeling, kennis en vaardigheden van de kinderen, rekening houdend met hun specifieke leerjaar en de algemene schoolvorderingen. We meten prestaties op het gebied van Nederlandse taal en rekenen-wiskunde, conform de landelijke referentieniveaus. Voor de opvang maken we gebruik van het Konnect kindvolgsysteem, terwijl het IEP leerlingvolgsysteem wordt ingezet voor de leerjaren 1 tot en met 8. Deze systemen stellen ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden en de individuele leerbehoeften van elk kind te identificeren en te adresseren. Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ontwikkelkansen In de afgelopen jaren lag de nadruk in het onderwijs vaak op leerachterstanden en leervertragingen. Bij Kindcentrum De Bussel kiezen we bewust voor een andere benadering. Wij geloven in de veerkracht van onze leerlingen en leraren en zetten in op natuurlijk herstel, aangevuld met extra ondersteuning, begeleiding en stimulerende impulsen. Onze filosofie is gericht op het creëren van optimale ontwikkelkansen en het bieden van voldoende ontwikkeltijd. We zien het niet als het wegwerken van achterstanden, maar als het actief stimuleren van groei en ontwikkeling. Waar nodig bieden we kinderen die extra leertijd nodig hebben ook in het schooljaar 2023-2024 gerichte ondersteuning en begeleiding binnen de schooluren. De Bussel werkt conform de kernelementen van Mastery Learning, wat betekent dat we streven naar diepgaand begrip en meesterschap voor iedere leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: De Bussel's Toewijding aan Excellente Educatie

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor het schooljaar 2023-2024?

Kindcentrum De Bussel zet zich in voor voorspelbare en heldere gedragsverwachtingen, geïnspireerd door 'De Vreedzame School' en de HPS gedragsprincipes. Onze missie en visie worden aan het einde van het schooljaar 2023-2024 aangescherpt, zodat deze perfect aansluiten bij de strategische doelen van Talent voor opvang en onderwijs. Dit geeft ons richting en focus. We streven ernaar dat alle leerlingen aan het einde van hun basisschoolperiode de normen 1F en 65% 2F/1S behalen voor taal, lezen en rekenen. Tevens verdiepen we onze aanpak van Close Reading en zorgen we voor een gestructureerd inwerktraject en training voor nieuwe teamleden. Voor het schooljaar 2023-2024 ontwikkelen we een kwaliteitskaart Burgerschap, die onze doelstellingen binnen Talent voor opvang en onderwijs weerspiegelt en voldoet aan alle wettelijke vereisten. Daarnaast starten we met een doorlopende leerlijn eigenaarschap voor groep 5 tot en met 8 en stimuleren we kinderparticipatie binnen De Bussel. We onderzoeken ook de verdere ontwikkeling van ons Integrale Kindcentrum (IKC).

Hoe bevordert Kindcentrum De Bussel actief burgerschap en sociale cohesie?

Sinds 1 augustus 2021 hebben basisscholen de wettelijke taak om actief burgerschap en sociale cohesie te stimuleren. Bij Kindcentrum De Bussel integreren we dit in ons onderwijs, passend bij onze eigen visie op leren. We vinden het essentieel dat kinderen kennis ontwikkelen over normen en waarden en weten hoe ze hiernaar moeten handelen. Onze schoolomgeving, met een diverse leerlingenpopulatie, biedt uitstekende kansen voor kinderen om kennis te maken met verschillende culturen en achtergronden, en om effectief samen te werken. We besteden specifiek aandacht aan democratie (kinderen leren democratische principes toepassen), participatie (actieve deelname aan schoolactiviteiten) en identiteit (onderzoeken van 'wie ben ik' en 'wie is de ander'). Dit helpt kinderen om verschillende perspectieven te zien, eigen meningen te vormen en deze te onderbouwen. Het programma 'De Vreedzame School' is hierbij ons leidende instrument voor sociaal-emotionele ontwikkeling en democratisch burgerschap. Het creëert een veilige leergemeenschap waar elk kind gehoord en gezien wordt. Via 'De Vreedzame School' leren kinderen positief met elkaar om te gaan, democratisch beslissingen te nemen en bij te dragen aan een positieve sfeer in de groep en op school. Burgerschap is volledig verweven in onze lesmethoden en de dagelijkse omgang met leerlingen, waarbij we hen voortdurend stimuleren na te denken over hun rol in de samenleving. Ouders zijn hierbij onze waardevolle partners.

Welke methoden worden gehanteerd om de onderwijskwaliteit en leerdoelen te borgen?

Kindcentrum De Bussel maakt heldere afspraken over instructie, actieve werkvormen, differentiatie, zelfstandigheid en autonomie. Deze beleidslijnen en werkwijzen worden vastgelegd in kwaliteitskaarten (volgens de Enigma-systematiek) door de leerteams. Deze kaarten worden periodiek besproken en geëvalueerd, wat zorgt voor continue verbetering en kennisborging. Ons schoolplan (2023-2027) en schooljaarplan (2023-2024) zijn opgesteld, en we doorlopen jaarlijks de volledige PDCA-cyclus om onze doelen te realiseren en te evalueren. Via de Talentacademie verdiepen onze leraren hun expertise en leren we continu van elkaar. Er is ook ruimte voor collegiale consultatie, waarbij we zowel successen als leerpunten delen. In april 2022 behaalde Kindcentrum De Bussel de bronzen auditstatus binnen het High Performing School (HPS) traject. Alle onderwijspersoneelsleden volgen verplicht de HPS- en EDI-trainingen via de Talentacademie, wat onze toewijding aan hoogwaardig onderwijs onderstreept.

Downloaden

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen | Kindcentrum De Bussel

Toelichting van de school

Kindcentrum De Bussel biedt een warme en veilige omgeving waar kinderen, van baby's tot 12 jaar, spelenderwijs hun talenten ontdekken en ontplooien. Wij geloven in de kracht van samen spelen en samenwerken, wat essentieel is voor de ontwikkeling van sociale vaardigheden bij jonge kinderen. Ons kindcentrum verzorgt opvang en onderwijs voor kinderen in de leeftijd van 0 tot 12 jaar. Onze kinderdagverblijfgroep (KDV) ademt een huiselijke sfeer, speciaal ontworpen om kinderen van 0 tot 3 jaar te stimuleren in hun spel en ontdekkingstochten. Voor peuters van 2,5 tot 4 jaar hebben we een dynamische peutergroep. Hier komen peuters en kleuters regelmatig samen voor gezamenlijke activiteiten en projecten, die aansluiten bij diverse thema's. Dit zorgt voor een soepele overgang en een doorlopende leerlijn vanaf 2,5 jaar, waardoor kinderen optimaal voorbereid zijn op de basisschoolfase binnen ons kindcentrum. De buitenschoolse opvang (BSO) verwelkomt kinderen uit de hele wijk, zowel van De Bussel als van de Sint Jozefschool. Vanaf het schooljaar 2022-2023 focussen we onze BSO-contracten exclusief op kinderen van Kindcentrum De Bussel. Hier kunnen zij zich na schooltijd uitleven in een stimulerende omgeving. We hebben aparte BSO-groepen voor kinderen van 3 tot 5 jaar en voor kinderen van 6 tot 12 jaar. Daarnaast bieden wij ook voorschoolse opvang aan. **Openingstijden opvang:** Kindcentrum De Bussel is het hele jaar door, 52 weken per jaar, geopend van 07:00 tot 18:30 uur. De peutergroep (2,5 tot 4 jaar) volgt, met een peutergroepcontract, het vakantierooster dat aansluit bij het onderwijs. **Contractmogelijkheden:** Wij bieden flexibele contracten die passen bij uw behoeften: * Hele dag opvang: 07:00 - 18:30 uur * Halve dag opvang: 07:00 - 12:30 uur of 12:30 - 18:30 uur * Schooltijden opvang: 08:00 - 14:15 uur * Peutergroep contract (zonder opvanguren): 08:30 - 12:30 uur Wij zijn trots dat we zoveel kinderen uit de buurt een warme en gezellige opvang kunnen bieden, van de allerkleinsten tot en met de kinderen in groep 8.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Kindcentrum De Bussel voor jonge kinderen?

Kindcentrum De Bussel biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, inclusief gespecialiseerde kinderopvang, een peutergroep en buitenschoolse opvang. Dit alles is gericht op een harmonieuze ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Kindcentrum De Bussel biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, inclusief gespecialiseerde kinderopvang, een peutergroep en buitenschoolse opvang. Dit alles is gericht op een harmonieuze ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Kinderopvang Blokker
Kindcentrum Blokker
Peuteropvang Blokker

Werkt Kindcentrum De Bussel samen met externe partners voor het jonge kind programma?

Voor het programma gericht op jonge kinderen werkt Kindcentrum De Bussel momenteel niet samen met externe organisaties. Onze focus ligt op het intern bieden van hoogwaardige opvang en educatie.