Kindcentrum De Bussel in Blokker

De resultaten van Kindcentrum De Bussel in Blokker

Current section: resultaten
James Grievelaan 23 A
1695 Blokker

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum De Bussel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum De Bussel bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Bussel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op De Bussel

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. In groep acht meten we dit met de doorstroomtoets, waarbij een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau moet behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard voor alle basisscholen in Nederland. Op Kindcentrum De Bussel streven we ernaar dit niveau voor al onze leerlingen te waarborgen, met een focus op solide basisvaardigheden voor een succesvolle toekomst.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Prestaties: Ambitie op Kindcentrum De Bussel

Het streefniveau markeert een uitdagender doel dan het fundamentele niveau. Ons streven is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifiek percentage vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie, als signaleringswaarde voor het streefniveau. Kindcentrum De Bussel zet zich in om leerlingen te stimuleren hun volledige potentieel te benutten en hen voor te bereiden op vervolgonderwijs en toekomstige uitdagingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum De Bussel?

Kindcentrum De Bussel bereidt leerlingen uitstekend voor op het voortgezet onderwijs. De schooladviezen die hier worden uitgegeven, sluiten naadloos aan bij de prestaties die leerlingen laten zien op hun nieuwe school. Dit bewijst de effectiviteit van de onderwijsaanpak. De docenten houden niet alleen rekening met de aangeboren talenten van elk kind, maar stimuleren ook actief de motivatie en een goede werkhouding. Dit alles met het doel om de kans op succes in het voortgezet onderwijs te maximaliseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welbevinden op Kindcentrum De Bussel

Kindcentrum De Bussel zet vol in op de sociale ontwikkeling van elk kind. We hanteren het programma 'De Vreedzame School' voor het onderwijs en 'De Vreedzame BSO' voor de kinderopvang. Deze methodes helpen ons een warme gemeenschap te creëren waarin kinderen leren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor elkaar, hun omgeving, onze school en de maatschappij. Om de sociaal-emotionele groei te volgen, maken we gebruik van de 'hart- en handeninstrumenten' van het IEP-leerlingvolgsysteem. Hiermee krijgen leerlingen inzicht in hun persoonlijke profiel, inclusief hun sociaal-emotionele ontwikkeling, leerstrategieën en creatieve capaciteiten. De resultaten worden gepresenteerd in spindiagrammen, die laten zien hoe een leerling zichzelf beoordeelt op diverse aspecten. Dit zelfinzicht, aangevuld met de observaties van de leerkracht en ouders/verzorgers, vormt het 'Inzicht in Eigen Profiel' (IEP). Als basisschool zijn we vanuit de wet 'Veiligheid op School' verplicht om sociale veiligheid en welbevinden te monitoren, met name in groep 7 en 8. Hiervoor maken we gebruik van een koppeling met Vensters van de PO-raad, wat zorgt voor een gestructureerde aanpak. Wij vinden het essentieel dat: kinderen met plezier naar school en de opvang gaan, wat de basis legt voor een positieve leerervaring. kinderen leren binnen een veilig en respectvol klimaat, waar begrip voor medeleerlingen centraal staat. kinderen de vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn voor hun toekomst, een onderzoekende houding aannemen, effectief samenwerken en hun unieke talenten ontdekken. er een open en frequente communicatie is tussen ouders en het toegewijde team van het kindcentrum. Kindcentrum De Bussel heeft een duidelijk gedrags- en pestprotocol, vastgelegd in kwaliteitskaarten volgens de Enigma kwaliteitsaanpak. Deze protocollen vormen de ruggengraat voor het continu verbeteren en waarborgen van onze onderwijskwaliteit. Alle afspraken, evaluatiemomenten en borgingsmaatregelen zijn gedocumenteerd in deze kwaliteitskaarten, die u kunt inzien bij de schoolleiding.

Positief sociaal gedrag stimuleren

Welbevinden van elk kind waarborgen

Een veilige leeromgeving creëren

Hoe bevordert Kindcentrum De Bussel de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij werken actief aan het vergroten van de sociale veiligheid en het proactief voorkomen van ongewenst gedrag. Onze gedragsafspraken zijn zichtbaar aanwezig in alle ruimtes van het kindcentrum, wat zorgt voor een duidelijke houvast voor iedereen.

Welke methoden worden ingezet voor sociaal-emotioneel leren?

Kindcentrum De Bussel maakt gebruik van de effectieve methodes 'De Vreedzame School' voor het onderwijs en 'De Vreedzame BSO' voor de dagopvang. Deze programma's zijn gericht op het versterken van sociale competenties en het bevorderen van een positieve groepdynamiek.

Hoe wordt de sociale groei van leerlingen geregistreerd?

De sociale opbrengsten en de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen worden nauwkeurig gemonitord met behulp van de 'hart- en handeninstrumenten' van het IEP-leerlingvolgsysteem. Dit systeem biedt waardevol inzicht in het individuele profiel van elke leerling.

Inspectierapport Kindcentrum De Bussel: Kwaliteit en Ontwikkeling

Kindcentrum De Bussel hecht veel waarde aan transparantie en kwaliteit. Dit inspectierapport biedt inzicht in de beoordeling van onze basisschool door de onderwijsinspectie. De punten die in het rapport van 2014 als aandachtspunt werden gemarkeerd, zijn in de schooljaren 2014-2015 en 2015-2016 effectief aangepakt. Met trots presenteren we de resultaten van het schooljaar 2018-2019, waarin Kindcentrum De Bussel uitstekend presteerde op het gebied van leerlingresultaten, zelfs boven het landelijk gemiddelde. Dit onderstreept onze continue inzet voor hoogwaardig onderwijs.

Resultaten | Kindcentrum De Bussel in Blokker | [2025] Schoolregister