Basisschool St. Theresia in Bloemendaal

Het team van St. Theresia in Bloemendaal

Current section: team
Dennenweg 14
2061 Bloemendaal

Zie hier hoe het team van St. Theresia is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van St. Theresia. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past St. Theresia bij jullie?

Ontdek hoe goed St. Theresia bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij St. Theresia zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.9%)
Man (23.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij St. Theresia. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (30.8%)
35-45 jaar (23.1%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (15.4%)
&ge;65 jaar (15.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij St. Theresia werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (23.1%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor St. Theresia gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invallers: Continuïteit van Onderwijs op St. Theresia

Op Basisschool St. Theresia garanderen we de continuïteit van het leerproces, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Wij maken, als onderdeel van Stichting Wijwijzer, efficiënt gebruik van een gespecialiseerde invalpool om gekwalificeerde vervanging te verzekeren. Daarnaast zetten we de expertise van onze eigen parttime collega's in. Zij springen regelmatig bij om verlofsituaties op te vangen en zo de vertrouwde lesstructuur te handhaven. Dit zorgt voor minimale onderbrekingen in de leerervaring van uw kind. In uitzonderlijke gevallen, wanneer directe vervanging via de pool of interne krachten niet haalbaar is, bieden we alternatieve oplossingen. De klas wordt dan met zorg begeleid door onze toegewijde onderwijsassistenten. Als dat niet mogelijk is, wordt de groep tijdelijk verdeeld over andere klassen, of in het uiterste geval naar huis gestuurd, altijd met de grootst mogelijke zorg en communicatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning op Maat: Ons Team van Experts

3

Taal en Rekenen: Versterk de Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op basisschool St. Theresia zetten we ons in om elke leerling de best mogelijke start te geven. Onze specialisten bieden gerichte hulp bij taal- en rekenvaardigheden, zodat alle kinderen hun potentieel volledig kunnen benutten. Dit team zorgt voor een sterke basis in deze cruciale leergebieden. Wij geloven in een persoonlijke aanpak voor optimale leerresultaten.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Kindercoach, Rots en Water Trainer

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat voorop. Ons toegewijde team van professionals ondersteunt kinderen bij hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Met expertise in gedrag, coaching en weerbaarheid creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving. We werken aan zelfvertrouwen en positieve interacties.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kindercoach/ Rots en Water Trainer

Toelichting van de school:

Basisschool St. Theresia focust op een effectieve aanpak van gedrag, werkhouding en taakgerichtheid. Onze specialisten begeleiden leerlingen naar succesvolle leerstrategieën. Zij bieden praktische ondersteuning om de leercurve te verbeteren. Samen werken we aan een positieve en productieve leerhouding voor ieder kind.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Fit en Vaardig

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Wij besteden aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze interne begeleiders en remedial teachers helpen kinderen om fysiek en motorisch vaardiger te worden. Dit draagt bij aan een algeheel welzijn en een actieve deelname aan alle schoolactiviteiten. Gezondheid en beweging zijn essentieel voor een optimale ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct binnen dit team vallen, garandeert basisschool St. Theresia de nodige zorg en aandacht voor persoonlijke verzorging. Wij werken nauw samen met ouders en externe professionals om aan alle behoeften te voldoen. Uw kind kan rekenen op een veilige en verzorgde omgeving. Voor specifieke medische vragen verwijzen wij u graag naar de juiste kanalen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Gymlokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op St. Theresia

Ontdek Ons Ondersteuningsbeleid en Aannameprocedure

Bij Basisschool St. Theresia geloven we in het potentieel van elk kind. Ons schoolondersteuningsprofiel, dat u volledig kunt inzien, beschrijft hoe wij individuele behoeften centraal stellen. We streven ernaar een veilige en inclusieve leeromgeving te bieden waar diversiteit wordt gekoesterd. Elk kind, ongeacht achtergrond, is welkom mits de grondslag en het onderwijsbeleid van onze school worden gerespecteerd. Ons aannamebeleid is erop gericht om een passend onderwijsaanbod te garanderen. Bij aanmelding vragen wij u om informatie te verstrekken over eventuele ondersteuningsbehoeften, zodat we de juiste zorg kunnen bieden. Indien uw kind extra ondersteuning nodig heeft, werken we nauw met u samen om een plan van aanpak op te stellen. Mocht onze school niet de benodigde faciliteiten bieden, dan zoeken we in overleg met u naar een geschikte plaats binnen ons samenwerkingsverband. Dit proces waarborgt een harmonieuze balans tussen uw wensen en onze mogelijkheden, met een gezamenlijke evaluatie om de twee jaar. Wij hanteren strikte regels omtrent leerplicht en schoolverzuim om de onderwijskwaliteit te waarborgen. Ouders dienen absentie van hun kind vóór 08:30 uur te melden, met opgave van de reden. Bij ongeoorloofd verzuim zijn wij genoodzaakt dit te melden aan de leerplichtambtenaar, wat boetes kan impliceren. Afspraken voor bijvoorbeeld doktersbezoeken plannen wij bij voorkeur buiten schooltijden. Voor speciale omstandigheden kan extra verlof worden aangevraagd, minimaal acht weken van tevoren, via het verzuimprotocol op www.wijwijzer.nu/ouders. Schorsing en verwijdering zijn ordemaatregelen die we zo veel mogelijk willen vermijden. Mocht dit toch nodig zijn, dan volgen we een strikte procedure, gedetailleerd op www.wijwijzer.nu/ouders. Bij onenigheid over deze beslissingen kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie van de Stichting Onderwijsgeschillen. Daarnaast zijn wij aangesloten bij het samenwerkingsverband Passend Onderwijs Zuid-Kennemerland, wat ons in staat stelt om, indien nodig, gespecialiseerde ondersteuning te bieden in samenwerking met andere scholen en deskundigen. Onze samenwerking met Jeugdgezondheidszorg (JGZ) GGD Kennemerland is essentieel voor de brede ontwikkeling van onze leerlingen. Een gespecialiseerd team, bestaande uit een jeugdarts, jeugdverpleegkundige en assistente, staat klaar om leerlingen in groep 5 en groep 8 te ondersteunen met contactmomenten. Dit team biedt ook advies en consultatie bij specifieke zorgen over leerlingen, in nauwe samenwerking met ouders en school. U kunt als ouder ook altijd zelf contact opnemen met de JGZ voor vragen over gezondheid, opvoeding en gedrag. Zij zijn bereikbaar via 023 7891777 of frontofficejgz@vrk.nl, met meer informatie op www.ggdkennemerland.nl/jeugdgezondheidszorg.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Groei in Onderwijs

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Bij St. Theresia streven we naar uitmuntendheid in ons onderwijs. We focussen op de professionele ontwikkeling van ons team en hanteren bewezen kwaliteitssystemen. Ons onderwijs is gericht op drie pijlers: Leren (stimuleren van nieuwsgierigheid en kennis), Werken (ontwikkelen van praktische vaardigheden) en Leven (bevorderen van een betrokken en actieve houding). We vinden het essentieel dat kinderen leren zelfstandig keuzes te maken en een positieve bijdrage leveren aan onze gemeenschap. Vanuit een christelijke traditie respecteren we de levensbeschouwingen van al onze leerlingen en hun families, en zien we dit als een bron van wederzijdse verrijking. Onze kernwaarden: liefde, respect, verantwoordelijkheid, geborgenheid en betrouwbaarheid, vormen de basis van onze schoolcultuur. Elke vier jaar wordt een Strategische Beleidsagenda (SBA) opgesteld door een team van experts, waaronder directeuren, IB'ers, leerkrachten en beleidsmedewerkers. Deze agenda definieert de kwaliteitsdoelen voor ons onderwijs, personeel, organisatie en partnerschappen. Op basis van de SBA stellen wij ons schoolplan op, dat wordt afgestemd met de Medezeggenschapsraad (MR).

Hoe waarborgt St. Theresia de onderwijskwaliteit?

Om de kwaliteit van ons onderwijs continu te meten en te verbeteren, maken we gebruik van diverse evaluatie-instrumenten. Dit omvat de analyse van resultaten van zowel methodegebonden als niet-methodegebonden toetsen, inclusief trendanalyses en dwarsdoorsneden. Daarnaast voeren we audits uit via het bestuur van WijWijzer en werken we met zelfevaluaties binnen onze school. Tevredenheidspeilingen onder ons personeel, ouders en leerlingen, evenals de monitoring van de veiligheidsbeleving bij leerlingen uit groep 6, 7 en 8, geven ons waardevolle inzichten. Het bestuur en de stafmedewerkers van WijWijzer evalueren tevens per school onze ontwikkeling ('Zicht Op Ontwikkeling'). Veranderingen en verbeteringen worden vastgelegd in ons meerjaren schoolplan, dat we bespreken met de MR. Jaarlijks stellen we een jaarplan op, waarin we het voorgaande jaar evalueren en concrete doelen met bijbehorende activiteiten en benodigde nascholing voor het komende jaar formuleren. Zowel het schoolplan als het jaarplan worden ter goedkeuring aan de MR voorgelegd. Meer informatie over ons kwaliteitsbeleid is te vinden op www.wijwijzer.nu/visie. Vanwege een recente fusie is het huidige schoolplan met een jaar verlengd; momenteel werken we aan de ontwikkeling van een nieuw plan conform de nieuwe SBA.

Hoe realiseert het team de vastgestelde onderwijsdoelen?

Ons toegewijde team werkt gezamenlijk aan het behalen van onze ambitieuze onderwijsdoelen. We evalueren regelmatig de geboekte resultaten, passen onze doelstellingen aan waar nodig en formuleren proactief nieuwe ambities om onze leerlingen optimaal te blijven bedienen.

Ontdek Ons Uitgebreide Programma voor Jonge Kinderen in Bloemendaal

Toelichting van de school

Basisschool St. Theresia in Bloemendaal biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele vaardigheden. Wij geloven in een speelse en veilige start die de basis legt voor een leven lang leren.

Veelgestelde vragen

Welk Speciaal Onderwijs Aanbod Is Beschikbaar Voor Jonge Kinderen Op Basisschool St. Theresia?

Basisschool St. Theresia verrijkt het leerproces van jonge kinderen met gespecialiseerde programma's. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), ontworpen om de taalontwikkeling en cognitieve groei te bevorderen. Daarnaast bieden we een warme peuteropvang waar kinderen spelenderwijs kennismaken met de schoolse omgeving, wat een soepele overgang naar de basisschool garandeert.

Basisschool St. Theresia verrijkt het leerproces van jonge kinderen met gespecialiseerde programma's. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), ontworpen om de taalontwikkeling en cognitieve groei te bevorderen. Daarnaast bieden we een warme peuteropvang waar kinderen spelenderwijs kennismaken met de schoolse omgeving, wat een soepele overgang naar de basisschool garandeert.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang voor Stimulerende Ontwikkeling

Met Welke Betrouwbare Partners Werkt Basisschool St. Theresia Samen Voor Het Jonge Kind Programma?

Om een naadloze en kwalitatieve ervaring voor jonge kinderen te waarborgen, onderhoudt Basisschool St. Theresia nauwe banden met externe partners. We zijn verheugd samen te werken met Partou, een toonaangevende organisatie in kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een optimale doorstroom en een consistente aanpak in de ontwikkeling van uw kind, van peuteropvang tot aan de start van het basisonderwijs.

Om een naadloze en kwalitatieve ervaring voor jonge kinderen te waarborgen, onderhoudt Basisschool St. Theresia nauwe banden met externe partners. We zijn verheugd samen te werken met Partou, een toonaangevende organisatie in kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een optimale doorstroom en een consistente aanpak in de ontwikkeling van uw kind, van peuteropvang tot aan de start van het basisonderwijs.

Team | St. Theresia in Bloemendaal | [2025] Schoolregister