
De resultaten van St. Theresia in Bloemendaal
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van St. Theresia, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past St. Theresia bij jullie?
Ontdek hoe goed St. Theresia bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we dit met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het fundamentele niveau. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen aan het einde van hun basisschoolperiode dit basisniveau moet bereiken voor een succesvolle doorstroom.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie voor Toekomstig Succes
Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau bereikt in groep acht. Dit niveau is specifiek afgestemd op de unieke leerlingpopulatie van elke school. De inspectie stelt voor elke basisschool een eigen signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen van de school dit hogere niveau naar verwachting moeten behalen, gebaseerd op de specifieke context en mogelijkheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van St. Theresia?
Bij een overstap naar een nieuwe school is onze basisschool in Bloemendaal wettelijk verplicht om een onderwijskundig rapport te verstrekken. Dit rapport bevat uitsluitend informatie die essentieel is voor een optimale begeleiding en leerervaring van uw kind op de nieuwe school. Ouders hebben altijd het recht om het overstapdossier in te zien. Om de uitwisseling van gegevens veilig, uniform en betrouwbaar te maken, maken scholen gebruik van de landelijke standaard, de Overstapservice Onderwijs (OSO). Dit zorgt voor een soepele digitale overdracht van leerlinggegevens.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontdek de Sociale Ontwikkeling op St. Theresia Basisschool
Op St. Theresia Basisschool in Bloemendaal geloven we dat een veilige en positieve leeromgeving essentieel is voor de ontwikkeling van elk kind. Wij zetten ons in voor een bloeiend sociaal klimaat, waar leerlingen zich gehoord, gezien en gewaardeerd voelen. Dit creëren we samen met ouders en ons toegewijde team, want alleen door gezamenlijke inspanning kunnen we een omgeving realiseren waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze school hanteert met trots het Vreedzame School-programma. Dit integrale programma richt zich op het versterken van sociale vaardigheden en het bevorderen van democratisch burgerschap. De klas en de school worden gezien als een hechte leefgemeenschap. Kinderen leren hierin hun eigen stem te laten horen, gezamenlijk beslissingen te nemen en conflicten vreedzaam op te lossen. Ze ontwikkelen een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor elkaar en voor de gemeenschap, en leren open te staan voor diversiteit. Om de betrokkenheid en het verantwoordelijkheidsgevoel te stimuleren, maken we gebruik van leerling-mediatoren en een actieve leerlingenraad die meedenkt over schoolbeleid en activiteiten. Met ons 'maatjesproject' koppelen we oudere leerlingen aan nieuwe kleuters, wat zorgt voor een warme overgang. Bovendien integreren we 21e-eeuwse vaardigheden zoals samenwerking en probleemoplossend denken in ons onderwijs, onder andere door thematisch en groepsdoorbroken werken met de '4x Wijzer'-aanpak.
Elk kind wordt gehoord op St. Theresia
Zichtbaarheid en erkenning voor elke leerling
Leerlingen krijgen een actieve stem in schoolzaken
Hoe bevordert St. Theresia de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze school hanteert een eigen 'grondwet', opgesteld in samenwerking met ons team, ouders en leerlingen. Twee keer per jaar evalueren we middels het ZIEN!-programma onze voortgang en identificeren we mogelijke verbeterpunten om de sociale groei van onze leerlingen te optimaliseren.
Welke methoden gebruikt St. Theresia voor het meten van sociale resultaten?
St. Theresia Basisschool gebruikt diverse registratievormen om sociale opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen en te monitoren. Dit helpt ons om de sociale en emotionele groei van elk kind te volgen en te ondersteunen.
- IEP Hart en Handen, inclusief sociogramanalyse
- Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEV)
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op onze school?
Voor het sociaal-emotioneel leren op St. Theresia Basisschool maken we gebruik van bewezen methodieken die de sociale vaardigheden en het welzijn van onze leerlingen versterken.
- De Vreedzame School: een uitgebreid programma voor sociale competentie en burgerschap.
- Rots en Water: een methodiek gericht op fysieke en mentale weerbaarheid.
Inspectierapport Basisschool St. Theresia: Inzicht in Kwaliteit en Ontwikkeling
De onderwijsinspectie evalueert onze basisschool en het schoolbestuur periodiek, met een cyclus van vier jaar sinds 1 augustus 2017. Dit zorgt voor een continue beoordeling van de onderwijskwaliteit. Het meest recente inspectierapport van 2023 biedt een gedetailleerd overzicht van de bevindingen en waardering van de inspectie voor onze schoolorganisatie. Hierin leest u over de sterke punten en ontwikkelingsgebieden die de inspectie heeft vastgesteld. Bovendien hanteert basisschool St. Theresia, als onderdeel van het bestuur Jong Leren, een proactief kwaliteitszorgsysteem. Dit omvat regelmatige audits, grondige zelfevaluaties en gerichte schoolbezoeken om de educatieve prestaties continu te waarborgen en te verbeteren.