Stichting Montessorischool Montijn in Beuningen (Gelderland)

Het team van Stichting Montessorischool Montijn in Beuningen (Gelderland)

Current section: team
Koningstraat 5 K
6641 Beuningen (Gelderland)

Zie hier hoe het team van Stichting Montessorischool Montijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Stichting Montessorischool Montijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Stichting Montessorischool Montijn bij jullie?

Ontdek hoe goed Stichting Montessorischool Montijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Stichting Montessorischool Montijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 72.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (72.2%)
Man (27.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Stichting Montessorischool Montijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (44.4%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (5.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Stichting Montessorischool Montijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (5.6%)
Indirect ondersteunend personeel (5.6%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Stichting Montessorischool Montijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Montessorischool Montijn

Bij het Montessorischool Montijn in Beuningen streven we ernaar om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. We hebben een zorgvuldig proces ingericht om effectieve vervanging te regelen, zodat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief hoogstaand onderwijs. Onze eerste prioriteit is het inzetten van eigen, ervaren leerkrachten voor vervanging. Wanneer een leerkracht afwezig is, benaderen we eerst de niet-groepsgebonden specialisten binnen ons getalenteerde team. Hierbij kunt u denken aan onze ambulante leerkrachten, vakspecialisten, de intern begeleider en uiteraard onze directeur. Indien interne vervanging niet mogelijk blijkt, worden de leerlingen van de betreffende klas verdeeld over andere groepen, met behoud van de pedagogische structuur. In situaties waar meerdere leerkrachten gelijktijdig afwezig zijn en er geen vervanging beschikbaar is, bieden we online onderwijs aan. Dit zorgt ervoor dat de leerstof wordt behandeld, ook al is fysieke aanwezigheid van een leerkracht niet mogelijk. Als allerlaatste optie, in zeer uitzonderlijke gevallen en wanneer online lesgeven niet gerealiseerd kan worden, kunnen leerlingen naar huis worden gestuurd. Wij vinden transparante communicatie met ouders essentieel en informeren u proactief over elke stap die we ondernemen met betrekking tot de vervanging van leerkrachten. Uw betrokkenheid en vertrouwen staan bij ons voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

“Help mij het zelf te doen” is een gevleugelde uitspraak van Maria Montessori. Dit is tevens het motto op Montessorischool Montijn.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Montessorischool Montijn

7

Taal en Rekenen: Versterk de Basis

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Specialist voor DoelAB

Toelichting van de school:

Op Montessorischool Montijn geloven we in de kracht van individuele ontwikkeling. Ons Montessorionderwijs sluit naadloos aan bij de unieke leerbehoeften van elk kind, waardoor ze hun talenten optimaal kunnen ontplooien. De groepsleerkracht is altijd het eerste aanspreekpunt voor uw kind en monitort de voortgang nauwgezet. Wanneer extra ondersteuning wenselijk is, wordt deze eerst binnen de klas geboden. Pas als er behoefte is aan gespecialiseerde hulp, schakelen we onze toegewijde vakspecialisten in om uw kind de best mogelijke begeleiding te garanderen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn voorop

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij zetten sterk in op het sociaal-emotionele welzijn van onze leerlingen. Onze intern begeleiders bieden essentiële ondersteuning voor alle kinderen die extra aandacht nodig hebben. Zij bewaken het leerproces vanuit een breed perspectief, waarbij het welbevinden van het kind altijd centraal staat. We kijken naar drie belangrijke ontwikkelingsgebieden: pedagogisch, didactisch en sociaal-emotioneel. Drie keer per jaar bespreken we de voortgang van elk kind met de leerkracht. Signaleren van leerkrachten wordt direct gedeeld met de intern begeleider, zodat eventuele uitdagingen vroegtijdig worden aangepakt. Ook kinderen kunnen zelf hun hulpvraag kenbaar maken; de deur van de intern begeleider staat altijd open. Ouders zijn eveneens welkom om hun zorgen of vragen te delen. Of het nu gaat om leerproblemen, gedrag, gezondheid, thuissituaties of communicatie met de leerkracht, wij luisteren graag. Hoewel ouders primair contact hebben met de leerkracht, onderhouden leerkrachten en intern begeleiders nauw contact. Indien nodig betrekken we externe expertise, altijd in samenspraak met alle betrokkenen.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Voor een gedetailleerde toelichting op hoe wij kinderen ondersteunen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, verwijzen wij u graag naar de informatie onder het kopje 'Sociaal-Emotionele Ontwikkeling' hierboven. Daar vindt u de uitgebreide uitleg over onze aanpak en de betrokken specialisten.

0

Motorische Ontwikkeling: Beweging en Expertise

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we een toegewijde leerkracht bewegingsonderwijs hebben die de algemene motorische ontwikkeling stimuleert, schakelen we bij specifieke zorgen over de motorische ontwikkeling van uw kind graag externe experts in. Denk hierbij aan gespecialiseerde ergotherapeuten, fysiotherapeuten of PMT-begeleiders. Deze samenwerking met externe professionals zorgt ervoor dat uw kind de meest passende en deskundige ondersteuning ontvangt om zijn of haar motorische vaardigheden verder te ontwikkelen.

1

Medisch en Verzorging: Gezondheid en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

BHV en EHBO Specialisten

Toelichting van de school:

Veiligheid en gezondheid staan hoog in het vaandel op Montessorischool Montijn. Wij beschikken over vier gecertificeerde bedrijfshulpverleners (BHV) en drie gekwalificeerde EHBO'ers die paraat staan in geval van nood. BHV: Yvonne Arts, Marcel Cyr, Luuk Könning EHBO: Anouk Peeters, Elke Roeleven, Luuk Könning, Sem Wilting Jeugdgezondheidszorg (JGZ) Samen met u als ouders en de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Gelderland Zuid werken we nauw samen om de optimale ontwikkeling van uw kind te waarborgen. We houden gezamenlijk de ontwikkeling op het gebied van vriendschappen, schoolprestaties, gezondheid, taal- en spraakontwikkeling en lichamelijke groei in de gaten. De JGZ nodigt uw kind periodiek uit voor onderzoeken. Uw input als ouder is hierbij essentieel. Door deze gezamenlijke inspanning krijgen we een compleet beeld van de ontwikkeling van elk kind, zodat we tijdig passende ondersteuning kunnen bieden. Gezondheidsonderzoeken vinden plaats rond de leeftijd van 6 en 11 jaar. Hierbij wordt uw kind gemeten en gewogen. Bij 5- en 6-jarigen controleren we tevens het gehoor en zicht, tenzij er twijfels zijn. Bij 10- en 11-jarigen gebeurt dit enkel bij specifieke signalen. Tijdens een kort gesprek met uw kind, ondersteund door een praatplaat, bespreken we hoe het met hem of haar gaat. Extra Aandacht en Vaccinaties Indien uit het onderzoek blijkt dat extra ondersteuning nodig is, nodigen de jeugdarts of jeugdverpleegkundige u en uw kind uit voor een persoonlijk gesprek. Voor kinderen van 10 jaar worden vaccinaties aangeboden die beschermen tegen ernstige infectieziekten. Meer informatie hierover vindt u op onze website en die van het RIVM. Mijn Kinddossier en Contact Voor inzage in de ontwikkeling en groei van uw kind gebruikt de JGZ Mijn Kinddossier. Via dit online platform kunt u ook afspraken wijzigen en vragenlijsten invullen met uw DigiD. Indien u geen gebruik maakt van Mijn Kinddossier, ontvangt u de informatie per post. Voor algemene vragen en tips over de leeftijdscategorie 4-12 jaar kunt u de GroeiGids app downloaden of terecht op ggdgelderlandzuid.nl/jeugdgezondheidszorg of groeigids.nl. U kunt ook direct contact opnemen met de JGZ via chat, telefoon (088-144 71 11) of e-mail (jeugdgezondheidszorg@ggdgelderlandzuid.nl) van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 16.30 uur. Wij denken graag met u mee om het beste voor uw kind te realiseren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Unit 9
Doelab

Ontdek de Extra Ondersteuning op Montessorischool Montijn

Ons Aanbod voor Elke Leerling

Op Montessorischool Montijn in Beuningen bieden we op maat gemaakte ondersteuning om elke leerling optimaal te laten groeien. We geloven in een inclusieve aanpak waarbij ieder kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. UNIT 9: Verdieping voor Meerbegaafde Kinderen Voor leerlingen die extra uitdaging zoeken, hebben we UNIT 9 ontwikkeld. Dit programma is bedoeld voor kinderen die meerbegaafd zijn en behoefte hebben aan verdieping in hun leerproces. Deelname wordt in overleg met leerkracht, intern begeleider en ouders bepaald, gebaseerd op observaties, gesprekken en resultaten. UNIT 9 stimuleert intrinsieke motivatie, creativiteit en hogere denkvaardigheden. Kinderen leren door te zetten, fouten te maken en structuur aan te brengen. Dit alles met als doel om hun leerproces te verdiepen en hun verwondering te voeden. Doelab: Praktijkgericht Leren en Ontdekken Het Doelab is speciaal ingericht voor leerlingen die gebaat zijn bij een meer praktische leeromgeving. Hier kunnen zij hun talenten ontwikkelen door middel van projecten die aansluiten bij hun interesses. Net als bij UNIT 9 gebeurt de plaatsing in samenspraak met ouders en school. In het Doelab ligt de focus op praktijkgericht leren, doorzettingsvermogen en het ontwikkelen van praktische vaardigheden. Kinderen leren plannen, projecten afronden en krijgen ruimte voor hun creativiteit en probleemoplossend vermogen. Inclusief Onderwijs: Onze Toekomstvisie Montessorischool Montijn omarmt het principe van inclusief onderwijs. We streven ernaar een omgeving te creëren waarin elk kind zich welkom voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. Dit betekent dat we ons onderwijs continu aanpassen om aan te sluiten bij de individuele behoeften van al onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitsborging op Montessorischool Montijn

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2024-2026?

Ons schoolplan 2024-2026 legt de focus op een aantal cruciale ontwikkelingsgebieden voor onze Montessorischool. We streven naar een continue groei in Montessori-pedagogische vaardigheden bij ons team en een planmatige aanpak op alle organisatorische niveaus. Daarnaast implementeren we een passend registratiesysteem, versterken we de basisondersteuning en inclusieve onderwijspraktijken, en ontwikkelen we een helder beleid voor reken-, taal-, cultuur-, techniek- en burgerschapsonderwijs binnen ons DaVinci-concept. Verder borgen we de samenwerking binnen het MKC, ontwikkelen we beleid voor digitale geletterdheid, implementeren we de Rekenkast methode voor groepen 3-8, vergroten we het eigenaarschap van leerkrachten en optimaliseren we onze communicatie en feedbackprocessen.

Hoe waarborgt Montessorischool Montijn de realisatie van haar onderwijsdoelen?

Onze school hanteert een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem dat gebaseerd is op een meerjarenplanning. Via de PDCA-cyclus (Plan, Do, Check, Act) benaderen we systematisch alle aspecten van ons onderwijs. Dit proces omvat nauwkeurige planning, effectieve implementatie van verbeteringen, monitoring van resultaten en continue aanpassing op basis van evaluaties. Zo verzekeren we dat onze gestelde doelen worden bereikt. Het schoolplan schetst de algemene verbeterdoelen, die jaarlijks worden uitgewerkt in specifieke, SMART-geformuleerde jaarplannen. Aan het einde van elk kalenderjaar evalueren we de voortgang en de behaalde resultaten. Deze bevindingen, inclusief de schoolopbrengsten, worden vastgelegd in het jaarverslag.

Ontdek ons Unieke Jonge Kind Programma in Beuningen

Toelichting van de school

Montessorischool Montijn in Beuningen biedt een inspirerende omgeving waar jonge kinderen de ruimte krijgen om te ontdekken, te leren en zich te ontwikkelen. Wij geloven in de kracht van het kind en bieden een pedagogisch klimaat dat aansluit bij de natuurlijke nieuwsgierigheid en leergierigheid van jonge kinderen. Ons programma is erop gericht om een stevige basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei. Ontdek hoe wij uw kind een vliegende start geven met onze Montessori-aanpak, die zelfstandigheid, creativiteit en een liefde voor leren stimuleert. Wij nodigen u van harte uit om de unieke sfeer van Montijn zelf te ervaren.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Montessorischool Montijn voor jonge kinderen?

Montessorischool Montijn biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen, gericht op een optimale start in hun educatieve reis. Ons programma is ontworpen om de natuurlijke nieuwsgierigheid te prikkelen en een veilige, stimulerende leeromgeving te creëren. Kinderen worden aangemoedigd om zelfstandig te ontdekken en te leren, met begeleiding van ervaren Montessori-opvoeders. Wij leggen de nadruk op de ontwikkeling van essentiële vaardigheden en een positieve leermotivatie, zodat elk kind de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.

Met welke partners werkt Montessorischool Montijn samen voor het jonge kind?

Voor een naadloze overgang en een breed aanbod voor jonge kinderen, werkt Montessorischool Montijn nauw samen met Kion Kinderdagverblijf en Peuterspeelzaal. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen een consistente en ondersteunende omgeving ervaren, van de vroege kinderjaren tot aan de start van het basisonderwijs. Via Kion bieden we kwalitatieve kinderopvang en peuteractiviteiten die aansluiten bij onze Montessori-principes, waardoor de ontwikkeling van uw kind optimaal wordt gestimuleerd.

Voor een naadloze overgang en een breed aanbod voor jonge kinderen, werkt Montessorischool Montijn nauw samen met Kion Kinderdagverblijf en Peuterspeelzaal. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen een consistente en ondersteunende omgeving ervaren, van de vroege kinderjaren tot aan de start van het basisonderwijs. Via Kion bieden we kwalitatieve kinderopvang en peuteractiviteiten die aansluiten bij onze Montessori-principes, waardoor de ontwikkeling van uw kind optimaal wordt gestimuleerd.