
De resultaten van Stichting Montessorischool Montijn in Beuningen (Gelderland)
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Stichting Montessorischool Montijn, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Stichting Montessorischool Montijn bij jullie?
Ontdek hoe goed Stichting Montessorischool Montijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing van het Fundamenteel Niveau: Taal en Rekenen
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van het basisonderwijs zou moeten beheersen. Deze worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Op Montessorischool Montijn behalen we dit niveau met een indrukwekkende 96,58%. Deze prestatie ligt ruim boven de landelijke norm en de vergelijkende score van 96,37%. Het toont de effectiviteit van ons onderwijs in het leggen van een sterke basis voor alle leerlingen. We zijn trots op de inzet van zowel leerlingen als docenten die dit resultaat mogelijk maken.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Ambitieus Leren op Montessorischool Montijn
Het streefniveau biedt een uitdaging die verder gaat dan het fundamenteel niveau. Ons doel is om een significant deel van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken bij het verlaten van de basisschool. De specifieke doelstellingen voor het streefniveau worden per school vastgesteld door de inspectie, gebaseerd op de leerlingenpopulatie. Op Montessorischool Montijn zien we dat 62,82% van onze leerlingen het streefniveau behaalt, wat aanzienlijk hoger is dan de school-specifieke signaleringswaarde van 48,6%. Dit resultaat overtreft ook de vergelijkende score van 60,51% en onderstreept de ambitie en het succes van onze school in het stimuleren van excellente prestaties. We blijven ons inzetten om de leerontwikkeling van ieder kind te maximaliseren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Stichting Montessorischool Montijn?
Bij Stichting Montessorischool Montijn geloven we in een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs. We streven ernaar dat elke leerling de juiste plek vindt, passend bij hun talenten en ambities. Om dit te realiseren, focussen we op een diepgaand inzicht in de doorstroom van onze leerlingen na groep 8. Twee leerkrachten uit de bovenbouw nemen actief deel aan POVO-overleggen om de aansluiting met het voortgezet onderwijs te optimaliseren. Onze belangrijkste doelstellingen zijn: zorgvuldige adviesvorming door leerkracht en intern begeleider, nauwe samenwerking met mentoren van middelbare scholen, een helder beeld van de eisen van het voortgezet onderwijs, effectieve voorbereiding op de middelbare school en continue evaluatie van onze adviezen. Hierdoor waarborgen we dat onze leerlingen optimaal voorbereid aan hun middelbare schoolcarrière beginnen.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Montessorischool Montijn
Op Stichting Montessorischool Montijn zetten we ons actief in voor de sociale en maatschappelijke groei van elke leerling. Ons doel is om kinderen op te leiden tot zelfstandige, verantwoordelijke individuen die harmonieus kunnen samenleven met anderen en de wereld om hen heen. Doorlopend evalueren we de sociale en maatschappelijke vooruitgang van zowel individuele leerlingen als de groep. Dit gebeurt tijdens reguliere leerlingbesprekingen, waar leerkrachten en intern begeleiders strategieën ontwikkelen en bespreken. Onze school kenmerkt zich door een sterke focus op individuele ontwikkeling, een veilige leeromgeving, groepsdynamiek, eigen verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en het stimuleren van een kritische, onderzoekende houding.
Veiligheid voorop
Eigen verantwoordelijkheid stimuleren
Zelfstandigheid bevorderen
Hoe bevordert Montessorischool Montijn sociale ontwikkeling?
De kern van onze aanpak voor sociale ontwikkeling ligt in de methode KiVa. De resultaten van de KiVa-monitor analyseren we nauwkeurig tijdens onze leerlingbesprekingen. Indien nodig informeren we ouders en implementeren we passende interventies om de sociale groei te ondersteunen.
Welke registratiemiddelen gebruikt de school voor sociale opbrengsten?
Om de sociale opbrengsten te monitoren en te evalueren, maakt Stichting Montessorischool Montijn gebruik van de volgende registratiemiddelen:
- KiVa-monitor
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet?
Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen hanteren wij de volgende bewezen methode:
- KiVa
Onderwijsinspectie Resultaten Montessorischool Montijn Beuningen
Ontdek de kwaliteitsbeoordeling van Montessorischool Montijn door de Onderwijsinspectie. Onze school in Beuningen (Gelderland) streeft naar excellent Montessorionderwijs voor alle 295 leerlingen. Hier vindt u informatie over de bevindingen en aanbevelingen van de inspectie. Bekijk de officiële rapporten en ontdek hoe wij ons onderwijs continu verbeteren. De schoolpagina van de inspectie biedt een gedetailleerd inzicht in onze prestaties.