Immanuel in Best

Het team van Immanuel in Best

Current section: team
Van Lumeystraat 1
5684 Best

Zie hier hoe het team van Immanuel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Immanuel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Immanuel bij jullie?

Ontdek hoe goed Immanuel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Immanuel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Immanuel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (44.4%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Immanuel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Immanuel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Vervangingsregeling op Basisschool Immanuel

Op Basisschool Immanuel zorgen we voor een continuïteit in het onderwijs. Bij onvoorziene afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zoals bij ziekte of zwangerschapsverlof, stellen wij alles in het werk om de impact op uw kind te minimaliseren. Onze prioriteit is een stabiele leeromgeving voor alle leerlingen. Bij kortdurende ziekte zetten we indien mogelijk een bekwame collega-leerkracht in om de lessen soepel te laten verlopen. Wanneer dit onverhoopt niet lukt, streven we ernaar om dit tot een absoluut minimum te beperken. In dergelijke situaties staan we altijd open voor uw vragen en zoeken we gezamenlijk naar de beste oplossingen voor uw kind. Waar passend, bieden we ook lesmateriaal aan dat uw kind thuis kan maken. Bij langdurige afwezigheid, zoals bij zwangerschapsverlof, garanderen we de continuïteit met de inzet van een ervaren invalleerkracht. Deze professional neemt de lessen met enthousiasme over en zorgt voor een naadloze voortzetting van het leerproces. Wij geloven in een proactieve aanpak om de educatieve kwaliteit te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise voor Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheidsspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Immanuel zetten we vol in op optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze toegewijde taal- en rekencoördinatoren bewaken de kwaliteit van ons onderwijs en zorgen voor actuele lesmethodes. Zij werken nauw samen met de intern begeleider (IB'er) om leerlingresultaten te monitoren en de inzet van lesmateriaal te coördineren. De IB'er, twee dagen per week aanwezig, speelt een cruciale rol in de leerlingenzorg. Zij registreert leerresultaten, coördineert alle zorgtrajecten en biedt leerkrachten waardevolle coaching en advies bij specifieke leerlingvragen. Voor leerlingen met bijzondere onderwijsbehoeften volgen we een gestructureerde aanpak. Dit start met een signalering door de leerkracht, gevolgd door een bespreking met de IB'er en ouders, waarbij de leerling zoveel mogelijk wordt betrokken. Vervolgens stelt de leerkracht een individueel handelingsplan op. De leerling ontvangt vervolgens extra ondersteuning, zowel binnen als buiten de klas. De leerkracht evalueert dit plan periodiek met de leerling en bespreekt de voortgang met de IB'er en ouders. Ouders kunnen de voortgang online inzien via ons leerlingvolgsysteem ParnasSys. De IB'er coördineert dit gehele proces, ondersteunt leerkrachten en faciliteert gesprekken over interventies, en bewaakt de algehele zorgstructuur van de school.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in Sociale Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Hoogbegaafdheidsspecialist

Toelichting van de school:

Wij geloven in een holistische benadering van onderwijs. Daarom integreren we de sociaal-emotionele ontwikkeling in alle groepen met behulp van de effectieve methode Kwink. Dit helpt onze leerlingen om sociale vaardigheden te ontwikkelen en een positief zelfbeeld op te bouwen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten streven ernaar het onderwijs, de lesaanpak en het leeraanbod nauwkeurig af te stemmen op de individuele leerbehoeften van elke leerling. Waar nodig bieden we gerichte ondersteuning bij gedrag, werkhouding of specifieke taken, en schakelen we extra expertise in om succes te waarborgen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Logopedist
Ergotherapeut (op aanvraag)

Toelichting van de school:

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motorische vaardigheden, werken we nauw samen met ouders. Indien nodig kunnen wij, in overleg met u, gespecialiseerde hulp inschakelen van bijvoorbeeld logopedisten of ergotherapeuten.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

BHV-ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Vrijwel alle leden van ons schoolteam zijn in het bezit van een geldig certificaat voor Bedrijfshulpverlening (BHV), zodat wij adequaat kunnen handelen in geval van calamiteiten.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Flexplek, een stiltelokaal waar kinderen rustig ku

Extra Ondersteuning op Maat voor Elk Kind bij Basisschool Immanuel

Onze Aanpak voor Passend Onderwijs

Basisschool Immanuel in Best verwelkomt kinderen tussen de 4 en 12 jaar voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Wij zijn er trots op een omgeving te bieden waar elk kind zich veilig en gestimuleerd voelt om zijn of haar talenten te ontwikkelen. Onze toegewijde leerkrachten blinken uit in het bieden van gespecialiseerde begeleiding aan leerlingen met diverse onderwijsbehoeften. Denk hierbij aan kinderen met dyslexie, dyscalculie, NT2-onderwijs (Nederlands als tweede taal) en kinderen met autisme. Wij geloven in het aanleren van verantwoordelijkheid voor het eigen leerproces. Door deze proactieve houding te stimuleren, helpen we kinderen zelfstandig te groeien en succesvol te zijn in hun schoolcarrière. Voor de komende jaren ligt onze focus op het verder optimaliseren van de extra ondersteuning binnen ons unitonderwijs. We streven ernaar ons onderwijs zo te organiseren dat er nog meer ruimte ontstaat voor individuele aandacht en op maat gemaakte leertrajecten voor elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Blik op de Toekomst van Onderwijs

Wat Zijn de Kernambities van ons Schoolplan 2024-2028?

Ons schoolplan 2024-2028 omvat een reeks strategische doelen gericht op het verbeteren van ons onderwijs. We streven naar een heldere visie op reken- en taalonderwijs, ondersteund door innovatieve methodes en bronnenboeken. Daarnaast zetten we in op effectieve ondersteuning voor leerlingen met specifieke gedragsbehoeften. De onderwijsbehoeften en kenmerken van elk kind worden nauwkeurig vastgelegd in Parnassys volgens een gestandaardiseerde werkwijze. We ontwikkelen kwaliteitskaarten per vakgebied en een samenhangend curriculum voor burgerschapsonderwijs, afgestemd op onze leerlingen. Bovendien onderzoeken we continu hoe ontwikkelingsgericht onderwijs optimaal vormgegeven kan worden om de leerervaring te verrijken. Voor burgerschapsonderwijs volgen we de leerlijn van Kwink, met een plan om de resultaten in 2024 te meten via een specifieke vragenlijst.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen?

Om onze ambitieuze onderwijsdoelen te bereiken, implementeren we een reeks concrete acties. We introduceren nieuwe lesmethodes voor kernvakken zoals rekenen, taal, spelling en lezen. Tevens stimuleren we ontwikkelingsgericht onderwijs door gezamenlijke teamvoorbereidingen en gerichte scholing. De effectiviteit van ons burgerschapsonderwijs wordt gemonitord door het ontwikkelen en afnemen van een specifieke vragenlijst. Jaarlijkse evaluatie van kwaliteitskaarten per vakgebied zorgt voor continue verbetering. Tot slot investeren we in het vergroten van de expertise binnen ons team om leerlingen de best mogelijke ondersteuning te bieden.

Ontdek ons Uitgebreide Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Sinds oktober 2021 faciliteert Basisschool Immanuel een naadloze integratie van opvang binnen onze schoolmuren door een samenwerking met een toegewijde franchise partner. Wij bieden drie dagen per week zowel dagopvang als buitenschoolse opvang (BSO), aangevuld met drie dagen peuteropvang voor de allerkleinsten. Deze geïntegreerde aanpak zorgt voor een consistente en vertrouwde omgeving voor uw kind, van de vroege ochtend tot het einde van de schooldag. Onze faciliteiten zijn ingericht om de ontwikkeling en het welzijn van jonge kinderen optimaal te ondersteunen, met aandacht voor zowel speelse als educatieve activiteiten.

Veelgestelde vragen

Welke Extra Ondersteuning Biedt Immanuel Aan Jonge Kinderen?

Basisschool Immanuel onderscheidt zich door een breed scala aan aanvullende diensten speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat gespecialiseerde kinderopvang, die aansluit bij de educatieve doelstellingen van de school. Daarnaast bieden we programma's voor vroegschoolse educatie (VVE) en een gestructureerde peuteropvang, die een solide basis leggen voor de latere schoolloopbaan. Ons streven is een compleet kindcentrum te zijn waar educatie en opvang hand in hand gaan.

Basisschool Immanuel onderscheidt zich door een breed scala aan aanvullende diensten speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat gespecialiseerde kinderopvang, die aansluit bij de educatieve doelstellingen van de school. Daarnaast bieden we programma's voor vroegschoolse educatie (VVE) en een gestructureerde peuteropvang, die een solide basis leggen voor de latere schoolloopbaan. Ons streven is een compleet kindcentrum te zijn waar educatie en opvang hand in hand gaan.

Kinderopvang in Best
Peuteropvang en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Kindcentrum Diensten

Met Welke Partners Werkt Immanuel Samen Voor Kinderopvang en Educatie?

Voor de hoogwaardige kinderopvang en peuteropvang binnen onze school, werkt Basisschool Immanuel nauw samen met LEV opvang. Deze samenwerking garandeert professionele begeleiding en een stimulerende omgeving voor alle jonge kinderen. LEV opvang is een erkende franchise partner die expertise inbrengt op het gebied van kinderopvang en vroegschoolse educatie. Bezoek hun website voor meer gedetailleerde informatie over hun diensten en aanpak.

Voor de hoogwaardige kinderopvang en peuteropvang binnen onze school, werkt Basisschool Immanuel nauw samen met LEV opvang. Deze samenwerking garandeert professionele begeleiding en een stimulerende omgeving voor alle jonge kinderen. LEV opvang is een erkende franchise partner die expertise inbrengt op het gebied van kinderopvang en vroegschoolse educatie. Bezoek hun website voor meer gedetailleerde informatie over hun diensten en aanpak.