
De resultaten van Immanuel in Best
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Immanuel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Immanuel bij jullie?
Ontdek hoe goed Immanuel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Basisschool Immanuel
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze cruciale vaardigheden worden geëvalueerd middels de eindtoets of doorstroomtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te behalen. Deze 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het behalen van het fundamenteel niveau, een standaard die uniform is voor alle basisscholen in Nederland. Op Basisschool Immanuel zien we dat 93.94% van de leerlingen het fundamenteel niveau haalt. Dit ligt ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. In vergelijking met andere scholen presteert Immanuel met 97.34% zelfs nog beter, wat duidt op een sterke basis voor alle leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Resultaten op Basisschool Immanuel
Het streefniveau biedt een uitdagender perspectief, waarbij het doel is dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen, na groep acht, dit hogere niveau van taal en rekenen bereikt. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool individueel een specifieke streefwaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie van de school. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het behalen van het streefniveau. Basisschool Immanuel laat zien dat 54.55% van de leerlingen het streefniveau behaalt. De school heeft hierin een eigen ambitie van 56.2%. Hoewel de school momenteel iets onder de eigen ambitie scoort, presteert Immanuel met 66.85% beter dan het landelijk gemiddelde voor scholen met een vergelijkbare leerlingpopulatie. Dit toont aan dat de school zich inspant om ook de meer ambitieuze leerdoelen te realiseren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Immanuel?
De overstap van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs is een cruciale fase voor iedere leerling. Basisschool Immanuel in Best begeleidt dit proces zorgvuldig via een gestructureerd adviestraject. In groep 7 ontvangen leerlingen na de meivakantie een pre-advies. Dit is een eerste indicatie voor het definitieve schooladvies in groep 8 en wordt opgesteld na een grondige evaluatie van werk- en leerhouding, concentratie, zelfstandigheid en sociaal-emotionele ontwikkeling, aangevuld met gegevens uit het leerlingvolgsysteem. Dit pre-advies wordt uitvoerig besproken met een van de leerkrachten van unit 3. In januari van groep 8 ontvangen de leerlingen een voorlopig advies, gevolgd door de doorstroomtoets in februari. De totstandkoming van dit voorlopige advies is gebaseerd op een holistische kijk op de leerling, waarbij zowel persoonlijke eigenschappen als leerresultaten uit het leerlingvolgsysteem worden meegenomen. Het definitieve schooladvies wordt vastgesteld na de doorstroomtoets. Indien de toetsresultaten een hoger advies rechtvaardigen dan het voorlopige advies, wordt het schooladvies aangepast in overleg met de ouders. Voor veel leerlingen blijft het advies echter ongewijzigd. Voor het schooljaar 2024-2025 zien we een gedifferentieerde uitstroom: 22% van de leerlingen vervolgde het onderwijs in een havo-vwo brugklas, 22% in een havo brugklas, 22% in een vmbo-t klas en 34% in een basis-kader brugklas. Deze verdeling sluit nauw aan bij onze prognoses en weerspiegelt de verwachte leerontwikkeling van onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Immanuel Basisschool Best
Op Immanuel Basisschool Best stimuleren we actief de sociale ontwikkeling van elk kind. We leren leerlingen verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen handelen en ontwikkelen respectvolle interacties met klasgenoten en leerkrachten. Kinderen leren elkaar te ondersteunen, wat bijdraagt aan een positieve en zorgzame gemeenschap.
Kindontwikkeling stimuleren
Talenten ontdekken
Geloofsovertuiging uitdragen
Hoe bevordert Immanuel Basisschool Best de sociale en emotionele groei van leerlingen?
Wij hanteren de effectieve methode 'Kwink' om de sociaal-emotionele ontwikkeling te versterken. Dit zorgt voor een uniforme aanpak binnen de school, waarbij we gezamenlijk werken aan een positief leerklimaat. Jaarlijks voeren we in de bovenbouw een schoolbelevingsonderzoek uit om de aansluiting bij de behoeften van de leerlingen op sociaal-emotioneel gebied te optimaliseren. We hanteren een strikt pestprotocol met speciale aandacht voor zowel de pesters als de gepeste kinderen, waarbij we ook de hele groep betrekken om een gezamenlijke verantwoordelijkheid te creëren. Een vertrouwensleerkracht en een werkgroep 'Respect' staan klaar om met leerlingen in gesprek te gaan en hen bewust te maken van de impact van hun gedrag op anderen. Burgerschapsonderwijs is een integraal onderdeel van ons curriculum. We bereiden leerlingen voor op hun rol in de maatschappij door burgerschapselementen te verweven in de lessen sociaal-emotionele ontwikkeling, Bijbelonderwijs en diverse thema's. Een jaarlijkse planning garandeert dat deze belangrijke aspecten gedurende het hele schooljaar aan bod komen.
Welke methoden gebruikt Immanuel Basisschool Best voor het registreren van sociale resultaten?
Immanuel Basisschool Best maakt gebruik van de volgende registratietools om sociale opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen:
- Mijn Rapportfolio
- Kindbegrip
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden op Immanuel Basisschool Best toegepast?
Op Immanuel Basisschool Best zetten we diverse effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren:
- Een doos vol gevoelens
- Leefstijl
- Kwink
Inspectierapport Basisschool Immanuel: Wat de Onderwijsinspectie Ontdekte
In 2022 voerde de Onderwijsinspectie een grondig onderzoek uit bij Basisschool Immanuel. Tijdens dit bezoek werden uitgebreide gesprekken gevoerd met het bestuur van LEV WN, evenals met de directies en vertegenwoordigers van alle aangesloten scholen. Deze inspectie richtte zich op de kwaliteit van het onderwijs en de algehele schoolorganisatie. De bevindingen geven een gedetailleerd beeld van de prestaties en ontwikkelpunten van de school. Op deze pagina vindt u een samenvatting en links naar de officiële rapporten, zodat u zich volledig kunt informeren over de resultaten van de inspectie.