
De resultaten van R.K. Basisschool De Gouden Griffel in Berkel en Rodenrijs
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van R.K. Basisschool De Gouden Griffel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past R.K. Basisschool De Gouden Griffel bij jullie?
Ontdek hoe goed R.K. Basisschool De Gouden Griffel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een strikte norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, is uniform voor alle basisscholen in Nederland en vormt een cruciale indicator voor de onderwijskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Het Maximaal Potentieel van Elke Leerling
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hun volledige potentieel te ontsluiten. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van de leerlingen in groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De inspectie stelt per school een specifieke streefwaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Deze gepersonaliseerde signaleringswaarde weerspiegelt onze ambitie om elke leerling optimaal te begeleiden naar excellentie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van R.K. Basisschool De Gouden Griffel?
Bij RK Basisschool De Gouden Griffel zorgen we voor een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs. Wanneer een leerling van school wisselt, stellen wij een onderwijskundig rapport op met alle relevante gegevens. Dit rapport, dat u als ouder ontvangt, garandeert een complete informatie-uitwisseling met de nieuwe school. Het schooladvies op onze basisschool wordt zorgvuldig samengesteld op basis van drie pijlers: resultaten uit methodetoetsen, de dagelijkse werkhouding van de leerling en de bevindingen uit ons leerlingvolgsysteem, 'Leerling in Beeld'. De laatste toets van dit systeem vindt plaats in november. In januari organiseren we de doorstroomtoets voor alle leerlingen van groep 8. De definitieve schooladviezen worden in januari door de leerkrachten opgesteld en in overleg met de intern begeleider besproken. Oudergesprekken over deze adviezen vinden plaats eind januari of begin februari. Belangrijk om te weten: het advies van de basisschool is leidend en mag door het voortgezet onderwijs niet worden gebruikt om een leerling af te wijzen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Persoonlijke Groei op De Gouden Griffel
Op R.K. Basisschool De Gouden Griffel geloven we sterk in de kracht van vertrouwen voor de ontwikkeling van elk kind. We stimuleren een omgeving waarin kinderen samenwerken, leren en groeien. Als lerende organisatie zetten we ons dagelijks in om de persoonlijke groei van uw kind te bevorderen. Wij moedigen eigenaarschap aan, zodat kinderen zich bewust worden van hun eigen leerproces en ontwikkeling. Plezier in leren, zowel individueel als in groepsverband, staat hierbij centraal. Onze missie is helder: samen met u ondersteunen wij uw kind om op zijn of haar eigen manier te ontdekken wie het is en wat het kan bereiken. Onze visie plaatst het kind centraal. We richten ons op de ontwikkeling van het zelfbewuste kind dat zijn of haar talenten kent en nieuwe leerdoelen stelt. Zelfvertrouwen, zelfregulatie en reflectievermogen worden gestimuleerd. Elk kind is uniek en mag zichzelf zijn, om van daaruit positieve relaties aan te gaan en samen te excelleren. Met vertrouwen en plezier faciliteren we een rijke leeromgeving.
Vertrouwen in groei
Samenwerken en Plezier
Eigenaarschap van leren
Hoe bevordert R.K. Basisschool De Gouden Griffel de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze school hanteert een aanpak gebaseerd op zorgvuldig bepaalde kernwaarden, die de basis vormen voor onze missie en visie. Wij geven zelf het goede voorbeeld en bouwen aan een omgeving van wederzijds vertrouwen. Samen met de kinderen werken we aan hun brede ontwikkeling, waarbij zowel cognitieve vaardigheden als sociaal-emotionele competenties ruimschoots aandacht krijgen.
Welke methodes worden gebruikt om sociale vooruitgang te meten op De Gouden Griffel?
Om de sociale opbrengsten en de ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van specifieke registratiemethoden. Deze helpen ons om de voortgang van elk kind te volgen en te ondersteunen.
- Kijk! observatiemethode
- Zien! registratiesysteem
Welke sociaal-emotionele leermethoden zet de school in?
Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maken wij gebruik van effectieve methodieken. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden.
- SOEMO-kaarten voor sociaal-emotionele ondersteuning
- Rots en Water training, indien passend bij de individuele behoeften
Inspectierapport R.K. Basisschool De Gouden Griffel: Officiële Beoordeling
De onderwijsinspectie heeft een grondige evaluatie uitgevoerd van R.K. Basisschool De Gouden Griffel. Dit rapport biedt een helder inzicht in de kwaliteit van ons onderwijs, de pedagogische aanpak en de leerresultaten van onze leerlingen. Wij zijn trots op de bevindingen en de positieve beoordeling van onze school. Het rapport benadrukt onze toewijding aan een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ontdek hoe wij streven naar excellentie in het basisonderwijs. Meer gedetailleerde informatie over de specifieke bevindingen en aanbevelingen van de inspectie kunt u vinden via de onderstaande link naar de officiële pagina van de Onderwijsinspectie.