Christelijke Basisschool Prinses Maxima in Berkel en Rodenrijs

Het team van Christelijke Basisschool Prinses Maxima in Berkel en Rodenrijs

Current section: team
Annie M. G. Schmidtlaan 6
2652 Berkel en Rodenrijs

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool Prinses Maxima is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool Prinses Maxima. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Prinses Maxima bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Prinses Maxima bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool Prinses Maxima zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool Prinses Maxima. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (30.8%)
35-45 jaar (23.1%)
45-55 jaar (30.8%)
55-65 jaar (15.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool Prinses Maxima werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool Prinses Maxima gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invallersregeling voor Ononderbroken Onderwijs

Onze toegewijde school zorgt voor optimale continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van personeel. Bij ziekte of speciaal verlof van een leerkracht of medewerker, wordt dit direct gemeld. We stellen alles in het werk om snel een passende oplossing te vinden en het onderwijsleerproces onaangetast te laten. Om dit te waarborgen, werken we nauw samen met Poolwest, een professionele organisatie voor invallers. Daarnaast beschikken we over een eigen flexibele schil van ervaren invallers die direct inzetbaar zijn. Deze combinatie garandeert een efficiënte en betrouwbare vervanging, zodat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief hoogstaand onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het leerstofjaarklassensysteem is gekozen met de achterliggende gedachte dat leeftijdsgroepen in een zelfde leeftijdsfase zitten en elkaar daardoor beter begrijpen, beter kunnen samenwerken, helpen, ondersteunen en versterken. In een leeftijdsgroep wordt een globale driedeling gemaakt, een basisgroep, een ondersteuningsgroep en een groep die meer uitdaging behoeft. Dit kan per vak verschillen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

taal
36.4%
bewegingsonderwijs
20.2%
ontwikkelingsmaterialen
16.2%
beginnende gecijferdheid
6.1%
muziek
5.1%
handvaardigheid
4%
Engelse taal
4%
levensbeschouwing
4%
Sociale redzaamheid
4%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
21.2%
Rekenen/wiskunde
20.2%
Taal
18.5%
Overig
9.6%
Wereldoriëntatie
9.4%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.1%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Levensbeschouwing
4.9%
Engelse taal
4%

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Maximale Kindontwikkeling

6

Taalontwikkeling en Rekenspecialisme voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor gerichte lees- en spellingshulp
Intern Begeleider voor integrale leerlingondersteuning
Rekenspecialist voor solide rekenvaardigheden
Remedial Teacher voor individuele leerachterstanden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor uitdagend leren
Taalspecialist voor optimale taalvaardigheid

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten besteden hun ambulante tijd aan het verrijken van elk vakgebied met expertise en innovatieve lesmethoden. Door middel van klassenbezoeken en gerichte coaching van collega's, versterken zij continu de inhoud en de kwaliteit van ons onderwijs. Zij ontwikkelen beleid en bieden praktische ondersteuning, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen op het gebied van taal en rekenen. Dit bevordert niet alleen individuele prestaties, maar draagt ook bij aan een sterker algemeen onderwijsniveau binnen onze schoolgemeenschap.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor positief klassenklimaat
Intern Begeleider voor brede leerlingzorg
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor sociaal-emotionele uitdagingen

Toelichting van de school:

Onze specialisten zetten hun expertise in om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waarin elk kind zich sociaal en emotioneel optimaal kan ontplooien. Ze ondersteunen leerkrachten met praktische adviezen en strategieën. Door middel van klassenbezoeken en persoonlijke begeleiding dragen zij bij aan het welzijn van onze leerlingen. Dit helpt bij het ontwikkelen van veerkracht, zelfvertrouwen en positieve sociale interacties, essentieel voor een succesvolle schoolloopbaan.

4

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak voor Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor gestructureerde leerprocessen
Remedial Teacher voor gerichte taakaanpak
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor uitdagende werkhoudingen

Toelichting van de school:

Wij geloven in een proactieve aanpak voor gedrag en werkhouding, ondersteund door onze gespecialiseerde teamleden. Zij bieden leerkrachten concrete handvatten voor effectieve taakinstructies en -begeleiding. Door samenwerking en het delen van kennis, zorgen we ervoor dat elke leerling de juiste ondersteuning krijgt om succesvol te zijn in het uitvoeren van schooltaken. Dit leidt tot verbeterde concentratie, motivatie en leerresultaten.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Plezier in Beweging

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs voor inspirerende gymlessen

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs verzorgt met passie en expertise alle gymlessen voor de groepen 1 tot en met 8. Hij zorgt voor een gevarieerd en uitdagend programma. Dit draagt bij aan de fysieke gezondheid, coördinatie en het plezier in bewegen van al onze leerlingen. Een actieve levensstijl wordt gestimuleerd, wat essentieel is voor een gezonde ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging met Zorg

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische specialisten zijn aangewezen, beschikt een aanzienlijk deel van onze leerkrachten over waardevolle kennis en vaardigheden met betrekking tot de verzorging van leerlingen met specifieke medische behoeften. Dit omvat onder meer het adequaat omgaan met diabetes, het correct toedienen van een EpiPen bij allergische reacties en algemene zorg voor kinderen met allergieën. Veiligheid en welzijn staan hierbij voorop.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Prinses Maxima

Ons Ondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Toelichting

Bij Christelijke Basisschool Prinses Maxima staat de individuele ontwikkeling van elk kind centraal. Ons ondersteuningsprofiel is de ruggengraat van ons onderwijs, met een focus op gedifferentieerde en interactieve directe instructie. We bieden lesstof aan op drie verschillende niveaus, zodat we een breed scala aan leerbehoeften kunnen accommoderen en elk kind de aandacht krijgt die het verdient. Zelfstandig leren wordt gestimuleerd door middel van een helder stoplichtsysteem en een instructietafel in elke klas. Dit bevordert de zelfredzaamheid en stelt de leerkracht in staat om gericht extra ondersteuning te bieden aan leerlingen die dat nodig hebben, zowel aan degenen die extra uitdaging zoeken als aan leerlingen die wat meer begeleiding kunnen gebruiken. De leerkracht kan deze momenten optimaal benutten voor gerichte instructie. Onze toegewijde intern begeleider speelt een cruciale rol in het begeleiden van leerlingen uit groep 5 tot en met 8 die extra potentieel hebben. Deze leerlingen worden opgenomen in onze speciale Máximagroep, waar ze de kans krijgen om hun talenten verder te ontwikkelen en te excelleren. Voor meer gedetailleerde informatie over ons uitgebreide ondersteuningsaanbod, nodigen we u van harte uit om onze schoolwebsite te bezoeken. De Máximaschool streeft ernaar om de inclusieve onderwijsmogelijkheden continu te verkennen en te optimaliseren. We zetten ons in voor een schoolomgeving waarin elk kind zich welkom en gewaardeerd voelt, binnen de grenzen van de capaciteiten van ons team en de organisatie. Ontdek de vele mogelijkheden voor de groei van uw kind bij ons op school.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Christelijke Basisschool Prinses Maxima

Welke Educatieve Doelen Zitten Er in Ons Schoolplan?

Op Christelijke Basisschool Prinses Maxima streven we naar een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt en zijn of haar talenten kan ontdekken. We zetten ons dagelijks in om uw kind te begeleiden bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, zelfvertrouwen en creativiteit. Ons onderwijs is gericht op het ontdekken van de wereld, het aanleren van mediawijsheid en het delen van Bijbelse verhalen en levenslessen. Wij geloven dat we onze belofte waarmaken wanneer kinderen trots zijn op zichzelf, eigenaarschap tonen over hun ontwikkeling en goed toegerust zijn voor het vervolgonderwijs en de maatschappij.

Hoe Realiseert Onze School Haar Educatieve Doelstellingen?

Jaarlijks stellen we een gedetailleerd optimaliseringsplan op. Dit plan bevat onze specifieke doelen en de strategieën om deze te bereiken. We evalueren dit plan regelmatig en bespreken de voortgang tijdens teambijeenkomsten, commissievergaderingen en met onze gespecialiseerde teamleden. Zo zorgen we continu voor verbetering en afstemming van ons onderwijs.

Optimale Start voor Jonge Kinderen op Basisschool Prinses Maxima

Toelichting van de school

Basisschool Prinses Maxima biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen, ook al is het geen officiële VVE-school. We leggen een sterke nadruk op taalontwikkeling, zodat kinderen die van een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal met een VVE-gerichte aanpak komen, een soepele overgang ervaren. Onze school participeert actief in initiatieven binnen de gemeente Lansingerland om de doorgaande leerlijn van 0 tot 18 jaar te optimaliseren. Door nauwe samenwerking met lokale kinderopvang en peuterspeelzalen zorgen we voor een consistente en verrijkende talige ontwikkeling voor elk kind. Ontdek hoe wij uw kind een vliegende start geven.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool Prinses Maxima?

Basisschool Prinses Maxima zet sterk in op een doorlopende lijn in taalontwikkeling voor jonge kinderen. Hoewel we geen VVE-programma aanbieden, zorgen we ervoor dat kinderen een soepele overgang maken vanuit kinderdagverblijven of peuterspeelzalen, met speciale aandacht voor talige stimulatie.

Met welke partners werkt Basisschool Prinses Maxima samen voor het jonge kind?

Wij werken samen met lokale kinderopvang en peuterspeelzalen om de talige ontwikkeling van jonge kinderen te optimaliseren. Deze samenwerking is onderdeel van een breder gemeentelijk initiatief om de doorlopende leerlijn van 0 tot 18 jaar te waarborgen en te versterken.