RK Basisschool Willibrord in Bergschenhoek

Het team van RK Basisschool Willibrord in Bergschenhoek

Current section: team
Stampioendreef 9
2661 Bergschenhoek

Zie hier hoe het team van RK Basisschool Willibrord is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van RK Basisschool Willibrord. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past RK Basisschool Willibrord bij jullie?

Ontdek hoe goed RK Basisschool Willibrord bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij RK Basisschool Willibrord zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij RK Basisschool Willibrord. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.6%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (27.8%)
&ge;65 jaar (5.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij RK Basisschool Willibrord werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor RK Basisschool Willibrord gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging op RK Basisschool Willibrord

Op RK Basisschool Willibrord zorgen we voor een gestructureerde aanpak bij het regelen van leerkrachtvervanging. Dit garandeert continuïteit in het onderwijs voor onze 187 leerlingen. We hanteren een zorgvuldig stappenplan om de best mogelijke oplossing te vinden wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is. Onze eerste stap is altijd het benaderen van de duo-leerkracht, indien beschikbaar. Mocht dit niet leiden tot een oplossing, dan kijken we intern naar beschikbare collega's die op de betreffende dag geen lesgevende taken hebben. Dit interne netwerk stellen we voorop om de vertrouwde schoolomgeving zoveel mogelijk te behouden. Indien een interne oplossing niet haalbaar is, schakelen we externe invalkrachten in. Deze professionals vullen de leerkracht op de groep aan. Daarnaast onderzoeken we de mogelijkheid om leerkrachten met ambulante taken, zoals intern begeleiders of gymdocenten, tijdelijk voor een groep te plaatsen. Als laatste redmiddel, en enkel indien dit pedagogisch en praktisch verantwoord is, worden groepen opgesplitst. Ook onderzoeken we of een zieke leerkracht met milde klachten, zoals bij een coronabesmetting, online les kan geven, bij voorkeur met ondersteuning van een onderwijsassistent. Indien thuis onderwijs noodzakelijk is, bieden we noodopvang en zoeken we in overleg met ouders naar alternatieven. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kunnen leerlingen thuis les krijgen en zelfstandig werken. Dit is een laatste redmiddel, waarbij we streven naar minimale impact op het leerproces. Soms kan dit betekenen dat een specifieke groep, zoals groep 8, thuiswerkt om de leerkracht in te zetten bij andere klassen. We doen er alles aan om de impact van afwezigheid te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wekelijks hebben de kinderen twee gymlessen die door de vakleerkracht worden verzorgd. De ene les staat in het teken van toestellen en de andere les in het teken van sport en spel.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op RK Basisschool Willibrord: Specialisten voor Optimale Groei

5

Taal, Rekenen en Hoogbegaafdheid: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerd Leren
Gespecialiseerde Rekencoach
Remedial Teacher voor Gerichte Bijles
Hoogbegaafdheid Specialist voor Uitdaging
Taalspecialist voor Taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op RK Basisschool Willibrord zetten we ons in voor de optimale taal- en rekenontwikkeling van ieder kind. Onze interne begeleiders en gespecialiseerde coördinatoren werken nauw samen om het onderwijs te verrijken. Indien een leerling extra ondersteuning nodig heeft, start dit met verlengde instructie door de eigen leerkracht. Via de weektaak bieden we gerichte oefenmogelijkheden. Bij vermoedens van specifieke leerbehoeften of een behoefte aan extra begeleiding, wordt de interne begeleider ingeschakeld. Met de expertise van onze remedial teacher en hoogbegaafdheidscoördinator, bieden we zowel extra uitdaging als gerichte hulp, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Remedial Teacher voor Emotionele Ondersteuning
Hoogbegaafdheid Specialist voor Passend Onderwijs

Toelichting van de school:

RK Basisschool Willibrord bevordert een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling voor al onze leerlingen. Wanneer gedrag opvalt of de leeropbrengsten beïnvloedt, werken onze interne begeleider en gedragscoördinator samen met de leerkracht. We onderzoeken of de lesstof aansluit bij de behoeften van het kind. Is de stof te moeilijk of juist te makkelijk, dan schakelen we onze remedial teacher of hoogbegaafdheidsspecialist in voor een passende oplossing. Ons hoofddoel is dat kinderen met plezier leren en zich veilig voelen. Door nauwkeurig aan te sluiten bij individuele leer- en ontwikkelingsbehoeften, creëren we een prettige leeromgeving voor zowel het kind als de hele klas.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Actieve Deelname Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Werkplezier
Intern Begeleider voor Structuur
Hoogbegaafdheid Specialist voor Verrijking

Toelichting van de school:

Op RK Basisschool Willibrord ondersteunen onze intern begeleider en gedragscoördinator leerkrachten bij het stimuleren van een positieve gedrags- en werkhouding. We streven naar actieve betrokkenheid van elk kind, wat ten goede komt aan zowel het individu als de groep. Wanneer de lesstof niet optimaal aansluit, bijvoorbeeld bij onder- of overstimulatie, bieden we aangepast werk. Zo zorgen we ervoor dat elk kind de juiste uitdaging krijgt. Voor leerlingen van groep 5 tot en met 8 bieden we een speciale plusklas. Hier krijgen geselecteerde leerlingen de kans om cognitieve vaardigheden verder te ontwikkelen en nieuwe talenten te ontdekken, wat bijdraagt aan een brede persoonlijke groei.

0

Motorische Ontwikkeling: Vakleerkracht voor Beweging en Coördinatie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

RK Basisschool Willibrord beschikt over een vakleerkracht voor lichamelijke opvoeding. Deze specialist observeert en begeleidt de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Indien er specifieke ondersteuning nodig is op dit gebied die verder gaat dan onze reguliere aanpak, werken wij samen met externe partners om de benodigde zorg te organiseren. Zo garanderen we een brede ontwikkeling voor elk kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veilige en Zorgzame Omgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

RK Basisschool Willibrord zorgt voor een veilige en ondersteunende omgeving voor al onze leerlingen. Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en, indien nodig, met externe zorgprofessionals om de best mogelijke ondersteuning te bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
multifunctionele ruimte waar onder andere de plusk

Aanvullende Educatieve Ondersteuning op RKBS Willibrord

Gedetailleerde Uitleg van Ons Ondersteuningsbeleid

Op RKBS Willibrord heten we elk kind van harte welkom. Wij streven ernaar om een passende leeromgeving te bieden, waarbij de grenzen van onze zorgverlening zijn vastgelegd in ons schoolondersteuningsprofiel. Dit profiel garandeert een gestructureerde aanpak voor alle leerlingen. Voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben, bieden we gerichte ondersteuning binnen de eigen klas door de groepsleerkracht. Onze remedial teacher en leerkrachtondersteuner, die twee dagen per week beschikbaar zijn, fungeren als waardevolle extra krachten. Bovendien staat onze intern begeleider klaar om samen met leerkrachten en ouders effectieve ondersteuningsplannen te ontwikkelen en de uitvoering ervan te coördineren. Ons samenwerkingsverband speelt een cruciale rol bij de begeleiding van leerlingen die intensievere ondersteuning vereisen dan wij op school kunnen bieden. Zij assisteren bij observaties, denken mee over oplossingen en faciliteren arrangementen die extra middelen vrijmaken voor gespecialiseerde begeleiding. Kinderen die gebaat zijn bij extra uitdaging, vinden dit binnen onze reguliere lesmethodes. Daarnaast bieden we Levelwerk, waarbij leerlingen het reguliere programma compacten en zo tijd vrijmaken voor een uitdagend eigen leerprogramma. Voor leerlingen die nog meer stimulans nodig hebben, organiseren we speciale plusklassen. Een toegewijde collega coördineert zowel Levelwerk als de plusklassen, met een focus op de behoeften van onze plusleerlingen. Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ondersteuning. Gezien de huidige samenstelling van onze leerlingenpopulatie, bieden we ondersteuning die nauw aansluit bij de specifieke behoeften. We monitoren de populatie continu en passen ons aanbod proactief aan bij merkbare veranderingen, zodat we altijd een passende leeromgeving garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplannen van RK Basisschool Willibrord

Welke Educatieve Doelen Stellen Wij Centraal in Ons Schoolplan?

Op RK Basisschool Willibrord combineren we klassikaal onderwijs met gepersonaliseerde leerroutes en het bevorderen van zelfstandigheid. We geloven dat samenwerken, zowel in de klas als daarbuiten, essentieel is voor de ontwikkeling van elk kind. Ons onderwijs is erop gericht om leerlingen uit te dagen op hun eigen niveau, met behulp van innovatieve tools zoals Snappet-tablets en de Levelwerk-methode. Dit zorgt voor een effectieve aanpak op maat. Zelfstandig leren is een kernwaarde die de verantwoordelijkheid en het eigenaarschap van leerlingen voor hun eigen leerproces vergroot. Ze leren plannen en ontwikkelen zo belangrijke vaardigheden voor de toekomst. Door regelmatige klassenbezoeken van directie, intern begeleiders en specialisten, samen met collegiale consultatie, waarborgen we de kwaliteit van onze onderwijsaanpak in alle groepen. Continue professionele ontwikkeling van ons team, zowel individueel als schoolbreed, verzekert dat onze methoden en doelstellingen altijd actueel blijven en optimaal aansluiten bij de behoeften van onze leerlingen.

Hoe Realiseert Onze School de Gestelde Leerdoelen?

De realisatie van onze onderwijsdoelen is een continu proces dat nauwgezet wordt gevolgd in ons jaarlijkse schoolplan, dat op zijn beurt wordt vertaald in specifieke jaarplannen. Deze plannen worden voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad (MR) en de actiepunten worden binnen ons toegewijde team geïmplementeerd. We monitoren de voortgang van onze doelen voortdurend en evalueren deze aan het einde van elk schooljaar om een nieuw, ambitieus jaarplan op te stellen. Ook de individuele voortgang van onze leerlingen wordt meerdere malen per jaar geanalyseerd, waarbij we indien nodig bijsturen om optimale leerresultaten te garanderen.

Ontdek het Jonge Kind Programma op RK Basisschool Willibrord

Toelichting van de school

RK Basisschool Willibrord in Bergschenhoek biedt een stimulerende leeromgeving voor jonge kinderen. Wij geloven in een persoonlijke aanpak waarbij elk kind de ruimte krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. Onze school is er voor alle kinderen die starten in het basisonderwijs. Bij Willibrord staat de ontwikkeling van het jonge kind centraal. We focussen op spelenderwijs leren, sociale vaardigheden en een veilige, vertrouwde omgeving. Dit draagt bij aan een goede start en een positieve schoolervaring voor uw kind. Ontdek hoe wij de nieuwsgierigheid en leergierigheid van jonge kinderen stimuleren. Wij nodigen u van harte uit om de sfeer te proeven en de mogelijkheden te bespreken.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op RK Basisschool Willibrord?

RK Basisschool Willibrord richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen. We implementeren een rijke leeromgeving binnen het reguliere curriculum, gericht op spelend en ontdekkend leren. Dit zorgt voor een solide basis voor alle leerlingen.

Met welke partners werkt RK Basisschool Willibrord samen voor het jonge kind?

RK Basisschool Willibrord werkt nauw samen met Partou Kinderopvang om een doorlopende ontwikkelingslijn te waarborgen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en gedeelde expertise in de begeleiding van jonge kinderen. Door deze samenwerking kunnen we de continuïteit in de opvang en educatie van uw kind garanderen. Dit bevordert de algehele ontwikkeling en het welzijn van elk kind.

RK Basisschool Willibrord werkt nauw samen met Partou Kinderopvang om een doorlopende ontwikkelingslijn te waarborgen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en gedeelde expertise in de begeleiding van jonge kinderen. Door deze samenwerking kunnen we de continuïteit in de opvang en educatie van uw kind garanderen. Dit bevordert de algehele ontwikkeling en het welzijn van elk kind.