
De resultaten van Guido de Brès in Baarn
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Guido de Brès, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Guido de Brès bij jullie?
Ontdek hoe goed Guido de Brès bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald: Succes voor Leerlingen Guido de Brès
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage dient als signaleringswaarde voor alle basisscholen, inclusief onze school in Baarn. Bij Guido de Brès streven we ernaar dit fundamentele niveau voor al onze leerlingen te waarborgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Behaald: Hogere Leerresultaten op Basisschool Guido de Brès
Het streefniveau gaat verder dan het fundamentele niveau en weerspiegelt een hogere academische prestatie. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen in groep acht dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per basisschool een specifieke, op de leerlingenpopulatie afgestemde, signaleringswaarde voor het streefniveau vast. Voor Basisschool Guido de Brès is dit percentage zorgvuldig bepaald, met als doel onze leerlingen optimaal voor te bereiden op hun verdere schoolloopbaan.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Guido de Brès?
Bij Guido de Brès Basisschool in Baarn doorlopen leerlingen een zorgvuldig proces voor het schooladvies. Dit proces start in groep 7 met een oriënterend advies in november, bedoeld om open dagen te bezoeken. In juni van groep 7 volgt een pré-advies. Het definitieve schooladvies wordt in groep 8 gevormd. Na een voorlopig advies in november en januari, wordt het definitieve advies in maart vastgesteld na de doorstroomtoets. Dit advies wordt altijd besproken in een driehoeksgesprek met kind, ouder en school. De meeste leerlingen van Guido de Brès vervolgen hun onderwijs op diverse scholen voor voortgezet onderwijs in de regio, zoals Griftland College (VMBO-t/HAVO/VWO) in Soest, Waldheim Mavo (VMBO-t) in Baarn, Baarnsch Lyceum (HAVO/VWO) in Baarn, Groot Goylant in Hilversum, GSG Guido in Amersfoort en Het Element in Amersfoort. Ouders en leerlingen worden uitgebreid geïnformeerd over de mogelijkheden van het voortgezet onderwijs, onder andere tijdens een speciale informatieavond voor ouders van groep 8. Meer details over de totstandkoming van schooladviezen vindt u op de website van de Rijksoverheid.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Guido de Brès
Op basisschool Guido de Brès in Baarn geloven we in een krachtige samenwerking tussen school, kind en ouders. Deze gezamenlijke aanpak is essentieel voor de optimale ontwikkeling van uw kind. Wij bouwen aan een sterke verbinding tussen thuis en school. Een positief pedagogisch en sociaal klimaat vormt de basis voor zowel spelenderwijs leren als succesvol samenwerken. Kinderen en leerkrachten gedijen het best in een omgeving waar wederzijds begrip en respect centraal staan. Een veilige schoolomgeving stelt ieder kind in staat om zichzelf te zijn, zich prettig te voelen en zijn of haar volledige potentieel te benutten. Onze leerkrachten creëren in de klas een veilige en stimulerende leeromgeving. Dit doen zij door structuur te bieden, uitdagende activiteiten te organiseren en altijd uit te gaan van respect voor elkaar en de unieke talenten van elk kind. We moedigen kinderen aan om zelfstandige keuzes te maken en leren hen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun acties en gedrag.
Zelfstandige keuzes maken
Samen leren en van elkaar leren
Verantwoordelijkheid nemen
Hoe volgt Guido de Brès de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Vanaf de kleuterklassen volgen we de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen nauwgezet. In groep 1-2 maken we gebruik van het observatie- en registratiesysteem 'Kijk!'. Voor de groepen 3-8 zetten we het IEP leerlingvolgsysteem in om de voortgang te monitoren. De verzamelde observaties en toetsresultaten worden door onze leerkrachten en de intern begeleider grondig geanalyseerd. Deze gegevens worden veilig opgeslagen in ons leerlingadministratie- en volgsysteem Parnassys en toegankelijk gemaakt via Leeruniek, een centraal dashboard voor een compleet overzicht.
Welke registratiemethoden gebruikt Guido de Brès voor sociale opbrengsten?
Guido de Brès hanteert specifieke registratiemethoden om de sociale opbrengsten van leerlingen effectief in kaart te brengen. Dit zorgt voor een gedegen inzicht in hun sociaal-emotionele groei. De volgende registratievormen worden ingezet: * Kijk! * Zien
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Guido de Brès?
Op Guido de Brès zetten we effectieve methoden in om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te bevorderen. Deze methoden helpen kinderen omgaan met hun emoties en positieve relaties op te bouwen. De volgende methoden worden gebruikt: * Taakspel * Kwink
Inspectierapport Basisschool Guido de Brès: Kwaliteit van Ons Onderwijs
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Basisschool Guido de Brès. Wij streven naar hoogwaardig christelijk basisonderwijs, waarbij we de ontwikkeling en het welzijn van elke leerling centraal stellen. Lees meer over onze aanpak en de beoordeling van onze onderwijskwaliteit. De inspectie kijkt naar diverse aspecten van ons schoolbeleid en de dagelijkse praktijk. Op deze pagina vindt u directe links naar de officiële rapporten en beoordelingen, zodat u een compleet beeld krijgt van de prestaties van onze school. Wij nodigen u uit om deze informatie te bekijken.