
De resultaten van Amalia Astroschool voor Christelijk Basisonderwijs in Baarn
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Amalia Astroschool voor Christelijk Basisonderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Amalia Astroschool voor Christelijk Basisonderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Amalia Astroschool voor Christelijk Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau op de Amalia Astroschool
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Deze basis wordt getoetst in groep acht middels de eind- of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die gelijk is voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Amalia Astroschool: Succes met het Streefniveau
Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau bereikt aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, afhankelijk van de specifieke leerlingpopulatie, een eigen doelpercentage vast voor het behalen van het streefniveau. Dit vastgestelde percentage dient als de signaleringswaarde voor het behalen van het streefniveau op de Amalia Astroschool, wat inzicht geeft in de prestaties ten opzichte van de schoolspecifieke ambities.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Amalia Astroschool voor Christelijk Basisonderwijs?
Bij de Amalia Astroschool in Baarn kijken we naar de volledige ontwikkeling van uw kind, niet alleen naar leerprestaties. Motivatie, werkhouding, concentratie en sociaal welzijn zijn essentieel voor een succesvolle schoolloopbaan. De leerkrachten stellen voor elke leerling een persoonlijk advies op, gebaseerd op observaties en leerlingvolgsysteemgegevens, aangevuld met IEP-toetsresultaten. In groep 7 ontvangen leerlingen een richtingadvies voor het voortgezet onderwijs. In januari van groep 8 volgt, na een gesprek met leerling en ouders, het voorlopige eindadvies. De school ondersteunt bij de aanmelding op de nieuwe school. Na de landelijke doorstroomtoets in februari wordt het definitieve advies bepaald, met de mogelijkheid tot bijstelling indien de toetsresultaten afwijken. De overgang naar het voortgezet onderwijs wordt soepel begeleid via de POVO-procedure. Ouders en leerlingen van groep 8 worden aan het begin van het schooljaar uitgebreid geïnformeerd. Meer details zijn te vinden op de website onder het kopje 'ouders'. Leerlingen die groep 8 afronden, stromen door naar diverse scholen voor voortgezet onderwijs in de regio, zoals het Griftland College, Waldheim Mavo, Baarnsch Lyceum en Vathorst College. Om de effectiviteit van onze schooladviezen te evalueren, analyseren we de prestaties van onze oud-leerlingen in het derde leerjaar van het voortgezet onderwijs. Uit de gegevens van schooljaar 2022/2023 blijkt dat ruim 60% van onze leerlingen op het geadviseerde niveau presteert. Ongeveer 20% stroomt door naar een lager niveau en 20% naar een hoger niveau, wat de nauwkeurigheid van onze adviesprocedure onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling: Een Veilige Basis op de Amalia Astroschool
De Amalia Astroschool hecht veel waarde aan de sociale en emotionele ontwikkeling van elke leerling. Wij creëren een veilige en geborgen omgeving waar kinderen zich geaccepteerd voelen en de ruimte krijgen om te groeien op alle ontwikkelingsgebieden. Onze school hanteert een gedragsprotocol dat de basis vormt voor een positieve omgang met elkaar. Dit protocol is uitgebreid beschreven op onze website, zodat u precies weet hoe we de sociale interactie binnen onze school bevorderen. Daarnaast maken we gebruik van 'Kwink', een effectieve methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Via onze nieuwsbrief houden we u op de hoogte van de schoolbrede lessen die op niveau in de klassen worden gegeven. Posters met de 'Kwink van de week' versterken dit leerproces in de klaslokalen. Wij streven ernaar om elke leerling een ononderbroken ontwikkelingslijn te bieden, afgestemd op individuele leer- en ontwikkelingsbehoeften. Thema's als zelfstandig werken, effectieve instructie en dag- en weektaken zijn integraal onderdeel van ons onderwijs. Onze school bereidt leerlingen voor op een multiculturele samenleving door deze aspecten te integreren in ons lesmateriaal, de actualiteit en de leefwereld van het kind. We besteden ook aandacht aan actief burgerschap en sociale integratie, wat essentieel is voor deelname aan de maatschappij. Bij het verlaten van de Amalia Astroschool na acht jaar, hebben leerlingen de kernvaardigheden van het basisonderwijs verworven, kunnen zij zich zowel mondeling als schriftelijk uitdrukken, beheersen zij de basis van rekenen en hebben zij algemene kennis opgedaan. Bovendien hebben zij zich creatief ontwikkeld, zijn zij sociaal vaardig en kunnen zij omgaan met hun eigen emoties en die van anderen. Om deze doelen te waarborgen, maken we gebruik van een uitgebreid leerlingvolgsysteem met toetsen, testen en observaties, de resultaten van de eindtoets en feedback van het voortgezet onderwijs.
Veiligheid voorop
Betrokkenheid bij elkaar
Gelijkwaardigheid van iedereen
Hoe ondersteunt de Amalia Astroschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Vanaf groep 1 volgen we de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet. De sociaal-emotionele groei wordt geregistreerd in het leerlingvolgsysteem IEP, terwijl we voor kleuters het KIJK! observatie- en registratiesysteem gebruiken. Deze gegevens worden door leerkrachten en de intern begeleider geanalyseerd en opgeslagen in ParnasSys voor een compleet beeld.
Welke registratiesystemen worden gebruikt voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten?
Voor het monitoren van sociale opbrengsten maakt de Amalia Astroschool gebruik van het KIJK! observatie- en registratiesysteem.
- KIJK!
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren past de Amalia Astroschool toe?
De Amalia Astroschool zet de volgende methodes in voor sociaal-emotioneel leren om de ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren:
- Kwink
- Rots en Water
Inspectierapport Amalia Astroschool: Kwaliteit en Ontwikkeling
De Amalia Astroschool in Baarn heeft op 11 en 12 april 2016 een grondig bezoek gehad van de onderwijsinspectie. Dit resulteerde in een gedetailleerd rapport met de bevindingen van dit bezoek. De inspectie heeft geoordeeld dat de onderwijskwaliteit op onze school voldoet aan de gestelde eisen en is op orde. We zijn dan ook trots op het behalen van een basisarrangement, wat aangeeft dat onze school een voldoende prestatie levert. Dit positieve oordeel bevestigt onze inzet voor kwalitatief goed christelijk basisonderwijs, waarbij we continu streven naar verbetering en ontwikkeling voor alle leerlingen.