Openbare Basisschool De Dorpsakker in Assendelft

De resultaten van Openbare Basisschool De Dorpsakker in Assendelft

Current section: resultaten
Brandakkerstraat 4
1566 Assendelft

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool De Dorpsakker, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Dorpsakker bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Dorpsakker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op De Dorpsakker

Ontdek hoe onze leerlingen presteren op het fundamentele niveau, essentieel voor succes in taal en rekenen. Dit niveau, getoetst in groep acht, dient als basisvaardigheid voor alle leerlingen. De inspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit betekent dat minimaal 85% van onze leerlingen deze basisvaardigheden moet beheersen aan het einde van hun basisschoolcarrière. Op Openbare Basisschool De Dorpsakker streven we ernaar dit essentiële niveau voor alle leerlingen te waarborgen en te overtreffen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Openbare Basisschool De Dorpsakker

Bekijk de prestaties van onze leerlingen op het streefniveau, een ambitieus doel dat uitdagende vaardigheden in taal en rekenen vereist. Dit niveau is cruciaal voor een optimale voorbereiding op vervolgonderwijs. Elke school heeft een eigen, door de inspectie vastgesteld, streefniveau percentages, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als een belangrijke indicator voor de onderwijskwaliteit. Openbare Basisschool De Dorpsakker zet zich in om leerlingen te stimuleren het streefniveau te behalen, wat bijdraagt aan hun verdere academische ontwikkeling.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool De Dorpsakker?

Openbare Basisschool De Dorpsakker zet zich in voor optimale ontwikkeling. Jaarlijks meten we de capaciteiten van leerlingen in groep 5, 6 en 7 met de Nederlandse Standaard Citotoets (NSCCT). Deze resultaten vergelijken we met de prestaties op Cito-toetsen en de NSCCT. Zo monitoren we de voortgang en toetsen we of onze leerlingen voldoen aan de verwachtingen, rekening houdend met hun individuele leerpotentieel. Ons doel is om ieder kind de juiste begeleiding te bieden voor een succesvolle schoolloopbaan. De Dorpsakker biedt een stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling Basisschool De Dorpsakker: Groei en Welzijn

Op Openbare Basisschool De Dorpsakker stimuleren we de sociale en emotionele groei van elke leerling. Vanaf groep 1 tot en met groep 8 maken we gebruik van de innovatieve methode Kwink. Dit is een uitgebreid online programma voor sociaal-emotioneel leren (SEL), dat ook burgerschap en mediawijsheid integreert. Kwink is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten en biedt een praktische, boeiende en actuele aanpak. Het programma is gericht op preventie, zoals het voorkomen van pesten, en het bevorderen van een veilige en positieve groepsdynamiek. Wij geloven dat een sterke sociale basis essentieel is voor leerplezier en succes. Om de effectiviteit van ons programma te waarborgen, meten we tweemaal per jaar de sociale veiligheid en competenties bij leerlingen in groep 4 tot en met 8 met behulp van de SCOL-toets. De resultaten worden grondig geanalyseerd op groeps- en schoolniveau. Deze inzichten stellen ons in staat om ons onderwijsaanbod continu te optimaliseren en aan te passen aan de behoeften van onze leerlingen.

Respect voor elkaar en de omgeving

Plezier in leren en samen spelen

Een veilige en vertrouwde leeromgeving

Hoe bevordert Basisschool De Dorpsakker de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze school hanteert een gestructureerde aanpak voor sociale ontwikkeling. Twee keer per jaar voeren we de SCOL-toets uit om de vooruitgang te meten. De resultaten hiervan worden zorgvuldig geanalyseerd, waarna we een passend plan opstellen. Het team bespreekt en stemt de specifieke werkwijzen voor sociale ontwikkeling af aan het begin van elk schooljaar. Dit zorgt voor een consistente en effectieve aanpak door de gehele school heen, gericht op het welzijn en de groei van elke leerling.

Welke methoden gebruikt Basisschool De Dorpsakker voor het meten van sociale opbrengsten?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Openbare Basisschool De Dorpsakker gebruik van de volgende registratiemethode: * Sociale Competentie Observatielijst (SCOL): Deze lijst helpt ons om de sociale vaardigheden en het welzijn van onze leerlingen systematisch te observeren en te evalueren.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op onze school?

Openbare Basisschool De Dorpsakker zet actief de volgende methode in voor sociaal-emotioneel leren (SEL): * Kwink: Deze veelzijdige online methode ondersteunt leerlingen in hun sociaal-emotionele ontwikkeling, met aandacht voor burgerschap en mediawijsheid, en is beschikbaar voor alle groepen.

Inspectierapport Openbare Basisschool De Dorpsakker: Kwaliteitsinzicht

Ontdek de sterke punten van Openbare Basisschool De Dorpsakker, een stabiele en fijne leergemeenschap in Assendelft. Onze school werkt continu aan het waarmaken van onze onderwijsambities, met een focus op zowel kernvakken als brede ontwikkeling. De ochtenden zijn gewijd aan essentiële vaardigheden zoals rekenen, taal, spelling en Engels, waardoor uw kind een solide basis legt. In de middagen duiken we in de wereld om ons heen met maatschappelijke en wereldoriënterende thema's. Daarnaast hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschapsvorming van elk kind. We streven naar een positief schoolklimaat waarin leerlingen en leerkrachten zich veilig en gewaardeerd voelen. Bij De Dorpsakker geloven we in het belonen van goed gedrag en het duidelijk stellen van grenzen, zodat iedereen weet waar hij of zij aan toe is. De gezamenlijke naleving van schoolregels door leerlingen, ouders en leerkrachten is de sleutel tot ons succes.

Resultaten | Openbare Basisschool De Dorpsakker in Assendelft | [2025] Schoolregister