De Regenboog in Assendelft

Het team van De Regenboog in Assendelft

Current section: team
Brandakkerstraat 8
1566 Assendelft

Zie hier hoe het team van De Regenboog is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Regenboog bij jullie?

Ontdek hoe goed De Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.9%)
Man (7.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (12.5%)
35-45 jaar (31.3%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.3%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Lessen bij De Regenboog: Onze Aanpak

Vanwege het landelijke lerarentekort heeft Agora geen centrale invalpool meer. Ook Basisschool De Regenboog ervaart de uitdagingen van dit tekort. Om de continuïteit van ons onderwijs te waarborgen, zetten wij onze toegewijde leraarondersteuners in. Deze professionals bieden waardevolle ondersteuning aan onze leerkrachten en zijn flexibel inzetbaar. Dankzij onze stamgroepenstructuur kunnen wij efficiënt herorganiseren bij afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of verlof nemen onze leraarondersteuners met plezier de les over, zodat uw kind altijd een volle dag les krijgt van een vertrouwde professional.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Binnen het Jenaplanonderwijs werken we in stamgroepen: Onderbouw (groep 1/2), middenbouw (groep 3/4/5), bovenbouw (groep 6/7/8). We doen dit bewust. De kinderen leren van en met elkaar. De oudsten kunnen de jongsten helpen.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal (kring)
24.5%
Bewegingsonderwijs (gym en buiten spelen)
24.5%
Spelen en werken
24.5%
Wereldoriëntatie
20.4%
Drama en muziek
4.1%
PBS
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
20.4%
Rekenen/wiskunde
20.4%
Lezen
19.7%
Wereldoriëntatie
19.7%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.2%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Levensbeschouwing
2%
Overig
2%
Engelse taal
1.4%

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op De Regenboog

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Succes Garanderen

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Expert
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Hoogbegaafdheid Specialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

De intern begeleider vormt het centrale punt voor alle extra ondersteuning, waarbij de leerling centraal staat. Indien nodig, bieden onze gespecialiseerde teamleden gerichte hulp. De Regenboog beschikt over een toegewijde rekenspecialist en een taalspecialist die klaarstaan om uw kind te assisteren. Onze onderwijsassistenten bieden bovendien extra begeleiding aan in kleine groepen, wat zorgt voor persoonlijke aandacht en effectieve leerresultaten. Kinderen met dyslexie ontvangen gespecialiseerde begeleiding van onze schoolinterne orthopedagoog, in samenwerking met het gerenommeerde RID.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Gedrag Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

De Regenboog hanteert de Positive Behavior Support (PBS) methodiek, gericht op het actief aanleren van positief gedrag en het creëren van een veilige leeromgeving. Onze school heeft een toegewijde PBS-specialist die de implementatie van deze aanpak begeleidt. Voor aanvullende ondersteuning werken we samen met een externe orthopedagoog van 1801, die ook faalangstreductietrainingen kan verzorgen. Deze gerichte aanpak bevordert het welzijn en zelfvertrouwen van elk kind, waardoor ze optimaal kunnen presteren in hun schoolcarrière.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Excelleren in Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

Als Positive Behavior Support (PBS) school focust De Regenboog op het aanleren en bevorderen van positief gedrag en een effectieve werkhouding. Onze PBS-specialist en de ingehuurde orthopedagoog van 1801 bieden gerichte ondersteuning bij het ontwikkelen van een optimale taakaanpak. Dit omvat strategieën voor concentratie en zelfstandigheid. Daarnaast werkt onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid aan de specifieke leerbehoeften van hoogbegaafde leerlingen, met speciale aandacht voor hun unieke talenten en uitdagingen in de taakaanpak.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gymnastiek Specialist
Motorische Remedial Teacher (MRT) Specialist

Toelichting van de school:

De intern begeleider coördineert de individuele ondersteuningsplannen voor leerlingen met specifieke motorische behoeften. Onze deskundige vakleerkracht gymnastiek biedt gerichte Motorische Remedial Teaching (MRT) aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun grove en fijne motoriek. Daarnaast is er wekelijks een fysiotherapeut beschikbaar om kinderen te begeleiden bij het verbeteren van hun motorische vaardigheden, wat essentieel is voor hun algehele ontwikkeling en schoolprestaties.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn Voorop

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De intern begeleider coördineert de toegewijde ondersteuning voor leerlingen met medische behoeften of die hulp nodig hebben bij persoonlijke verzorging. Wij volgen een strikt medisch protocol om de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen te waarborgen. Op school worden geen medicijnen toegediend, aangezien wij hiervoor niet bevoegd zijn. Indien specifieke medische expertise vereist is, schakelen wij externe specialisten in om de best mogelijke zorg en begeleiding te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op De Regenboog

Ontdek Ons Aanbod voor Passend Onderwijs

Bij basisschool De Regenboog geloven we dat elk kind recht heeft op passend onderwijs dat aansluit bij individuele behoeften. De meeste leerlingen ontwikkelen zich optimaal binnen onze reguliere lesprogramma's. Voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben, bieden wij gespecialiseerde ondersteuning. Onze toegewijde intern begeleider coördineert dit traject nauwgezet, eventueel in samenwerking met externe specialisten of onze onderwijsassistenten die intensief met kleine groepen werken. Om de best mogelijke zorg te garanderen, bespreken we complexe casussen in ons professionele ondersteuningsteam. Als onderdeel van samenwerkingsverband Zaanstreek-Waterland, waarborgen we de continuïteit en kwaliteit van onze dienstverlening. Onze ambitie is om zoveel mogelijk kinderen in de directe omgeving een fijne en stimulerende leeromgeving te bieden. We investeren continu in de professionalisering van ons team, met een focus op expertiseontwikkeling zoals gedragsmanagement middels Positive Behaviour Support (PBS). Zo anticiperen we proactief op de veranderende ondersteuningsvragen van onze leerlingen en blijven we een school waar kinderen zich thuis voelen en optimaal kunnen groeien.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Jenaplan Kwaliteitszorg en Schoolplan De Regenboog

Wat zijn de kernpunten van ons Jenaplan schoolplan?

Ons Jenaplan schoolplan is gericht op de vernieuwde driejarige themacyclus. Binnen deze thema's integreren we kennis van de wereld, taalontwikkeling en begrijpend lezen, waarbij we de kernprincipes van Jenaplanonderwijs hanteren. Bildung en burgerschap zijn integraal onderdeel van onze Jenaplanvisie, wat betekent dat we niet alleen focussen op kennisoverdracht, maar ook op de persoonlijke en sociale ontwikkeling van elk kind. We streven naar doelmatig onderwijs met een doorlopende leerlijn, waarbij we leerdoelen effectief clusteren binnen onze stamgroepen. Ons team is toegewijd aan continu leren en samenwerken. Nieuwe leerkrachten worden professioneel begeleid om uit te groeien tot deskundige stamgroepleiders binnen onze Jenaplanschool. Als integraal kindcentrum staat De Regenboog centraal in de wijk, waarbij we duurzame samenwerkingen aangaan met kinderopvang, lokale verenigingen en zorginstanties.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

De realisatie van onze onderwijsdoelen wordt gecoördineerd door een toegewijd managementteam, ondersteund door gespecialiseerde kwaliteitsteams en vakexperts. Vanuit het strategische schoolplan distilleren we jaarlijkse plannen met concrete speerpunten, waarop de kwaliteitsteams zich richten. Via deze teams evalueren we voortdurend onze doelen en monitoren we de geboekte voortgang met behulp van de PDSA-cyclus (Plan-Do-Study-Act). Deze gezamenlijke inspanning, inclusief de actieve betrokkenheid van de Medezeggenschapsraad (MR), waarborgt een continue verbetercyclus en de effectieve realisatie van onze onderwijskundige ambities.

Uniek aanbod voor jonge kinderen bij Basisschool De Regenboog

Toelichting van de school

Basisschool De Regenboog in Assendelft biedt een naadloze overgang voor jonge kinderen door nauwe samenwerking met Kinderopvang Babino. Als integraal kindcentrum zorgen we voor een consistente ontwikkelingslijn, van peuter tot kleuter. Onze peuterspeelzaal Babino Ippel Stippel hanteert een registratiemethode die perfect aansluit bij het KIJK! registratiesysteem van De Regenboog. Dit stelt ons in staat om de ontwikkeling van elk kind nauwkeurig te volgen en te waarborgen. De overdracht van peuter naar kleuter gebeurt in overleg met de onderbouwleerkracht, wat zorgt voor een stabiele en vertrouwde start in de kleuterklas. Indien nodig, bieden we gespecialiseerde ondersteuning via onze Intern Begeleiders (IB-ers) en maken we gebruik van de observatiegroep jonge kind binnen ons schoolbestuur.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Basisschool De Regenboog voor peuters en kleuters?

Basisschool De Regenboog in Assendelft profileert zich als integraal kindcentrum met een sterke focus op de ontwikkeling van jonge kinderen. We faciliteren een doorlopende leerlijn van peuter naar kleuter door onze samenwerking met Kinderopvang Babino en het gebruik van het KIJK! registratiesysteem.

Met welke partners werkt Basisschool De Regenboog samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Basisschool De Regenboog werkt nauw samen met Kinderopvang Babino om een geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale voorbereiding en begeleiding van peuters bij de overstap naar de kleuterklas.

Basisschool De Regenboog werkt nauw samen met Kinderopvang Babino om een geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale voorbereiding en begeleiding van peuters bij de overstap naar de kleuterklas.

Team | De Regenboog in Assendelft | [2025] Schoolregister