
Het team van Ibn-i Sina in Arnhem
Current section: teamZie hier hoe het team van Ibn-i Sina is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Ibn-i Sina. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Ibn-i Sina bij jullie?
Ontdek hoe goed Ibn-i Sina bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Ibn-i Sina zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 79.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Ibn-i Sina. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Ibn-i Sina werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Ibn-i Sina gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Efficiënte Personeelsvervanging op Ibn-i Sina: Altijd Deskundige Begeleiding
Op Basisschool Ibn-i Sina zorgen we voor een vlekkeloze continuïteit in het onderwijs. Onze vervangingen worden strategisch geregeld via ons eigen, flexibele onderwijspersoneel. Dit team bestaat uit ervaren professionals die bovenop de reguliere formatie zijn aangesteld, waardoor zij direct inzetbaar zijn bij afwezigheid van collega's. Zo garanderen we dat de leerlingen altijd kunnen rekenen op kwalitatieve lesopvang en een stabiele leeromgeving. Onze proactieve aanpak in personeelsbeheer zorgt ervoor dat onderwijsactiviteiten ongestoord doorgaan, wat essentieel is voor de ontwikkeling en het welzijn van iedere leerling op onze school.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
In het schooljaar 2025/2026 hebben wij 4 combinatie- en 11 homogene groepen. Deze zijn:
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Ibn-i Sina
Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Ibn-i Sina zetten wij ons dagelijks in om elke leerling de best mogelijke ondersteuning te bieden. Onze interne begeleiders en gespecialiseerde leerkrachten, allen met een post-HBO opleiding, vormen de kern van onze onderwijsondersteuning. Onze rekenspecialist heeft een vernieuwend schoolontwikkelingsplan opgesteld, gericht op het automatiseren van rekenvaardigheden. Door middel van observaties en collegiale consultaties waarborgt het team de effectiviteit van ons directe instructiemodel. De succesvolle implementatie van een nieuwe rekenmethode, onder leiding van onze rekenspecialist, versterkt de rekenkundige basis van onze leerlingen. Voor taalontwikkeling hanteren we een vernieuwd schoolontwikkelingsplan. Het team is getraind in NT2-didactiek via het traject 'Zien is Snappen', wat de taalvaardigheid van onze leerlingen ten goede komt. De recente implementatie van een nieuwe methode voor begrijpend lezen, begeleid door onze taalspecialist, zorgt voor een optimale leesontwikkeling. De coördinator VVE, OAB en Kansengelijkheid is cruciaal voor ons rijke schooldagaanbod, ontworpen om kansengelijkheid te bevorderen en de sociaal-emotionele ontwikkeling te stimuleren. Dit programma biedt leerlingen een brede, doorlopende ontwikkeling en verlengde leertijd, zowel voor als na schooltijd, met aansluiting op het reguliere curriculum. Daarnaast werken we samen met Logopedie Arnhem, zodat onze leerlingen gedurende de hele week toegang hebben tot gespecialiseerde logopedische zorg, direct op school.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedragsondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over een toegewijde gedragsspecialist, die een Master-SEN opleiding heeft afgerond. Deze specialist is een belangrijke schakel in het bevorderen van een positief en ondersteunend schoolklimaat. De gedragscoördinator focust op de borging en vernieuwing van 'De Vreedzame School' en de integratie met Hadith-overleveringen. Het team is hierin getraind en de coördinator zorgt voor continuïteit en kwaliteit. Met 'Leerling In Beeld' als observatie-instrument, stuurt de gedragsspecialist de afnames aan en adviseert het team over effectieve interventies en vervolgstappen.
Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak Optimalisatie
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gedragsspecialist, met een Master-SEN opleiding, is een sleutelfiguur in het verbeteren van de werkhouding en studieaanpak van onze leerlingen. Deze expertise draagt bij aan een gestructureerde leeromgeving.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen werken we samen met Team Kinderfysiotherapie FysioDynamica. Zij zijn één ochtend per week aanwezig om gerichte fysiotherapeutische ondersteuning te bieden.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op dit moment bieden wij geen specifieke gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen de schoolmuren.
Overzicht ondersteuning
Individuele Leerlingbegeleiding en Extra Ondersteuning op Ibn-i Sina
Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid voor Elk Kind
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Excellent Basisonderwijs
Wat zijn de kerndoelen en leerresultaten volgens ons schoolplan?
Hoe bevordert Ibn-i Sina actief burgerschap en sociale vaardigheden?
Welke methoden gebruikt de school voor personeelsontwikkeling en onderwijsverbetering?
Downloaden
Download Ons Uitgebreide Schoolplan HierOntwikkeling voor het Jonge Kind: Start uw Kind op Ibn-i Sina
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Ibn-i Sina extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool Ibn-i Sina biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder het erkende VVE-programma 'Actief Betrokken' en een uitgebreide peuteropvang. Dit zorgt voor een optimale voorbereiding op de basisschool. De programma's zijn ontworpen om de taalontwikkeling, sociaal-emotionele vaardigheden en cognitieve ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren, met een focus op spelenderwijs leren en thematisch werken.
Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind?
Basisschool Ibn-i Sina werkt nauw samen met gerenommeerde partners om het aanbod voor het jonge kind te verrijken. Hieronder vallen organisaties voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Daarnaast onderhouden we een waardevolle samenwerking met Kinderopvang SKAR, een partner die bekend staat om zijn kwalitatieve kinderopvang en een soepele overgang naar het basisonderwijs faciliteert.