Basisschool Ibn-i Sina in Arnhem

De resultaten van Ibn-i Sina in Arnhem

Current section: resultaten
Kinderkamp 5A
6825 Arnhem

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Ibn-i Sina, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Ibn-i Sina bij jullie?

Ontdek hoe goed Ibn-i Sina bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit geldt als een uniforme norm voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Hogere Ambitie voor Elke Leerling

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken voor taal en rekenen. De inspectie stelt per school een specifieke, op de leerlingenpopulatie afgestemde, signaleringswaarde vast voor dit ambitieniveau. Deze individuele doelstellingen van 36.3% voor het streefniveau stimuleren scholen om continu te streven naar optimale ontwikkeling voor al hun leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Ibn-i Sina?

Het schooladvies voor groep 8 is cruciaal voor de volgende stap in het onderwijs. Op basisschool Ibn-i Sina wordt het schooladvies zorgvuldig samengesteld. Dit advies is gebaseerd op een combinatie van factoren, waaronder de resultaten van de doorstroomtoets, de sociaal-emotionele ontwikkeling, de werkhouding en de algemene motivatie van de leerling. Sinds het schooljaar 2023-2024 is de doorstroomtoets de officiële methode om het schooladvies te onderbouwen. Deze toets, afgenomen in februari, zorgt voor een meer gestroomlijnde overgang naar het voortgezet onderwijs en bevordert kansengelijkheid. Het traject voor het schooladvies start al in groep 6. Een voorlopig advies wordt gegeven aan het einde van groep 7. Na de doorstroomtoets in groep 8, en de centrale aanmeldweek, ontvangen leerlingen uiterlijk 24 maart het definitieve schooladvies.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Maatschappelijke Integratie op Ibn-i Sina

Basisschool Ibn-i Sina in Arnhem legt een sterke nadruk op de sociale en maatschappelijke ontwikkeling van al onze leerlingen. Als Nederlandse basisschool op islamitische grondslag, bevorderen wij integratie waarbij de eigen islamitische normen, waarden en cultuur behouden blijven. Onze missie is om leerlingen niet alleen academisch voor te bereiden op succesvol vervolgonderwijs, maar hen ook te vormen tot goed functionerende burgers binnen de Nederlandse samenleving. Wij geloven in een holistische aanpak waarbij sociale vaardigheden net zo belangrijk zijn als leerprestaties.

Veiligheid vooropstellen

Iedereen erkennen en waarderen

Wederzijds vertrouwen cultiveren

Hoe ondersteunt Ibn-i Sina de sociale vaardigheden van leerlingen?

Indien nodig verwijzen wij leerlingen door naar gespecialiseerde trainingen zoals Rots en Water. Daarnaast organiseren we actief weerbaarheidstrainingen om onze leerlingen te versterken in hun persoonlijke ontwikkeling en sociale interacties. Deze programma's zijn ontworpen om leerlingen te helpen bij het navigeren van sociale situaties, het ontwikkelen van zelfvertrouwen en het omgaan met uitdagingen op een constructieve manier.

Welke registratiemethoden gebruikt Ibn-i Sina voor sociale opbrengsten?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van het registratiesysteem 'Leerling In Beeld'. Dit systeem stelt ons in staat om de ontwikkeling op sociaal gebied systematisch te volgen en waar nodig tijdig interventies te plegen, zodat elke leerling optimaal kan groeien.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren hanteert de school?

Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen zetten wij de effectieve methode 'De Vreedzame School' in. Deze methode richt zich op het creëren van een positieve en veilige leeromgeving. Door middel van 'De Vreedzame School' leren leerlingen hoe ze conflicten kunnen oplossen, respectvol met elkaar kunnen omgaan en verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun eigen gedrag, wat essentieel is voor een gezonde sociale ontwikkeling.

Onderwijsinspectie Rapport: Inzicht in de Kwaliteit van Ibn-i Sina Arnhem

Basisschool Ibn-i Sina, gelegen aan Kinderkamp 5A in Arnhem, biedt hoogwaardig basisonderwijs aan 290 leerlingen. De school streeft naar een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind tot bloei kan komen. Onze focus ligt op zowel academische ontwikkeling als op de persoonlijke groei van onze leerlingen. De onderwijsinspectie speelt een cruciale rol in het waarborgen van de kwaliteit van het onderwijs in Nederland. Dit inspectierapport geeft een gedetailleerd overzicht van de prestaties en de ontwikkelpunten van onze school.