Basisschool Christelijke Basisschool de Triangel in Appingedam

Het team van Christelijke Basisschool de Triangel in Appingedam

Current section: team
Wethouder Olthoflaan 4 B
9902 Appingedam

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool de Triangel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool de Triangel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool de Triangel bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool de Triangel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Leerkrachten en onderwijsassistenten

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op Basisschool De Triangel

2

Verbeteren Taal- en Rekenkennis

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Specialisten voor Taal en Rekenen Onze toegewijde reken- en taalspecialisten versterken leerkrachten in het bieden van hoogwaardig reken- en taalonderwijs. Zij fungeren als klankbord voor leerkrachten bij specifieke leerlingcasussen. Professionele Ontwikkeling Beide specialisten nemen deel aan een professionele leergemeenschap (PLG) binnen stichting Ommeriek. Hier volgen zij trainingen om hun expertise continu te actualiseren en te verdiepen. Teamgericht Onderwijs Voor zowel rekenen als taal werken wij met enthousiaste leerteams. Elk team, bestaande uit circa drie leerkrachten, collaborates nauw samen met de reken- en taalcoördinator om ons onderwijs continu te optimaliseren en te innoveren.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
School Maatschappelijk Werker

Toelichting van de school:

Ambulante Ondersteuning voor Inclusief Onderwijs Door het "Weer Samen Naar School"-initiatief blijven leerlingen langer binnen de reguliere basisschool. Dit stelt ons in staat om ambulante hulp aan te vragen voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Gespecialiseerde krachten van het Regionaal Expertise Team (RET) bieden ondersteuning op onze school, variërend van orthopedagogische hulp tot expertise op het gebied van gedrag, jonge kinderen, taal en sociale vaardigheden. Deze samenwerking gebeurt altijd in nauw overleg met de ouders. Ondersteuning door de School Maatschappelijk Werker Hoewel de meeste leerlingen floreren op onze school, hebben sommigen aanvullende begeleiding nodig, zowel binnen als buiten de klas. Ouders en leerlingen kunnen terecht bij onze schoolmaatschappelijk werker met al hun vragen. Doelgerichte Hulp Onze schoolmaatschappelijk werker werkt samen met leerlingen, ouders en andere hulpverleners om problemen te minimaliseren en welzijn te bevorderen. De focus ligt op het bieden van advies en informatie over opvoedingsvragen, financiële zaken, social media en thuissituaties. Brede Ondersteuning De schoolmaatschappelijk werker ondersteunt ouders en school, faciliteert de samenwerking met externe hulpverleners en instanties, en biedt een luisterend oor. Er wordt passende begeleiding geboden voor leerlingen met sociaal-emotionele uitdagingen zoals faalangst, pestgedrag of moeilijkheden na een echtscheiding. Flexibele Begeleiding en Ouderbetrokkenheid De begeleiding kan bestaan uit individuele gesprekken of een traject, altijd in afstemming met en met toestemming van de ouders. Bij interventies die groepsdynamiek of werkhouding betreffen, worden ouders proactief geïnformeerd door de school. Onze schoolmaatschappelijk werker, een medewerker van Cadanz, is twee dagen per week op onze school aanwezig.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Professionele Begeleiding voor Gedrag en Werkhouding Binnen onze school zijn onderwijsprofessionals specifiek opgeleid voor het begeleiden van leerlingen middels 'Teken je gesprek'. Kinderen krijgen hierbij de ruimte om, onder begeleiding, te praten en te tekenen over levensvragen en uitdagingen. Focus op Ontwikkeling Deze aanpak richt zich op drie cruciale ontwikkelingsgebieden: gedachten, werkhouding en gedrag. Professionals kunnen gerichte ondersteuning bieden om positieve veranderingen te stimuleren. Taakspel: Bevorderen van Taakgericht Gedrag Daarnaast is een van onze medewerkers getraind in de implementatie van 'Taakspel'. Dit programma is ontworpen om taakgericht gedrag te vergroten en onrust en storend gedrag te verminderen, wat leidt tot een effectievere leeromgeving.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Verbeterde Bewegingservaring met 'Gym Extra' Onze vakdocent bewegingsonderwijs verzorgt het programma 'Gym Extra', in nauwe samenwerking met een fysiotherapeut. Dit programma is speciaal ontwikkeld om leerlingen meer plezier en zelfvertrouwen te geven tijdens bewegingsactiviteiten. Ontwikkeling van Vaardigheden Het doel is om kinderen niet alleen fitter en vaardiger te maken, maar ook om hun algehele beleving van bewegen positief te beïnvloeden, wat bijdraagt aan een gezonde levensstijl en een betere schoolervaring.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel bieden wij geen specifieke medische zorg of persoonlijke verzorging door gespecialiseerde schoolpersoneelsleden aan. Voor dergelijke behoeften verwijzen wij u graag naar externe professionals en instanties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Kinderopvang Kids2B, dagopvang en BSO

Optimale Leerlingondersteuning op De Triangel: Zorg en Expertise

Ons Zorgbeleid en Ondersteuningsaanbod Uitgelegd

Bij Christelijke Basisschool de Triangel staat elke leerling centraal. Ons zorgstructuur is erop gericht om alle kinderen, zowel op cognitief als sociaal-emotioneel vlak, nauwlettend te volgen. Hierdoor kunnen wij de specifieke ondersteuning bieden die ieder kind nodig heeft om succesvol te zijn in zijn of haar ontwikkeling. Onze interne begeleider (IB-er) speelt een cruciale rol in de individuele leerlingenzorg. Deze professional ondersteunt de leerkrachten bij het opstellen van effectieve lesplannen voor zowel de hele groep, subgroepen als individuele leerlingen. De IB-er onderhoudt ook contacten met externe partners en coacht leerkrachten om de begeleiding en het onderwijsaanbod optimaal af te stemmen op de behoeften van de leerlingen. Extra ondersteuning kan binnen of buiten de klas plaatsvinden, waarbij leerkracht en IB-er gezamenlijk de invulling en organisatie bepalen. De intern begeleider evalueert vier keer per jaar de voortgang van alle leerlingen en groepen samen met de leerkracht. Belangrijke bevindingen worden gedeeld met de schooldirecteur, inclusief behaalde resultaten, afgeronde en te starten plannen. Indien nodig, kan de IB-er advies inwinnen bij het Regionaal Expertise Team (RET) van Ommeriek. Het Regionaal Expertise Team (RET) biedt waardevolle ondersteuning aan onze school bij het realiseren van passend onderwijs. Via de IB-er kunnen wij de expertise van het RET inschakelen, bijvoorbeeld van de vaste orthopedagoog en ambulant begeleiders. Deze specialisten, met expertise op gebieden als leer- en gedragsproblemen, kunnen betrokken worden om leerlingen de best mogelijke begeleiding te garanderen. Ambulant begeleiders richten zich op diverse hulpvragen binnen onze school, variërend van schoolbreed tot specifieke groeps-, leerkracht- of leerlingbehoeften. Een orthopedagoog van het RET kan gespecialiseerd onderzoek uitvoeren naar de cognitieve ontwikkeling, werkhouding, gedrag en sociaal-emotionele groei van leerlingen. Daarnaast kan de IB-er, in overleg met de directeur van het RET, een onderwijsassistent inschakelen voor gerichte extra ondersteuning aan individuele leerlingen of groepen. Dit alles waarborgt dat onze leerlingen de juiste hulp krijgen op het juiste moment. Het LZIO-overleg, dat drie tot vier keer per jaar plaatsvindt, is een essentieel overlegmoment waar de intern begeleider samenkomt met de orthopedagoog en ambulant begeleider van het RET. Het hoofddoel is om alle leerlingen die extra zorg nodig hebben in beeld te krijgen en te houden. Dit stelt ons in staat om vroegtijdig de juiste expertise in te schakelen en gezamenlijk passende interventies en vervolgstappen te bepalen voor individuele kinderen en groepen. Wanneer een verwijzing naar het Speciaal Basis Onderwijs (SBO) of Speciaal Onderwijs (SO) overwogen wordt, wordt een ambulant begeleider of orthopedagoog van het RET ingeschakeld om te beoordelen welke ondersteuning op school nog mogelijk is. Indien een verwijzing toch noodzakelijk blijkt, adviseert de orthopedagoog de school en ouders over de meest geschikte plek. De orthopedagoog stelt tevens de deskundigheidsverklaring op die nodig is voor de aanvraag van een toelaatbaarheidsverklaring. Ouders en verzorgers worden altijd geïnformeerd wanneer er een ondersteuningsvraag voor hun kind bij het RET wordt ingediend. Voor verder onderzoek of specifieke observaties vragen wij altijd schriftelijke toestemming van de ouders/verzorgers. Alle informatie over passend onderwijs en de regelgeving van PO 20.01 is te vinden op de website van Samenwerkingsverband Passend Onderwijs PO 20.01. We kijken met enthousiasme naar de toekomst van onze ondersteuningsmogelijkheden. Voor het schooljaar 2024-2025 plannen we de start van een extra klas, speciaal voor leerlingen met bijzondere onderwijsbehoeften. Dit initiatief heeft als doel om het aantal verwijzingen naar speciaal onderwijs te verminderen en deze leerlingen de benodigde aandacht te geven binnen onze vertrouwde schoolomgeving. Vanaf het schooljaar 2024-2025 neemt De Triangel deel aan het programma "Tijd voor Toekomst" voor alle groepen (1 t/m 8). Dit betekent dat leerlingen twee uur extra onderwijs per week ontvangen, wat resulteert in een rijker en breder aanbod op het gebied van cultuur, sport, muziek en gezondheid. Dit verrijkt de schoolervaring van onze leerlingen aanzienlijk.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Kwaliteit en Ontwikkeling bij De Triangel

Wat zijn de kernambities van ons vierjarige schoolplan?

Ons schoolplan, dat loopt van 2024 tot 2028, is leidend voor onze ontwikkeling en biedt een duidelijke visie op de toekomst. De vier kernambities waar we ons op richten zijn: 1. Het leveren van betekenisvol, kansrijk en inclusief onderwijs voor elke leerling. 2. De transformatie van onze scholen tot brede kindcentra die meer bieden dan alleen onderwijs. 3. Het stimuleren van een professionele leercultuur waarin we continu van en met elkaar leren op alle niveaus. 4. Het worden van een aantrekkelijke werkgever die talent kan aantrekken, boeien en behouden.

Hoe implementeren en evalueren we de schoolplan doelen?

De ambitieuze doelen uit ons vierjarige schoolplan worden vertaald naar concrete jaardoelen in ons jaarlijkse schooljaarplan. Deze jaardoelen worden elk jaar zorgvuldig geëvalueerd door alle betrokken partijen binnen de school, waaronder de directie, intern begeleiders, het managementteam, het onderwijspersoneel, de medezeggenschapsraad en het onderwijsbureau van de stichting Ommeriek. Om de jaardoelen te realiseren, werken we systematisch aan de uitvoering ervan. Elke leerkracht participeert actief in projectgroepen die zich richten op specifieke doelen. Deze groepen maken concrete afspraken om de gestelde doelen te bereiken, waarbij de directie de voortgang monitort en bijstuurt waar nodig. Resultaten en nieuwe werkwijzen worden gedeeld tijdens teamsessies en vastgelegd in onderwijsplannen. Evaluatie schooljaar 2023-2024: Een Blik op Vooruitgang Jaarlijks stellen we een schooljaarverslag op dat de voortgang ten opzichte van onze doelen in kaart brengt. Een samenvatting hiervan is beschikbaar Vooruitgang in Taal en Lezen: In het schooljaar 2023-2024 lag de focus op het verbeteren van technisch lezen, ondersteund door specifieke scholing. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, kregen een passend leesaanbod via methodes zoals BOUW!, letterster en extra hardop lezen. De implementatie van taalrondes heeft ervoor gezorgd dat leerkrachten nu zelfstandig taalactiviteiten kunnen uitvoeren. Dit draagt bij aan het oefenen van diverse schrijfvaardigheden en het vergroten van de woordenschat. Vooruitgang in Rekenen: Leerkrachten maken gebruik van een gedetailleerd draaiboek bij de rekenmethode om de voortgang van leerlingen te volgen en individuele ondersteuning of uitdaging te bieden. Leerlingen met specifieke leerbehoeften ontvangen verkorte instructie en extra oefentijd. Vanaf januari 2024 wordt Bareka ingezet voor het automatiseren van rekenvaardigheden in de groepen 3 tot en met 8. Ontwikkeling bij Jonge Kinderen: We zijn gestart met thematisch werken in de kleutergroepen. De ingerichte hoeken sluiten aan bij de thema's en stimuleren taalontwikkeling door een rijke woordenschat. Ook is er een begin gemaakt met het werken in kleine kring, wat de interactie bevordert. De thema's worden structureel gepland van vakantie tot vakantie. Verhoogde Ouderbetrokkenheid: We hebben ons ingespannen om de betrokkenheid van ouders te vergroten, wat een continu aandachtspunt blijft. Regelmatige inloopochtenden trokken veel ouders, en via het Social Schools portaal werden klassenberichten verstuurd om ouders op de hoogte te houden. Het waarborgen van werkende accounts voor alle ouders was hierbij essentieel. Zichtbaarheid en Toegankelijkheid: De directie is dagelijks aanwezig op het schoolplein om de zichtbaarheid te vergroten en laagdrempelig contact met ouders mogelijk te maken. Deze zichtbaarheid creëert een prettige sfeer en versterkt de verbinding tussen school en thuis. Doelen voor Schooljaar 2024-2025: Voor het komende schooljaar hebben we de volgende ambitieuze doelen gesteld: Deelname aan het traject Gezonde en Veilige Groei (GWG+) van de PO-Raad. Verbetering van didactische vaardigheden door herijking van het Directe Instructiemodel, inclusief persoonlijke leerdoelen voor leerkrachten. Verdere uitbouw van thematisch werken in de kleutergroepen. Het percentage leerlingen dat op basisvakken (lezen, rekenen, begrijpend lezen) een score van 1f/2f/1S behaalt, moet gelijk of hoger zijn dan bij vergelijkbare scholen. Het bevorderen van respect en zorgzaamheid voor de omgeving via groepsdynamica. Het stimuleren van ouderparticipatie door laagdrempelige activiteiten. Structurele inzet van taalrondes in alle groepen en het verrijken van de woordenschat van leerlingen in groep 3-8 door middel van scholing voor leerkrachten.

Ontdek het Programma voor Jonge Kinderen op De Triangel

Toelichting van de school

Taalklas Rupsje Nooitgenoeg: Uw Kind Verder Helpen met Taal. Rupsje Nooitgenoeg is speciaal ontworpen als taalklas voor peuters en kleuters die extra ondersteuning op het gebied van taal nodig hebben. Dit stimulerende programma is een succesvolle samenwerking tussen beide scholen van Kindcentrum Opwierde en Kids2B. Kinderen tussen 3 en 6 jaar die deelnemen aan de taalklas, ontvangen twee ochtenden per week intensieve taalbegeleiding. Een toegewijde spraak- en taalspecialist is verbonden aan de taalklas om de ontwikkeling van uw kind optimaal te stimuleren.

Veelgestelde vragen

Biedt Christelijke Basisschool de Triangel extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Absoluut! Christelijke Basisschool de Triangel biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen. Een belangrijk onderdeel hiervan is Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat zorgt voor een optimale start. Daarnaast is er een nauwe samenwerking met de peuteropvang. Dit alles garandeert een doorlopende ontwikkeling en een soepele overgang naar de basisschool voor uw kind. Uw kind krijgt zo de beste kansen om zich te ontwikkelen.

Absoluut! Christelijke Basisschool de Triangel biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen. Een belangrijk onderdeel hiervan is Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat zorgt voor een optimale start. Daarnaast is er een nauwe samenwerking met de peuteropvang. Dit alles garandeert een doorlopende ontwikkeling en een soepele overgang naar de basisschool voor uw kind. Uw kind krijgt zo de beste kansen om zich te ontwikkelen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt De Triangel samen voor het jonge kind?

Christelijke Basisschool de Triangel gelooft in de kracht van samenwerking om de beste educatieve ervaring te bieden. Voor het programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met Kids2b. Deze samenwerking met Kids2b verzekert een geïntegreerde aanpak, waarbij de expertise van beide organisaties wordt gebundeld. Zo zorgen we voor een optimale ontwikkeling en een warme overgang naar onze school.

Christelijke Basisschool de Triangel gelooft in de kracht van samenwerking om de beste educatieve ervaring te bieden. Voor het programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met Kids2b. Deze samenwerking met Kids2b verzekert een geïntegreerde aanpak, waarbij de expertise van beide organisaties wordt gebundeld. Zo zorgen we voor een optimale ontwikkeling en een warme overgang naar onze school.