
Het team van Kindcentrum de Trompetter in Angerlo
Current section: teamZie hier hoe het team van Kindcentrum de Trompetter is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum de Trompetter. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Kindcentrum de Trompetter bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum de Trompetter bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Kindcentrum de Trompetter zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum de Trompetter. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Kindcentrum de Trompetter werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum de Trompetter gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Vervanging van Leerkrachten: Zorgeloos Leren bij Kindcentrum de Trompetter
Bij Kindcentrum de Trompetter garanderen we een continue leerervaring, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. We werken nauw samen met het Personeelscluster Oost-Nederland (PON) om professionele vervanging te regelen. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen in het leerproces. Als er onverhoopt geen vervanger via PON beschikbaar is, zetten we direct onze interne flexibele schillen in. Denk hierbij aan onze mobiele leerkrachten of ondersteunend personeel, die direct inzetbaar zijn om de lesdoelen te waarborgen. Indien nodig kunnen groepen tijdelijk worden samengevoegd of opgedeeld om een optimale bezetting te garanderen. We zijn trots te kunnen melden dat we het afgelopen schooljaar dankzij deze proactieve aanpak geen enkele groep thuis hebben hoeven te laten. Uw kind kan rekenen op een stabiele en stimulerende leeromgeving.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
We werken op De Trompetter in jaargroepen. De basisvakken worden in de jaargroepen gegeven. Op deze manier kunnen we de instructies het beste afstemmen op de verschillende onderwijsbehoeften binnen de groep. Er wordt gebruik gemaakt van kleinere instructiegroepen voor kinderen die aan een korte instructie genoeg hebben of juist meer instructie nodig hebben. We hechten veel waarde aan een goede organisatie en een duidelijke structuur. In de benadering van kinderen zijn saamhorigheid, veiligheid, vertrouwen en respect belangrijke aandachtspuntenDe groepen werken samen binnen de bouw. Voor schooljaar 2025-2026 ziet dat er als volgt uit:
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Kindcentrum de Trompetter
Taal en Rekenen: Versterking van Kernvaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Kindcentrum de Trompetter biedt gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen, essentieel voor de academische groei van uw kind. Drie dagen per week staat onze toegewijde intern begeleider klaar om leerlingen te ondersteunen. Daarnaast beschikken we over een team van ervaren specialisten. Onze rekenspecialist is gecertificeerd voor het afnemen van het RD4-onderzoek, een waardevol instrument om de rekenvaardigheden van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en gerichte hulp te bieden. Onze taalspecialist en specialist meer- en hoogbegaafdheid zorgen voor een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden, zodat elke leerling zijn of haar potentieel kan bereiken op het gebied van taal en rekenen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal bij Kindcentrum de Trompetter. Onze intern begeleider is drie dagen per week beschikbaar om leerlingen en leerkrachten te ondersteunen. De specialist meer- en hoogbegaafdheid bevordert niet alleen extra uitdaging voor getalenteerde leerlingen, maar biedt ook cruciale ondersteuning aan leerkrachten en kinderen bij het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën. Daarnaast denkt onze gedragsspecialist actief mee bij uitdagende gedragsvraagstukken. Deze specialist biedt waar nodig passende begeleiding, zowel individueel als binnen groepsverband, om een positieve leeromgeving te waarborgen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Strategieën voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Kindcentrum de Trompetter besteden we in alle groepen veel aandacht aan de werkhouding en taakaanpak van leerlingen. Door kinderen bewust te maken van hun mindset, stimuleren we een proactieve houding tijdens het leerproces, waarbij fouten maken wordt gezien als een kans om te groeien. We maken gebruik van de autometafoor van Ans Ramaut, die kinderen helpt inzicht te krijgen in hun executieve functies. De school fungeert als een oefenplaats om deze vaardigheden verder te ontwikkelen, met specifieke focus op 'leren leren' in de bovenbouw. Onze gedragsspecialist ondersteunt proactief bij gedragsvraagstukken en biedt, indien nodig, gerichte begeleiding in de klas. Dit alles draagt bij aan een optimale leeromgeving waarin elk kind zich kan ontwikkelen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Ondersteuning Buiten Schooltijd
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Kindcentrum de Trompetter faciliteert ondersteuning en therapieën gericht op de motorische en lichamelijke ontwikkeling van leerlingen. Deze worden doorgaans buiten schooltijd gepland om de onderwijstijd optimaal te benutten. In uitzonderlijke situaties kan hiervan worden afgeweken. Dergelijke afwijkingen vereisen altijd voorafgaande toestemming van zowel de directie van de school als de onderwijsinspectie, om zo de continuïteit en kwaliteit van de ondersteuning te garanderen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veilige Zorg
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerondersteuning op Kindcentrum de Trompetter
Onze Visie op Passend Onderwijs en Begeleiding
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van KC de Trompetter
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?
Optimale Start voor Jonge Kinderen op Kindcentrum de Trompetter
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Kindcentrum de Trompetter specifieke programma's voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt Kindcentrum de Trompetter samen voor het aanbod voor jonge kinderen?
Kindcentrum de Trompetter werkt nauw samen met Villa Pip, een partner die ook de buitenschoolse opvang aanbiedt, om een gezamenlijke aanpak voor de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen.