Kindcentrum de Trompetter in Angerlo

Het team van Kindcentrum de Trompetter in Angerlo

Current section: team
Prinses Margrietlaan 8
6986 Angerlo

Zie hier hoe het team van Kindcentrum de Trompetter is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum de Trompetter. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum de Trompetter bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum de Trompetter bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum de Trompetter zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum de Trompetter. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.2%)
25-35 jaar (36.4%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum de Trompetter werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum de Trompetter gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten: Zorgeloos Leren bij Kindcentrum de Trompetter

Bij Kindcentrum de Trompetter garanderen we een continue leerervaring, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. We werken nauw samen met het Personeelscluster Oost-Nederland (PON) om professionele vervanging te regelen. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen in het leerproces. Als er onverhoopt geen vervanger via PON beschikbaar is, zetten we direct onze interne flexibele schillen in. Denk hierbij aan onze mobiele leerkrachten of ondersteunend personeel, die direct inzetbaar zijn om de lesdoelen te waarborgen. Indien nodig kunnen groepen tijdelijk worden samengevoegd of opgedeeld om een optimale bezetting te garanderen. We zijn trots te kunnen melden dat we het afgelopen schooljaar dankzij deze proactieve aanpak geen enkele groep thuis hebben hoeven te laten. Uw kind kan rekenen op een stabiele en stimulerende leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken op De Trompetter in jaargroepen. De basisvakken worden in de jaargroepen gegeven. Op deze manier kunnen we de instructies het beste afstemmen op de verschillende onderwijsbehoeften binnen de groep. Er wordt gebruik gemaakt van kleinere instructiegroepen voor kinderen die aan een korte instructie genoeg hebben of juist meer instructie nodig hebben. We hechten veel waarde aan een goede organisatie en een duidelijke structuur. In de benadering van kinderen zijn saamhorigheid, veiligheid, vertrouwen en respect belangrijke aandachtspuntenDe groepen werken samen binnen de bouw. Voor schooljaar 2025-2026 ziet dat er als volgt uit:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Kindcentrum de Trompetter

4

Taal en Rekenen: Versterking van Kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Kindcentrum de Trompetter biedt gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen, essentieel voor de academische groei van uw kind. Drie dagen per week staat onze toegewijde intern begeleider klaar om leerlingen te ondersteunen. Daarnaast beschikken we over een team van ervaren specialisten. Onze rekenspecialist is gecertificeerd voor het afnemen van het RD4-onderzoek, een waardevol instrument om de rekenvaardigheden van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en gerichte hulp te bieden. Onze taalspecialist en specialist meer- en hoogbegaafdheid zorgen voor een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden, zodat elke leerling zijn of haar potentieel kan bereiken op het gebied van taal en rekenen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal bij Kindcentrum de Trompetter. Onze intern begeleider is drie dagen per week beschikbaar om leerlingen en leerkrachten te ondersteunen. De specialist meer- en hoogbegaafdheid bevordert niet alleen extra uitdaging voor getalenteerde leerlingen, maar biedt ook cruciale ondersteuning aan leerkrachten en kinderen bij het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën. Daarnaast denkt onze gedragsspecialist actief mee bij uitdagende gedragsvraagstukken. Deze specialist biedt waar nodig passende begeleiding, zowel individueel als binnen groepsverband, om een positieve leeromgeving te waarborgen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Strategieën voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Bij Kindcentrum de Trompetter besteden we in alle groepen veel aandacht aan de werkhouding en taakaanpak van leerlingen. Door kinderen bewust te maken van hun mindset, stimuleren we een proactieve houding tijdens het leerproces, waarbij fouten maken wordt gezien als een kans om te groeien. We maken gebruik van de autometafoor van Ans Ramaut, die kinderen helpt inzicht te krijgen in hun executieve functies. De school fungeert als een oefenplaats om deze vaardigheden verder te ontwikkelen, met specifieke focus op 'leren leren' in de bovenbouw. Onze gedragsspecialist ondersteunt proactief bij gedragsvraagstukken en biedt, indien nodig, gerichte begeleiding in de klas. Dit alles draagt bij aan een optimale leeromgeving waarin elk kind zich kan ontwikkelen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Ondersteuning Buiten Schooltijd

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Kindcentrum de Trompetter faciliteert ondersteuning en therapieën gericht op de motorische en lichamelijke ontwikkeling van leerlingen. Deze worden doorgaans buiten schooltijd gepland om de onderwijstijd optimaal te benutten. In uitzonderlijke situaties kan hiervan worden afgeweken. Dergelijke afwijkingen vereisen altijd voorafgaande toestemming van zowel de directie van de school als de onderwijsinspectie, om zo de continuïteit en kwaliteit van de ondersteuning te garanderen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veilige Zorg

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Leerplein bouw 2 en 3
Schoolmoestuin

Optimale Leerondersteuning op Kindcentrum de Trompetter

Onze Visie op Passend Onderwijs en Begeleiding

School Ondersteuningsplan (SOP): Een Toelichting Op Kindcentrum de Trompetter geloven we in de kracht van passend onderwijs voor elk kind. Dit hoofdstuk beschrijft hoe wij individuele ondersteuning bieden om elk kind de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen en succesvol te leren. We erkennen dat ieder kind uniek is en specifieke behoeften kan hebben. Onze interne expertise, bestaande uit een Intern Begeleider (IB), rekenspecialisten, taal- en leesspecialisten, en een specialist voor meer- en hoogbegaafdheid (MBHB), vormt de basis van onze ondersteuning. Indien nodig, werken we nauw samen met het Samenwerkingsverband (SWV) De Liemers. Hierbij kunnen we rekenen op de expertise van onze schoolmaatschappelijk werker en schoolpsycholoog voor aanvullende ondersteuning. Handelingsgericht Werken (HGW): De Kern van Onze Aanpak Wij hanteren het principe van Handelingsgericht Werken (HGW) om de ontwikkeling van elk kind te maximaliseren. HGW richt zich op de onderwijsbehoeften van het kind en stimuleert groei door zowel te kijken naar wat al goed gaat als waar extra aandacht nodig is. Dit stelt ons in staat om het onderwijs af te stemmen op de individuele leerling. De zeven uitgangspunten van HGW zijn: doelgerichtheid, afstemming met de omgeving, focus op onderwijsbehoeften, de cruciale rol van leerkrachten en ouders, het benadrukken van positieve eigenschappen, samenwerking en transparante, systematische werkwijzen. Deze principes vormen de leidraad voor onze dagelijkse praktijk. Vijf Niveaus van Ondersteuning: Een Gelaagde Aanpak Wij werken met een piramidemodel dat vijf niveaus van ondersteuning beschrijft, van basisondersteuning tot intensieve begeleiding. Niveau 1: Basisondersteuning Dit niveau omvat het kwalitatief hoogwaardige onderwijs dat alle leerlingen ontvangen. We zorgen voor een gestructureerde, veilige leeromgeving met duidelijke instructiemodellen zoals Expliciet Directe Instructie (EDI). Een positieve benadering en een gedragsprotocol ondersteunen de sociaal-emotionele ontwikkeling. De voortgang van elk kind wordt nauwlettend gevolgd via observaties en leerlingvolgsystemen zoals IEP. Niveau 2: Verlengde Instructie en Verrijking Indien nodig bieden leerkrachten verlengde instructie, extra oefenmogelijkheden of verrijkingsstof aan binnen de groep. De Intern Begeleider (IB) denkt mee met de leerkracht om de ondersteuning effectief vorm te geven. Dit niveau richt zich op het bieden van extra's binnen de reguliere lesstructuur. Niveau 3: Intensieve Begeleiding in Groepsverband Op dit niveau wordt de Intern Begeleider (IB) betrokken voor intensievere begeleiding, vaak in kleine groepjes. Speciale methodieken zoals Bouw! (Lexima) voor lezen en Rekentijgers voor rekenen worden ingezet. Ook voor meer- en hoogbegaafde kinderen bieden we gerichte uitdaging met Volo Magis. Gedragsspecialisten en externe expertise zoals schoolmaatschappelijk werk kunnen hierbij ondersteunen. Niveau 4: Samenwerking met het Samenwerkingsverband Voor kinderen die meer intensieve ondersteuning nodig hebben, werken we samen met het Samenwerkingsverband (SWV) De Liemers. Een Ondersteuningsteam (OT) met alle betrokken partijen, inclusief ouders, stelt een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. Dit plan bevat individuele leerlijnen en aangepaste lesprogramma's. Arrangements of begeleiding via zorgpartners kunnen hier onderdeel van zijn. Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) Het OPP is een gezamenlijk plan waarin doelen en benodigde ondersteuning worden vastgelegd, met actieve betrokkenheid van kind en ouders. Dit plan wordt halfjaarlijks geëvalueerd en bijgesteld, waarbij het hoorrecht van het kind centraal staat. Niveau 5: Doorverwijzing naar Gespecialiseerd Onderwijs In uitzonderlijke gevallen, na zorgvuldige afstemming met ouders en het SWV, kan een kind worden doorverwezen naar een andere school, zoals speciaal basisonderwijs (SBO) of speciaal onderwijs (SO). Hiervoor is een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) van het samenwerkingsverband vereist. Continue Ontwikkeling van Ondersteuning Ons team blijft zich continu professionaliseren door trainingen om de kwaliteit van onze ondersteuning te waarborgen. Onze ambitie is om de onderwijskwaliteit constant te borgen door middel van een effectieve kwaliteitscyclus.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van KC de Trompetter

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan, geworteld in het strategisch beleidsplan (SBP) van LiemersNovum, focust op drie pijlers: inclusiviteit en kansengelijkheid, eigenaarschap en verbinding. De ambitieuze verbeterdoelen voor de periode 2024-2028 sluiten naadloos aan bij onze kernwaarden: geluk, kwalitatief goed onderwijs, continu in beweging zijn, wederzijdse waardering en sterke verbindingen. Onze belangrijkste verbeterdoelen voor Kindcentrum de Trompetter zijn specifiek gericht op het waarborgen en beschrijven van onze onderwijskwaliteit middels kwaliteitskaarten. We zetten in op thematisch onderwijs met een samenhangend en kerndoeldekkend aanbod voor wereldoriëntatie, burgerschap en digitale vaardigheden. Rijkelijke teksten stimuleren diep tekstbegrip en effectieve kennisoverdracht. Bewegend leren wordt structureel en doorlopend geïntegreerd in ons onderwijs, wat bijdraagt aan de brede ontwikkeling en het eigenaarschap van onze leerlingen. We stimuleren talentontwikkeling en creëren een omgeving van waardering en respect, waarin iedereen zich gezien en gehoord voelt met oog voor ieders welzijn. Deze doelen vertalen we jaarlijks naar concrete actiepunten, waarmee ons team zich continu blijft professionaliseren en ontwikkelen, altijd 'in beweging' blijvend. Voor een gedetailleerde toelichting nodigen we u uit ons volledige schoolplan te raadplegen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Als team dragen we gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor het behalen van al onze vastgestelde onderwijsdoelen. Ons schoolplan, opgesteld binnen het programma Mijn Schoolplan, dient als leidraad voor vier jaar. Elk jaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op, waarin we preciseren hoe we de doelstellingen en ontwikkelpunten van dat specifieke jaar vormgeven. Tijdens onze studiedagen werken we als team gezamenlijk aan de voortgang van deze doelen, waarbij we waar nodig bijsturen. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we breed binnen het team om de behaalde resultaten te beoordelen en lessen mee te nemen naar het volgende schooljaar.

Downloaden

Optimale Start voor Jonge Kinderen op Kindcentrum de Trompetter

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum de Trompetter geloven we in een naadloze overgang van voorschoolse educatie naar basisonderwijs. Wij erkennen dat de ontwikkeling van uw kind al in volle gang is, zowel thuis als bij externe opvang zoals kinderdagverblijven of gastouders. Daarom hechten we veel waarde aan een sterke samenwerking met ouders en deze opvangpartners om een ononderbroken leerervaring te garanderen. Een soepele overgang is cruciaal voor een succesvolle schoolstart. Het helpt kinderen zich snel thuis te voelen, de ondersteuning te krijgen die ze nodig hebben en hun volledige potentieel te benutten. Om dit te faciliteren, onderhouden we een nauwe band met Villa Pip. We organiseren gezamenlijke activiteiten en bieden oudere peuters de kans om alvast te wennen in onze kleuterklassen. Daarnaast organiseren we vier keer per jaar peutergym. Dit biedt peuters de gelegenheid om onze leerkrachten, het schoolgebouw en de gymzaal te leren kennen, en om te wennen aan bewegen in een schoolse omgeving. Deze activiteiten dragen bij aan een positieve kennismaking met het basisonderwijs. Voor een optimale ontwikkeling is open communicatie tussen thuis, de voorschool en de school essentieel. Wij zorgen voor een gedegen overdracht van informatie over de ontwikkeling van uw kind. Indien nodig, faciliteren we gesprekken tussen ouders, leerkrachten en pedagogisch medewerkers om de voortgang te bespreken. Onze samenwerking met Villa Pip uit zich in diverse gezamenlijke projecten, zoals vieringen rond carnaval en voorleesactiviteiten tijdens de Kinderboekenweek. Villa Pip verzorgt tevens de buitenschoolse opvang (BSO) binnen Kindcentrum de Trompetter, wat zorgt voor een geïntegreerde aanpak van opvang en onderwijs.

Veelgestelde vragen

Biedt Kindcentrum de Trompetter specifieke programma's voor jonge kinderen?

Kindcentrum de Trompetter zet vol in op een goede voorbereiding en overgang voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor samenwerking met voorschoolse instellingen en het creëren van een vertrouwde omgeving.

Met welke partners werkt Kindcentrum de Trompetter samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Kindcentrum de Trompetter werkt nauw samen met Villa Pip, een partner die ook de buitenschoolse opvang aanbiedt, om een gezamenlijke aanpak voor de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen.

Kindcentrum de Trompetter werkt nauw samen met Villa Pip, een partner die ook de buitenschoolse opvang aanbiedt, om een gezamenlijke aanpak voor de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen.

Team | Kindcentrum de Trompetter in Angerlo | [2025] Schoolregister