Idenburgschool in Andijk

Het team van Idenburgschool in Andijk

Current section: team
Dijkweg 30
1619 Andijk

Zie hier hoe het team van Idenburgschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Idenburgschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Idenburgschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Idenburgschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Idenburgschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Idenburgschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Idenburgschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Idenburgschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Een Zorgeloze Aanpak op Idenburgschool

Op de Idenburgschool zorgen we ervoor dat het onderwijs van uw kind altijd doorgaat, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Wanneer een leerkracht ziek is of verlof heeft, zetten we onze betrouwbare invallers uit de invalpool van onze stichting in. Onze prioriteit is een continue leerervaring. Mocht er onverhoopt geen invaller beschikbaar zijn, dan garanderen we een naadloze oplossing. Dit doen we door creatief gebruik te maken van onze getalenteerde leraarondersteuners en de flexibiliteit van ons eigen toegewijde team van leerkrachten. Met deze proactieve aanpak minimaliseren we onderbrekingen en zorgen we ervoor dat uw kind kan blijven rekenen op kwalitatief hoogstaand onderwijs, dag in dag uit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Speciaal Onderwijs & Ondersteuning op de Idenburgschool: Expertise voor Elke Leerling

3

Taal- en Rekenhulpen voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze toegewijde leerkrachtondersteuner biedt essentiële hulp aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Samen met de leerkracht, intern begeleider en ouders ontwikkelen we een persoonlijk plan voor extra instructie, aangepaste zorg of uitdagende verrijking. Voor taalontwikkeling zetten we effectieve methodes in zoals Bouw, Connectlezen en Ralfilezen, om de lees- en taalvaardigheid van uw kind te stimuleren. Op het gebied van rekenen maken we gebruik van beproefde methodes zoals Rekenroute en Bareka, om een solide rekenkundige basis te leggen en te versterken.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Sterke Kinderen in Andijk

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Rots- en Watertrainer

Toelichting van de school:

De Idenburgschool biedt gespecialiseerde Rots- en Watertraining, gegeven door een ervaren leerkracht. Deze training bevordert de motivatie en betrokkenheid van leerlingen door middel van fysieke oefeningen, spel en realistische situaties in een veilige leeromgeving. Rots-principes helpen kinderen om grenzen aan te geven, zelfstandig beslissingen te nemen en een eigen koers te varen. Water-principes stimuleren communicatie, luistervaardigheid, samenwerking en respect voor elkaars grenzen. Deze aanpak draagt bij aan een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling, waardoor leerlingen veerkrachtiger en zelfbewuster worden.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Strategieën voor Schoolsucces

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij bevorderen zelfstandigheid en eigenaarschap door middel van regelmatige kindercoachingsgesprekken. Tijdens deze gesprekken bespreken leerkrachten de voortgang, leerdoelen en ontwikkelingen van elk kind, inclusief omgang met klasgenoten en taakaanpak. We hanteren het 'leerkuil'-model om de werkhouding en taakaanpak van leerlingen te verbeteren. Dit model biedt inzicht in mogelijke uitdagingen en reikt praktische handvatten aan om deze succesvol te overwinnen. Onze 'Flexklas' biedt extra begeleiding en uitdagende opdrachten voor leerlingen die extra ondersteuning of verdieping nodig hebben. Bij een vermoeden van meer- of hoogbegaafdheid wordt het 'Digitaal Handelingsprotocol Hoogbegaafdheid' (DHH) toegepast om de ontwikkeling in kaart te brengen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op de Idenburgschool besteden we aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Wij stimuleren een actieve levensstijl en bieden diverse mogelijkheden om fysieke vaardigheden te ontwikkelen.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
BHV-ers

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging op school, beschikken wij over gekwalificeerd personeel, waaronder onze intern begeleider en gecertificeerde BHV-ers. Hun expertise zorgt voor een veilige en verzorgde omgeving voor alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Ruimtes voor begeleide instructie
Ruimtes voor zelfstandig- of samenwerken

Individuele Leerondersteuning op Maat: De Idenburgschool Aanpak

Ontdek Hoe Wij Elk Kind Begeleiden

Op de Idenburgschool geloven we in gepersonaliseerd onderwijs, waarbij elk kind de aandacht krijgt die het nodig heeft voor optimale groei. Soms vraagt een leerling om extra ondersteuning, zowel op het gebied van leren als gedrag. Onze toegewijde leerkrachten en de intern begeleider (IB'er) werken nauw samen om de specifieke behoeften van uw kind te identificeren. Wij betrekken u als ouder en uw kind vanaf het allereerste begin actief bij dit proces. Dit kan bestaan uit verhelderende gesprekken, observaties in de klas, gerichte toetsen en een grondige analyse van leerresultaten. Op basis hiervan stellen we een effectief ondersteuningsprogramma op. Indien nodig, creëren we samen met u, uw kind en de leerkracht een gedetailleerd handelingsplan, inclusief concrete doelen en afspraken, om uw kind succesvol te begeleiden. Onze leraarondersteuner is wekelijks beschikbaar om deze zorgstructuur te versterken. Dit stelt ons in staat om snel en adequaat te reageren, en op maat gemaakte hulp te bieden, altijd in hechte samenwerking met u als ouder. Ondersteuningsteam (OT): Samen Sterker voor Uw Kind Soms reikt ondersteuning binnen de klas alleen niet uit. In zulke gevallen bespreken we de situatie van uw kind in ons Ondersteuningsteam (OT) op de Idenburgschool. Dit team, dat viermaal per jaar bijeenkomt, bestaat uit de directie, de intern begeleider, een orthopedagoog van Samenwerkingsverband De Westfriese Knoop en, indien noodzakelijk, externe specialisten. Uw aanwezigheid als ouder en die van de groepsleerkracht zijn essentieel bij deze besprekingen. In het OT adresseren we diverse leer- en ontwikkelingsvragen, van uitdagingen met lezen en rekenen tot gedragsproblematiek en het bieden van extra uitdaging aan meerbegaafde leerlingen. Gezamenlijk bepalen we de benodigde ondersteuning en stellen we een plan op, waarbij we de voortgang bij volgende bijeenkomsten evalueren. Voordat het overleg plaatsvindt, vult u samen met school het Digiplan in; een overzichtelijk document dat het gehele schooltraject van uw kind begeleidt en ook bij de overstap naar het voortgezet onderwijs van waarde is. Indien nodig, verwijzen we in overleg met u door naar passende hulp of speciaal (basis)onderwijs. Contactgegevens Samenwerkingsverband De Westfriese Knoop: Koopvaarder 1, 1625 BZ Hoorn Telefoon: 0229 – 572633 E-mail: secretariaat@passendonderwijswf.nl Website: www.passendonderwijswf.nl Onze Ondersteuningsgrenzen: Transparantie en Samenwerking Wij streven ernaar elk kind de best mogelijke ondersteuning te bieden. Echter, in specifieke situaties, en altijd in overleg met u als ouder en het Ondersteuningsteam (OT), evalueren we of de Idenburgschool de meest geschikte leeromgeving blijft. Dit is met name van toepassing wanneer: Het welzijn van uw kind in het gedrang komt. De veiligheid van uw kind of andere leerlingen onvoldoende gewaarborgd kan worden. Onze expertise ontoereikend is en er geen externe expertise kan worden ingeschakeld om stagnatie in de ontwikkeling van uw kind te voorkomen. Er sprake is van een blijvend verstoorde vertrouwensrelatie tussen ouders en school. Oudersteunpunt Passend Onderwijs West-Friesland: Uw Onafhankelijke Gids Voor ouders met vragen over passend onderwijs, behoefte aan advies of een luisterend oor, biedt het ouder- en jeugdsteunpunt van Samenwerkingsverband Passend Onderwijs West-Friesland uitkomst. Dit onafhankelijke steunpunt informeert, ondersteunt en signaleert verbeterpunten in de regio, zonder taken van school of het samenwerkingsverband over te nemen. Ze denken actief met u mee en verwijzen u door waar nodig. Neem contact op met de onafhankelijke contactpersoon, Annette Schouten, via ouderjeugdsteunpunt@passendonderwijswf.nl of 06 – 26 67 59 14. Meer informatie is beschikbaar op www.passendonderwijswf.nl. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning Onze ambitie is om ons team te versterken met een rekenspecialist en twee specialisten voor het jonge kind. Dit stelt ons in staat om onze dienstverlening nog beter af te stemmen op de behoeften van zowel onze leerlingen als onze leerkrachten. Daarnaast blijven we investeren in kindercoachingsgesprekken. Onze ervaring leert dat deze gesprekken essentieel zijn voor het welzijn, het zelfvertrouwen en de algehele betrokkenheid van onze leerlingen bij hun eigen leerproces.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Idenburgschool: Kwaliteitszorg en Innovatief Schoolplan voor Groei

Wat zijn de Vijf Kernambities van de Idenburgschool voor 2023-2027?

De Idenburgschool streeft ernaar om leerlingen uit te dagen binnen een stimulerende leeromgeving. We focussen op een rijke en inzichtelijke aanpak van rekenonderwijs, met aandacht voor een doorlopende leerlijn en de implementatie van een effectieve rekenmethodiek. Het verrijken van de leeromgeving met aansprekend en ondersteunend rekenmateriaal staat centraal. Ons team wordt ondersteund met effectieve klassenmanagementstrategieën, waaronder Effectieve Directe Instructie (EDI). Dit traject, gestart in het voorgaande schooljaar, wordt continu doorontwikkeld om optimale ondersteuning in de klas te garanderen. Kindercoachgesprekken worden geïntegreerd om elke leerling te begeleiden. We stimuleren de ontwikkeling van talenten in een brede leeromgeving, zodat leerlingen nu en in de toekomst een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan hun omgeving. Naast kernvakken, besteden we veel aandacht aan creativiteit, zelfstandigheid en sociale vaardigheden, mede door het gebruik van MijnRapportfolio en kindercoachgesprekken. Een sterk taalbeleid op de Idenburgschool motiveert leerlingen om actief met taal en lezen bezig te zijn. We vernieuwen onze schoolbibliotheek en integreren taal- en leesonderwijs in onze wereldverkenningsmethode 'da Vinci'. Dit verhoogt het leesplezier en de leesvaardigheid. Burgerschapsonderwijs is een belangrijk speerpunt, gericht op actieve maatschappelijke participatie. Dit wordt bewust geïntegreerd in onze thematische methode DaVinci, waarbij burgerschapsdoelen natuurlijk aan bod komen in de leerlijnen.

Hoe Borgt de Idenburgschool de Realisatie van Schoolplan Doelen?

De ontwikkelingsdoelen uit het schoolplan worden gezamenlijk met het team besproken, vastgesteld en voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad (MR). Studiedagen zijn gericht op de ontwikkeling van deze speerpunten, vaak aangevuld met specifieke trainingen en scholing. Om de voortgang te monitoren, koppelen we concrete indicatoren aan elk doel. Deze indicatoren worden gedurende het jaar geëvalueerd. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we gezamenlijk welke doelen zijn behaald, doorgezet of bijgesteld. Dit zorgt ervoor dat onze ambities daadwerkelijk vertaald worden naar zichtbare verbeteringen in ons onderwijs.

Voorzieningen voor Jonge Kinderen: Start uw Kind met Succes op de Idenburgschool

Toelichting van de school

De Idenburgschool biedt een unieke, warme en intensieve samenwerking tussen onze peuterspeelzaal en de onderbouwgroepen. Deze nauwe band zorgt ervoor dat kinderen gezamenlijk aan thema's werken, samen spelen op het schoolplein en waar mogelijk klasdoorbrekend activiteiten ondernemen. Regelmatig overleg tussen leerkrachten en peuterleidsters garandeert dat we toekomstige kleuters al goed leren kennen. Hierdoor sluiten we naadloos aan bij hun individuele behoeften nog voordat ze in groep 1 starten. Deze geïntegreerde aanpak creëert een krachtige doorlopende leerlijn van de jongste peuter tot de oudste leerling van groep 8. Kinderen van 2 tot 12 jaar kunnen zich bij ons optimaal ontwikkelen in een veilige en vertrouwde omgeving. De overgang naar de kleuterklas wordt hierdoor soepel en plezierig, aangezien veel kinderen hun klasgenootjes en de leerkracht al kennen. Voor ons team betekent deze vroege betrokkenheid dat we alle leerlingen, met name risicoleerlingen, al vanaf jonge leeftijd goed in beeld hebben. Dit stelt ons in staat om proactief te anticiperen op wat een kind nodig heeft, en samen een solide basis te leggen voor succesvolle groei en ontwikkeling.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt de Idenburgschool voor peuters en kleuters?

De Idenburgschool zet zich in voor een optimale voorbereiding op de basisschool met specifieke programma's voor onze jongste leerlingen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een stimulerende peuteropvang.

De Idenburgschool zet zich in voor een optimale voorbereiding op de basisschool met specifieke programma's voor onze jongste leerlingen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een stimulerende peuteropvang.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke organisaties werkt de Idenburgschool samen voor het jongste kind?

De Idenburgschool werkt nauw samen met Kappio, onze vertrouwde partner voor peuterspeelzaalopvang, om een naadloze overgang naar het basisonderwijs te waarborgen.

De Idenburgschool werkt nauw samen met Kappio, onze vertrouwde partner voor peuterspeelzaalopvang, om een naadloze overgang naar het basisonderwijs te waarborgen.

Team | Idenburgschool in Andijk | [2025] Schoolregister